Dow Jones urósł wczoraj najsilniej od 87 lat

Chciałbym poinformować, że rozpocząłem współpracę z Domem Maklerskim Banku BPS, w ramach której i na blogu i na stronie domu maklerskiego będą ukazywać się moje komentarze (takie jak poniższy). Nad tym tekstem powinie być widoczny baner DM BPS. Zachęcam do „klikania” w niego, zapoznania się z ofertą domu maklerskiego i – jeśli wyda się Państwu atrakcyjna – akceptowania jej. Być może pozwoli to na przedłużenie funkcjonowania mojego bloga (proszę pamiętać o kodzie promocyjnym WB DMBPS ;)).

Materiał wykonany na zlecenie Domu Maklerskiego Banku BPS S.A.

Wall Street pozytywnie zareagowała na decyzję FED obrony amerykańskiego rynku obligacji korporacyjnych. Średnia przemysłowa Dow Jonesa wzrosła wczoraj o 11,4 proc., co było najsilniejszym tego typu ruchem od 15 marca 1933 (wszystkie cztery silniejsze od wczorajszego jednodniowe skoki DJIA miały miejsce podczas Wielkiej Depresji w latach 1929-1933).

Na zbliżeniu wszystkie ponad 10-proc. jednosesyjne wzrosty Dow Jones Industrial Average z przeszłości wyglądają tak:

W 1929 roku taki sygnał poprzedził dołek przed 5-miesięcznym odbiciem indeksu o ok. 50 proc. o 14 dni. W 1987 roku wtórny dołek DJIA nadszedł 44 dni po takim sygnale. W 2008 roku ostateczny dołek bessy na Wall Street został ustanowiony dopiero 5 miesięcy po takim sygnale, ale MSCI Emerging Markets zrobił dołek Wielkiej Bessy już 27 października, a więc 2 tygodnie po pierwszym takim sygnale na DJIA z 13 października. Te historyczne precedensy sugerują, że wczorajszy zryw cen akcji w USA w górę niekoniecznie oznacza, że dołek już za nami, ale równocześnie sugeruje, że być może za akcjami można się już zacząć rozglądać za ok. 2 tygodnie.

MACD na WIG-u 20 wygenerował pierwszy od 12 lutego sygnał kupna, ale biorąc pod uwagę dynamikę spadku brak wcześniejszych dywergencji wskaźnika każe do tego sygnału podchodzić z ostrożnością. Na przełomie 2008 i 2009 roku ostateczny dołek WIG-u został poprzedzony aż 4-miesięczną dywergencją na MACD. Najbliższym oporem jest jednosesyjna “wyspa odwrotu” z piątku i jej ewentualne przełamanie otworzyłoby drogę do dalszego parosesyjnego wzrostu.

Kontrakty na S&P 500 cofały się lekko w środowy poranek (-0,6 proc.), ale ten spadek nie był potwierdzany przez silne wzrosty indeksów giełd azjatyckich. Nikkei 225 rósł o 8 proc., co wraz ze wzrostami na dwu poprzednich sesjach dawało łącznie +18 proc.m, czyli najsilniejszy 3-sesyjny wzrost od 30 października 2008. Ponad 11 lat temu po takim sygnale Nikkei spadł na kolejnej sesji, następnie rósł ponownie przez 2 sesje do nowych lokalnych szczytów, po czym rozpoczął ponad 4-miesięczny wtórny ruch spadkowy, który ostatecznie wyznaczył – w dnie gospodarczej recesji (w Japonii w I kw. 2008 przy rocznej dynamice PKB na poziomie -8,6 proc.) – koniec Wielkiej Bessy.

Kurs akcji spółki wrocławskiego dewelopera Lokum (C/Z 3,1, C/WK 0,53, stopa dywidendy 19,3, kapitalizacja 187 mln zł) dotarł do dolnego ograniczenia kanału rozpoczętego w kwietniu ub. r. trendy spadkowego oraz zbliżył się do minimum sprzed lat.

Kurs akcji spółki Pozbud (C/Z 2, C/WK 0,15, kapitalizacja 24,6 mln zł) będącej producentem drewnianych okien zbliża się do celu spadku wyznaczonego przez rozmiar opuszczonej dołem rok temu wieloletniej konsolidacji.

Z ciekawszych danych makroekonomicznych, które zostały opublikowane w kraju i na świecie w ciągu minionych 24 godzin, można wspomnieć lekki wzrost publikowanego przez GUS wskaźnika koniunktury w polskim przemyśle w marcu:

… rekordowy deficyt budżetu rządu Chin w grudniu (nie ma nowszych danych):

… spadek liczby pozwoleń na budowę i liczby rozpoczętych budów domów w USA w lutym:

… spadek liczby sprzedanych nowych domów w USA w lutym:

… oraz nowy rekord cen domów na rynku pierwotnym w USA w lutym:

Wojciech Białek

Zastrzeżenie prawne

Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz.1231).

Komentarze

  1. toya

    “W 1929 roku taki sygnał poprzedził dołek przed 5-miesięcznym odbiciem indeksu o ok. 50 proc. o 14 dni. ”

    Mowilem, o tym przed sygnalem 🙂 S na US przed kolejne dwa tygodnie.

    „toya 23 marca 2020 o 14:56
    Dzisiejszy Fed to taki odpowiednik October 29th.”

    A zatem jutro odpowiednik 30th Oct czyli solidny ruch w górę. Potem dwa tygodnie spadków. Wlasciwy dolek i pare miesiecy odbicia.

    1
  2. mac-erson

    @artysta malarz
    pierwsza partia wskoczyła powyżej 10000, kolejne mam 10100, 10200 lub jeśli pojawią się sygnaly S.
    Uważam, że nie powinniśmy zamknąć luki z 11.03 (10290) i jej zamknięcie podda moją koncepcję

      1. dociekliwy54

        Tak, to opinia Victora Sperandeo.
        Swoją drogą to, że FED może tak sobie robić operacje otwartego rynku nie jest typowe, tzn. w “normalnych czasach” wywołałoby hiperinflację. Jedynie symbioza USA_CHRL umożliwia takie działanie-na dziś symbioza krucha.

  3. bartek

    Liczba nowych przypadków w USA przyspiesza i zbliża się obecnie do poziomów dla całej Europy, a Stany Zjednoczone nieuchronnie będą przejmować na pewien czas rolę epicentrum epidemii.

    Plany prezydenta Trumpa, by amerykańscy obywatele “wrócili do pracy” przed Wielkanocą wydają się nadmiernie optymistyczne, ale są symptomem narastającej debaty na temat równoważenia rachunku ekonomicznego z moralnym.

    Kolejnym zadaniem, które stoi przed władzami w krajach rozwiniętych wydaje się stworzenie warunków, by wzrost aktywności ekonomicznej mógł nastąpić możliwie szybko, ale by jednocześnie zapewniona została pomoc osobom starszym i należącym do grup podwyższonego ryzyka, które powinny zostać objęte odrębną ochroną, także finansową.

    https://stooq.pl/n/?f=1343843

  4. bartek

    “temat równoważenia rachunku ekonomicznego z moralnym.” – to bedzie nowy temat nr1

    czyli nie traktowac 20 latkow tak samo jak 70latkow. Lockdawn dla seniorow bedzie uskuteczniony, reszta zostanie wypuszczona z klatek

      1. bartek

        nazwywaj jak chcesz, ale zastopowanie np Polskiej gosp ma sens??

        ok, co po 11 IV, wypuszczą ludzi?? A do kiedy granice beda zamkniete??

        wystarczy ze przyjedzie jeden gentelmen z zagranicy chory i zabawa od nowa. Ma to sens?

        jaki jest exit strategy??

        a kto zarobi na XIII, XIV emeryrure i 500plus – NBP wydrukuje???

        dzieki za przemyslenia na temat ww pytan?

        5
        1. toya

          “a kto zarobi na XIII, XIV emeryrure i 500plus – NBP wydrukuje???”

          Szczescie w nieszczesciu, nasza “korkowo-kapslowa” gospodarka lepiej to zniesie niz “nowoczesniejsze” uslugowe.
          W produkcji ten popyt nie jest stracony. Bedziemy nadrabiac. Kluczem jest utrzymanie zatrudnienia. Natomiast w gospodarkach typowo uslugowych (czy o mocnym udziale “gig economy” jak w UK) ten popyt faktycznie jest nie do odrobienia. Nie da sie zjesc zaleglego obiadu, odbyc zaleglych konferencji, spedzic urlopu itd. Ten fakt tez tlumaczy dlaczego rozne kraje w Europie inaczej podchodzily do lockdownu.

          “ok, co po 11 IV, wypuszczą ludzi?? A do kiedy granice beda zamkniete??
          wystarczy ze przyjedzie jeden gentelmen z zagranicy chory i zabawa od nowa. Ma to sens?”

          Pisalem wczesniej. Nie da sie ewakuowac wielkiego stadionu w 3 minuty. Trzeba zaprowadzic porzadek by ludzie wyszli (=skorzystali ze sluzby zdrowia) w sposob kontrolowany.

          Natomiast ja powtorze jeszcze raz – propozycja izolowania starych (20% spoleczenstwa!) to jest skok na ich pozycje i majatek. Za wczesnie kwiatku za wczesnie!

          Powtorze:

          toya 18 marca 2020 o 11:42
          (…)Ci, ktorych powinnismy izolowac posiadaja, kontroluja i decyduja o najwiekszych zasobach tego spolecznstwa lub sprawuja kluczowe stanowiska, zawody.
          To komu mamy pozwolić „zyc”. Studentom? Dzieciom? Migrantom?
          Tak jak pisalem pare dni temu. To jest kryzys, ktory bedzie wyborem etycznym. Czy mlode pokolenie wysle starszych na Reymontowski „wycug”.”

          4
          1. bartek

            jest jasne ze:

            1) PL rzad nie ma exit strategy

            2) sytuacja ekonom jest nie do utrzymania, wiec predzej niz pozniej beda musieli zrezygnowac, lepiej szybciej niz poznioej bo liczba 1000 zachorowan w PL to fikcja jest 10-100x wiecej

            4
        2. toya

          “nazwywaj jak chcesz, ale zastopowanie np Polskiej gosp ma sens?”

          Odnosnie tego punktu to ja iwszyscy(!) moi znajomi 30-45 lat pracujemy bez zmian, a widze za oknem, ze budowy trwaja, ciepla woda w kranie jest. Nie histeryzuj z tym zastopowaniem gospodarki.

          Jednoosobowe dzialalnosci Januszy biznesu zaleasingowanych i zakredytowanych pod korek to naprawde nie jest fundament gospodarki.

          1
            1. toya

              to ten solidny biznes co handluje chinskimi trampkami?

              Znam. Kiedys korzystalem. W latach 90tych. Chodzilo sie wtedy w Krakowie na “Tandete”, ale potem sprzedawali to samo tylko ceny wzrosly x4 bo przeniesli sie na salony. Mowisz, ze teraz wroca do korzeni? To moze znowu cos u nich kupie.

              3
              1. bartek

                badz powazny, uslugi w nowoczesnej gosp to 70% pkb, wiele biznesow ma przerwe od restauracji po salon fryzjerski

                “Nawet połowa populacji Wielkiej Brytanii może być zakażona koronawirusem – twierdzą naukowcy z Uniwersytetu w Oksfordzie.”

                jezeli wyzej choc w czesci to prawda to lockdown powinien zostac zniesionay asap, z rekomendaacja dla seniorow pozostan w domu

                powtarzam w samej PL nie ma 1000 przypadkow tylko jest to liczba 10-100x wieksza – i nie ma dramatu

                1
                1. toya

                  Tez badz powazny i zrozum, ze restauracja, psi fryzjer czy food truck z kimchi to nie sa fundamenty PKB. Im szybciej wlasciciele takich binzesow zrozumieja, ze to jest lichy biznes, albo przynajmniej, ze warto miec plynnosc na wiecej niz tydzien tym lepiej dla wszystkich.

                  Z reszta z koncem kwietnia restrykcje znikną.

                  A cale to zamieszanie ze stopowaniem gospodarki wynika z tego:

                  toya 22 marca 2020 o 16:00

                  “(…)Rzady poczatkowo nie chcialy temu ulec, ale spoleczenstwa zostaly juz skutecznie zaprogramowane. Widzialy przeciez tabelki, ktore pokazywaly jak skutecznie poradzono sobie w Chinach. Wyniki gorsze niz w tabelkach beda wskazywac, ze rzady sa nieudolne.

                  I co ma zrobic taki rzad? Ryzykuje, ze albo doprowadzi do zalamania gospodarki, albo – bedac w sumie racjonalnym – doprowadzi do powaznych niepokojow spolecznych. W czasach social mediow, trolle skutecznie podgrzeją atmosfere pokazujac armagedon w szpitalach, akualizujac licznik zgonow itp.

                  Szach mat.”

                  Rzad jest w sytuacji Psa z bajki Krasickiego:
                  https://literat.ug.edu.pl/ikbajk/023.htm

                  2
                  1. bartek

                    mam empatie do rządu, ale to jego psi oboiwiazek wytlumaczyc spoleczenstwu sytuacje.

                    gdyby rzad mial autorytet zrobilbuy spotkanie z przedst mediow i poprosil o nie rosprzestzrenianie psychozy

                    jezeli by nie bylo fryzjera, to gdzie sie bys strzygł?

                    1. toya

                      Odtworzenie takiego sektora to nie jest wielki problem.

                      “Gdyby rzad mial autorytet zrobilbuy spotkanie z przedst mediow i poprosil o nie rosprzestzrenianie psychozy”

                      To media w Polsce sa po to by dzialac interesu Polski? Ha Ha Ha Ha…

                      “W czasach social mediow, trolle skutecznie podgrzeją atmosfere pokazujac armagedon w szpitalach, akualizujac licznik zgonow itp.”

                      Dobra. Odejdźmy od tych akademickich przepychanek. Trzeba cos pozarabiac na tej “wiedzy”.

                      1
    1. red.007

      Owszem,mnie też to hobbystycznie interesuje.
      Zdyskontują jeszcze jednym spadkiem,przynajmniej na SPX.
      Tak sobie pisałem ostatnio na priv:

      “Powinniśmy mieć jeszcze u nas piątkę kończącą na W20 po zakończeniu f4 a wnioskuję właśnie po SPX.
      Nie gram na SPX,kiedyś dałem projekcję na blogu dla jakiejś sekwencji i o dziwo się spełniło,wyrzuciłem z notatek i już nie mam.
      Tak się temu przyglądam i z dystansu,spojrzenie takie:
      https://stooq.pl/q/a2/?s=^spx&i=m&t=c&a=ln&z=79&ft=20131130&l=125&d=1&ch=1&f=1&lt=57&r=0&o=1
      Jedyne co mi pasuje do opisów,to korekta płaska nieregularna.
      http://docplayer.pl/772416-Rodzina-struktur-impulsy-struktura-wewnetrzna.html
      Od szczytu z września 2018 zaczęło ją malować.
      Ponieważ B > 161,8% A to C =261,8% A.
      Zatem spadek w C nie powinien zejść poniżej roku 2016.
      Samo C wydaje się ładnym impulsem.
      https://stooq.pl/q/a2/?s=^spx&i=d&t=l&a=ln&z=48&ft=20200117&l=125&d=1&ch=1&f=1&lt=57&r=0&o=1
      F2 zygzak
      F3 kończy się 16 marca.
      F4 zgodnie z regułą zmienności,maluje jakąś płaską z wydłużoną B,obecnie trwa C.
      Zatem przed nami piątka kończąca na SPX.”

      1
  5. sumadartson

    Po TAKIEJ wyprzedaży TAKIE wzrosty nie powinny dziwić. Hołd Pruski wyznaczał kierunek korekty/trendu* nie jest więc celem. Szlachta z prapradziada wyznaczała zawsze ambitniejsze cele. Raz Grunwald, raz Konstytucja 3maj.
    Fortuna zmienną jest. Łatwe zarabianie na Takiej panice jak miniona raczej za naszego żywota już się nie przytrafi.

    *niepotrzebne skreślić

    1
      1. sumadartson

        Niczego nie wolno wykluczyć. Pewne jest natomiast że WARTOŚĆ wygrywa. W niepewnych czasach istotne jest zbieranie pereł, które będą najlepiej wycenione w przyszłości. Wcale nie chodzi o te, które upadły najniżej, lecz te, które potencjał mają (AT, wycena, progresja wyników, perspektywy). Udanych łowów.

        1
      1. mac-erson

        @Sir Guy
        Nie piję od kilku miesięcy i nie zamierzam. No cóż, więcej moimi banialukami nie zadręczam chociaż proponuję czasami spojrzeć z wysokości na ziemski horyzont 😉
        Jakbym nie był wykształconym (klasa mat fiz, skończona informatyka na Polibudzie) to wcale by mi nie przeszkadzało, że widać obiekty oddalone o 200km mimo, że ziemia jest wypukłą kuleczką 🙂

          1. mac-erson

            Gdybym nie zostawił świadectwa maturalnego na PL i nie wyrzucił dyplomu z Polibudy (uważam za zbędne wszelkie tego typu książeczki) to bym wysłał skan ;)))
            PS. Studiowałem tylko i wyłącznie dla siebie i rozwoju horyzontów umysłowych co obecnie uważam też za zbędne (zniewolenie umysłu).

  6. Guy Fawkes

    @Datik

    //Polska celowo nie wystartowała w tym przetargu aby „znajomy królika” mógł zarobić…//

    Really??

    Z tych zamówień Polskę wycofała Kopacz, to może powiesz coś o jej królikach? Pewnie lepiej się znasz na tych królikarniach.:))

    //Ale na białym koniu wybawca przybywa.//

    Na zasadzie ”zrobimy kryzys, żebym go mógł rozwiązać, oczywiście tylko werbalnie. Nie dajcie im żadnej maseczki, a ja szlachetnie do was zaapeluję z białego konia.:)))
    https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_IElV7Fj3e2Cry86Q13CEsZIruTGm8KWb.jpg

    Może jednak dałem ci za duży kredyt domniemania dobrej woli…

    3
    1. datik

      Guy, zaczynasz mnie irytować..

      Kopacz nie kupiła szczepionek w swoim czasie i to była, jak sie okazało, słuszna decyzja.
      Nawet jeśli to ona wycofała Polskę z przetargów to 5 lat nie wystarczyło aby to naprawić ?
      Zaprzeczysz, że maseczki kupiono, bez przetargu, od firmy związanej z członkiem PIS ?

      5
      1. Guy Fawkes

        Nie wiem, kto co od kogo kupił.

        Ile taki przetarg miałby trwać, miesiąc, dwa?

        Ja nie wiem, czy akurat to Kopacz dobrze zrobiła, może dobrze.

        Problem jest zupełnie inny, po co go zaciemniasz piekiełkiem??
        Problem polega na tym, że Rzesza zostawia nas bez pomocy, bo jakieś urzędnicze wykręty to jest oczywiste sratatata.

        1
    1. sumadartson

      @Guy Fawkes
      A co też Waszmość rozpędu takiego nabrał że dwuletnią bessę stopnia hipercyklu Elliotta, w dwa miesiące chciałby skończyć? Spokojnie, porzucone włości 3a obejrzeć, wycenić a dopiero potem spoglądając na pogodę lub niepogodę, pomnym historii i opowieści wieszczów, właściwą decyzyję przedsię brać

      1
      1. red.007

        Tego to ja nie wiem,pewnie Ty prawidłowo to ujmiesz.
        Mnie chodzi tylko o strukturę od września 2018 i jej zasięg w C.
        Po osiągnięciu dna w C,czyli po zakończaniu struktury powinniśmy wyjść wzrostem nad całą strukturę,czyli powyżej lutego.
        Czy ten przyszły wzrost będzie jakąś f3,czy f5,czy jakimś większym C,to kompletnie nie wiem.
        Przyszły wzrost powinien być mocny,impulsowy.

            1. Guy Fawkes

              Acha.

              Wrzesień 2018 na S&P.

              Nie zgadzam się z tym, że to była fala A.
              W tym klinie Guy’a Fawkes’a są same trójki.
              Szczyt był w lutym 2019 i od tego czasu mamy falę A.
              Rynek pokaże, czy tak czy nie tak.

                  1. red.007

                    Dolar wykonał co miał wykonać,wyszedł nad wrzesień i rok 2016,zgodnie z tym:

                    “red.007
                    28 listopada 2019 o 20:27
                    Stawiam tezę,że szczyt wrześniowy nie jest szczytem w tym Kitchinie.
                    Będziemy w obecnym ruchu dążyć do pokonania szczytu wrześniowego.
                    Mało tego,wzrost dolara od dołka z 2018 wyjdzie powyżej szczytu z 2016.”
                    https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=5y&t=c&a=ln&b=1

                    W listopadzie wpis był i byleś temu przeciwny więc nie dopuszczałeś wzrostu,tak samo jak Gospodarz.
                    Zgodzę się z jednym,nie ma przeszkód w nadbiciu ostatniego szczytu,nawet na rok 2000.
                    zgodnie z tym:

                    “red.007
                    9 stycznia 2020 o 12:32
                    Wynika to z mojego spojrzenia na dolara.
                    Gdy nastanie pełnia czasu,społeczeństwo zacznie mówić o wieloletnim podwójnym szczycie.
                    Zacznie mówić gdy zobaczy.
                    https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=30y&t=c&a=ln&b=1
                    Ale o tym później,jak zacznie mówić.”

  7. kolczyk

    Po co tak mieszac, shortkonie, longkonie, nie lepiej zasiasc na longkoniu i jechac do SPX 4000 ? Jak spadna w glupiej panice do 1950, to co z tego, trzeba dokladac longkonie i jechac, bo cel do jesieni jest prosty SPX 4000 Nasdaq 12000 Srebro $26 Zloto $2000

  8. bartek

    cytat

    “Na koronawirus trzeba spojrzeć jak po prostu na rodzaj choroby zakaźnej, wyjątkowo łagodnej dla dzieci, minimalnie groźnej dla przedemerytalnych dorosłych i wyjątkowo zabójczej dla chorych starszych osób.”

    1. bartek

      oraz
      “choroba jest groźna prawie wyłącznie dla chorych starszych osób; chorych przede wszystkim na nadciśnienie, cukrzycę, chorobę wieńcową. Takie osoby powinny być chronione poprzez samoizolację w domach przez kilka miesięcy, z zapewnieniem im żywności i opieki medycznej.”

      wiec tak samo jak wiemy ze we wloszech, hiszpanii, niemczech , francji sa miliony chorych tak samo wiemy ze obecne metody walki przez psychoze beda potepione po fakcie.

      ja zaloze sie ze od maja zniosa lockdown i wytlumacza :
      „Na koronawirus trzeba spojrzeć jak po prostu na rodzaj choroby zakaźnej, wyjątkowo łagodnej dla dzieci, minimalnie groźnej dla przedemerytalnych dorosłych i wyjątkowo zabójczej dla chorych starszych osób.”

  9. tmoore

    1. Epidemie się zdarzają – epidemie grypy hiszpanka 1918, azjatycka 1957, Hong Kong 1968. H1N1 zwana meksykańską (pochodziła z USA) 2009. Rok 2020 mieści się więc w cyklu 11 letnim 1957-1968.
    2. Duże epidemie nie trwają 3 miesiące. Np hiszpanka trwała cały rok.
    3. Coronawirus ma najlepszą transmisję w temperaturach 8-12 st. – wiosna ale też jesień. Możliwy też w upałach (vide Australia)
    4. Najbardziej możliwym scenariuszem jest “zwalczenie epidemii” do połowy lipca (w Polsce do połowy maja). Potem wygaszenie z eksplozją konsumpcji, imprez, podróży wewnątrz krajów – z dużym lękiem do podróży do południa Europy (Włochy, Francja, Hiszpania, Grecja) – ludzie będą przemieszczać się wewnątrz krajów – każdy do siebie. Potem powrót epidemii z paniką na giełdach w pażdzierniku listopadzie. “Druga fala”
    5. Analogicznie do falowania epidemii teraz wzrosty na giełdach potem od jesieni ostatnia wielka korekta z zapowiedzianym końcem świata i jak zwykle z kolejną superhossą, która rozpocznie się na szczycie paniki.
    6. Polska: https://charts.stockwatch.pl/chart/Pg983TFirUSDRJHLqEi1xQ
    7. Komentarz do rysunka – WIG: W ujęciu tygodniowym korekta spadków może się zakończyć w granicach 57 392 – 59 327 potem ponowne spadki (ostatnie) przed kolejną superhossą. Aktualny wzrost podobny do tego z sierpnia 2001-sierpień 2002. Czyli jeśli istnieje analogia to superhossa od 2021 a 5 miesięczna korekta wzrostowa aktualnych spadków skończy się w sierpniu 2020. Potem kolejne spadki opierające się na linii trendu (czarne kreski). A potem superhossa..
    8. Wspólna Europa- się rozpadnie Włosi nigdy nie wybaczą braku solidarności reszcie Europy a po Ruskiej pomocy będą też głosować za zakończeniem sankcji. Udział PKB ” Turystycznego” na poziomie 20% rocznego PKB w krajach PIGS po roku doprowadzi do jednego z:
    A. ich wyjścia ze strefy Euro
    B. samoistnego rozpadu strefy Euro – najgorszy scenariusz
    C. powstanie Euro bis z krajów północnych, Niemiec i Beneluxu
    D. Wyjścia Niemiec i powrotu do narodowej waluty.
    9. Cykle m innymi Kitchina nie wychodzą bo nikt nie wziął pod uwagę, że główny donator PKB światowego od 20 lat podaje zaniżone statystyki (Chiny).
    10. Armageddon opisywany przez szanownego gospodarza jako Chinageddon realizuje się z opóźnieniem jako Covid-19 + następczy Eurogeddon.
    11. Dojdzie do podziału Hiszpanii oraz secesji Włoch Północnych jako konsekwencja eipdemii Covid 19 i następczego kryzysu
    12. Is fecit, cui prodest – a więc koronawirus is made by nasz wschodni sąsiad bo bratem trudno go nazwać.
    13. Jedyną powodem megahossy w takim otoczeniu jest trwały pokój USA-Chiny i wzrost w nowej Europie pod przewodnictwem kogoś? (Chiny? USA? Rosja?)
    14. Zupełnie nie mam pojęcia jakby do tego miało dojść i dlaczego.
    Serdeczne pozdrowienia dla wszytkich ze szczególnym uwzględnieniem szanownego gospodarza z dedykacją :
    https://www.youtube.com/watch?v=Au_UtFUrsts

    6
  10. tmoore

    Gustaw le Bon twórca psychologii tłumu mówił, że tłum jest zawsze sumą głupoty nigdy zaś sumą poszczególnych inteligencji. Stąd też koncepcje kontrariańskie na giełdzie. Generalnie zgadzam się z waszmością – czas gry pod automaty giełdowe trudny do realizacji. Dlatego w zastępstwie medycyna z geopolityką i psychologią tłumu. Cytując waszmości ja w stronę pereł się udaje

    1
  11. witcher

    After 350% Jobless Jump, Norway Unemployment Is Worst Since WWII (bloomberg)

    929 000 Canadians applied for EI in week of March 16.(bloomberg)
    ————————————————————————————————————

    Panowie szlachta, zejdźcie na ziemię z tym kupowaniem pereł i dosiadaniem koni
    bo się wam w głowach pomieszało od tej jazdy w te i we w te.
    PMI to abstrakcja dla wielu, teraz będą spływać twarde dane z gospodarki, w które
    wasze patrzałki nie będą w stanie uwierzyć.

    8
      1. bartek

        przy takiej stymulacji monetarnej, fiskalnej => 2021 wszystkie aktywa ryzykowne beda na rekordowych poziomach

        co wiecej gosp zaliczy dolek w 2020 co ozn nastepny w za 5-10 lat wg cyklu – hulaj dusza, piekla nie ma na rysykiownych aktywach w 2021

        2
  12. tmoore

    wydaje mi się że w dane to dopiero trudno będzie uwierzyć za drugi kwartał – pierwszy obejmuje miesiące względnie dobre-styczeń i luty. Zawsze można kupić taniej i sprzedać drożej.
    co do UK 426 zgonów globalnie 6/milion mieszkańców nie czyni oazy spokoju. Zawsze można spekulować ile to jest zarażonych i używać w zależności od intencji – albo że dobrze bo mało albo że źle bo mało testów “may have infected or may not”. Twarde punkty to zgony całkowite i zgony na milion mieszkańców oraz stan krytyczny. Opierając się na tych danych przewiduję generalne rozliczenie z rządem centralnym w Hiszpanii (zachęcał w epidemii do manifestacji feministycznej pod hasłem koronawirus nie może być wymówką) oraz we Włoszech (oni z kolei skłócą się z Europą – być może po epidemii przesiedlą uchodźców na północne granice (albo ich przepuszczą). To jak jest teraz każdy widzi – ważne jest jak będzie za 6-12 miesięcy. Wydaje się że nie jesteśmy w “fin de siecle” tylko po zamachu w Sarajewie..albo jeszcze. później np po Ypres – każda epoka ma swoje metody na prowadzenie wojny – być może jej nie zauważyliśmy zapatrzeni w kreski

    2
  13. witcher

    @Matrix

    Z ostatniej chwili.

    “Ze świata finansów dochodzą coraz lepsze wiadomości. Nastroje przedsiębiorców strefy euro są lepsze niż w 2019 r., a akcje na giełdzie zaczynają zwyżkować – prof. Eryk Łon.”

    2

Dodaj komentarz