Chciałbym poinformować, że rozpocząłem współpracę z Domem Maklerskim Banku BPS, w ramach której i na blogu i na stronie domu maklerskiego będą ukazywać się moje komentarze (takie jak poniższy). Nad tym tekstem powinie być widoczny baner DM BPS. Zachęcam do „klikania” w niego, zapoznania się z ofertą domu maklerskiego i – jeśli wyda się Państwu atrakcyjna – akceptowania jej. Być może pozwoli to na przedłużenie funkcjonowania mojego bloga (proszę pamiętać o kodzie promocyjnym WB DMBPS ;)).
Materiał wykonany na zlecenie Domu Maklerskiego Banku BPS S.A.
Jeśli chodzi o dynamikę epidemii, to trend we Włoszech zdaje się pozostawać “pozytywny”, to znaczy ekstrapolacja dotychczasowych tendencji sugeruje, że kraj ten znajdzie się w okolicach 8 kwietnia tam:

… gdzie była chińska prowincja Hubei 1 marca, to znaczy udział “zamkniętych przypadków” (osoby, które wyzdrowiały lub zmarły) zacznie przewyższać udział “otwartych przypadków” (osób nadal chorujących):

To szacunkowe ok. 38 dniowe opóźnienie Włoch w stosunku do Hubei sugeruje, że tygodniowy wzrost liczby zgonów powinien był zacząć hamować już w okolicach 22 marca, co na razie nie nastąpiło:

… ale w ciągu 3 minionych dni rekord dziennej liczby zgonów we Włoszech (795) nie został pobity, więc są szanse, że szczyt epidemii w tym kraju jest już bliski:

Jeśli chodzi o liczbę potwierdzonych przypadków to nadal najgorzej przedstawia się sytuacja USA i Hiszpanii, które podążają wyższą ścieżką niż Włochy:

Po wygenerowanym przez MACD przedwczoraj sygnale kupna WIG-20 nadal poruszał się poniżej przełamanej 2 dni wcześniej linii wsparcia krótkoterminowego odbicia, chociaż równocześnie luka z poniedziałku została zamknięta. Najsilniejszymi indeksami sektorowymi były wczoraj WIG-BUDOW (+2,4 proc.) oraz WIG-NRCHOM (+2 proc.).

Kontrakty na S&P 500 cofały się lekko (-1,1 proc.) w czwartkowy poranek przy przewadze wzrostów na giełdach azjatyckich (ale Nikkei tracił 3,5 proc.).

Kurs akcji budowlanej spółki Mostostal Zabrze (C/Z 3,9, C/WK 0,23, kapitalizacja 38 mln zł) spadł do dolnego ograniczenia kanału prawie 2-letniego trendu wzrostowego, zarazem docierając ponownie w pobliże dolnego ograniczenia kanału 23-letniego trendu spadkowego.

Kurs akcji spółki PCC Rokita (C/Z 6,4, C/WK 0,81, stopa dywidendy 27,5 proc., kapitalizacja 600 mln zł) zajmującej się produkcją i handlem wyrobami chemicznymi, które wykorzystywane są przede wszystkim w przemyśle tworzyw sztucznych oraz w segmencie chemii przemysłowej jak również w przemyśle budowlanym i tekstylnym spadł w okolice swojego historycznego minimum z 2014 roku.

Z ciekawszych danych makroekonomicznych, które zostały opublikowane w kraju i na świecie w ciągu minionych 24 godzin, można wspomnieć najniższą od 2009 roku wartość rocznej dynamiki publikowanego przez holenderskie CPB World Trade Monitor w styczniu(-2 proc.):

… spadek rocznej dynamiki produkcji przemysłowej w Singapurze w lutym (-9,6 proc.):

… oraz spadek rocznej dynamiki PPI w Wielkiej Brytanii do najniższego poziomu od 2016 roku w lutym (+0,4 proc.):

Wojciech Białek
Zastrzeżenie prawne
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz.1231).
Komentarze
Cyk – pierwsza strona parkietu
https://pbs.twimg.com/media/ET-l9I9XYAAKtcx?format=jpg&name=large
cyk – zalecenia knf
https://twitter.com/JacJastrzebski/status/1243071008745172993?s=20
Dzieją się rzeczy dotychczas nie do pomyślenia choć sprawa dywidend raczej oczywista – czemu my – Polacy – mamy płacić zerowe depozyty a zachodni spekulanci mają dostawać za to dywidendy? Poza tym stabilność systemu finansowego musi być zapewniona wszelkimi sposobami. Takie czasy
Pomysł z OFE księżycowy, ale w tych czasach władza może ukraść Ksieżyc bez jakichkolwiek konsekwencji
Dywident nie budiet w perspektywie lepiej dla indeksu W20 nie będzie odcinane.
…a zachodni spekulanci mają dostawać za to dywidendy?
———————
zachodni spekulanci i zaplute karły reakcji
Słowo spekulant nie ma wydźwięku pejoratywnego. Kiedyś zadzwonił widz do telewizji RBK w Moskwie i na wizji przedstawił się jako spekulant giełdowy. W Rosji. I nikogo to nie oburzyło. W czym problem?
W Polsce chyba jednak ma taki wydźwięk ale nie o to chodzi. Od kiedy Tchórzewski “oszukał” inwestorów i zamiast wypłacić dywidendę podwyższył kapitał w PGE to “niedzielenie” się dywidendą przez spółki SP będzie zawsze źle odbierane…
( tak, teraz to byłoby niedorzeczne aby wypłacać dywidendy)
Ufff…
Stop profitujący, nogi na stół i czekam na TP.
Naszych byczków średnio rozumiem zdecydowanie bardziej rezonuję z zachodem.
Zachód ma szansę na pociągnięcie korekty spadków.
ja to traktuję raczej jako konwulsje przed załamaniem
nie bardzo widze sensownosc podciagania USA przed weekendem … jutro liczba zarazonych w USA bedzie najwieksza na swiecie, takze licze na fajne otwarcie w dół w poniedzialek, ale kazdego dnia wystepuje Trump i w pewnym momencie moze powiedziec ze maja szybkie testy na wirusa co bedzie game-changerem.
A co by Waszmość rzekł na potórkę z końca 2018 roku, gdy NYSE waliła do piekła a my przeciwpołożnie, z piekła do…czyśćca (jako że nasze niebo skasowane przez suwak)
bardziej prekonuje mnie koncepcja Podczaszego – robimy sobie jakiś łącznik.
Imć Podczaszy to też zacna Persona, więc pod Hołdem Pruskim2 zawrócę moje skromne rumaki z powrotem ku polom Grunwaldu. Dzięki
@W.B.
Liczba zachorowań jest bardzo mocno skorelowana z ilością ludzi na danym obszarze(np. w naszych województwach). Myślę, że to samo dotyczy krajów. Czy w związku z tym nie lepiej zrobić te projekcje/ analogie w przeliczeniu na liczbę mieszkańców?
Z tego co mówili w niezależnych – liczba zgonów na Cov (w szczególności Włochy, Hiszpania) jest mocno zawyżana aby lepiej zapanować nad społeczeństwem – panika – będą się słuchać i przestrzegać kwarantanny.
SL przesunięty na wyższy zysk.
Weźmy taki PKOBP – ładnie wyszyścił stopy, słabe ręce oddały akcyjki i z piekieł idzie do góry.
Zamknałem NSQ cholera wie co dziś kombinują
Oni wiedzą. Nie ma takiej kasy w świecie hazardu, która by mogla powiedzieć SPRAWDZAM zjednoczonym siłom Prezydenta i FED-u. Przeciwko 2 bilionom nikt przy zdrowych zmysłach nie siada do pokera
nie jestem do końca przekonany czy Fed i Prezydent graja w jednej druzynie
Ależ już w jednej. Prezio wszystkich preziów poklepał (zdalnie) prezia rezerwy po pleckach,
chwaląc go (czytaj: good mankey) za 2 bln.
moze sojusz jest taktyczny coś jak rosja z chinami.. nie chcem ale muszem.
Coś taki strachliwy – ja tylko żartowałem.
Karnak jeśli to do mnie to zamknąlem zyski S na NSQ 350pkt – trzeba szanować i brać bo zwroty akcji są co chwila a nawet jeśli nie to za chwilę będą kolene okazje. Nie mnie cały czas uważam, że czeka nas kontynuacja spadków w najbliższych dniach.
Dax-a trzymam Ski.
Sic! Bogdanka – kapitalizacja < 600 MLN i 308 mln zysku.
Wnioski?
Nie zbankrutuje (najlepsza kopalnia będzie zamknięta na końcu), więc da niezły zysk. Pokazuje też skalę niedowartościowania, i dlatego rynek nie chce spadać mimo fatalnych prespektyw.
Wow, ” …zamknięta…da niezły zysk”. Przez Waszmościa wszystkie longhabety mi uciekły.
“Pomysł z OFE księżycowy, ale w tych czasach władza może ukraść Ksieżyc bez jakichkolwiek konsekwencji”.
Szalenie mi się spodobało to określenie, niemniej, Mateusz i Glapcio, to wyjątkowo zgrany duet; natomiast ten pierwszy, to Mojżesz naszych czasów. Konkludując, władzę muszą sprawować ludzie, którzy mają, nie tylko kwalifikacje zawodowe, ale i moralne.
Ja bym się o nasze władze nie martwił, im zależy na dobru Kraju. Aaale gdyby to trafiło na POprzedników, to kamień na kamieciu by nie został, nie ma wątpliwości.
chodziło mi, iż jej działanie ma najdłuzsza perspektywę (młode złoża) w tym sektorze, więc wycena nie powinna dyskontowąć jeszcze likwidacji (zbyt odległy termin)
kupowanie kopalni węgla w dobie logarytmicznego przyrostu paneli foto i wiatraków ma taką samą przyszłość jak kupno złóż naftowych w erze elektrycznych samochodów, autobusów itp.
@suma
A te elektryczne samochody to czym będą ładowane? owsem?
Moim zdaniem po tym zamieszaniu z zarazą przestawimy myślenie o energetyce.
Wiatraki i panele to kiepskie (zawodne, drogie) rozwiązanie, proszę sprawdzić, okazało się, że panele trzeba wymieniać przynajmniej co 5 lat, sprawność paneli gwałtownie spada wraz z czasem, to nie jest tak, że zainstalujemy panele na dachu i jest fajnie….. owszem jest fajnie ale tylko przez krótka chwilkę.
O innych problemach z tak zwaną energią odnawialną proszę poczytać w fachowych opracowaniach.
Niemcy właśnie wycięli puszczę 4 razy większą od naszej Białowieskiej i będzie tam kopalnia węgla.
Moim zdaniem tylko węgiel ropa i atom, to jest przyszłość energetyki
….. oczywiście będą doskonalone technologię, żeby sprawność np. węglowych nie wynosiła 38-40% jak dotychczas, ale przynajmniej te 50%
Bogdanka ma przyszłość…. może kupię kilka akcji.
Produkcja paneli (podobnie jak e-mobili) rośnie logarytmicznie. Przy dobraniu optymalnej mocy do potrzeb, inwestycja zwraca się po ośmiu latach. Panele mają gwarancje na 10-15 lat.
@Sawa
Z tymi panelami, to nie wiesz o czym piszesz. Panele oparte na ogniwach krzemowych (zwłaszcza monokrystalicznych), a to dominująca obecnie technologia, tracą w pierwszym roku ok 2%, później poniżej 0,5% rocznie. Po 25 latach mają 80-85% początkowej sprawności. Ponieważ to technologia znana od lat 50-tych, to są dane empiryczne, jak chcesz to poszukam i podeślę. Było kilka spektakularnych wtop producentów paneli cienkowarstwowych (technologie CdTe i CIGS) gdzie następowała szybka degradacja warstwy fotoczułej ze względu na migrację jonów, ale to historie sprzed 10 lat.
A czy drogie ? Fotowoltaika to naszybciej taniejąca technologia pozyskiwania energii. 10 lat temu była najdroższa, obecnie jest najtańsza, już nawet w umiarkowanych szerokościach geograficznych. Wiatraki też tanieją, ale wolniej. Fotowoltaika to półprzewodniki i podąża tą samą ścieżką jak mikroprocesory. Jeśli mówi Ci coś prawo Moore’a, to sprawdź analogiczne prawo Swansona :). Pod koniec lat 70-tych 1 Wat mocy kosztował $76, obecnie jest to około $0.20 (pomimo inflacji!) i nic nie wskazuje aby miało się to zatrzymać.
Jeszcze tylko zostaje kwestia magazynowania energii, ale tu też jest najszybszy postęp w dziejach i w ciągu 10 lat ceny akumulatorów litowo-jonowych (za które w 2019 przyznano Nobla z chemii) spadły o kilkadziesiąt procent.
Ceny akumulatorów:
https://data.bloomberglp.com/professional/sites/24/Capture2.jpg
Ceny ogniw foto:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/71/Price_history_of_silicon_PV_cells_since_1977.svg/1920px-Price_history_of_silicon_PV_cells_since_1977.svg.png
Instytut ekonomiki rolnictwa badał rentowność inwestycji w panele na przykładzie jednego z nadleśnictw, które zrobiło w leśniczówkach tę inwestycję. Rentowność z uwzględnieniem dopłat wynosiła ok. 1%(IRR). Pokaż mi większa rentowność w praktyce, to uwierzę. Oczywiście robi się wiele by to zmienić. Opłaty emisyjne i propaganda antywęglowa mają duży wpływ i w końcu mogą przeważyć. W końcu od dawna ekonomia traci na znaczeniu.
Ja co prawda Bogdanki nie zamierzam kupować, ale co reszty Pani wpisu to znowu się zgadzam.
“sumadartson 26 marca 2020 o 12:31
kupowanie kopalni węgla w dobie logarytmicznego przyrostu paneli foto i wiatraków ma taką samą przyszłość jak kupno złóż naftowych w erze elektrycznych samochodów, autobusów itp.”
to nie jest do końca tak że węgiel jest już passe. co jeżeli do produkcji nowo wynalezionych baterii będzie wykorzystywany właśnie węgiel?
nagle okaże się że to nadal opłacalny biznes tylko zamiast spalania będzie produkcja.
Chodzi o to, że to spółka supercykliczna. Po załamaniu gospodarki odbudowuje się najpierw gałęzie najbliższe bezpośredniej konsumpcji. Tak więc ceny nośników energii nieprędko będą wysokie. Rynek może to dyskontować. Lepiej już porównać C/zysk średni (np.od początku notowania). A i tak należy wziąć duży margines.Sprawdziłbym to przed zakupem, gdybym kupował.
Tylko to specyficzna kopalnia – jak na Polskę ma niskie koszty i niewyeksploatowane złoża.
Sam mam panele i już w marcu moja produkcja przekroczyła moje zużycie (mamy ostatnio słońce ;-). Ale to nie zapewnia energii przez cała dobę.
Ale w polskiej specyfice cześć kopalń i elektrowni będzie działała jeszcze długo. Prędzej atomówki nie powstaną niż Bogdanka padnie.
Natomiast JSW będzie firmą strategiczną – musimy bowiem produkować stali na zaspokojenie zbrojeń – nie może tu być uzależniena zewnętrznego.
A mamy zuzycie 13 mln a produkcję 10 mln. Zakładam, iż rząd wykorzysta sytuację i zabezpieczy (ostatecznie znacjonalizuje) ten segment.
Z tych 200 mld skapnie więc sporo do tych branż. Dlatego już energetyka jest silniejsza.
Nalezy też wziąć pod uwagę, iż zamykając granicę można ograniczyc dostęp np. importowanego węgla.
https://www.defence24.pl/wojenna-produkcja-wesprze-amerykanskie-zmagania-z-koronawirusem-komentarz
Dzień dobry, piękny dzień na dołożenie longa. SPX 4000, Nasdaq 12000, Srebro $26, Złoto $2000 w tym roku.
Niedługo ogromny meltup of the wall of worry.
http://elliottwavesurfer.com/images/stock_market_index/DJI/2020-03-25-NOWTHEN.png
Dow Jones 4900 za 2-3 lata ?
A to dziady. Ukradli moją prognozę z 02.02.2020.
Z tym że ja obecną sytuację przykładam do tej z lat 1937-1942. Chociaż sam przebieg indeksów może mieć kształt zbliżony do fali z 1929 r.
Wtedy $=gold=>deflacja
to ja już nie wiem 4900 czy 49000 bo są różne poziomy docelowe przez Was podawane -;)
Najpierw, po korektach (dwie trójki wzrostowe), S&P zatańczy w rytmie piątki superbessy Elliotta 5-3-5-3-5 w okolice poziomu z 2009 r.
@@
Z wykresu wynika, że idziemy przez zarazę dobrą trajektorią, są szanse na to, że na końcu okażemy się najsprawniejszym państwem na tle zachodu.
Tak się gra, jak przeciwnik pozwala. Tzn. sojusznik, jaki tam przeciwnik. Jak wszędzie mamy rekordowe QE, to i u nas takie musi być, sztuka w tym, żeby w ramach walki z zarazą poprawić pozycję konkurencyjną tych różnych championów, na the day after.
Giełda amerykańska urosła najbardziej od 1933 roku, ale ”znaj proporcją mocium panie”. W 1933 wzrost był siłami rynku, a obecnie siłą socjalizmu, czyli druku zielonych kawałków papieru z wizerunkami białych mężczyzn.
Jak słusznie zauważa towarzysz Trader, każdy kolejny jest zasypywany coraz większą ilością papieru.
Zauważmy, że socjalizm doszedł do ściany, skoro FED zapowiedział QE bez limitu. To koniec, już nie ma gospodarki, tylko gospodarcza fikcja, system może tylko się zawalić, nie może się już korygować. Nie da się już zrobić większego QE.
Najlepsze przed nami, friendowie spekulanci.:))
Analizując ostatnią pokerową licytację FED za 2bln usd należy stwierdzić:
1. Od 2008 r. Centralbanki przegrały do Kondratiewa kwotę wyższą (w przeliczeniu) niż 2 bln usd
2. Obecna licytacja pozwoli jedynie nieco przedłużyć pobyt FED-u przy stole, ponieważ:
3. Z Kondratiewem jeszcze nikt w pokera nie wygrał (oprócz zarazy ma w kartach jeszcze bezrobocie, głód i wojnę wielką)
4. Przepędziłem longkonie i oddaję perły włościaństwu ponieważ:
5. Jeszcze przed Hołdem Pruskim2 dosiądę shortkoni, jakiem szlachcic z prapradziada
Każdy kolejny kryzys jest zasypywany coraz większą ilością papieru.
System kreacji ”pieniądza” z niczego, który był także w czasach złotych, tworzy spiralę, która w końcu musi pęknąć. Ten proces tworzy główny, fundamentalny cykl – Matkę Wszystkich Cykli.
czyli Sir Guy, konkretnie masz jakieś sugestie – na 6 tyg/ na 6 mies? na 6 lat?
@Sir Tmoore
To były uwagi o procesach długoterminowych, a’la towarzysz Trader. Muszę mu podnieść rating, bo to dobry chłopak, tylko nie ma timingu. Niech to będzie Zenek Martyniuk analityki giełdowej.:))
Ciekawe jest w których momentach Powell pękał. Najpierw na linii długiego trendu, potem na krawędzi klina Podczaszego Mac Ersona Fawksa, a ostatnio, po tych górnych cieniach zapowiadających crash, pękł już całkiem.
W modelu powinno być tak, że jeszcze spadniemy, kończąc powiedzmy falę A do przełomu w zarazie, potem fala B do wyborów, a potem you know.
Sir Guy
to podobnie do mojej oceny tylko wydaje mi się że B może trwać do jesieni – do 2 giej fali epidemii a potem you know ….
https://www.youtube.com/watch?v=DeumyOzKqgI
A czy globalna pandemia nie może być przykrywką do zakończenia zasypywania, spowodowania megainflacji i wyczyszczenia ludzi z pieniędzy? 😛
L oddane po 2455
No nie spodziewałbym się dzisiaj takiego zysku na L-kach brawo Karnak
@suma
A te elektryczne samochody to czym będą ładowane? owsem?
Moim zdaniem po tym zamieszaniu z zarazą przestawimy myślenie o energetyce.
Wiatraki i panele to kiepskie (zawodne, drogie) rozwiązanie, proszę sprawdzić, okazało się, że panele trzeba wymieniać przynajmniej co 5 lat, sprawność paneli gwałtownie spada wraz z czasem, to nie jest tak, że zainstalujemy panele na dachu i jest fajnie….. owszem jest fajnie ale tylko przez krótka chwilkę.
O innych problemach z tak zwaną energią odnawialną proszę poczytać w fachowych opracowaniach.
Niemcy właśnie wycięli puszczę 4 razy większą od naszej Białowieskiej i będzie tam kopalnia węgla.
Moim zdaniem tylko węgiel ropa i atom, to jest przyszłość energetyki
….. oczywiście będą doskonalone technologię, żeby sprawność np. węglowych nie wynosiła 38-40% jak dotychczas, ale przynajmniej te 50%
Bogdanka ma przyszłość…. może kupię kilka akcji.
Cały ten pakiet (elektromobilność, fotowoltaika, węgielstop, ropastop, katastrofa klimatyczna, ocieplenie, greta) to zwykła bańka która urosła od ok 2012r
A teraz właśnie pęka
Firmy motoryzacyjne masowo zaczęły się pakować w napędy elektryczne uzależniając swój produkt od bateri kiepskiej sprawności których produkcja jest gorsza dla klimatu niż W124 z 3.0 dieslem
Wielgachny fenomen tesla… wystarczył powiew i zamiast aut zaczęli robić respiratory.
wg mnie jedyna możliwa droga w motoryzacji na najbliższe 20 lat to droga Brazyli z lat bodajże 80, tyle że oni wtedy nie robili tego dla klymatu.
100% odnawialność na bazie technologii istniejącej od dziesięcioleci a więc sprawdzonej
@Sawa
//A te elektryczne samochody to czym będą ładowane? owsem?//
To jest świetne.:)))
//Moim zdaniem po tym zamieszaniu z zarazą przestawimy myślenie o energetyce..//
I to też jest ważny element naszej polityki zarazowej.
Także just acete 447 obiektywnie traci sens w obecnych warunkach. Kwarantannujmy ile się da, no żeby tylko za bardzo nie przegiąć.
//…będą doskonalone technologię, żeby sprawność np. węglowych nie wynosiła 38-40% jak dotychczas, ale przynajmniej te 50%//
Już są technologie dające blisko 60% sprawność, np. japońskie.
Taaak, doskonałe. Nie mam nic przeciwko owsu (owsowi?), tylko że ekolodzy poszli by wtedy na bezrobocie.
…raczej do roboty.:))
jeszcze lepsze!!! : ))
“just acete 447 obiektywnie traci sens w obecnych warunkach”
Masz całkowitą rację. Teraz już nie ma sensu ta ustawa.
Bo polskie tanie akcje obecnie skupią Black Rocki i itp.
Dlaczego rząd nie polonizuje polskich przedsiębiorstw, gdy są śmiesznie tanie?
Wcześniej bohatersko je polonizował na szczytach.
Bo teraz Glapiński “polonizuje” drogie obligacje od banków.
Ot i całe just acete 447. Tyle, że po cichutku.
Odwieczne kółko socjalizacji (polonizacji) strat i prywatyzacji zysków trwa w najlepsze.
212 mld złotych wydane przez PIS bez przetargu na bohaterską walkę z fejkową zarazą przebija osiągnięcia PO w rozmontowywaniu OFE (150 mld)
Nie zgadzam się z tym.
200 mld pójdzie do ludzi i do gospodarki.
Glapiński dba o to, żeby obsługa długu nie urosła kilkukrotnie.
Wszystko gra i koliduje.:))
A giełdy moim zdaniem będą jeszcze tańsze. Nie zwalajmy wszystkiego na rząd. Polonizujmyż naszych championów długoterminowo.:))
“Glapiński dba o to, żeby obsługa długu nie urosła kilkukrotnie.”
To dlatego, że skupuje obligacje oprocentowane po 1 %, a banki zaraz kupują te oprocentowane wyżej?
Jestem dobrej myśli, nasza kontrolowana zaraza nastraja mnie optymistycznie, nie szukajmy dziury w całem.
No w końcu coś pozytywnego, dobre myśli, wznosisz się energetycznie Sir tak trzymać 🙂
@sumadartson
Nie tak łatwo wygonić szulera od stolika, można jeszcze rozdawać
każdemu kto chce i ile chce.
To co pisalem wczoraj. Okazuje sie ze osoby ujete w koronastatystykach tak naprawde umarly na smierc:
https://tvn24.pl/polska/koronawirus-w-polsce-14-osob-nie-zyje-kim-byli-co-o-nich-wiemy-4514590
Jak sie koronaszopka skonczy to sie okaze ze umieralnnosc na smierc wcale nie spadla:
https://www.politykazdrowotna.com/15902,wysocki-dziennie-umiera-ponad-tysiac-polakow
Radio powiedziało właśnie że liczba zarażonych w Belgii w ciągu doby podwoiła się.
Z całym szacunkiem dla Arcymistrza, wydaje się że stawianie prognoz rozwoju/zwoju epidemii
dla świata, który biega codziennie do fabryk i biur, na podstawie wykresu krzywej zwoju epidemii
w Hubei, gdzie WSZYSTKO ZOSTAŁO WYŁĄCZONE, to jak wróżenie pogody dla Polski
na podstawie danych z Egiptu.
Pierwszy shortkoń tym razem MNIE dosiadł
Rozwój epidemii jest najprawdopodobniej wprost proporcjonalny do ilości przeprowadzonych testów na koronairusa.
Niestety brak danych, żeby to sprawdzić.
Ale do Polski leci duża ilość testów z Chin…
Wzrośnie liczba osób internowanych… objętych kwarantanną przed wyborami 😉
A zaraza nabierze przyspieszenia
te testy w 80% pokazują odwrotnie, podobno heh
Nieważne co pokazują, jeśli przeprowadzi się ich odpowiednio dużo, to i tak zwiększymy mocno ilość zachorowań.
To oczywiste, jesli dodatkowo pokażą chorobę której nie ma to cyrk będzie grał dalej bo o to w tym chodzi
dokładnie
Są takie dane i to jest prawda. Wykres -kraje wg. ilości testów(X) i zachorowań (Y).
Idzie jak po sznurku(wysoka korelacja). Tylko, że nadal nie wiemy w jakim stopniu ilość testów zależy od potrzeb ich wykonywania, czyli podejrzeń zachorowania. Tak więc ten czynnik nie musi być istotny a przynajmniej nie możemy być tego pewni.
“nadal nie wiemy w jakim stopniu ilość testów zależy od potrzeb ich wykonywania”
W żadnym stopniu ilość testów nie zależy od potrzeb ich wykonywania IMO, a od potrzeb natężenia bądź zwiększenia paniki. Chcemy większej paniki to dostarczamy testy do służby zdrowia, a oni znajdą nowe zachorowania i epidemia się wirtualnie szerzy. Wirus jest powszechnie obecny jak grypa sezonowa, więc to nie problem znaleźć nowe zachorowania.
Reaktywacja przemysłu:
https://www.defence24.pl/wojenna-produkcja-wesprze-amerykanskie-zmagania-z-koronawirusem-komentarz
Szanowni Państwo, powiem Wam, że przywracanie Świata do wartości uniwersalnych, jest piękne. Ulice prawie puste, nikt się nie śpieszy i nie przekracza prędkości; wszyscy są uprzejmi, jakby zadumani, jakby zdystansowani, jakby refleksyjni. Chciało by się powiedzieć – chwilo trwaj wiecznie!
“przywracanie Świata do wartości uniwersalnych”
Jeśli wartością uniwersalną jest zamordyzm pod byle pretekstem, to się zgadzam 😉
oj tak i wielu z nas się wybudzi z letargu bezsensu istnienia
udał się powrót do NSQ procencik wyżej w pociągu na nowe dołki 🙂
Uciekaj z tych eS, bo Cię wywiozą.
Założę się, że nie skorzystałeś z mojej dobrej rady i jesteś wywiezion na tych eSkach.
@Macarek
//Reaktywacja przemysłu:
https://www.defence24.pl/wojenna-produkcja-wesprze-amerykanskie-zmagania-z-koronawirusem-komentarz.//
//Donald Trump stwierdził bowiem, że w przypadku pogorszenia się sytuacji epidemiologicznej w państwie, odwoła się do specjalnego prawa o produkcji na potrzeby bezpieczeństwa narodowego …//
Myślę, że aby reaktywować przemysł, nie potrzeba odwoływać się do ustaw wojennych dawnych uznanych. Usiaki pod pretekstem zarazy po prostu przygotowują się do wojny.
Zamiast mówić o zwalczaniu epidemii czy pandemii, przywódcy tacy jak Macron czy Trump mówią o wojnie. Wprowadzają terminologię wojenną do opinii.
@Sumadartson
Pierwszy shortkoń tym razem MNIE dosiadł
:)))
https://wiemy.to/upload/media/posts/2017-12/13/nosi-konia-na-plecach-i-kaze-jezdzic-po-sobie-ciezarowka-najsilniejszy-czlowiek-na-swiecie_1513162287-b.jpg
też dosiadłem Shortkoni po 40 ale bez zbytniego przekonania ;)))
A ja poluję na odnowienie tłustych L.
Prezes BlackRedWhite w tvn24
: zaczynamy restrukturyzację, zwalniamy najmniej doświadczonych, najkrócej pracujących. Spadek liczby klientów w sklepach stacjonarnych o 80%. Kryzys dopiero przed nami
coś za dużo ostantio widzę RGR-ów -;)))) – godzinowy na DAX
W dobie zarazy to prawidłowe objawy.
proponuje zobaczyc układ Butterfly`a na DAX 1H .. 10200 moze byc zamkniete pod to ..
Hej Szlachta a teraz pierwsze dane, trzmajcie się:
3 miliony 283 tysięcy nowych wniosków o zasiłek dla bezrobotnych w Stanach Zjednoczonych w ciągu jednego tylko, ostatniego tygodnia.
Rekord z 1972 / ok. 650 tys.
wszystkim się podoba ;)))))
Będziesz mógł się już w 200% poświęcić giełdzie i blogowi
a firmę będziesz miał z głowy. Fajnie będzie.
nie ma takiego wydarzenia które złamałoby jankesów
1982 miało być.
Wyrzuciły mnie SL na dzisiaj koniec. 😉
@Sir Guy
Może Usiaki są 4.03 i chcą zrobić jeszcze jeden ruch w górę ? Wygląda podobnie jak wtedy
Dane ich nie załamały wprost przeciwnie…
Wartości uniwersalne, czyli te oparte na etyce i moralności, są przecież piękne, a że często kojarzone z Bogiem i religią, no cóż, tak ich uroda. Niemniej, warto żyć, choćby zgodnie z Dekalogiem, żeby być dobrym człowiekiem, bo tego oczekuje od nas natura. Jesteśmy ułomni i śmierć niestety, jest celem naszego bytu i nie możemy być ponad naturą, bo nie my ten Świat stworzyliśmy. Ale, dobrobyt niektórym odbiera taką hierarchię ważności i muszą być narzędzia, aby ich przywrócić lub tylko pokazać im, że istnieją wartości uniwersalne. W przeciwnym razie, Świat pogrążyłby się w chaosie.
Najsensowniej o koronawirusie pisze Matka Kurka którego wszyscy, prawie wszyscy nienawidzą
https://www.kontrowersje.net/
W istocie sensownie.
Jestem pozytywnie zaskoczony zachowaniem EM
Media wzywa do psychozy oraz depresji jak 1929, a tymczasem obecny spadek nie jest wiekszy niz ten w 2015
https://stooq.pl/q/?s=eem.us&c=10y&t=l&a=lg&b=0
wiec, nie jest zle, powiem wiecej jest tak jak oczekiwana na EM, wiec przyszlosc (2021) bedzie pewnie jak w 2016
wiec jezeli risk assets teraz na dlugi ojres – to EM jest kandydatem
czy ktos moglby prosze przypomniec co takiego sie stalow 2015 ze byla wtedy taka zwala na EM?
byla wtedy jakas zaraza ??
https://stooq.pl/q/?s=eem.us&c=5y&t=l&a=lg&b=0
Waszmościowie, czyżby Ketling wysadził Basztę Czarną? Nie wiem o co chodzi.
PKO TFI: Obecne wyceny zakładają powrót do normalności w ciągu maks. 3 miesięcy
https://stooq.pl/n/?f=1344178
kazdy bank centralny zadzialal, kazdy rzad zadzialal stymulacja
wiec chyba ma sens
Brawo dla byczka i tak trzymać.
No dooobra, to S na SPX
Nie lubisz byczka?
Wydaje mi się, że jeszcze do jutra wyciągną w okolice 2650. Popatrzę z boku na byczków. Wyżej zajadą mocniej spadną 🙂
Jak mają rosnąć to będzie wyżej niż myślisz.
Jak widać teraz płaci L i nie ma co z tym walczyć.
Wall St jumps at open as jobless claims raise hopes of more stimulus – Reuters News
Czyli czym gorzej tym lepiej.
Ciekawe jak długo ten patologiczny system będzie się dalej kręcił na tych samych zasadach.
…bedzie sie krecil az nie zostanie czyms zastapiony… czyms co swiat uzna za lepsze rozwiązanie.
A koszty wprowadzenia nowego systemu okaża sie mniejsze niz trwanie w obecnym.
Wpisu)
Nowy komentarz:
https://wojciechbialek.pl/2020/03/poczatek-wzrostu-stopy-bezrobocia-w-usa-w-ramach-cyklu-juglara.html