Komentarze

    1. Guy Fawkes

      Nie wiem, czy z tym zdrowiem trochę już nie przesadzamy i czy z powodu restrykcji nie umarło więcej ludzi, niż na koronę.

      https://muzyka.interia.pl/wiadomosci/news-andrzej-adamiak-rezerwat-nie-zyje-tabloid-ujawnia-szczegoly,nId,4430396#iwa_source=worthsee

      Trochę to przypomina stan wojenny 1981, kiedy wyłączono telefony i wprowadzono godzinę policyjną. Nikt nie policzył ofiar, do których nie mogło przyjechać pogotowie, które przyjechałoby na czas w normalnych warunkach.

      Teraz trzeba myśleć, jak wrócić do życia przy tzw. skalkulowanym ryzyku.

      Wiadomo, jak to trzeba leczyć. Dopóki nie ma sepecyficznego leku hydroksychlorochina + azytromycyna. I blokery systemu immunologicznego, bo najcięższe przypadki polegają na nadmiernej reakcji własnego układu immonologicznego, która generuje tzw. sztorm cytokinowy w płucach i człowiek topi się we własnej wydzielinie zalewająceh pęcherzyki płucne.

      Szczepionka jest słabym pomysłem, bo na wirusy, które permanentnie mutują trzebaby szczepić się co sezon zaktualizowaną szczepionką. To jest gruby biznes, ale to nie jest rozwiązanie. Choruje się często na grypę, pomimo zaszczepienia, podobno statystycznie lżej.

      Sam na to chorowałem w styczniu i przeszedłem to relatywnie lekko. Charakterystyczne jest, że człowiek opada z sił, z witalności i przez kilka tygodni mozolnie dochodzi do siebie.
      Dotyczy to też sprawności psychicznych. Do niedawna miałem … rozkalibrowany timing. W zasadzie dopiero teraz dochodzę do dawnej formy.

      To opadnięcie z sił wynika chyba z tego, że wirus atakuje system nerwowy. Niezapomniane doświadczenie egzystencjalne. Ludzie, których siły żywotne są pożytkowane na zwalczanie innych ciężkich chorób, już nie znajdują rezerw, żeby wirusa zwalczyć.

      Trzeba się pochylić nad tymi, którzy przegrali walkę, ale trzeba też zacząć z tego kryzysu wychodzić. Mam nadzieję, że uzupełniono, czy że wkrótce uzupełni się wystarczające środki potrzebne do przejścia do ofensywy. I że jest opracowywany rozumny plan pozytywny.

      7
      1. Guy Fawkes

        Tu jest moja korespondencja z my Friendem, który przedstawił mi swoją koncepcję fal, a ja nie mogłem tego rozpisania ogarnąć. Jeszcze nie wiedziałem, że to covid.:))

        //

        Lord Conqueror
        7 lut 2020, 23:56
        do gemba7479

        Na razie jestem za słaby na tyle oznaczeń.
        Tak ciężkiej grypy + zapalenie płuc + zapalenie zatok itd. jeszcze nie miałem.
        Ledwo się duch po mnie plącze, podobno za tydzień zacznę odzyskiwać siły.
        We’ll see.

        Co do ojro/dolara, to też widzę możliwość poważnych spadków, zobacz sobie jak odpada od chmury.
        http://fxpro.ctrader.com/c/cPhxn
        http://fxpro.ctrader.com/c/HPhxn

        //

  1. Sawa

    @mac
    Napisałam: “Coś pięknego. A myślałam, że tylko Zenka lubię.”
    Odniosłam się wyłącznie do koncertu jaki Gospodarz nam zaaplikował.
    Obejrzałam w skupieniu calusieńki.
    To jest naprawdę coś pięknego.
    Mówię o całości – muzyka, nastrój, te instrumenty, miny i gesty muzyków i przede wszystkim dyrygenta.
    Ten dyrygent to taki nasz Pan Wojtek, machnie batutą a my wydajemy piękne dźwięki
    i nawet jak ktoś fałszuje, warto słuchać.
    Kilku ma kiepskie instrumenty i co gorsza na sugestie aby bardziej zadbali na czym grają,
    zamiast podziękować i zadbać o swoje, to tkwią w błędzie i jeszcze obsobaczają.

    W gospodarce światowej, faktycznie dzieje się coś niebywałego.
    Pandemia jest przykrywką, musimy zachować spokój i pozytywne myślenie.
    Fall cabal obejrzałam w oryginale miesiąc temu,
    dlatego pisałam, żeby trzymać się na uboczu z kapitałem w kieszeni.

    Wstawiłam artykuł o znacjonalizowaniu FEDu, jakoś nikt nie zareagował
    a przecież to jest najważniejsze wydarzenie od Rewolucji Francuskiej,
    To wydarzenie zmienia wszystko.
    Tak jak dzisiaj opisując dzieje ludzkości mówimy o czasach przed Chrystusem i po Chrystusie,
    tak za 20 wieków nasi potomkowie będą mówić o czasach przed 2020 rokiem i po nim.
    Świat jaki znaliśmy właśnie się kończy.
    Czekamy na JFK Junior (mój rocznik) i módlmy się, żeby to czekanie nie skończyło się tak jak z Godotem.

    Jeżeli kogoś interesuje to udostępnię w PDFie:
    – Ingersoll Lockwood – Baron Trump’s Marvellous Underground Journey
    – Ingersoll Lockwood – Travels and Adventures of Little Baron Trump and His Wonderful Dog Bulger
    – Ingersoll Lockwood – The Last President
    – Nesta Webster – Światowa rewolucja iluminatów (książka z 1919 ale naprawdę rewelacyjna)

    I proszę pamiętać:
    Gdy jeden wejdzie, wchodzimy wszyscy.
    http://www.bankfotek.pl/view/2149182

    3
  2. Guy Fawkes

    @Lord Mac Erson

    Zainteresowała mnie idea ermanometrii, chyba zapiszę się na taki korespondencyjny kurs wieczorowy dla pracujących.

    Ponad 20 lat temu znałem człowieka, który miał nadrukowaną spiralę logarytmiczną na takiej przezroczystej folii i przykładał ją do wykresów.:))

    1
  3. witcher

    Instytut Chemii Bioorganicznej Polskiej Akademii Nauk (ICHB PAN) wyprodukował 100% test na koronawirusa i za 3 tygodnie przygotuje 100 tys testów do dystrybucji. Jest to najskuteczniejszy test.
    Na tle tych spółeczek covid i wpompowanej kasy przez ostatnie 3 tygodnie gwp to kasyno dla utracjuszy.
    Ani jedna złotówka z tarczy nie powinna trafić do spółek z gpw.

    3
    1. Guy Fawkes

      Nie przesadzajmy, chodzi o utrzymanie rynków, bo nie ma próżni, i ktoś z zewnątrz opuszczone rynki zajmie.

      A ten szybki test, to jest właśnie to, o co chodzi: ekspansja.

      Własne testy, własne respiratory, własny sprzęt dla siebie i na eksport.

      A zamiast szczepionki lek blokujący namnażanie się wirusa, czyli jego unieszkodliwianie. Obezwładniony wirus jest niszczony przez własne przeciwciała.

      W tej wojnie chodzi o to, żeby zachować swoje pozycje gospodarcze i szybko powstać z własną ofertą. Ekspansja.

      3
  4. Guy Fawkes

    @WB

    Zacząłem słuchać tego wieczorowego kursu dla pracujących i przyszło mi na myśl, czy to czasem nie przydałoby się Panu do wyznaczania ekstremów cykli.

    Może to by coś rojaśniło w kwestii ostatniego Kichina?
    To jest związane z TFE, ale może nadałoby się i do cykli, who knows?

  5. Altivar

    “Jeśli wirus cierpliwie poczeka do przyszłego czwartku, aż zacznie działać nowe rozporządzenie dotyczące noszenie maseczek, to tym bardziej się ulituje i pozwoli ludziom normalnie spędzić święta. “

    2
  6. Guy Fawkes

    @Mac Erson

    Skończyłem korespondencyjny kurs wieczorowy dla pracujących.
    Coś w tym jest, ale nie jestem przekonany, nawet na wykresach…
    http://neidek.com/wp/2016/12/12/ermanometria-czyli-proste-ujecie-rynku-gdyz-rynek-jest-prosty/
    …wydaje mi się to czasami naciągane.

    Na razie, skoro ”proste ujęcie, bo rynek jest prosty”, to Neidek zasługuje na tytuł Zenka Martyniuka matematycznej analizy rynku.

    Zakończyłem przygodę z ermanometrią, teraz Wielka Noc.

    3
      1. Guy Fawkes

        Jakaś geometria na rynku jest.

        A wykres ma tyle punktów zwrotnych, że zawsze coś się dopasuje.

        Neidek dobiera punkty wyjściowe, które ”pasują”, nie najistotniejsze i w rezultacie nie otrzymuje najistotniejszych.
        Jaki to ma sens?
        https://i2.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1a.png?w=605
        https://i0.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1b.png?w=605
        https://i2.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1c.png?w=605
        https://i1.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1d.png?w=605
        https://i2.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1e.png?w=605
        https://i2.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1g.png?w=605
        https://i0.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1i.png?w=605
        https://i1.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/EWAVE-RMAN.png?resize=768%2C418

        Poza tym sprawdziłem te okienka o których mówił na nagraniu i nic tam nie wyszło.

        Poza tym to jest za proste, takich prostych metod ”od zera do milionera” nie bywajet.
        Do teorii są nawrzucane różne paradoksy bliźniąt i inne kawałki scjentystyczne, żeby typowy klient zachodni otworzył japę w niemym uwielbieniu – chwyty marketingowe.

        Na rynku nie ma trzeciego, w dodatku zupełnie irracjonalnego wymiaru. Są tylko dwa wymiary: cena i czas. Jak się nie umie rozgryźć czasu, to tym bardziej się go nie rozgryzie jakąś pożal się Boże trygonometrią i strefą cienia.

        1
          1. Guy Fawkes

            On tego w ogóle nie stosuje według TFE, tylko tak, żeby pasowało. Jak by wziął najważniejsze punkty zwrotne, to okienka wyszłyby mu w szczerym polu.

            To bardzo słaby chłopak, mówi, że można stosować na dniach, ale nie wolno na tygodniach(??!!).

            Chce się wybić jako analityk, ale nie wiadomo na czym, myśli że jak nawrzuca jakiegoś Einsteina, mózg, homunkulusa, to stanie się wielki. Standing on the schoulders of giants you know.

        1. mac-erson

          Ermanometria to eksperymenty. Ale zawsze dobierasz jakieś ekstrema zwrotów rynku. Możesz się bawić zarówno shortterm jak i longterm – jest to zabawa ale jak się okazuje wiele trafia wręcz idealnie więc jakiś sens to ma.

    1. Luto

      Trzeba było Guy przeanalizowac jego Pz z roku 2019. Data styczniowa jako szczyt. Nastepnie szczyt lipcowy. Nie trafił okienka halowinowego bo bylo z malego interwalu. Nastepnie sprawdzil sie szczyt styczniowy. Teraz wskazuje date 10 kwietnia +-3sesje. Nazywasz go slabym chłopakiem. Na gieldzie każdy sie myli . Sam wiesz ile razy podawałeś odwotne zagrania niż później szedł rynek. Mcerson dokladnie wie jak bylo w zeszłym roku bo dokladnie zakladał odwrotny Pz jak było w realu.

            1. dociekliwy54

              Ermanometria daje dość słabe statystycznie wskazania.
              Ja tu pokazuję najlepszy zestaw parametrów, gdzie :
              1/uwzględniany jest każdy ZZ>=0.5%( a więc bardzo gęsto).
              2/Dodatkowy warunek to równoczesne wybicie z 6 barów.
              3/ Kolejny warunek, brak w kolejnych 5 barach przewidzianego dziś okienka Ermana.
              Tylko, czy my tu opisujemy Ermana, czy donchianowskie wybicie? Dla wyższych parametrów(ZZ 3-4-5) wyniki są słabsze, zwłaszcza w ostatnich latach.
              http://www.bankfotek.pl/view/2149229

          1. deco10

            Nie powiem zaciekawił mnie jakiś czas temu ten temat ale po przeanalizowaniu jego przewidywań, jak można było się spodziewać, to już tak dobrze nie wyglądało jak analizowanie wykresów po fakcie.
            A pytałem @Luto o datę bo chciałem wiedzieć skąd takie różnice w datach mimo, że to przewidywania tego samego analityka.

            1
      1. Guy Fawkes

        Na rynku są pewne proporcje i geometria i coś czasem wychodzi a czasem nie. Magiczna formuła ermanometrii korzysta z tych samych danych na płaszczyźnie, z których się korzysta w innych przypadkach. Nie ma żadnego trzeciego wymiaru.

        Myślę, że podobne rezultaty można uzyskać aplikując inny magiczny wzór, który też będzie bazował na tych samych danych na płaszczyźnie, bo one są w stosunku wzajemnym w stałych relacjach.

        To po co ta bajka o trzecim wymiarze?

        Po to, żeby wprowadzić magiczny wzór?
        Przypomina mi się taka dziecięca zabawa, w której mówisz dziecku, żeby wtbrało sobie jakąś liczbę, a potem wykonało x operacji, pomnożyło, podzieliło, dodało, odjęło itd, a na końcu wychodzi ta liczba, która była na początku i dziecko je/st zadziwione i pyta ”jak to się stało?!:))))

        To jest właśnie taka zabawa, czasem wyjdzie, czasem nie, w sumie nie ma żadnej pewności.

        Przeanalizuj sobie jeszcze raz skalę manipulacj na zamieszczonych wykresach, np. pierwszym z brzegu:
        https://i2.wp.com/neidek.com/wp/wp-content/uploads/2016/12/1a.png?w=605

        Dlaczego nie bierze się pod uwagę szczytu hossy, który jest najważniejszym punktem wykresu?
        Dlaczego C wychodzi w środku korekty-trójkąta a nie na jego początku czy na końcu?

        Powiem Ci dlaczego. Bo ermanometria nic nie pokaże, jeśli się weźmie najważniejsze punty, czyli początek hossy 1992/93 i jej koniec. Trzeba wiąc tak kombinować, żeby jednak jakieś punkty ”wyszły”, a że punktów zwrotnych jest dużo, to zawsze coś tam wyjdzie. A że to nie ma sensu, bo nie wskazuje najistotniejszych punktów zwrotnych, to już mniejsza.

        Pomiędzy punktami zwrotnymi jakieś tam relacje bywają i to od tych relacji zależy wynik finalny. Reszta to magia magicznej formuły cudownego kremu na porost włosów.

        Magic.

        https://www.youtube.com/watch?v=ASGgn8bNQuA

        1
        1. mac-erson

          @Sir
          widzisz na początku naszej giełdy sesje nie odbywały się codziennie (o ile dobrze pamiętam) tak więc tak ermanometria nie zadziała prawidłowo.
          Druga sprawa ermnanoetria wyznacza punkt zwrotny ale nie wiadomo w którą stronę. W okolicach PZ mogą być mocne wachania w obie strony i wówczas jest utrudniona diagnoza kierunku ruchu. Neidek w Karpaczu pokazał taki przykład gdzie był ustanowiony szczyt, potem 3 sesje mocnych spadków. Wszyscy myśleli, że szczyt to PZ. A okazało się, że PZ był tym dołkiem po 3 dniach.

      2. deco10

        No niestety jet to takie trochę wybieranie wykresów pod teorię. Najlepiej to widać też na tym nagraniu dla TJS-u, gdzie miał to szkolenie, gdzie dwie predykcje na żywo okazały się strzałem niemal w środek fal a wcześniejsze, skrupulatnie wybrane przykłady, były niemal w punkt.

  7. podczaszy1

    Widzę,że na blogu coraz mocniej uaktywniają się zwolennicy różnorakich teorii spiskowych. Poznałem je chyba ‘wszystkie”z 5-10 lat temu. Mnie już dawno przeszło. Przejdzie i Wam czego serdecznie życzę.
    Tym niemniej jak ktoś chce to może sobie poczytać np. Jima Marrsa-Oni rządzą światem albo Tajemną historię Zachodu-Haggera Nicholasa. Kto nie lubi czytać może posłuchać sobie niestrudzonego Stanisława Krajskiego.

    3
  8. podczaszy1

    Był kiedyś czas trzech tenorów: Domingo, Pavarotti i Carreras.
    Obecnie mamy czas trzech gołodupców: rząd, nbp i pfr.
    Na czym polega tarcza antykryzysowa?
    Jak to ktoś napisał: na dolaniu wiadra wody do rosołu.

    5
    1. bartek

      “Perpetuum mobile”
      Jak ma działać cały program? Mechanizm przedstawili ekonomiści ING Banku Śląskiego. “Czyli jeśli dobrze rozumiemy, PFR wyemituje obligacje za 100 mld zł, które sprzeda NBP. Za te pieniądze przekaże pożyczki firmom. Jednak 60 proc. pożyczek zostanie umorzone, więc odzyska dla NBP 40 mld. Pozostałe 60 mld wypłaci z gwarancji państwo. I żeby to zrobić, wyemituje obligacje” – napisali na Twitterze.

      “Perpetuum mobile” – odpowiedział im Paweł Radwański, ekonomista BNP Paribas.
      https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/tarcza-finansowana-i-jej-finansowanie-nbp-i-rzad-a-koronawirus/f51v5ev

      1
      1. bartek

        Zdaniem ING Banku Śląskiego NBP będzie musiał tym samym skupić do 185 mld zł obligacji (8,4 proc. PKB), zarówno rządowych (80-90 mld tj. 3,9 proc. PKB), jak i emitowanych przez PFR (do 10 mld zł tj. 4,6 proc. PKB). – To już duża kwota jak na polskie warunki. Pierwsze QE w USA wyniosło 9 proc. PKB – ocenia Rafał Benecki, główny ekonomista ING.

        1. bartek

          ja z PLN ucieklem wczoraj

          jak bedzie wygladac monetyzacja peryferyjnej waluty w peryferyjnym kraju?
          bedzie uderzenie przez walute

          wiec GOLD w pln bedzie lewitowac
          ceny mieszkan beda lewitowac

          ekonomisci sa zbedni:
          zeby wybudowac most trzeba inzyniera, ekonomisci to zbedna kategoria

          1. podczaszy1

            No dobrze, ale jak to działało dotychczas. Ano tak: pieniądze na przyrost PKB i skutki inflacji, a przy okazji na finansowanie lichwy trzeba było pożyczyć za granicą /tak to zostało zapisane w konstytucyji/. Tak z grubsza to było co rok około 120-150 mld PLN/. A więc Polska dojna krowa i cały ten popis działał według tego schematu przez 15 lat. A teraz taka zmiana choć w zasadzie w 2015 roku Belka chciał właśnie tak postąpić przed wyborami/ wówczas Kaczyński i spółka grozili mu Trybunałem Stanu czy czymś takim podobnym/.
            Moje pytanie brzmi czy gołodupcy robią to za zgodą czy bez zgody tych w czyich rękach są jedynie marnymi kukiełkami?

            2
            1. bartek

              wpuszczaja 100.000.000 PLN do obiegu w 2020

              czyli wykreuja z niczego 1 mld pln

              jak to wplynie na kurs EURPLN?

              PL powinna miec mocna walute, mamy dramat demograficzny
              ukraincom nie bedzie oplacac sie pracowac w PL, a sami polacy znow zaczna emigrowac do reichu podcierac xxxx starcom

              wiec jak ktos ma pieniadze to:
              – trzymac poza sys finansowym – czyli starym dziadem z nbp
              – zloto fizyczne
              – nieruchomosci
              – i oczywiscie dzieci :)))

                1. Guy Fawkes

                  Ty dotąd nie rozumiałeś na czym polega nowoczesna bankowość?:)))

                  A jakby pożyczyli ten hajs, to przecież on też byłby wykreowany z niczego. I też byłby wprowadzony do lokalnej gospodarki jako pusty pieniądz, nie wypracowany. Różnica byłaby w kosztach tzw. obsługi, kilkakrotnie wyższych, gdyby nie ”stary dziad”.

                  Po co taki młody człowiek zajmuje się propagandą, kto za młodu jest propagandystą, ten na starość będzie ….(?)

                  :)))

                  1. bartek

                    @guy

                    LoL

                    ja chce zyc w kraju do ktorego ludzie chca imigrowac, a nie emigorwac z do reichu i starcom xxxx podcierac

                    powinnismy dbac o walute a nie traktowac ją jak stary dziad z nbp
                    dla niego inflacja +%5 r/r jest ok, EURPLN>5 jest ok

                    w rezultacie polacy kupuja tylko mieszkania jaqko leokate oszczednosci

                    4
                    1. Guy Fawkes

                      Dobrze chcesz, doskonale Cię rozumiem. Ale świat nie jest taki dobry jak w dziecinnej czytance.
                      System jest jaki jest a my nie możemy zrobić sepuku, żeby przeciw temu zaprotestować, tylko w ramach obowiązującego systemu utrzymywać się na powierzchni.

                      Następny system też nie będzie lepszy, ale przynajmniej przetrwajmy, żeby się o tym przekonać.:))

                      3
  9. fast_market

    S&P nie zmieniła ratingu Polski.

    “Negatywne skutki pandemii koronawirusa wepchną polską gospodarkę w recesję w 2020 r. i będą ciążyć finansom publicznym. Jednocześnie Polska posiada znaczną przestrzeń w polityce gospodarczej, w tym wysoką elastyczność polityki monetarnej przy mocnym bilansie zewnętrznym oraz finansów publicznych, co pomoże ograniczyć skalę szoku. Spodziewamy się solidnego odbicia wzrostu w 2021 r., a w ślad za tym poprawy pozycji fiskalnej kraju” – napisano w raporcie.

    Agencja szacuje, że w 2020 r. Polska gospodarka wpadnie w 2-proc. recesję, a w 2021 r. spodziewa się odbicia w postaci 4,8-proc. wzrostu.

    Agencja S&P prognozuje deficyt sektora gg Polski w 2020 r. na 6,1 proc. PKB, a w 2021 r. spodziewa się ograniczenia deficytu gg do 3,1 proc. PKB.

    Stabilna perspektywa ratingu równoważy ryzyka makroekonomiczne wynikające z epidemii oraz solidne saldo zewnętrzne oraz saldo finansów publicznych.

    Negatywną presję na rating, zdaniem S&P, mogłoby wywrzeć:

    – wystąpienie znacznie głębszego i dłuższego spowolnienia gospodarczego niż obecnie prognozuje agencja, które skutkowałoby pogorszeniem pozycji fiskalnej znacznie mocniej niż prognozuje agencja;

    – pojawienie się fiskalnych zobowiązań warunkowych, wynikających z działań antykryzysowych lub wzrost udziału państwa w systemie finansowym.

    S&P mogłaby podwyższyć rating, jeżeli:

    – po tymczasowym szoku dla wzrostu gospodarczego Polska weszłaby z powrotem na ścieżkę mocnego wzrostu, a poziom dochodów wzrósłby bez generowania nierównowag zewnętrznych;

    – w przypadku braku znaczącego wzrostu długu publicznego, wybijającego ze stymulacji fiskalnej, podwyżka ratingu mogłaby nastąpić jeżeli wdrożenie PPK wzmocniłoby oszczędności prywatne, przy zmniejszeniu rządowych zobowiązań warunkowych związanych ze starzejącą się populacją.

    Spośród trzech największych agencji ratingowych wiarygodność kredytową Polski najwyżej ocenia Moody’s – na poziomie “A2”. Rating Polski wg Fitch i S&P to “A-“, jeden poziom niżej niż Moody’s. Perspektywy wszystkich ocen są stabilne.

    Kolejną rundę przeglądów ratingu Polski główne agencje zaplanowały na jesień – 11 IX Moody’s, 25 IX Fitch i 2 X S&P. (PAP Biznes)

    tus/

    1
  10. relkaMe

    My po świętach powoli będziemy łagodzić obostrzenia, włosi natomiast przedłużają do maja.
    Kiepsko to dla nich wygląda.
    Conte będzie też żebrał u Angeli o euroobligi. No cóż. Unia Europejska…..
    Ciekawe kiedy to runie.

    4
                    1. Guy Fawkes

                      Mądry przywódca powinien brać pod uwagę różne zdania a jego ”dwór” powinien mu to ułatwiać, nie utrudniać.

      1. Guy Fawkes

        Rozumiem, że są Święta Wielkanocne i że kojarzą się z jajkami.
        Ale nie znośmy tutaj jakichś bezpieczniacki wydmuszek, cesarzy wszechświata, come on!

        Ostatnim prezydentem II RP z krwi i kości był Kazimierz Sabbat, ale przypadkowo zmarł nagle podczas przygotowań do okrągłego stołu kanciarzy. Jasna sprawa.

        1
          1. Guy Fawkes

            Noo, czy trochę po tej zmowie.

            //19 lipca 1989 ok. godz. 19 wyszedł z siedziby Prezydenta RP na uchodźstwie w Londynie przy 43 Eaton Place SW1, udając się do domu przy 38 Parkside koło Wimbledonu; w drodze do stacji metra Sloane Square o godz. 19:20 zasłabł i upadł, po czym został przewieziony do szpitala Westminster, gdzie stwierdzono zgon[9][10]. Przyczyną śmierci był zawał serca[11]. Zdarzyło się to po nadejściu z Polski informacji o wyborze przez Sejm kontraktowy w Warszawie generała Wojciecha Jaruzelskiego na stanowisko prezydenta PRL.//

            A Kaczorowski już grzecznie oddał ubekom pieczątki i proporzec Prezydenta RP.

    1. resss

      z ciekawości wszedłem, film w klimacie płaskiej ziemi co kto lubi. przeraża 150 plusów pod komentarzem ze teraz wieksze ograniczenie wolności niz w 81r.
      ja pamiętam stan wojenny, pamiętam też ludzi z tego okresu i mam wrazenie ze o ile wtedy ludzie moze i byli biedni, prości ale rozumieli w jakiej sytuacji sie kraj znalazl. teraz durny lud wypisuje takie brednie w internetach ze jeśli to prawda stracimy wlasny kraj niebawem
      chyba ze to z lubianki tak nadaja i sobie plusikuja. wykop tez zalany treściami w zasadzie negującymi jakiekolwiek zaufanie do państwa polskiego. zupelnie to jednak nie przeszkadza lansowac konfederacja czyli platforma ale jeżdżącą nie do Berlina a do Moskwy. ha tfu

      2
  11. mwfri

    “Current S&P 500 PE Ratio: 20.99
    Mean: 15.79
    Median: 14.82”
    Po stronie zysków nie mamy póki co wyników za bieżące kwartały, a co za tym idzie nie mamy w wycenach lockdownu i krachu naftowego. Rynek w Stanach zatem póki co kompletnie nie wycenia recesji w gospodarce i śmieciowych wyników spółek. Wskaźnik fear and greed zbliża się ponownie do greed. Polecam też sprawdzić w google trends zainteresowanie hasłami pokoju “how to buy stocks”, “stock market”, “call options”, “how to short stocks” etc. Jest najmocniejsze zainteresowanie ulicy od października 2008. Wszyscy są przekonani, że Trump nie może sobie pozwolić w roku wyborczym na zwałę, że FED tę recesję zadrukuje. FED może uratować płynność spółek, ale nie poprawi rentowności, a w bilansach poważnie zwiększy zadłużenie. Bardzo lekceważony przez rynek jest też krach naftowy. Moim zdaniem mocne S na SP500.
    Polskiego rynku też to dotyczy, ale u nas sprawę komplikuje niski poziom wycen już przed lockdownem + możliwy Kuznets Swing. Przestrzeń do zarobku na S może być mniejsza. Realnie, po uwzględnieniu inflacji, dołek cenowy mieliśmy już niżej niż w 2009, tragicznie wygląda też WIG20USD.

    2
    1. red.007

      Ja też czekam na aktualizację,będzie taka po spełnieniu tezy:

      “red.0076 kwietnia 2020 o 17:04

      Teza z soboty,po ewentualnej korekcie,oczekuje na realizację:
      „red.007
      4 kwietnia 2020 o 20:45
      …Ruch w minimalnym wymiarze nad 1750.””

  12. bartek

    S&P: PKB Polski spadnie o 2% w 2020 r., a następnie wzrośnie o 4,8% w 2021 r.

    to ozn zgodnie z przesunieciem ok 6mcy – ze wzrosty PL akcji zaczęły się lub zaczna sie w ciagu kilku miesiecy

    nawet jezeli bedzie re-test dołków (zależy on news flow) to kierunek jest jeden i do góry – deja vu:
    https://stooq.pl/q/?s=pko&c=20y&t=l&a=lg&b=1

    jezeli to zmapowac globalnie:
    – short USD
    – long equiteis EM – są najtansze w historii wzgledem innych rynkow, osłabienie USD + inflacja po 2020 bedzie pomagac
    – Long GOLD – bo górę długutrzeba bedzie zwalczyc inflacja

    zabawna historia, kupilem na poczatku marca (09.03.2020) spory pakiet ishares msci acwi w usd – inaczej all world equities. sprawdzilem dopiero dzisiaj i przecieram oczy ze zdumienia – jestem +5.82% do przodu w pln :))) okazalo sie ze szmaciana peryferyjna waluta czyli zloty i kurs usdpln w jedem miesiac poszybowal : 1 miesiąc: +9.19% LoL

    5
    1. bartek

      disclaimer: “szmaciana peryferyjna waluta”
      nie ze brak patriotyzmu z mojej strony, tylko jest obserwacja co robi stary dziad z NBPu:
      -inflacja +5% 2019 r/r jest ok
      – monetyzacja 10% PKB jest bardziej niz ok :))

      stary xxxx

      2
      1. relkaMe

        Może daj już spokój z tym dziadem. Co mają robić, nabrać kredytów w EUR czy USD i pompować w firmy?

        Mamy swoją walutę to ją osłabiamy w razie potrzeby. Możemy kreować swój pieniądz to to robimy. Możemy się zadłużać u siebie to z tego korzystamy.

        Conte może tylko żebrać w Niemczech….

        9
    2. resss

      moim zdaniem przeginasz ze słownictwem i zmuszasz innych do styczności ze swoim totalnym opozycyjnym gimboslownictwem a tymczasem

      Glapiński zaklada ze gdy pkb globalnie obsunie sie hipotetycznie 5+%, inflacja odpuści bo tak sie dzieje w tej fazie cyklu. Moim zdaniem slusznie choć wielu jednoplaszczyznowych domorosłych ekonomow tego nie ogarnia
      W ciagu 5 lat eurpln wzrosl o 13% a usdpln o 9%. Mowi to panu cos czy trzeba porysować?
      Wszyscy drukują wiec i nam przyszlo użyć qe i zirp. Wysokie stopy w tym momencie to chyba tylko dla posiadaczy lokat były dobre ale z perspektywy budżetu podnosi to ryzyko scenariusza nacjonalizacji depozytów. Mowi panu to coś?
      Zwiekszono rezerwy zlota, kto by się spodziewał bo przeciez w nbp nikt nic nie kuma a szczyty na zlocie moim zdaniem przed nami

      Ja osobiście zakładam ze druga połowa roku nie bedzie lepsza a w zasadzie bedzie tak fatalna jak malo kto moze sobie wyobrazić. Pal licho turystykę uslugi etc bo to niebawem bedzie odmrazane, głównym problemem będzie paraliz globalnego łańcucha dostaw i ogólnoświatowy kryzys.

      Sa miejsca na twitterze gdzie #slinawkupie sie zbiera i sobie spija z dziubkow kto bardziej obrazi pis, odnajdziesz sie tam doskonale

      24
      1. bartek

        z zyciorysu prezesa nbp
        5 lutego 2009 został jednym z dwóch (obok Ryszarda Bugaja) doradców ekonomicznych prezydenta Lecha Kaczyńskiego (do 15 lutego 2010). 16 lutego 2010 prezydent ogłosił swoją decyzję o powołaniu go w skład Rady Polityki Pieniężnej[2] na sześcioletnią kadencję.

        to mierny bankowiec , ale wierny PiSowiec

        konkluzja: bank centralny nie jest politycznie niezalezny stad toleruja 5% inflacje, monetyzuja 10%pkb

        https://pl.wikipedia.org/wiki/Adam_Glapi%C5%84ski

        a to ponizej to LoL:
        Po przedstawieniu w listopadzie 2018 byłemu przewodniczącemu Komisji Nadzoru Finansowego zarzutu przekroczenia uprawnień przez funkcjonariusza publicznego w celu osiągnięcia korzyści osobistej i majątkowej, Adam Glapiński na początku grudnia 2018 złożył do sądu wniosek o usunięcie oraz zakaz publikacji wszystkich informacji medialnych wiążących jego osobę i Narodowy Bank Polski z domniemanymi nadużyciami w KNF

        12
    1. leotdipl

      raczej ty ochłoń jeśli nie dostrzegasz wybicia z 11-letniej konsolidacji. W tym tygodniu cz.2 wybicia z chorągiewki od 19 marca. I jeszcze jedno – 40% zadłużenia PL jest w walutach obcych lub zlotowych obligacjach w rękach zagranicy. Daje nam to 2-miejsce po Węgrzech … na świecie! Chyba nie trzeba tłumaczyć co nas za chwilę czeka!?

  13. Griot1234

    Do Pan Bartek
    to co zrobił rząd razem z Glapińskim jest dobre dla gospodarki nie zawsze jest dobre dla posiadających oszczędności w krajowej walucie .Sam dałem się złapać bo jestem po spadkach zapakowany w mało płynne akcje ,których trzymanie w warunkach tarczy 2 nie jest dobrym rozwiązaniem.Ale od tego ma się głoweę Pan np zamienił pln na inne fiaty, a ja część która mi została tez przełożyłem w gold i 2 fiaty oparte na ropie .wiec nie ma co chlipać publicznie tylko reagować stosownie do sytuacji.Pensje mam w euro choć nieco zmniejszoną przez kurz arbeit. wiec do lata kiedy południe europy będzie chlipać damy radę .A potem pomyślimy.
    Dużo zdrowia i udanych inwestycji w obliczu ciągłych zwrotów akcji .A na święta błogiego spokoju i dystansu do rynków.

    4
    1. mac-erson

      Kiedyś traktowałem tego człowieka jako totalnie odjechanego. Obecnie po przebadaniu jak wiele samolotów zostało strąconych przez szare kule UFO, a także po nieprzypadkowym wybuchu wulkanów na Islandii (gdzie są zdjęcia wlatujących w te wulany statków UFO) wcale nie jestem pewnien czy coś tam się nie wydarzyło istotnie.

  14. Guy Fawkes

    @@

    Tak wyglądają wybory w South Korei:

    https://img0.yna.co.kr/photo/yna/YH/2020/04/11/PYH2020041101970001300_P4.jpg

    https://lh3.googleusercontent.com/proxy/nztaHY7fk4QZAUbRINC3og8dZlVhxL__F3v-KFsBZYKl9pH2HEP8iMG2i1-3LB1ZxfYMFP2Tb0iVmTqAVaQaySld9DLsAdnTuYkj4KA

    https://media.malaymail.com/uploads/articles/2020/2020-04/SouthKoreaii_10042020.JPG

    https://lh3.googleusercontent.com/proxy/0x-5gw2BuGFORVheCB4jwBc9e5W1m44em0WsOoeKwR4Q2Vb4UMKdsmQD6ZPuBWla6mf4otbXeiAxtMAm0dMH_nCV8kP-lUrdzSjgCrc

    .

    https://www.nytimes.com/2020/04/10/world/asia/coronavirus-south-korea-election.html

    South Korea jest państwem poważnym, jednym z najbardziej godnych podziwu, ze względu na to, co osiągnęła w ciągu paru ostatnich pokoleń.

    4
  15. bartek

    WHO says 70 vaccines are in development. The furthest along in the clinical process is an experimental vaccine developed by Hong Kong-listed CanSino Biologics Inc. and the Beijing Institute of Biotechnology, which is in phase two. The other two being tested in humans are treatments developed separately by U.S. drugmakers Moderna Inc. and Inovio Pharmaceuticals Inc., according to a WHO document.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-04-13/n-y-deaths-top-9-000-harbin-tightens-measures-virus-update?srnd=premium-europe

  16. bartek

    Stocks will begin to recover long before the pandemic is on the wane. The strongest bull markets are not built on a foundation of good news, but on diminishing bad news. Wouldn’t it be nice if the world of academic finance had coined the expression “equity fear premium” instead of “equity risk premium”?! That premium is at its best when fear is at a peak. It will be hard to be perfectly right on the turning point, naturally, but don’t wait for the good news—just wait until the pattern of bad news lets up.

      1. bartek

        The punditry points out that Google and Facebook don’t depend on supply chains out of China as evidence that we should continue to chase the FANMAGs and shun value. Really? Google and Facebook are advertisers first and foremost. Will advertising budgets be increased or decreased in the months ahead? The punditry likewise points out that emerging markets (EM) don’t have particularly good health systems and are likely to be hit hard by the novel coronavirus. Pardon me, but don’t US (and Japan and Europe) have further to fall, economically, than EM economies, particularly in terms of valuations?

              1. mac-erson

                Bartek każdy ma inne spojrzenie dla mnie w tych trudnych czasach 30% ma duże znaczenie a nie ma pewności, że nie będzie niżej. To wariant optymistyczny przebiegu globalnej sytuacji ja mam uzasadnione wątpliwości czy ich (globalne) plany zniewolenia społeczeństwa nie idą daleko dalej…

                1
    1. bartek

      film na youtube to żenada.

      WHO says 70 vaccines are in development.

      ->The furthest along in the clinical process is an experimental vaccine developed by Hong Kong-listed CanSino Biologics Inc. and the Beijing Institute of Biotechnology, which is in phase two.

      ->The other two being tested in humans are treatments developed separately by U.S. drugmakers Moderna Inc. and Inovio Pharmaceuticals Inc., according to a WHO document.

      to na co nalezy zwrocic uwage to pojedynek Chiny vs USA w wyscigu po szczepionke -> jesli to beda chiny a narazie prowadza to tak jakby ZSRR wywiesilo flage na ksiezycu w latach 1960s.
      Wiec spodziewam sie ze do kca roku bedzie sczepionka

      Spodziewam sie rowniez ze do 4 mcy bedzie skuteczna terapia

      Spodziewam sie rowniez ze ludzie (ponizej 45roku zycia) beda mieli w powazaniu coronavirus-a i animal spirit wezmie gore w nadchadzacych miesiacach

      uwazam rowniez ze gdyby PiS byw opzycji to kaczor by krzyczal ze glapinski to wrog polski bo dopuszcza do inflacji +5% r/r (2019) i monetyzuje dochody polakow aka 10%PKB

      1. bartek

        uwazam rowniez ze wyboru korespondencyjne w PL w maju – to nie tyle cios prestizowy dla PiSu – bo oni prestizu nie mieli i nie maja, co glupota

        jezeli wybory korespondencyjne bylyby obowiazkowe to opozycja moze wygrac – oby!

        9
      1. bartek

        jak juz wymioenilem peryferyjna walute i w swojej firmie nast kontrakty bede podpisywal w EUR :)))

        ciekaw jestem jak jak PiS wytlumaczy swoim :
        inflacje za 2019 + 5%
        EURPLN >5
        i VAT ktory trzeba bedzie podniesc = 25%

        2
  17. Sawa

    Pożar katedry Notre Dame symbolicznie zapowiedział koniec naszego świata.
    Mówię o świecie w kontekście kulturowo-cywilizacyjnym.
    Upadają podstawy systemowe świata. Rozpoczyna panowanie wszędobylski liberalizm
    ostatni z trzech wielkich totalitaryzmów, o tyleż groźniejszy od faszyzmu i komunizmu,
    że wprowadzany ukradkiem, pod pozorem wolności, miłości i tolerancji.
    Gdy uznano, że społeczeństwo jest już dostatecznie otumanione, wprowadzono moralny i emocjonalny terror.
    W praktyce liberalizm okazał się wolnościowym nazizmem, eliminującym każdego, kto śmiał się przeciwstawić wolności….. ich liberalnej “wolności”.
    Musisz czcić wolność i ją celebrować, ale bynajmniej nie wolność obiektywną, ale wolność w narzuconej formie.
    Wolnością nie miało być więc osobiste poczucie swobody decyzji, tak rozumiana wolność zarezerwowana jest dla kasty najwyższej,
    dla przeciętnego człowieka wolnością jest nakaz czczenia i celebrowania multikulturowości z jednoczesną pogardą dla religii, tradycji i rodziny.
    Koronawirus jest wstępem do wprowadzenia nowego ładu, który charakteryzował będzie się ścisłą kontrolą każdego obywatela.

    Córka z Anglii (pracuje od 12 lat w banku w Leeds) mówi, że tam też grobowa atmosfera wśród bankowców,
    są naprawdę załamani i twierdzą, ze skoro Boris Johnosn dał się złamać, to znaczy,
    że skończyła się sielanka i nadciąga prawdziwa tragedia.

    21 marca napisałam:
    “A w biznesie, oczywiście tylko brytyjski funt, który dopiero teraz pokażę swoją siłę w obliczu konającej UE i głównie w wyniku mądrej polityki rządu brytyjskiego.”
    Funt wtedy kosztował 4,8 pln.
    Na razie dalej trzymamy funty, wkrótce przyjdzie odpowiedni moment, żeby zamienić je na franki szwajcarskie.
    Zamienić na franki, głównie dlatego, że jak dla nas to jest JEDYNA dostępna forma aby trzymać kapitał w kieszeni,
    nie zajmuje dużo miejsca i jest płynny, 1000 frankowy banknot to nasze 4 tysiące z groszami.

    11
    1. fast_market

      Co za bełkot (niestety groźny). Mam nadzieję, że gospodarz zareaguje.
      Nie wiem w jakim celu jest to robione akurat na tym blogu, ale uważam, że niedopuszczalne jest relatywizowanie, połączone z wartościowaniem (choćby w podteście) na korzyść totalitaryzmów, z jakimkolwiek innym pokojowym, demokratycznym systemem (także ekonomicznym)…

      12
  18. Guy Fawkes

    @Bartek

    //uwazam rowniez ze gdyby PiS byw opzycji to kaczor by krzyczal ze glapinski to wrog polski bo dopuszcza do inflacji +5% r/r (2019)//

    Z tego wynika, że Kaczyński myśli tak jak Ty.
    Albo Ty myślisz jak Kaczyński.

    Bartuś, to może ani ja ani my Friend, ale Ty jesteś ”nad Kaczyńskim”?::))

    7
    1. bartek

      kaczor aka “master of puppets ” i jego puppet morawiecki – to oportunisci bez kompasu moralnego

      dla nich liczy sie wladza dla wladzy

      sa w stanie powiedziec i zrobic wszystko zeby zdobyc i zachowac wladze

      morawiecki byl doradca tuska, i rownie dobrze by sie odnalazl w PO – nie ma dla niego znaczenia opcja jezeliu prowadzi do wladzy

      wybory w maju to kpina i dowod na powyzej

      17
    1. pko24

      “10 mln baryłek dziennie czyli o ok. 20 proc. globalnego wydobycia w okresie maja i czerwca”
      coś tu się nie zgadza, wydobycie dzienne to ok 100mln, konsumpcja spadła o min. 40% (np wg Trumpa i niektórych analityków i chyba Goldman S.), więc może chodzi,
      więc… 10mln jako może 20% z 50 mln obecnej konsumpcji , a nie wydobycia, ktore ma dopiero spowolnić od maja, na razie wszyscy się ścigają aby zalać rynek zanim to nastąpi, i zapasy zbliżą się do 100% możliwości składowania ?

  19. Guy Fawkes

    @fastmarket i tej drugi

    //Co za bełkot (niestety groźny)//

    // niedopuszczalne jest relatywizowanie, połączone z wartościowaniem (choćby w podteście) na korzyść totalitaryzmów…//

    Pomijajm już różne wojny per proxy, kolorowe rewolucje itp, policzyłeł sobie ile liberalizm ma na koncie egzekucji małych dzieci nazywanych eufemistycznie ”aborcją”?

    Liczba jest większa niż liczba ofiar komunizmu, czy nazizmy.

    Socjalizm liberalny jest totalniacki jak każdy inny, tyle że trochę bardziej subtelny, na razie, bo jeszcze nie powiedział ostatniego słowa.

    // Mam nadzieję, że gospodarz zareaguje.//
    // Gospodarz moglby ukrócic to politykowanie…//

    Obaj jesteście zasrani totalniacy i kablarze, za Stalina nocilibyście czerwone chusty pionierów. I to też jest dowód na tatalniactwo liberalne.

    Nie mam ochoty na dalszą polemikę[sic!].

    8
    1. mrRobertson

      @Wojciech.Bialek za takie sformulowanie “Obaj jesteście zasrani totalniacy i kablarze, …” oczekiwalbym chociaż czasowego bana dla @Guy Fawkes.
      Ileż mozzna wysluchiwac obraz o tego czlowieka. Mowi do kazdego co chce i jak chce.
      Wygłasza jakies przemówienia niczym na wiecu wyborczym, podnieca sie, uwaza sie za jaką wybitnie oświeconą jednostke…

      14
        1. Guy Fawkes

          Noo może się trochę zagalopowałem z tym słowem na ”z” – poniekąd odpowiednikiem angielskiego słowa na ”f”, to wina tego cholernego angielskiego, w którym tylko ”f” i ”f”, jak się człowiek zdenerwuje.

      1. Darek51234

        Nigdy nie czytałem wpisów pod komentarzami p. WB ale jakąś chwilę temu zacząłem. Wpierw nie mogłem uwierzyć. Giełda WB czyli powaga a tu tacy goście (niektórzy) jak ten o którym piszesz. Wydaje mi się, że w ogóle szkoda z nimi wchodzić w jakiekolwiek dyskusje. Naprawdę szkoda energii i czasu. Ale jest parę osób normalnych na szczęście.

        3
  20. Guy Fawkes

    @Sawa

    //Pożar katedry Notre Dame symbolicznie zapowiedział koniec naszego świata.//

    Zgadzam się, że to nie przypadek, tylko znak. Podobnie jak (anty)papież wygłaszający do pustej bazyliki urbi et orbi, że wiara jest jak zaraza. Dalej nie słuchałem, bo się zdenerwowałem. Jeszcze żaden papież nie porównał wiary do morowego powietrza.

    7
  21. Guy Fawkes

    @Sawa

    // Rozpoczyna panowanie wszędobylski liberalizm.//

    Z drugiej strony nie jestem pewien, czy ten ustrój można tak nazwać, jak to jest w oficjalnej politgramocie.

    Skoro w sumie pańszczyzna wynosi jakieś 4/5, a świat dochodzi do zadłużenia 4 x PKB, to temu ustrojstwu baaardzo daleko do złotych czasów feudalizmu. To jakie to może być ustrojstwo, tak pozorne i liche, że mocniejsza grypa jest kataklizmem dziejowym?

    Tylko młodzi wykształceni z wielkich miast, zryte berety, ale już chyba coraz mniej liczne, mogą recytować te swoje mantry dla ubogich o nowym wspaniałym, i przede wszystkim wolnym:))))))
    świecie.

    5
  22. Rafo

    @ Guy Fawkes 13 kwietnia 2020 o 20:46Odpowiedz
    @Sawa

    Zgadzam się, że to nie przypadek, tylko znak. Podobnie jak (anty)papież wygłaszający do pustej bazyliki urbi et orbi, że wiara jest jak zaraza. Dalej nie słuchałem, bo się zdenerwowałem. Jeszcze żaden papież nie porównał wiary do morowego powietrza.

    A czy to czasem nie ten sam papież popierany przez demokratów i globalistów?

    2
  23. Rafo

    @ Sawa 13 kwietnia 2020 o 18:55
    “Pożar katedry Notre Dame symbolicznie zapowiedział koniec naszego świata…..”

    Nie przejmuj się Sawo złośliwymi komentarzami i pisz dalej. Niektórzy, tak jak ja, dla takiej wiedzy tu zaglądam.
    A czy czasem ta “multikulturowość z jednoczesną pogardą dla religii, tradycji i rodziny”, włącznie z kryzysem imigracyjnym, to nie jest forma budowania miałkiego, bezpłciowego i potulnego społeczeństwa, którym będzie łatwo manipulować i wciskać produkty globalizacji?

    1

Dodaj komentarz