Na wczorajszej sesji rentowność 10-letnich obligacji rządu USA spadła na zamknięcie do nowego cyklicznego minimum (2,38 proc.). Oznacza to, że ci spekulanci, którzy pół roku temu obstawali globalny rynek obligacji skarbowych – “Zbliża się czas obligacji skarbowych” – nadal powinny być “zarobieni”. Nasuwa się pytanie, kiedy sprzedać obligacje skarbowe i zgodnie z logiką cyklu koniunkturalnego przenieść się z kapitałem na rynek akcji?
W trzech ostatnich cyklach Kitchina pomiędzy dołkiem cen akcji na rynkach wschodzących a dołkiem rentowności (szczytem cen) amerykańskich 10-latek upływało kolejno 2 miesiące (październik-grudzień 2008), 9 miesięcy (październik 2011-lipiec 2012) oraz 6 miesięcy (styczeń-lipiec 2016). To daje średnie opóźnienie wynoszące niecałe pół roku (mediana 6 miesięcy).
Zakładając, że dołek MSCI Emerging Markets Index z końca października ub. r. wytrzyma sugeruje to okres grudzień 2018-lipiec 2019 jako okres, w którym globalne ceny obligacji powinny osiągnąć swe cykliczne maksimum (rentowności cykliczny dołek). Mamy połowę maja, więc może spekulować, że na sprzedaż obligacji zostało co najwyżej ok. 2 miesiące (do lipca 2019).
Odnosząc opisane wczoraj sygnały na moim wskaźniku “szerokości” koniunktury gospodarczej na świecie do amerykańskiego rynku obligacji, widać jasno, że czas na sprzedaż obligacji skarbowych już właściwie minął.
Na podstawie doświadczeń z 6 ostatnich cykli można spekulować, że co najwyżej powtórzy się przypadek z 2012 roku, kiedy pomiędzy wspomnianym sygnałem (luty 2012) a dołkiem rentowności obligacji skarbowych w USA (lipiec 2012) minęło 5 miesięcy. Teraz taki sygnał pojawił się w marcu, co daje sierpień br. jako najpóźniejszy termin sprzedaży obligacji skarbowych.
Podsumowanie: rentowności 10-latek rządu USA wyszły w środę na nowe cykliczne minimum. Powyższe rozważania sugerują, że okres lipiec-sierpień br. to najpóźniejszy okres na sprzedaż obligacji skarbowych. Należy oczywiście pamiętać, że przebieg amerykańsko-chińskiej wojny handlowej może istotnie zaburzać występujące w przeszłości typowe zależności.
Komentarze
Argumentem za sprzedażą obligacji, przynajmniej tych z USA, może być groźba Chin, że przestaną je kupować. Co więcej, padło info, że już zmniejszyli swoje zaangażowanie z 1.13bln do 1.12. Co będzie się działo, gdy zaczną prawdziwą wyprzedaż w ramach odwetu? A są największym inwestorem w obligacje USA.
generalnie USA ida w gore jak mialy isc
jedynym zastanawiajacym jest w20, ktory na nic nie reaguje, ktos mial pozycje L na 2155, no dziwna sprawa z tym indexem.
Wojm generalnie zbiera zyski, to chyba o to w tym chodzi ? czy chodzi o komentowanie ? 😀
kangur, no widzisz, koncepcja z prawym ramieniem i rgr moze byc zmylka, bo w ktorym momencie zostanie zanegowana ? moze lepiej bylo zagrac L jak robil dolek prawym ramieniem i teraz czekac spokojnie ?
Wydaje mi sie że WOJm wczoraj na swojej pozycji L na S&P zaliczył SL po czym rynek ruszył w górę po twicie trumpka
Ciekawe ,ale czy jak obligacje USA są w hossie to akcje nie powinny być w bessie a nie zrobiły dopiero co historyczne szczyty np Nasdaq panie Wojtku?
Mi osobiście sie zawsze wydawało ,że hossa na obligacjach jest wtedy jak mamy przed sobą obniżki stóp procentowych a chyba w USA coraz bardziej sie o nich mówi ?
Tak, L z H4 zaliczyło SL, ale o tym, że wcześniejsza pozycja z H1 zaliczyła profit 1, profit 2, a reszta stop profitujący już nie wspomniałeś. Patentu na 100% skuteczność nie mam.
SLow chodzi o naukę , a nikt nie poleci zarabiania na lewarowanym runku gdy sobie zakładasz zajęcie pozycji i SL 2 razy większy od TP , tutaj konczę temat , spróbuj tak pograć a potem nam opowiesz jak idą zyski .
Czy będą zyski, czy straty, to zależy tylko i wyłącznie od skuteczności.
Założenie : 10 tranzakcji , zysk 16, strata 32, skuteczność 80%.
Mi wychodzi zysk +96 pkt – prowizja
JP Morgan spodziewa się, że ryzykowne aktywa będą zachowywać się lepiej niż w czwartym kwartale 2018 r. Pomimo zanotowania silnego wzrostu od początku bieżącego roku, pozycjonowanie inwestorów pozostaje niewielkie i kształtuje się w obrębie 35 percentyla. Skup akcji przez przedsiębiorstwa jest natomiast silny i wynosi w przybliżeniu 70 mld USD na miesiąc.
https://www.wsj.com/articles/booming-buybacks-arent-likely-to-wane-despite-market-volatility-11557999002?shareToken=st9865e0e000a946908a81f8e365789eb6
Patrząc na pogode to akcji firm odzieżowych i obuwniczych bym nie kupował nawet w mega dołkach bo już wszędzie 50% przeceny czyli najlepszy okres do jesieni mają po kieszeni przy takim zimnym i mokrym maju.
A jest możliwość że obligacje i akcje będą razem spadały? Przy stagflacji i rosnącym dolarze?
pozycja na w20 zaczyna wyplacac, gratulacje dla posiadacza
Okazja do ponowienia S lub pobrania, jak ktoś nie ma? SL 2 211. To łatwa gra!
Może dzisiaj łatwa, ale jutro SL zrealizowana
S&P i Nasdaq to wygląda że same 3 ki idą czyli korekcyjne B w maju by pasowało i jeszcze jedne dołki nowe przed letnią hossą ale zobaczymy opór 2900 i luka bessy na D1 .
2898 – linia trendu spadkowego ta najłagodniejsza i 61.8% zniesienia fali.
Myslę, że powyżej 2890 dobry stosunek ryzyka do zysku na S.
z zasady najsilniejszego rynku na wiecie to ja nie szortuje , przynajmniej dopóki 2780 trzyma .
Jutro będą się o S bić przy 2 150. Stany gotowe do dalszego spadku!
Prezes zawsze widzi lepiej
Skoro taka cyfra się pojawia to ja T/P wstawię na 2211 (1/4 pozycji).
Jeżeli według JP Morgan na koniec roku ma byc 3000 a w maju mamy 2900 to znaczy,że przez 7 miesięcy będziemy sie BIĆ o 3 % zysku , wiadomo co zrobią .
DÓŁ kanału obroniony po raz 3 ci – HOSSA idzie ZNÓW .
Polska biedronka DINO ładnie dzisiaj dostał po łbie po tym wyroku sądu UE o handlu , ale nie tylko on CCC też -7% i już jest 100 zł niżej niż jeszcze nie tak dawno
Żeby tłuścioch z USA mógł zarobić u nas godziwie swoje 100% musi usd/pln wywalić na 4,3 i wtedy wymieni walute i zbierze akcje w dołku a teraz bawi się jakaś polska drobnica non stop w bok do zwymiotowania .
I taki jest urok naszej bananówki – raz najgorsza na świecie raz najlepsza na świecie. Nie lubimy być w środku peletonu.
Dokładnie wywalą dolara zbiorą tanie akcje i przekręcą wahadełko. Trzeba tylko spokojnie poczekać na razie obowiązuje S.
Pan Wojtek dokładnie napisał – koniec czerwca /początek lipca 😉
Pan Wojtek w wielukomentarzach pisał też o dołku w maju 2019
piasał w zależności od projekcji pomiędzy majem a sierpniem.
Zapomnijcie o dołku po 40 miesiącach
AAII na wzrosty:
HISTORICAL AVERAGE: 38.2%
BULLISH 29.8%
-13.3 Percentage point change from last week
HISTORICAL AVERAGE: 31.5%
NEUTRAL 30.9%
-2.8 Percentage point change from last week
HISTORICAL AVERAGE: 30.3%
BEARISH 39.3%
+16.1 Percentage point change from last week
co jak co ale dolek w maju sie sprawdza jak narazie wysmienicie i na SP i na w20, chociaz troche mniej, bo nie odbija 😉
Mwig-40 broni sie na dolnej linii kanału wzrostowego, ale chyba nie da rady.
Czytam tu na blogu o jakimś kanale wzrostowym na wig-u 20. Niestety nie widze go. Proszę o podanie punktów przez które ten kanał ponoć przechodzi to se narysuję.
Na FW20 interwale daily ja mam szeroki kanał wzrostowy. Górne ograniczenie to high z 28.08.2018 i 24.01.2019, a dolne ograniczenie to low z 02.07 i 26.10.2018.
ssie az milo, ciekawe czy beda brac szczyty szturmem na swiecie 🙂
u nas chyba tez powinni sie w koncu dostosowac ?
kanal, ja bym rysowal jego dol 28.06, 26.10 i teraz nie doszlo
W takim ujęciu to pomijając wszystko inne to jest kanał spadkowy, a nie wzrostowy.
Na SP500 ładnie buduje się struktura 3-3-5.
Pierwsza S-ka właśnie weszła po 2891. Następna po 2897.
czyli gdzie SL? bo ja bym nie mial odwagi zeby tutaj wejsc w S na sp, chyba ze po pare pkt
Slow
Jeśli zakładam, że to jest fala B to pozycja nie jest na parę punktów ale na sto paredziesiąt.
Rozłożyłem pozycję docelową na 4. Dwie biorę przy oporze 2900 a pozostałe będę dokładał jeśli zakręci.
Jeśli przebijemy 2900 to pomyślę o zamknięciu, SL nie stawiam.
ok, dzieki, powodzenia, mam nadzieje ze wejdzie, a napisalem pare pkt, bo nie zdziwie sie jak wybija nowe szczyty, ale nie obstawiam.
@mec-erson
Znów czytamy w swoich myślach 😉 ja mam tylko oczekujące na 2897 na poskubanie choć ostatnio jak pamiętasz w piątek bardzo dużo dali zarobić 😉
Według mojej rozpiski fali B 3-3-5 skończyliśmy 3-kę w 5-ce. teraz jakaś 4-ka i kończąca całą falę B 5-ka.
Jeśli to nie jest tajemnicą, to jakim interwale zrobiłeś tą rozpiskę potencjalnej fali B ? ( zawsze zamiast B może być V, tak jak w grudniu 2018 ).
Wg mnie przed osiągnięciem historycznego high nie przebijemy już strefy wsparcia 2790 – 2824. Średnia dzienna EMA200 też jest póki niezagrożona.
S&P500 dotarł do linii trendu spadkowego ( a raczej korekty ) poprowadzonej po high z 01 i 03.05, więc jakaś cofka może tu wystąpić.
Ja cały czas spadki traktuję jako korekty, a trend jest up.
tą B widać łądnie na H1
Obecna 4-ka w mojej koncepcji nie powinna przekroczyć 2861 i jeszcze jedna nóżka wzrostowa w kierunku 2900.
Dobrym miejscem na zakończenie 4-ki byłoby ok 2870 (powrót do przebitej linii trendu spadkowego).
Dzięki. Na H1 wygląda to rzeczywiście wyraźnie.
Na scali semi-log u mnie to około 2894. Generalnie linie ukośne są dla mnie mało precyzyjne i traktuję je tylko poglądowo.
Ta linia trendu o której mówisz u mnie przebiega na 2900.
@Konsultant
No to będzie w końcu ten RGR czy to już koniec korekty płaskiej?:))
http://fxpro.ctrader.com/c/L2xdn
Trochę się pospieszyłem z tym ETH.:))
http://fxpro.ctrader.com/c/M2xdn
trochę…. 😉
A wszystko dlatego, że grasz na Demo. Tak byś po prostu zmienił trend.
Kryptowaluty chodzą bardziej … zamaszyście, liczyłem się z ucieczką ceny, ale i z powrotem.
Najważniejsze, że kapusta się zaksięgowała na Twoim koncie.
A tak w ogóle to za cholerę nie rozumiem po co co niektórzy podają na blogu po ile zajęli jakąś pozycję. Czy to jakaś forma ekshibicjonizmu? Na co komuś to jest potrzebne?
Przedstawić swoją koncepcję, wizję z uzasadnieniem, a nie zamieniać blogu w dzienniczek tradera.
Napisał Wam Gospodarz ,że wędka jest ważna, a nie ryba. Tak czy nie?
Masz rację, ale czasami warto pokazać rybę, a następnie pokazać wędkę za pomocą której tą rybę można złapać.
Wezmę po uwagę twoją i gospodarza sugestię.
moim zdaniem, po to przynajmniej ze ktos pisze
“kanal widze opor bedzie spadalo, (moze za tydzien moze za miesiac a moze nie spadnie)” i wtedy milo zeby napisal gdzie widzi opor i gdzie jego zdaniem zostanie zanegowany.
to jak np kangur (nie obrazaj sie ze cie przytaczam 😉 napisal RGR na sp, ok zgadza sie, ale kiedy RGR zostanie zanegowane ? jak wybije 2960, no to kazdy kto pomysli RGR po kangurze straci na kazdej zajetej pozycji pod RGR, a moze jednak kangur po cichu zalozyl jakis SL, tylko zapomnial napisac
watpie zeby chodzilo o inne racje, ale kazdy ma swoje
a jak Pan Wojtek stwierdzi ze nie chce aby zawierac tutaj pozycje bo woli blog bardziej teoretyczny, to moim zdaniem kazdy sie dostosuje.
OK w takim razie ja też kończę z podawaniem wejść/wyjść. Zostawiam tylko swoje koncepcje / analizy.
@podczaszy1
Nie zgadzam się , co Ci przeszkadza podawanie zajętych pozycji ?! Czy to jest ryba ? Nie do końca, mądremu nie przeszkodzi a głupiemu i tak nie pomoże.
Dużo bardziej wolę takie zachowanie niż to co było kiedyś jak każdy pisał że jest zarobiony pod sufit albo że wiedział że tak będzie bez wcześniejszego prognozowania.
Oczywiście bezsprzecznie analizy są dużo bardziej wartościowe
Podając czasami swoje pozycje nie traktowałem ich jako ryby dla innych. Raczej chodziło o pokazanie jak rozgrywam w realu wcześniej przedstawioną analizę.
Analiz można znaleźć bardzo dużo, ale odważnych, którzy w oparciu o tą analizę pokażą jak ją rozegrają to już jest niewielu.
Dokładnie, podana pozycja nie służy do kopiowania zagrań lecz do przeanalizowania, dlaczego akurat w tamtym miejscu, dlaczego właśnie tak, dyskusji,itp.. Czasami czytając o zajętej pozycji przychodzi olśnienie” o kurde, przecież to faktycznie dobre miejsce na odbicie, spadek, jak ja mogłem tego nie zauważyć”. Przedstawienie analizy to jedno, ale pokazać, że się pod nią gra, to już wyższa szkoła jazdy.
Nie przeszkadza mi. Zadałem tylko pytanie po co?
To akurat łatwo wytłumaczyć. Większość prywatnych traderów siedzi całymi dniami samotnie i ni ma się z kim poglądem / koncepcją dila podzielić. Dla opinii lub innego spojrzenia. Tzw najbliżsi uznają dilowanie za stratę czasu ( może imsłusznie). Z resztą i tak nie byłoby z nimi o czym rozmawiąć, bo nic nie kumają, poza końcowym wynikiem.
Trading roomy mają jednak sens i darmową kawę.
Billy, co sądzisz o AUDUSD ?
Najpierw kierunek 0,60 , potem 0,50. https://stooq.pl/q/?s=audusd&c=20y&t=c&a=lg&b=1
Czyli zakładasz rozjechanie strefy 0,68 – 0,69.
Co ty na to Billy t K ?
Mnie się wydaje, że okolice 2240 powinniśmy zobaczyć. Na razie jako korekta czy też jak kto woli ruch powrotny.
https://www.bankfotek.pl/view/2137442
Jeśli Azja nic nie namiesza, to poziom ten w zasięgu byka.
moim zdaniem nie ma na raie szans na te poziomy. Max. poziom do osiągnięcia to okolice 2200
http://wgospodarce.pl/informacje/63681-chiny-moga-wykorzystac-rzadkie-pierwiastki-jako-bron
Chyba w US to przewidzieli i bronią tego przesmyku suwalskiego.
Szkoda trochę przyrody. Mam nadzieję, że bardzo nie rozryją.
http://www.suwalki24.pl/article/3,suwalszczyzna-posiada-najcenniejsze-zloza-europy
aaii sentyment, najwiekszy odsetek niedzwiedzi od grudnia 2018, albo najwieksza zmiana negatywna sentymentu, tak ze ja w idee rgr nie wierzy tym samym w prawe ramie i fale b. nic zobaczymy czy najpierw wybija szczyty czy dolki
@Wojm
ruch w okolice dołka z przełomu roku 2018/2019 – to będzie dopiero 2 dnem.
Drugie konsultanta, czyli 0,60 byłoby w tym układzie moim trzecim i ostatnim.
OK. Dzięki za odpowiedź.
@Slow
Jakiś czas temu analizowałem swój portfel oraz przeglądałem transakcje zawarte w roku 2018.
Wnioski, które się nasunęły, były momentami zaskoczeniem dla mnie samego.
Otóż w ujęciu wartościowym transakcje stanowiły
1) Waluty – 70%
2) Surowce – 10%
3) Indeksy – 10%
4) Akcje – 10%
w ujęciu ilościowym zawartych transakcji na walutach było nawet więcej. Zdziwił mnie zupełny brak operacji na obligacjach, co kiedyś stanowiło ok. 25% całości.
Ponieważ pytałeś o SP500, poniżej lista wg priorytetów, przy zajmowaniu, zamykaniu pozycji:
1) Wykres danego waloru w ujęciu 4h, 6h, 1d, 1w wraz z oscylatorami.
2) Sytuacja na wykresach walut i surowców
3) Historia finansowa z ostatnich tygodni, efekt psychologiczny / emocjonalny
4) Daty nadchodzących istotnych wydarzeń, typu: FED, wystąpienie Trumpa, itp.
Odpowiadając na twoje pytanie, chciałbym zatrzymać się przy pkt. 3.
Zauważyłem, że im lepszy bilans ostatnich tygodni, tym bardziej widoczna jest u mnie ekspozycja na ryzyko, to znaczy pozycja stratna będzie dłużej otwarta, a wcześniej uzyskane zyski topnieją. I odwrotnie – im gorszy bilans minionego miesiąca, tym szybciej pozycje stratne są zamykane. Żelazną zasadą jest jednak, to, iż NIGDY nie pokrywam strat z indeksów, zyskami np. z surowców.
Przy obecnym poziomie SP500 prawe ramię jest cały czas w grze, moja pozycja (stratna) również.
Copper b.ładnie dziś idzie w dół, i w tym widzę szansę dla Bears’ów.
Take Care, Billy
wojm 17 maja 2019 o 00:15Odpowiedz
Podając czasami swoje pozycje nie traktowałem ich jako ryby dla innych. Raczej chodziło o pokazanie jak rozgrywam w realu wcześniej przedstawioną analizę.
Analiz można znaleźć bardzo dużo, ale odważnych, którzy w oparciu o tą analizę pokażą jak ją rozegrają to już jest niewielu.
Żeby była jasnośc , ty nie podajesz swoich pozycji tylko wpis na blogu , jak pokażesz historie z realnego konta to wtedy pokażesz że coś w realu rozgrywasz , bo w internecie każdy rozgrywa partię szachów z Kasparowem a w realu to bida z nędzą , pisze ogólnie nie akurat do Ciebie .
Jeżeli komuś przeszkadzają wpisy o zagraniach i analizy to mnie rYNCE OPADYWUJĄ , lepiej 1500 postów o historii napisać na blogu giełdowym.
Gdzie napisałem,że przeszkadzają mi analizy? Przytocz mi ten wpis albo się zamknij.
Na razie US idą po sznurku w mojej koncepcji brakuje jeszcze ostatniego ruchu w górę i koniec fali B.
Rząd czeka na uprawomocnienie wyroku i opodatkuje wielkie sieci handlowe – rzecznik rządu
No to powodzenia w kupowaniu detalistów , bęzie na kolejne PLUSY jarka i Matousza
“Andrzej
30 kwietnia 2019 o 10:23
Odpowiedz
Banki ubeka niezle podały raporty , 1,9 miliarda straty , ciekawe kto sie na to złoży , tam chyba wszystkie kredyty udzielane były z tak zwanej d…y
Inflacja w Polsce explodowała 2,2 % a będzie jeszcze ciekawiej stąd już 4 członków RPP mówi o podwyżkach , a pisiorki jeszcze kolejne 40 miliardów dowalą na zakupy , czekam na DZIURE BAUCA
Andrzej
15 maja 2019 o 11:37
Odpowiedz
Daj sobie już spokój z tymi głupotami i inflacją 10% , bo można boki zrywać , inflacja pomimo wydrukowania przez banki centralne w ostatnie 10 lat z 10 bilionów dolarów prawie nie drgnęła a ten tutaj o jakiś 10% inflacji wyjeżdża ,nie wiem ,śmiać sie czy płakać .”
Możesz mi odpowiedzieć, jaka jest twoja opinia nt. inflacji?;)
2,2 % explodowała do poprzedniego badania ale z 2,2 % do 10% to są lata świetlne , przy obecnych długach na całym świecie nie ma szans na wysoką inflacje , pomyśl dlaczego?albo policz mając kredyt ile musiałbyś więcej płacić raty za np kredyt hipoteczny?
Kiedy była inflacja 10% w Europie zachodniej , w Usa , w Japonii itd.?
inflacja 2,2 % a stopy 1,5 % więc mamy ujemne realne stopy przy 5% PKB , stąd jakaś podwyżka by mnie nie zdziwiła ale nie wiem czy NBP nie przespało tego momentu bo gospodarka już zwalnia sama bez nich .
Znamienne jest to że pomimo drukowania tylu bilionów przez 10 lat surowce rolne , miedź , ropa itd wszystko spada więc myślę ,że im więcej długów tym niższa inflacja .
Pisowskie niedojdy wydrenowały już wszystkie państwowe molochy, że nikt tego nawet kijem nie chce tknąć ale mało…no w końcu potrzeba rok w rok równowartość atomowego lotniskowca na kaszki dla coraz mniej licznych bachorów. Prywaciarze, trzymajcie się za kieszenie, idą po was.
Bardzo mnie to cieszy. Bachory ważniejsze od lotniskowca, Podatki od twojego widzimisię również.
Dostaną pierwsze ostrzeżenie w wyborach do Europarlamentu. Wiosna idzie 😉
Pan żyjesz chyba w swiecie iluzji. Wiosny w tym roku nie ma;)))
Ty z tą Wiosną to na poważnie?
To wiadomo że ważniejsze. Szkoda tylko, że ja wyłącznie płacę a ty wyłącznie inkasujesz. Dobrze, żebyś w końcu zrozumiał, że to że walisz codziennie bogoojczyźniane teksty i popierasz jedynie słuszną zmianę nie zmienia faktu, że takie niedojdy są kulą u nogi tego kraju. Parę milionów takich konsultantów jedyne co potrafi to przytulanie dziesiątek miliardów złotych rocznie za gotowość wrzucenia kartki na dobrą zmianę raz na 4 lata, zalewanie formy i zabawa w paintball na koszt podatników.
A czym się Szanowny Pan zajmuje jeśli to nie jakaś tajemnica?
Spokojnie, przyjdzie czas że będziemy mniej socjalni a bedziemy bardziej zarabiać:)) No ale do tego trzeba trochę innej geopolityki. W paintball to ja się akurat nie bawię, choć raz na imprezie firmowej miałem przyjemność;)
Wpisu)
Zapraszam do przenosin pod nowy wpis:
https://wojciechbialek.pl/2019/05/usa-wlasnie-wyrownuja-swoj-rekord-dlugosci-ozywienia-gospodarczego.html
500 plus jest wszędzie na dzieci , dla mnie powinno być tylko kryterium dochodowe , a że za pisiorków pod rządami MATOUSZA najniższe podatki płacą najbogatsi a najwyższe najbiedniejsi to już jest sprawdzone naukowo i podane w raporcie , ale wątpię żeby pisiory to zmieniły , przedtem też ZYTA obniżyła podatki najbogatszym , stąd jak idzieci do szpitala albo zapisać sie do specjalisty to sie nie dziwcie że kolejka na 10 lat albo 10 godzin na SOR i zgony , zlbo chce sie mieć dziadoskie panstwo z niskimi podatkami od najbogatszych albo chce sie mieć panstwo opiekuncze jak w Niemczech ale tam singiel płaci wysokie podatki i tak samo podatek progresywny do 60% ale coś za coś .
OF TOPIC – OFE cały czas SYPIĄ AKCJAMI ale tak to jest jak sie ma 80% w akcjach a jest GRABIEZ OFE ,ciekawe będzie jak przy takich wynikach większość zapisze sie do ZUSu jak oni to upłynnią na GPW.
Powiedz to Wiośnie że chcesz opodatkować singli;)) Bedzie taki kwik jak stąd do Brukseli:) OFE mają szansę sprzedawać, bo jest i bedzie bessa. Zapisałbym sie do PPK w przyszłym roku najwczesniej.