Chciałbym poinformować, że rozpocząłem współpracę z Domem Maklerskim Banku BPS, w ramach której i na blogu i na stronie domu maklerskiego będą ukazywać się moje komentarze (takie jak poniższy). Nad tym tekstem powinie być widoczny baner DM BPS. Zachęcam do „klikania” w niego, zapoznania się z ofertą domu maklerskiego i – jeśli wyda się Państwu atrakcyjna – akceptowania jej. Być może pozwoli to na przedłużenie funkcjonowania mojego bloga (proszę pamiętać o kodzie promocyjnym WB DMBPS ;)).
Materiał wykonany na zlecenie Domu Maklerskiego Banku BPS S.A.
W reakcji na najbardziej dynamiczny od 10 października 2008 krach cen obligacji korporacyjnych w USA FED ogłosił, że rozszerzy swój program zakupów obligacji na obligacje korporacyjne i ETF-y je skupujące. Gdyby ten krok miał zadziałać, to na wykresie Dow Jones Equal Weight US Issued Corporate Bond Index poziom wsparcia wyznaczany prze szczyt z 2003 roku oraz dołki z 2013 i 2018 roku zostałby obroniony i w ciągu następnych 4 lat ten indeks wzrósłby o kilkadziesiąt procent podobnie jak w okresie październik 2008- październik 2012.

Złe wiadomości na temat epidemii napływały z USA i Hiszpanii, których ścieżki łącznej liczby zarażeń poruszały się powyżej ścieżki Włoch:

… ale we Włoszech w ciągu ostatnich 2 dni liczba nowych zarażeń i liczba zgonów spadała, co sugeruje, że być może kwarantanny we Włoszech skutkują pozytywnie szybciej niż tego można by się spodziewać na podstawie doświadczeń z chińskiej prowincji Hubei.

WIG-20 oddawał wczoraj zyski z poprzedniego tygodnia (-5,6 proc.; spadały również wszystkie inne główne indeksy). Najbardziej tracił WIG-BANKI (-7,3 proc.), najmniej WIG-BUDOW (-0,59).

Kontrakty na S&P 500 próbowały dziś rano reagować pozytywnie na zapowiedź Rezerwy Federalnej (+4,4 proc.), co było potwierdzane przez silne wzrosty indeksów azjatyckich giełd:

Kurs akcji spółki Będzin (C/WK 0,21, kapitalizacja 33,1 mln zł) prowadzącej działalność gospodarczą w zakresie wytwarzania ciepła i energii elektrycznej i będącej głównym źródłem ciepła w zakresie ogrzewania, ciepłej wody użytkowej i ciepła technologicznego dla Zagłębia Dąbrowskiego dotarł w okolice swoich historycznych minimów.

Spółka Budimdex została w tym miejscu wspomniana 24 października. Tego dnia kurs jej akcji zamknął się na poziomie 123 zł. Wczoraj jedna akcja Budimexu kosztowała 153 zł. W obecnych warunkach można uznać, że przestanki stojące za uznaniem w październiku tych akcji za interesujące są już nieaktualne.

Z ciekawszych danych makroekonomicznych, które zostały opublikowane w kraju i na świecie w ciągu minionych 24 godzin, można wspomnieć nowy rekord wartości aktywów NBP w lutym:

…najwyższą od prawie 5 lat roczną dynamikę wartości kredytów hipotecznych w Polsce w lutym:

… dane NBP na temat rocznej dynamiki M1 i M2 w Polsce w lutym:

… oraz spadek do najniższego poziomu od ponad 5 lat publikowanego przez DG ECFIN wskaźnika nastrojów konsumentów w strefie euro w w marcu:

Wojciech Białek
Zastrzeżenie prawne
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz.1231).
Komentarze
Bardzo dobry komentarz we właściwym czasie.
Nie siadaj do pokera przeciwko FED, z którym nikt jeszcze nie wygrał.
Kondratiew musi odejść od stołu. Keynes wygrywa.
Kupuj perły miły bracie.
Tu fortuna czeka na cię.
Pisałem “kupujcie” już wczoraj. KOSPI posłuchał, Europa głucha
No to silniejsze ode mnie było. Dosiadłem longkonia za 1453.
Kto nie sprzedał usd i nie kupił akcji przegrał…fortunę
To nie perły lecz SZMARAGDY iskrzą zielenią w mojej sakwie.
1444? Mam drugą longklacz. Źrebna jest. Dawajcie więcej
A to heca. Oźrebiła się. Od razu bliźniaki. Muszę je przystroić w jeszcze więcej szmaragdów.
Longkonie to ty mogłeś wczoraj do siadać to by znaczyło że masz jaja.. Dzisiaj to ty musisz uważać żeby nie spaść z tego konia np jutro z rana.
Jaja to może urwać gdy dosiadasz Waść konia gębą do ogona. Wczoraj nie wiedziałem że FED chce z workami pieniędzy bez limitu siadać do pokera. Choć shortkonie coś wczoraj czuły, bo wszystkie uciekły dając fortunę i perły wspaniałe zostawiając w gumnie.
Ale dzięki za troskę życzliwą. Póki co źle nie jest jako że sakwa co dzień pełniejsza (i dziś) bez względu czy zieleń czy czerwień tryska z rynku.
Jak widzę tych longkoni co chwila dosiadasz i średnio to wychodzi. Hossa od razu nie powstanie jeszcze pokołują w obie strony nie ma co się podniecać.
Ważne żeby “kołować” we właściwą stronę, przodem a nie zadkiem do końskiego łba. Pod 2000 byłeś Waszmość większym optymistą, pomimo że korona wyświetlona w czasie gry wojennej u króla Azji dopiero ruszała na Europę. Co się stało?
Krach 2020 = krach 1987
https://acemarketu.com/?p=372010
Krakanie o krachu po krachu to za mądre nie jest
@sumadartson. Ale rozumiem, bracie miły, że nie zmieniłeś zdania i średnioterminowo czeka nas jeszcze dołek?
nie będzie żadnego krachu, każda firma zostanie uratowana darmową kasą.
Wczoraj serię M na fw20 skończyli z LOP 45300, dzisiaj zaczęli z niecałe 41k; może ktoś mi to wytłumaczyć ? Jakieś pozasesyjne transakcje ?
@datik
Może buduje się kolejny RGR na W20. Te zeszłotygodniowe spaliły na panewce 😉
Przy budowaniu RGR, oRRG niezwykle istotne są obroty/wolumeny. Tego po jakims czasie nie widac na w20 (tylko wolumeny a to może być mylące) na a na fw20 była zmiana serii. Cały czas aktywny na fw20 ( 1H, 1/2H) jest oRGR ale jak nie “wypali” to zawsze będzie można zrzucić winę własnie na zmianę serii -:)
Pisałeś o hipotetycznym RGR na 1H na w20/fw20 ? jako kontynuację spadku ?
Datik tak. uważam, że niebawem wrócimy do spadku poniżej 1300 (nie jestem przekonany czy nowe dno). MOże jakaś bardziej rozbudowana struktura korekcyjna pomiędzy dołkiem a poziomem 1600.
Pisałem, że melt up on the wall of worry.
SPX 4000 Nasdaq 12000 Srebro $26, Złoto $2000 w tym roku.
Darmowa wydrukowana kasa leży na ulicy, wystarczy się schylić.
@sumadartson. Ale rozumiem, bracie miły, że nie zmieniłeś zdania i średnio-terminowo czeka nas jeszcze dołek?
Nie szukajmy dołka gdy stado sięgnęło dna. PMI lepsze od prognoz wskazują na wielką przewagę strachu nad rozumem.
@kolczyk
Dużo już nazbierałeś tej kasy co na ulicy leży. Podam Ci adres przyślij mi trochę….
Ktoś zagra S na złocie w obecnej sytuacji?
Technika mówi mi S, fundamenty L, jak żyć, Panie i Panowie 🙂
ja wzialem po S 1604 ale chyba bedzie stratnie, poziom 638 to max na dzis.
FW20 zamykalem L, chyba pobuja ogólnie u nas. Licze ogolnie na rejony 1550-1650.
@Sumadartson
//Nie siadaj do pokera przeciwko FED, z którym nikt jeszcze nie wygrał.//
To jasne, że FED nie pozwoli sczeznąć marnie przemysłowi (g)łupkowemu.
//Kondratiew musi odejść od stołu. Keynes wygrywa.
Kupuj perły miły bracie.
Tu fortuna czeka na cię.//
Nooo, z Waszmości gorączka.:))
Ja sobie gram na ojrodolarze, korekta się należy, ale zasadniczo puszczam rynek wolno (laissez faire), niech coś narysuje, nie chwlący dnia przed zachodem słońca, nabywam słusznego dystansu.
Wczoraj doszedłem do takiej konstatacji: NASDAQ jest mocniejszy niż by się (mi) wydawało, tzn. nie wybił się z kanału, bo tam są firmy, w których najłacniej można pracować zdalnie.
Na początku filmu Marek Rogalski tłumaczy, że Mengelewicze, którzy wybrali hańbę, stracą więcej, dlatego zmieniają podejście.
https://www.youtube.com/watch?v=6g54ZblV1Lo
Z jednej strony mogą pracować zdalnie ale z drugiej..trzeba to jeszcze komuś sprzedać
Chociaż cóz robić na takiej kwarantaniie jak nie grać..w CP2077 -:)
//.trzeba to jeszcze komuś sprzedać //
FEDowi ?:)))
IMO i tak się wybije, tylko później.
@Guy Fawkes
To fakt, płynie w nas gorąca krew, wścieka się jak lew.
Szlachta zawsze była gorącokrwista lub szlachtą być przestawała.
Dlatego wszystko robię z pasją, co czasem guza na łbie przysparza ale ostatnio (chwalić Pana) fortunę wielką.
A gdy fortuna sprzyja 3a dosiadać koni i zbierać ją obiema garściami, jako że fortuna talarem się toczy.
@Lis
Miałem rację, nie wolno patrzeć na wyciąg, a zwłaszcza pokazywać go. No i overtrading of course.
Ale świat się przecie nie kończy.:))
@Datik
Ten kryzys ma jeszcze jedną właściwość, tą bezprecedensową pomoc pod pretekstem zarazy, ktoś otrzyma, tak czy nie?
Mówiłem, że bezsensowna obstrukcja przeciwpaństwowa, ”nie bo nie” nie ma sensu:))))
Nie słuchasz ani mnie ani swojego własnego syna, nie odczytujesz znaków, które Stwórca opatrznie Ci zsyła w łaskawości swej.:))
przestań proszę
:)))
@ Guy Fawkes
“bezsensowna obstrukcja przeciwpaństwowa” nie ma sensu, jednak gdy państwo za grzechy przeszłości chłostać według “zasług” zagraża, a za występki większe to nawet majętności zabierać skora i do lochu za “głupie błędy fakturowe” wtrącać gotowa, to jedynym sposobem walki pozostaje obstrukcja. Minęły niestety czasy prapradziada, gdy nie tylko chłosta ale i pal ostro ciosany karą był bezdyskusyjną
Odczyty PMI z dzisiaj były mniej więcej znane na podstawie wskaźników Chińskich.
Skala drukowania przez FED może być podpowiedzią tego
z czym gospodarki światowe będą mierzyć się w najbliższych kwartałach.
Problemy dopiero się zaczynają. Jeśli ktoś liczy na odbicie V to jest bardzo chciwy i naiwny.
Przed nami kolejne dane PMI za miesiąc, które pokażą prawdziwą skalę problemów.
Europa dopiero wchodzi w lockdown. 2008 rok to było kichnięcie w porównaniu
z tą grypą.
Litości. Pomyśl Waszmość chwilę i przestudiuj PMI (dla przemysłu) które jeszcze w 2019 mówiły że Europa nie “wchodzi” ale JEST w kryzysie. A Waść piszesz że “dopiero wchodzi”. Na razie to widać że PMI (przemysłu) lepsze od prognoz, czyli jedyne co “widać” to niespotykaną dotychmiast przewagę strachu nad ROZUMEM.
Jak pisałem tu od lutego że jedziemy POD Grunwald, większość pisała: niemożliwe. Skąd teraz taka chęć ruszania pod Cedynię, gdy ja zgodnie z biegiem historii na Hołd Pruski spoglądam z nadzieją na rozbiory nawet.
“Na razie to widać…”
Na razie to jeszcze nic się nie wydarzyło,
za miesiąc pogadamy jak cała Europa i Ameryka przesiedzi w domu.
FED i ECB będą musiały uruchomić skup wszystkiego co zostało wyprodukowane w tych fabrykach, trzeba
będzie wybudować mega magazyny.
Bardzo prawdopodobne że odbicie będzie miało kształt U,
rzucanie się teraz z motyką bo jest tanio wydaje się mocno przedwczesne.
@witcher
Jak po najszybszym krachu pokoleniowym, wg Waszmości “nic się nie wydarzyło”, to z dobroci serca radzę wykresy wszelakie przestudiować, a jak to nie pomoże to medyka od patrzałek o pomoc poprosić.
Taka to natura ludzka, że kto nie przestudiował zachowania rynku gdy bomby z hukiem wielkim na glowy spadały, niszcząc nie tylko królewskie biznesy, to i przed wirusem grypy panikę wielką wykazuje, perły i szmaragdy cenne pod “opiekę” spekulantom oddając
Prognoza Goldman Sachs nt. nowych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych / 2,5 mln.
deja vu “all over again”
https://stooq.pl/q/?s=pko&c=mx&t=l&a=ln&b=0
Panowie i Panie, krótka piłka, wskaźniki i dane nie mają absolutnie żadnego znaczenia. Będzie recesja ogłoszona, a będziemy robić nowe szczyty. Tak działa darmowa kasa. Oczywiście jeszcze w tym roku możemy zrobić zjazd z 70%, ale najpierw nowe szczyty.
tzw rynek dyskontuje przyszlosc
ta kpina aka “zaraza” to temat ktory bedzie powoli “gone w. wind”
co najwazniejsze zmieni sie metodologia – Bullard z FED powidziaql ze nie jest recesja tylko celowe i czasowe wstrzymanie aktywnosci, a to co innego ;b – i moze ma racje
jak bedzie wave2 na jesieni to nikt juz nie wylaczy gospodarki – ewakuja starych jak trump , areszta bedzie zyc – we wloszech sa miliony zainfekowanych wikszosc 80-90% nie wie bo nie ma objaw….
bezsens
@sawa
Nawet jeśli to zdanie z pajacem było o mnie to za tą inicjatywę z Przekrojem wspaniałomyślnie Ci wybaczam, cieszysz się -:)
Udało mi się ściągnąć 1 NR ale dość dużo czasu to zajmuje. zakupię jakiś wypasiony pendrive, mam nadzieję, ze bez ‘korony” i w weekend spróbuję ściągnąć resztę. Miałem kiedyś jeden cały rocznik w wersji papierowej, oprawiony, ale nie wiem gdzie on teraz. Zaczytywałem się tym w podstawówce…
Ze swej strony dziękuję.
PS
dziwię się, ze Guy nie posądził Cię jeszcze o tęsknotę za czasami słusznie minionymi -:)
Mnie się też zdarzyło w dzieciństwie co nieco przeczytać z Przekroju, nie pamiętam co, ale było inne niż pozostała siermięga.
Ale żeby to teraz kultywować… no nieee wiem.
widzisz Guy…ja byłem “yntelygent” już w podstawówce -:)))
Wielu dobrze się zapowiada, a potem… coś nie pyka you know:)))
zamiast plakac, kto skorzysta?
https://stooq.pl/q/?s=pko&c=mx&t=l&a=ln&b=0
nie malpki aka traderzy bo na pozycji trzeba siedziec 2 lata
@@
Najlepszy układ techniczny ma niewątpliwie DAX na linii Zygfryda, ale come on, nie przesadzajmy z entuzjazmem.
https://www.youtube.com/watch?v=LOEfL4k_zF8
@sumadartson
No właśnie, wszyscy bez wyjątku czekają na kolejny dołek. A jak wiadomo rynki zachowują się odwrotnie niż wszyscy myślą. Może i masz rację z tymi rozbiorami. Wtedy dopiero niektórzy się zorientują że dołek już był….Kto wie….
Wyjątki by się znalazły:
“red.007 23 marca 2020 o 21:05
Jeśli jutro nie zejdziemy poniżej dna z 18 marca(być może od razu zaczniemy wzrost)to jest szansa na kontynuację wzrostu powyżej szczytu z 20 marca.
W przypadku wystąpienia takiej okoliczności,niekoniecznie należy zaraz ogłaszać hossę…”
słusznie…. 🙂
WYZNACZANIE dołka lub szczytu nie ma sensu. WYZNACZENIE właściwego KIERUNKU na wykresach godzinowych, dziennych, tygodniowych, to jedyna ścieżka do fortuny. Pisząc na początku lutego o POD Grunwaldzie widziałem kierunek, podobnie jak dziś wizja “rozbiorów” to drogowskaz a nie cel. Cel dla każdego zwłaszcza spekulanta to “budowa zamku w chmurach z fundamentem na ziemi”, cytując z pamięci prof. Z. Komara
mądrze prawisz Szlachcicu. co nie oznacza, że kierunek wybrałeś prawidłowy…
Obaczymy. Wasza Lordowska Mość wie wszak, że Konia zawsze można porzucić i pieszo z pola walki czmychnąć, co spekulantowi chwałę przynosi że z głową cało uszedł, nie zaś hańbę gdy majętność przehulał
Dokładnie elastyczność i zmiana koncepcji jest naważniejsza w rozchwianych czasach. Powodzenia 🙂
Odbicie na malejącym obrocie …
za 0.25% wszedłem S dla sportu, pierwszy raz w życiu 🙂
bez lewara
@sumardson
Te manufaktury gdzie nie człek ale machiny diabelskimi mocami poruszane, dobra wszelakie produkuja, wstrzymane w rozpędzie zostają, jakow żywo gdy temi słowami pisze.
Nie wszystkie, nie wszystkie. W skali globala to z promil ich staje a nie 20% jak wieszczą fałszywi prorocy
“Lordowska Mość wie wszak, że Konia zawsze można porzucić i pieszo z pola walki czmychnąć, ”
Ale to i koszt wielki, a i splendoru nie przynosi 🙂
Waszmosc herbu Ruta nadal jesteś na longkoniach wszak to do shortkoni jesteś stworzony
Gdy nawet szlachetnie urodzeni z longkoni zsiąść radzą tym większy honor będzie na longrumakach Hołd Pruski odebrać a i z pomocą Pańską ojczyznę przed zaborem ochronić
@sumadartson
“Jak po najszybszym krachu pokoleniowym, wg Waszmości „nic się nie wydarzyło”, to z dobroci serca radzę wykresy wszelakie przestudiować,”
Patrząc na wykres i technikę to się wydarzyło, zgoda.
Patrząc na fundamenty i gospodarkę to się dopiero wydarzy.
Przepraszam za porównanie, ale rynek będzie do tego czasu szukał równowagi aż wypadnie ostatni trup z szafy.
Jeszcze raz powtórzę, 2008 rok to było kichnięcie, teraz mamy do czynienia z grypą.
Równoważenie wycen na rynkach będzie trwało i na pewno nie będzie to V.
W 2008 Fed kupował przez miesiąc za tyle ile dziś bierze w ciągu jednego dnia.
Spójrz na wykres CCC i zobacz jak budowany biznes przez dekadę w ciągu roku wrócił do punktu wyjścia i nie ma na dziś 20mln zł na spłatę zobowiązań.
Takich podmiotów są tysiące w Europie.
Za 3 miesiące wyskoczy Trump i przypomni wszystkim o konflikcie z Chinami, który będzie już na innym poziomie.
Otwarcia na lukach to będzie standard, można się przykleić do monitora na 8 h dziennie i bawić się w dosiadanie koni przez następne 3 miesiące.
Zobaczymy ile wojaków straci porcięta na tych zabawach.
@Datik
https://wpolityce.pl/spoleczenstwo/492679-co-konkretnie-zmienia-sie-od-srody-25-marca-siedem-punktow
//3. Środki transportu zbiorowego działają, ale jednorazowo może nimi jechać nie więcej niż tyle osób, ile liczba miejsc siedzących podzielona przez 2.//
Tak w ogóle, to chciałbym zobaczyć, jak towarzysze prezydenci wolnych miast dezynfekują te swoje trawaje Butenandta.
REUTERS NO I JUZ OFICJALNY NEWS:
Italian coronavirus cases likely ’10 times higher than reported’
The number of cases of coronavirus in Italy is probably 10 times higher than the official tally of almost 64,000, the head of the agency that is collating the data said on Tuesday.
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy/italian-coronavirus-cases-likely-10-times-higher-than-reported-idUSKBN21B1CC
to co logika popowiadala od razu, co ozn ze przejdzie przez wlochy i hiszpanie – ui nie bedzie wave2
za to w Polsce tak
to co robi PL “wladza” zostanie skompromitowane za rok dwa jak podumuja w jakis pracach naukowych….
tak jak wiadomo ze we wloszech sa miliony zainfekowanych i 80-90 % nie wie bo bez objawowo,
tak samo logika popowiada ze lockdown nie ma sensu ze wzgledu na koszty spoleczne (psychoza) i ekonomoiczne
latwiej srodni spozytkowac na ochrone seniorow i ludzi wrzazliwycj z chorobami….
ale do tego dojda po fakcie…
Masz jakiś tytuł medyczny, np. doktorat z epidemiologii? Jesteś naukowcem genetykiem, żeby mieć pojęcie o tym wirusie? Masz dostęp do poufnych danych o stanie państwa i jego służbie zdrowia?
Jeżeli we Włoszech jest 10x więcej chorych, to oznacza to 600 tys. ludzi, czyli 1% i już jest tragedia, a dla odporności ”stadnej” to jest dalej nic.
Zdajesz sobie ile ludzi by umarło gdyby chorowało 6 mln Włochów? To dalej nie miałoby znaczenia dla odporności ”stadnej”, a już by nie było służby zdrowia. Lekarze albo by umarli, albo znajdowaliby się w kwarantannie.
Żeby się o czymś wypowiadać, to trzeba mieć przynajmniej blade pojęcie.
@guy
tak jak logika podpowiada, ze we wloszech sa miliony zainfekowanych
tak samo logika popowiada ze tego nie zatrzymasza lockdownem tj zamordyzmem
skromne srodki trzeba wykorzystac na seniorow i osoby wrazliwe
lockdown i izolacja dla tych osob, wojsko/obrona terytorialna powinna zapewnic im pomoc np dowoz lekow/zakupy
posumuja za rok/dwa podejscie
dlaczego “wladza” traktuje tak samo osobe w wieku 20 lat i 70 lat?
nonsens
Odpowiedź jest prosta, po pierwsze nie da się odizolować ludzi z grup ryzyka, zwłaszcza gdyby epidemia się rozszalała na całe społeczeństwo, po drugie wszyscy mają takie same prawa.
Po trzecie już mówiłem, że system tego nie wytrzyma. Po czwarte, Chiny sobie poradziły, więc i my możemy sobie poradzić.
A po jakimś czasie będzie szczepionka.
Usiaki mają problem i gadają o ”odporności stadnej” bo są w konflikcie hegemonicznym i nie chcą przegrać, nawet za cenę dużych ofiar.
https://wgospodarce.pl/informacje/77067-starsi-amerykanie-gotowi-umrzec-za-ameryke
“Chiny sobie poradziły”
tu bylbym ostrozny, bo nie chce mi sie wierzyc
a jesli mozna zamknac cale spoleczenstwo i gospodarke to mozna i grupe jak seniorzy czy osoby wrazliwe – tak bedzie podczas wave2 na jesieni
Żaden poważny gracz ni rzuca wszystkiego na jedną kartę i nie traci na początku całego systemu służby zdrowia.
Już teraz lekarze leczą na telefon, bo jak padnie na początku służba zdrowia, to ”żegnaj d… z porami”.
Usiaki są w wojnie hegemonicznej i mają dylemat, nie czy stracić czy nie stracić, tylko ile stracić. I dlatego forsują stosowne teorie.
My w wojnie nie jesteśmy, od nas nie zależy przyszłość świata i nam zależy na zachowaniu substancji.
u nas jeszcze się na dobre nie zaczęło a już pada;
https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,25814086,tak-wygladaja-moje-rece-po-12-godzinach-pracy-zezarta-skora.html#a=350&c=163&t=14&g=b&s=BoxNewsLink
Podobno przygotowywaliśmy sie od kilku miesięcy, tak Pinokio mówił
to co robi “wladza” przypomina mi kampanie IX 1939
i wladza pewnie wybierze sie do rumuni, a ktos bedzie musial posprzatac po dzieciach we mgle….
A co by było bez przygotowań?
Zobaczysz, niedługo, jak przygotowana jest brytyjska służba zdrowia, bo w całej Ojropie z dużych państw radzi sobie (na razie) tylko polska i niemiecka.
Na razie dobrze im idzie przede wszystkim wprowadzanie różnych zakazów (co nie jest złe choć budzi obawy czy czegoś nie ukrywają). Jak przygotowane są szpitale to słychać zewsząd…oprócz TVP. No i jeszcze to;
https://www.rmf24.pl/raporty/raport-koronawirus-z-chin/polska/news-unijny-przetarg-na-srodki-ochrony-osobistej-bez-polski-jakie,nId,4362005
Zgodnie z moją projekcją jutro powinny być ciekawe okazje do S (ja obstawiam Dax-a).
Znaczy się masz we krwi grę kontrarjańską, jak 95% trejderów w tym i ja.
Karnak hmm ciężko powiedzieć chyba tak jak mówisz. Z drugiej strony uważam, że cały czas dominującym trendem jest spadkowy, który nie został jeszcze zakończony. Więc zgodnie z zasadą na korektach odnawiać pozycję zgodnie z trendem wyższego rzędu.
Gdyby to było takie proste – przecież korekta też może wywieźć zajętą pozycję w drugą stronę, ot cały urok gry na giełdzie.
prawda, dlatego obecnie pogrywam max 20-30% mojej max. pozycji przechowanie kapitału to podstawa przy tak zwariowanym rynku. I koniecznie SL dlatego wolę obecnie rynki zachodnie tam łatwiej uciec w przypadku błędu.
Na razie trzeba dać się byczkom i szlachcicom wyszaleć na longach 😉
Dziecko wróciło z podwórka i mówi że ilu kolegów tyle teorii spiskowych kto stoi za koronawirusem.
Oczywiście jako sprawcy zamieszania są wymieniani Żydzi, Rosjanie, Amerykanie, Rosjanie, Chińczycy, właściciele technologii 5G, oraz Polacy.
Najbardziej uśmiałem się z tej opcji polskiej.
I widzisz wszystkie opcje w grze oprócz tej prawdziwej (ufoludki). Sztuka manupulacji.
Jak mawia Guy “is fecit, cui prodest”
Czyli szukamy kto w tej dziecięcej bajce jest kotkiem kotylionkiem 🙂
Na szklanym ekranie pędzą dwaj Indianie.
A nam dech zapiera: Co dalej się stanie?
Babcia wyszła z kuchni z wielka łyżką w dłoni
i pyta nas szeptem:- Kto tych Indian goni?
A Indianie pędzą, kryją się za skały.
Już napięli łuki, już świsnęły strzały…
Tatuś rzucił „Ekspress”, mama prasowanie,
i już wszyscy patrzą z nami, co się dalej stanie.
Potem przyszła Hania, potem tatuś Hani-
I już wszyscy patrzą jak przymurowani.
Któż by w takiej chwili odszedł od ekranu?
A kot Kotylionek cicho wstał z tapczanu…
Cicho wszedł do kuchni i tam z błogą miną
zajął się sumiennie naszą cielęciną.
Kiedy film się skończył, o siódmej wieczorem,
Kotek siedział grzecznie przed telewizorem.
Kotek był co prawda grubszy odrobinę…
Myśmy mieli kino, a on- cielęcinę
DAX za całość do końca tygodnia na S
https://zapodaj.net/81796294167b7.jpg.html
Stawiasz SL ? Ja się dzisiaj obawiam Amerykańców wolę poczekać do jutra…
Moim zdaniem DAX może jutro pójść do góry.
według mojej projekcji Amerykańce jutro powinni być powyżej 2500
Zgadzam sie. Zgodnie z:
„toya 23 marca 2020 o 14:56
Dzisiejszy Fed to taki odpowiednik October 29th.”
A zatem jutro odpowiednik 30th Oct czyli solidny ruch w górę. Potem dwa tygodnie spadków. Wlasciwy dolek i pare miesiecy odbicia.
October 29th 1929 zeby byla jasnosc.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wall_Street_Crash_of_1929
On October 29, William C. Durant joined with members of the Rockefeller family and other financial giants to buy large quantities of stocks to demonstrate to the public their confidence in the market, but their efforts failed to stop the large decline in prices.
After a one-day recovery on October 30, when the Dow regained 28.40 points, or 12.34%, to close at 258.47, the market continued to fall, arriving at an interim bottom on November 13, 1929, with the Dow closing at 198.60.
The market then recovered for several months, starting on November 14, with the Dow gaining 18.59 points to close at 217.28, and reaching a secondary closing peak (bear market rally) of 294.07 on April 17, 1930.
A nasza bananówka jak zwykle wyprzedziła korektę US a obecnie już się przygotowuje do dokończenia spadków.
No ale jako, że Usiaki dzisiaj powinni ładnie wzrosnąć to jutro otworzymy luką w górę u nas (okazja do S).
I ja się przyłączam do widzenia takiego scenario – nie za dużo nas?
Wpisu)
Nowy komentarz:
https://wojciechbialek.pl/2020/03/fed-zastopowal-spadek-na-amerykanskim-rynku-obligacji-korporacyjnych.html
też widzę spadki na horyzoncie. 1100 -1000 na WIG20. SPX 1800.