NCIndex jak sWIG-u 80 20 lat temu?

Miesiąc temu zwracałem uwagę na pojawienie się na Nasdaqu sygnału, w który wcześniej – w okresie poprzednich prawie 50 lat istnienia tego indeksu – pojawił się tylko raz – na początku stycznia 2000 („Straszenie pierwsze„). Dziś rano pisałem o innym sygnale:

„(…) DJIA był o ponad 6,7 proc. poniżej swego 2-miesięcznego szczytu, zaś Nasdaq Composite robił nowe przynajmniej 4-miesięczne maksima, to okaże się, że taki sygnał pojawił się tylko raz: 20 lat temu pomiędzy 7 lutego a 10 marca 2000 roku.”

Te analogie z początku 2000 roku są o tyle interesujące, że wykres względnej siły globalnego sektora IT względem całego rynku w ostatnich daniach pokonał właśnie swój szczyt z końca marca 2000.

Powered by macrobond.com

Analogie z wydarzeniami sprzed 20 lat są o tyle interesujące, że owe 20 lat to okres w którym synchronizują się dwa cykle rynkowe 4-letni cykl prezydencki i 10-letni „decennial pattern”. Będę musiał się temu przyjrzeć w jednym z najbliższych komentarzy.

Gdyby jednak szukać jakichś pozytywów w tej analogii z sytuacją sprzed 20 lat, to można by zwrócić uwagę na to, że wtedy indeksem, na którym hossa przetrwała najdłużej był sWIG-80. Taka sama synchronizacji obu epizodów rynkowych – obecnego i tego sprzed 20 lat, którą rano zrobiłem dla DJIA i Nasdaq Composite dla sWIG-u 80 wygląda tak:

Powered by macrobond.com

To sugestia, że nawet, gdyby w sierpniu doszło na globalnym rynku powtórki z marca 2000 (koniec hossy w sektorze IT), to trwająca w naszym kraju hossa na rynku akcji małych spółek mogłaby to przetrwać – po korekcie, która powinna rozpocząć się za 4-5 tygodni – być może nawet o pół roku tak jak w 2000 roku.

Odnoszę to przede wszystkim do rynku New Connect („NCIndex jak sWIG-80 w marcu 2004 i kwietniu 2006„), gdzie od marca rozgrywa się epizod bardzo silnego wzrostu cen akcji.

To oczywiście bardzo ryzykowna analogia, bo duży udział IT (producenci gier!) w składzie NCIndex czyni ten indeks potencjalnie wrażliwym na ewentualną zmianę siły tego sektora na świecie.

Podsumowanie: 20 lat temu hossa na polskim rynku akcji małych spółek przetrwała pół roku (sWIG-80 kolejne +20 proc.) po takim sygnale na Wall Street jak opisany rano.

Komentarze

  1. Guy Fawkes

    @Podczaszy

    //Zrobiłem sobie miesięczna przerwę od internetu. Wszystkim polecam.//

    Dobrze, że Waszmość zrobił coś takiego, co od dawna polecam: nie czytać.
    Ale jak widzać samo nieczytanie to za mało, bo
    // Rządzi POPIS. Rządzi POPIS….//

    To mógł Waszmość powiedzieć nawet bez przerwy w intern(et)owaniu.:))

    Błędy niezwalczone mają długi żywot. Błędy indoktrynacji.
    Owszem PIS i PO są poniekąd licencjonowane, PIS jest patentowanym stronnikiem amerykańskim, a PO patentowanym stronnictwem niemiecko-rosyjskim.

    I to właśnie jest nie wszystko jedno.
    A kto jest takim zręcznym indoktrynatorem, że uczy takiej ślepoty, żeby nie odróżniać intesesu Polski od interesu Rzeszy?

    Staś kataryniarz. Stary wyga, obawiam się, że on przychodził do Ziembińskiego i siadał pod portretem Piłsudskiego, ani razu nie zająkując się na temat złej sanacji, żeby kapować. Gumowe ucho.

    Spostrzegawczość co do Żydów służy mu za uwiarygodnienie, a jego hagady sprowadzają się do dwóch rzeczy: 1. element historyczny to destrukcja polskiej tożsamości historycznej (s.anie na Piłsudskiego i sanację ile wlezie, czy pasuje, czy nie), 2.Dezorientacja w aktualnej polityce przez te gadki o POPISie.

    Staś kataryniarz wymyślił i jest to nagłaśniane przez pudła propagandowe, jak trzeba głosować. Otóż trzeba iść i skreślić obu kandydatów.

    Po co jest taki głupi pomysł, że zamiast olać to wszystko, trzeba się fatygować i jeszcze cyrkować ze skreślaniem obu? Pozornie to nie ma sensu.
    Ale wiadomo, jak się najłatwiej fałszuje wybory, przez postawienie drugiego krzyżyka.

    Według mnie STAŚ KATARYNIARZ ROBI ZASŁONĘ PROPAGANDOWĄ, do fałszowania wyborów przez tych wszystkich farmazonów.

    Pozornie bezsensowny pomysł ”skreślanie obu” jest głęboko uzasadniony praktyką bezpieczniacką w krajach postsowieckich.

    Pamiętasz Waść, że było chyba ze 20% głosów nieważnych, kiedy peezel obsiadł sejmiki i rządził przettargami do spółki z POkrzywdzonymi.

    9
    1. Guy Fawkes

      Staś kataryniarz chce, żeby było 3 mln głosów podwójnie skreślonych, to wtedy ”damy im do myślenia”

      Dlaczego inteligentny człowiek, który wie, że jego zachęta dojdzie do znikomego ułamka 1 milona konfederastów, mówi o trzech milionach głosów nieważnych???

      Bo on robi propagandowe UBezpieczenie dla farmazonów.
      Czytelne jak alfabet radzieckiego uczonego Brajlinskiego.

      Ile jeszcze się Waszmość będziesz dawał wodzić za nos antysystemowemu Systemowi?:)))

      4
      1. podczaszy1

        Z Waszmości wpisów wynika,że nie wierzysz w zwycięstwo swojego kandydata Andrzeja Dudy i stąd ta hagada, że przygotowuje się sfałszowanie wyborów. Zalecam więcej wiary w Dudę. Przecież On obnizył ostatnio vat na musztardę.:)))

        18
    2. podczaszy1

      Jose Saramago /pisarz portugalski/ wiele lat temu proponował aby wyborcy w ramach sprzeciwu szli na wybory i wrzucali czyste kartki do urn. Pomysł Michalkiewicza nie jest niczym nowym. Wedle Waszmosci logiki ten Saramago to jakiś agent portugalskiej SB.
      A tak w ogóle to Waszmość cały czas grasz tą samą melodyję jak prawdziwy kataryniarz. To już nudne się robi. Jedyne co w Waszmosci wywodach może mnie zainteresować to to czy wierzysz w to co piszesz czy tylko tak sobie piszesz.

      A tak w ogóle to dawno nie czytałem tak dużo jak przez ten miesiąc.

      13
  2. Primipilus

    ….Jak się nie wie o czym się pisze lepiej milczeć… – dotyczyło mojej wypowiedzi na temat HTF.
    Może nie wiem. Po co mi wiedzieć? Nie muszę znać tych wszystkich mądrych terminów na temat HTF. Czy ktoś kto na polu walki ma system satelitarny, laserowe naprowadzanie na cel, wyszukanie każdego sygnału telefonii komórkowej ma przewagę? – teoretycznie tak. Powiedzmy, że jestem bojownikiem, którego te wszystkie systemy chcą namierzyć. Nie mam telefonu, nie mam żadnych urządzeń elektronicznych przy sobie. Jak mnie namierzą? Nie mogą bo mnie nie widać. Mam zwykły AK47 ze zwykłym celownikiem. Leżę za skałą, na piasku i strzelam. Moje pociski przebijają pancerze, chełmy. Mój brak nowoczesnych technologii zadaje skuteczne ciosy a nawet śmierć.
    To samo z HTF. Działam prosto i wygrywam. HTF zastanawia się jak to możliwe.

  3. Guy Fawkes

    @Datik

    //….. Np. prezes wymyśli sobie, ze szkoda pieniędzy na nast. wybory. Albo będą w stylu rosyjskim albo nawet białoruskim…..//

    Piłeś – nie jedź, nie piłeś – wypij.

    Dobrze byłoby jednak trzymać się jakichś elementarnych standardów.
    Zatrucie propagandowe generujące takie ”pierdy”, że zacytuję klasyka, jest bardzo słabe.

    Chociaż trzymaj fason, bądź mężczyzną, nie ośmieszaj się.

    //W I turze głosowałem na Hołownię…//
    Na telewizyjną marionetkę bez żadnego kręgosłupa?
    To poniżające. Do czego się doprowadziłeś?

    Może na myszkę Miki też byś głosował?:)))

    9
  4. Primipilus

    ….W I turze głosowałem na Hołownię…//
    Na telewizyjną marionetkę bez żadnego kręgosłupa?
    To poniżające. Do czego się doprowadziłeś?

    Może na myszkę Miki też byś głosował?:)))…..

    Guy Fawkes – tak, zgadzam się. Hołownia to drugi Palikot. Człowiek wykreowany przez TVN. Ale ludzie się na to nabrali.

    13
  5. macarek

    @WB
    Jedno co sie nie zgadza w analogii z rokiem 2000 to stopy. Tam rosły w 1999 i jak pamiętam wysokie PPI wystraszyło rynki, że czekają kolejne podwyżki stóp – to załamało wyceny dotcomów.
    Dziś PPI na sporym minusie. Moim zdaniem zapalnikiem teraz będzie wstrzymanie zasiłków – a do tego potrzebne powstrzymanie wirusa. Zatem paradoksalnie wirus napędza hossę dalej.

    6
  6. Guy Fawkes

    @Datik

    Wydaje mi się, że wygra Rafalala i przegrasz hajs. Na biednego nie trafiło.
    Nigdy mnie nie słuchasz i przegrywasz.

    Nie po to POkrzywdzeni z wielebnym Gowę (z jakiejś tam WSIockiej obiediencji wschodu czegoś czegoś tam) złamali konstytucję, żeby miało nie być tak jak było.

    W maju zaraza była taka sama jak dziś.
    Było to jedyne za rządów PIS ewidentne złamanie konstytucji.

    1
      1. Guy Fawkes

        Teoretycznie nie mają, a praktycznie, jak doliczyć zdrajcę wielebnego Gowę, to w najważniejszym momencie mieli większość do tego sztuczki proceduralno-obstrukcyjne ”trzeciej osoby[sic!] w państwie z dykty.

        Duda powiedział, że nie będzie przymusu szczepień i nie będzie 447.

        No to musi być podmianka Miordzie na Rafalalę, która zrobi wszystko to, co postanowią starsi i mądrzejsi.

        3
      2. sumadartson

        A wiesz Waszmość że moi krewni i znajomi mają w …poważaniu kto i kiedy co złamał.
        Oni pamiętają jak kazano im czekać na emeryturę 5 i 7 lat dłuźej bo roboty wtedy nie było nawet dla młodych. Pamiętają jak zajumali im połowę kasy z oszczędności emerytalnych w ofe. A jednocześnie celnicy dostali prikaz cztoby nie ruszać beczkowozów.
        Pamiętają jak ruskie dostali od polskiego? nie?rządu najwyższą cenę na świecie za gaz. Pamiętają jak nie?rząd wspaniałomyślnie zrezygnował z 800 mln rocznie za przesył przez Polskę gazu na zachód. Pamiętają jak szef bezpieki za parę miliardów dodruku pieniądza proponował szefowi banku centralnego postraszenie biznesmena, aby zgodził się bić groszówki poniżej kosztów. Skarbówka rozpoczęła wtedy regularne kontrole w firmie.
        Mógłbym tak wyliczać do rana, gdyby nie mająca za chwilę nadejść cisza wyborcza. Więc jak ktoś pi….li że Duda go okrada i krzywdzi, to radzę od serca niech pi…lnie łbem o futrynę i pomodli się o przywrócenie oleum.

        26
  7. Guy Fawkes

    @Podczaszy

    //Z Waszmości wpisów wynika,że nie wierzysz w zwycięstwo swojego kandydata Andrzeja Dudy…//

    Niestety nie wierzę, a szkoda.

    Marne mamy szanse naszego narodu, bo nie potrafimy się zjednoczyć i konsekwentnie robić swoje, np. tak jak Węgrzy.

    Za to nauka jest dla żuka wszechstronna.
    Po co np. jest konfederastia. Po to jest konfederastia, żeby Duda nie wygrał w pierwszej turze, a w drugiej wyborców tak zniechęcamy, żeby jak najwięcej zostało w domu, i jak najwięcej głosowało na kandydata antynarodowego.

    Łatwo zrozumieć w takich sytuacjach całą sławną scenę polityczną, bo co te wszystkie byty[sic!] polityczne zostały wystrugane z zimnioka.

    O Braunie nie mówię, bo to ciężki paranoik, przykro patrzeć jak ”paraliż postępowy najzacniejsze trafia głowy”.

    O tym błaźnie urojeńcu panu Kleksie szkoda gadać.

    Bosak ma bardzo adekwatne nazwisko, chudopachołek, kaowiec, wykluczony bezrobotny.:)))

    Na cały ten sławny ruszek narodowy, tylko chłopcy z Marszu Niepodległości z tym Bąkiewiczem to autentyczni narodowcy, odpowiedzialni za Kraj. Reszta to błazenada albo agentura.

    Bosak i tem drugi w okularach (podobny do Waryńskiego) wieczni młodzieńcy pochodzą zdaje się z dolnego Śląska, obszaru odpowiedzialności sztabu PGW AR.

    Przypadek czy znak?

    1
  8. Max

    „Staś kataryniarz. Stary wyga, obawiam się, że on przychodził do Ziembińskiego i siadał pod portretem Piłsudskiego, ani razu nie zająkując się na temat złej sanacji, żeby kapować. Gumowe ucho”
    Tak. Staś ma już dość. Nasłuchał się bajek od wszystkich. Piosnka taka sama jak u wszystkich. Bajdurzenie. Wie co dla niego jest dobre a co nie. Gdyby miał spoglądać na dobro większości wie że jego dobro zostanie pominięte. Bo zdaje sobie sprawę że każdy dba o siebie.W wiarę że coś się zmieni Staś ma w głębokim … poważaniu. Może i Staś jest idealistą. Morze jest głębokie…..

    1
    1. Guy Fawkes

      @Podczaszy

      // Jedyne co w Waszmosci wywodach może mnie zainteresować to to czy wierzysz w to co piszesz czy tylko tak sobie piszesz.//

      Wierzę. Ale to bez znaczenia. Gdyby demokracja mogła coś zmienić, byłaby zakazana. Szkoda, że narody nie mogą rządzić się same.
      Ale z drugiej strony mają taki los na jaki zasługują. Nie da się sfałszować całych wyborów.

      Ten rząd chyba nie przetrwa do końca roku, już wielebny Gowę obmyśla kolejną fałszywą intrygę, zapewne zetkniemy się niedługo z różnymi nowoczesnymi wynalazkami POkrzywdzonych, jak np. podatek katastralny.

      Mam nadzieję, że Staś kataryniarz przynajmniej dużo zapłaci.:)))

      6
  9. Guy Fawkes

    @Podczaszy

    //W nastepnym etapie dojdzie do starcia pomiędzy Konfederacją , a Lewicą.//

    A to zdanie nadaje się do księgi Guinessa, większego politycznego absurdum nie słyszałem.
    Patrioci są bałamuceni przez sovietską jaczejkę i wyprowadzani w pole. Basakieł to sobie może zetrzeć, już nie powiem co, przez wzgląd na moralność publiczną.:))

    5
  10. zorro

    @rivsay

    W komentarzach na blogu jest za dużo emocji związanych z wyborami. Są to jak sądzę albo funkcjonariusze POPIS których pracę rozumiem albo zwykli głupcy którym bardzo się dziwię. Bo jak można nazwać osobę agitującą za danym kandydatem za „free”, nie znającą osobiście kandydata i nawet nie mającą możliwości osobistego kontaktu z nim po wyborach.

    8
    1. mwfri

      To potrzeba poczucia przynależności, utożsamiania się z jakąś grupą. To sprawia, że ludzie w ogóle oddają głosy w wyborach, mimo świadomości, że pojedynczy głos nie ma najmniejszego znaczenia. I dlatego też biorą udział w takich kloacznych dyskusjach.

      Dlatego marketing polityczny jest z natury tak antagonizujący, sprzedaje się ludziom nie partię czy kandydata i ich program, tylko wizje grup, do których wypada/nie wypada należeć.

      My: nowocześni, wykształceni, otwarci etc. – Oni: ciemnogród
      also
      My: patrioci – Oni: zdrajcy

      13
  11. DrQuality

    Podkreślam,że to nie jest polityka.Sobolewska to żona Sobolewskiego,pełnomocnika Dudy
    Proszę w swoich inwestycjach w PKN Orlen i KGHM brać pod uwagę nastepującą rzecz
    była pracownica wojewódzkiej inspekcji handlowej została dyrektorem działu systemów zarządzania i ryzyka korporacyjnego w PKN Orlen SA. W latach 2018-19 była też członkiem rad nadzorczych Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości i Centrum Badań Jakości KGHM. Potem trafiła do rad nadzorczych PKO Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych (od 12 września 2019 r.), Anwil (od 10 grudnia 2019 r.), Orlen Paliwa (od 3 stycznia 2020 r.), a także Portu Lotniczego Szczecin-Goleniów.
    Dla przypomnienia pracownik inspekcji handlowej to człowiek,który w sklepach sprawdza np.czy cena jest widoczna,czy lada nie ma ślądów zanieczyszczeń etc,itd-b.odpowiedzialna praca,naprawdę

    18
        1. tmoore

          Śmierdzi bo Pana wpisy nie są pierwszej świeżości. I pomyśleć, że dałem Panu szansę….od tej pory uprzejmie proszę o niekomentowanie moich wpisów. Cieszę się, że Panu prawie czkawka przeszła – TO OBJAW ZDROWIENIA. Ze swojej strony zobowiązuję się do nie komentowania Pana wpisów, jeśli nie będzie Pan robił trollowych politycznych wrzutek.
          Jal to mówią mówi Pan o mnie a myśli o sobie..
          „Druga świeżość to nonsens! Świeżość bywa tylko jedna – pierwsza i tym samym ostatnia. A skoro jesiotr jest drugiej świeżości, to oznacza to po prostu, że jest zepsuty”. cyt. Mistrz i Małgorzata.
          Pozdrawiam serdecznie.

          3
          1. Max

            Szanowny Panie tmoore pragnę podkreślić że ten blog nie jest blogiem politycznym (chyba) więc bez wątpienia o wrzutki proszę się nie martwić. Bardzo mi przykro że z Pana szansy nie skorzystałem- jakże boleję nad tym (chyba pójdę na kolanach do Częstochowy na pielgrzymkę) Co do świeżości moich wpisów to jest to Pana subiektywna ocena. Co do czkawki – jest Pan też lekarzem? Nie wiedziałem… Pozdrawiam serdecznie

            8
  12. tmoore

    @all mam prośbę-trzeba być wyjątkowo wrednym trollem aby narażać gospodarza blogu na podejrzenie kontynuowania kampanii w okresie zakazanym co jest karalne. Tak zrobił dr Q, nie mógł do poniedziałku wytrzymać. Proszę o wytrzymanie te 24 h bo możemy wszyscy potem żałować. Pozdrawiam i udanych spekulacji.

    3
  13. tmoore

    Wojna oczywiście może zostać zastąpiona innym czynnikiem powodującym wzrost długu – konia z rzędem dla tego kto powie co to może być. Po hipotetycznej wojnie zrosną oprocentowanie lokat i ..kredytów co do końca dobije klasę średnią analogicznie do „farm crisis”https://en.wikipedia.org/wiki/Farm_crisis

  14. DrQuality

    Kolego tmoore-staram się,żeby to nie było politycznie-pare refleksji przed długim spacerem z żoną
    1/dziwię się,że nasz Mentor szukajacy wszedzie podobieństw nie zauważył podobieństwa wykresu Shanghai do wykresu WIG 20 od 1995 roku-jedyna róznica że nasz indeks przebił długoterminowa linię wsparcia,a chiński nie

    2/zastanawiam się cały czas co by się wydarzyło w 2008 roku gdyby wtedy jednak banki za duże żeby upaść jednak upadły -kapitalizm wyszedłby z tego dramatycznego kryzysu mocniejszy-dla mnie wtedy, trawestując J.Szczepkowską stało się to”Prosze Państwa w 2008 roku upadł kapitalizm”

    3/Padło tu kiedyś nazwisko Pyffel-tu nawiazuje do Shanghai Composite-przejrzałem biogram-facet zjadł zęby w tematyce Chiny,z tego co mówi -wnioskuje -bystrzak-dlaczego on nie siedzi teraz w Chinach organizując jakiś think tank promujacy Polskę,ułatwiajacy kontakty polskim przedsiebiorcom/nawiasem mówiąc w Chinach jest multum polskich studentów -zaangazowac ich,wciągnac ich w ta działalnośc etc,itd/.Ambasadorem jest teraz Zajaczkowski-stary dyplomata,ale raczej Rosja,Rumunia,nie mówi po chinsku/sic/.Tym bardziej,że p.Pyffel zwolennik db zmiany.Kolego tmoore tylko trochę politycznie-sorki

    4/Ciekawe czy nasz Mentor kiedykolwiek myślał o założeniu funduszu inwestycyjnego?
    Uff,ło Jezu,musze iść na ten spacer.

    6
  15. Guy Fawkes

    @Lord Tmoore

    //odpowiednik Wielkiego Kryzysu-proces ubożenia klasy średniej w USA.//

    Klasa średnia w USA nie zubożała w wyniku kryzysu, tylko w wyniku ekspansji:)), ale w innym miejscu na globusie. Tranzycja produkcji.

    //QE zapobiegła podczas zimy Kondratiewa deflacji, Ale zima trwa już od dekady, ale w innym miejscu na globusie. Tranzycja produkcji.//

    Nie było żadnej zimy Milordzie, ani żadnej deflacji, a QE dotychczas nie miała wpływu na inflację, tylko podtrzymywała system i emerytury.

    Zależy jak leży, tzn. w którym miejscu na globusie.
    Trzeba patrzeć na całość, świat cały czas jest w ekspansji, tylko zmieniają się ośrodki wiodące. Cykl nieboszczyka Kondratiewa został przedłużony przez ekspansję kaptału na świat (post)komunistyczny.

    1
    1. Guy Fawkes

      Można zaryzykować, że jeżeli od PKB odejmiemy rzeczywistą inflację, to na zachodzie mamy ujemne przyrosty, ale to nie jest żaden wielki kryzySS.

      W Wielkim Kryzysie cały świat klęknął i trwał tak dłuższy czas.

      Obecnie ”ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś”, zachód buksuje w miejscu, żeby umożliwiść wzrost Chin. Ale w sumie mamy wzrost. Globalna jesień nieboszczykowa została została poddana overstretchingowi.

      1. Guy Fawkes

        //Wojna oczywiście może zostać zastąpiona innym czynnikiem powodującym wzrost długu – konia z rzędem dla tego kto powie co to może być.//

        Wojny nic nie może zastąpić Milordzie. W czasach pokoju militarnego wojna trwa substytualnie, na rynkach jako konkurencja itd.

        //Wojna jest matką wszystkich rzeczy i wszystkich królową.//

  16. tmoore

    odp Sir Guy:klasa średnia nie ubożeje
    zubożenie widać -patrz wpis z godz. 10:10 na tabeli. Jest tym bardziej widocznej jak się porówna z tabelą wyższą ten sam wpis – debt per capita.
    a jej przyczyny:
    „farm crisis”https://en.wikipedia.org/wiki/Farm_crisis
    Wojna możliwa tylko w przypadku wygranej demokratów-wpis z 10:04 wojny globalne USA prowadzi tylko w konstelacji prezydent demokrata senat demokratyczny.
    Kryzys trwa może cykl jest naprzemienny jak mówi Pan Wojtek raz krew na ulicach płynie raz tylko portfeli czyszczenie. Jeszcze przed nami kradzież pieniądza i zabranie ludziom złota:
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Jak-Roosevelt-obrabowal-Amerykanow-ze-zlota-7581409.html
    tylko tym razem będzie to miało w Europie też.
    Zima Kondratiewa: być może mamy 2 Kondratiewy:
    https://www.michalstopka.pl/krach-i-wojna-piecdziesiecioletni-cykl-kondratiewa-a-granice-kreowania-dlugow/
    deflacja była by widoczne bez QE jest QE nie ma deflacji ale momentum to same

    1. Guy Fawkes

      Zgoda Milordzie, klasa średnia w USA ubożeje, ale już mówiłem: ktoś nie śpi, żeby spać mógł ktoś.:))

      Ale to nie jest żaden Wielki Kryzys, żadna zima nieboszczyka Kondratiewa. W latach 1929+ była zima i kryzys, wszystkie panstwa zostały nim dotknięte, oprócz Rosji, która była izolowana. Do stalinowskiej Rosji poszły kapitały z kraju bizonów, ale bez przesady, nie ma co tego porównywać z Chinami, które zresztą nie są izolowane.

      W kryzysie 1929+ świat upadł globalnie, a obecnie wcale nie upadł, tylko zostały przesunięte akcenty:))

  17. sumadartson

    @tmoore
    Świnto prowda. Wielka Depresja
    Kondratiewa przytłumiona niszczeniem wartości pieniądza trwa od 2008 roku. Wojnę zastępują całe serie wojenek. Obecnie nadchodzi nieubłaganie czas dyskontowania nieuniknionej inwazji na Ukrainę w ramach „wojny o wodę” dla Krymu. Dopóki nie przyjdzie sygnał zanurzenia, wypada trwać na daytraderce. Wedle tatarów krymskich, wody wystarczy na 1,5 miecha. Dziękuję Waszmościom a zwłaszcza Arcymistrzowi za świetne jak zwykle opinie, które umiliły mi czas w kolejce do lokalu wyborczego. Wchodzę.

  18. Guy Fawkes

    @Lord Tmoore

    //Wojna możliwa tylko w przypadku wygranej demokratów-wpis z 10:04 wojny globalne USA prowadzi tylko w konstelacji prezydent demokrata senat demokratyczny.//

    To ciekawa obserwacja, w takim razie nie ma potrzeby wprowadzania autorytaryzmu.”:))

  19. tmoore

    Milordowie Fawkes i Sumadartson. Ostatnia depresja to czas 1914-1945. W tym czasie miała miejsce Rewolucja Rosyjska (kolejna wielka smuta) Wielka Depresja, z krachem 1929 oraz wtórnymi wstrząsami 1938-1940 (przypominam, że dla zachodu to nie jest jeszcze wojna). Były 2 wojny światowe (albo jak ktoś woli jeden konflikt hegemoniczny) farm crisis 1920, zabór złota w 1933, wcześniej wprowadzenie ceł protekcjonistycznych w USA od 1918 do 1940. Błędy FEDu, które doprowadziły do tego, że krach 1929 stał się globalny.
    https://www.edukacjagieldowa.pl/2016/04/analiza-krachu-1929-i-wielkiej-depresji-po-1929-roku/
    n Dodatkowo narodziny niemieckiego nacjonalizmu. Nie umiem powiedzieć w którym miejscu jesteśmy na początku – na końcu-czy w środku. Na zdrowy rozum wszystko zainicjowała Great War a więc wszystko przed nami, z drugiej strony od 2007 trwa kryzys finansowy złagodzony przez QE – bez niego ludzie byli by na ulicach jak w 1930. Cały czas trwa czyszczenie klasy średniej przez ujemne realnie stopy procentowe (stopa-inflacja). Finansowo jesteśmy w latach 1929-1940. Nie było Great War ale były konflikty na wschodzie – 2008 i 2014. Ni było też wojny na wschodzie analogicznej do 1904-1905. Chętnie postawię dobrą butelczynę komuś kto to jakoś postawia w spójną logiczną całość. Jeśli czynnikiem wywołującym jest wojna to nie ma zimy jeśłi krach giełdowy to już jesteśmy u końca. Jeśli starterem jest Wielka Smuta Rosyjska to 1917=1991. Może Pan Wojtek pomoże:) Panie Wojtku pomocy! Milordowie do dzieła!

    3
    1. Guy Fawkes

      Moim (skromnym oczywiście) zdaniem, mamy jesień przedwojenną.

      Kryzys subprime’owy to nie był normalny kryzys, nie kupuję tej hagady o zaślepionej chciwości na takim poziomie. To była jakaś grubsza operacja.

      Prawdziwe kryzysy, krachy i bankructwa dopiero przed nami. Na razie były tylko symptomy tranzycji, ale nie koniec globalnego cyklu(!!) nieboszczyka Kondratiewa.

      //Na zdrowy rozum wszystko zainicjowała Great War.//

      WW1 należy do tego zimowego ciągu zdarzeń, ale kluminacja kryzysu nastąpiła dopiero ponad 10 lat po wojnie. Wtedy były te wszystkie bankructwa i krachy. Teraz może być inaczej bo niektóre procesy wyprzedzają kolejkę i ersibatl – odpowiednik WW1 może być zapalnikiem krachu.

    2. sumadartson

      @tmoore
      Sorki jeśli „wlazłem przed Gospodarza” ale dla mnie Cykl Kondratiewa trwa średnio 80 lat.
      Odnosząc to do S&P poprzednia Wielka depresja zaczęła się w 1929 r. Kryzysem zadłuzżenia (lewarowania) a skończyła w 1942 r. światową katastrofą bombardowania Londka. Obecnie jesteśmy na poziomie sierpnia 1937 r. lub września 1939 r. Nowy cykl Wzrosu Kondratiewa rozpoczniemy około 2022 roku.

      1
      1. Guy Fawkes

        //…dla mnie Cykl Kondratiewa trwa średnio 80 lat.//

        Oryginalne stanowisko, ale to już nie jest cykl Kondratiewa, tylko Sumadartsona.:))

        Ostatni cykl Kondratiewa, jego faza jesienna, została przedłużona ponad miarę ze względu na ekspansję kapitału na obszarze postkomunistycznym. Dlatego występują (lokalne) zjawiska przedkrachowe, ale krachu nie wywołują, bo globalnie trwa per saldo wzrost i od neutralizuje czynniki krachogenne.

        Overstretching jesienny. Nos Pinokia wydłuża się w miarę nowych kłamstw (w miejsce starych).:))

          1. sumadartson

            Ten wykres potwierdza moją rację. Na nim zima jest w latach 1929-1950. Na S$P w latach 1929-1942.obecna Zima rozpoczęła się jednak kryzysem zadłużenia subprime w 2007 r. (upadek Lechmanna). Inwazja na Ukrainę będzie odpowiednikiem września 1939 r.

  20. tmoore

    A gdyby tak od początku:
    1907=2007
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Panika_roku_1907
    a więc Leihmann = Knickerbocker Trust
    dynamika podobna, próba „naprawy” sytuacji podobna.
    opis sytuacji po kryzysie:Założyciel magazynu „Forbes” Bertie Forbes napisał kilka lat później[k][59]:

    Wyobraźcie sobie grupę największych bankierów tego kraju, wykradającą się z Nowego Jorku prywatnym pociągiem w środku nocy, ukradkiem przemierzających setki mil na południe, wykradających się na opuszczoną wyspę, na której znajduje się tylko kilku ich służących, ukrywających się tam przez cały tydzień w takiej konspiracji, że nawet jedno z ich nazwisk nie zostało ujawnione. Oto największy sekret amerykańskiej finansjery. Nie fantazjuję. Zwyczajnie po raz pierwszy mówię światu, w jaki sposób napisano raport Aldricha – fundament naszego systemu monetarnego. Powstaje FED (rewolucja) po 2007 QE (rewolucja).
    cytuję słynną wymianę zdaniń podczas przesłuchania na komietecie Pujo:
    Untermyer: Czy kredyty nie są zabezpieczone głównie pieniędzmi bądź własnością?
    Morgan: Nie. Chodzi tu głównie o zaufanie.
    Untermyer: Ważniejsze jest ono od pieniędzy lub własności?
    Morgan: Od pieniędzy i czegokolwiek innego. Pieniądze nie kupią zaufania. Człowiekowi, któremu nie ufam, nie pożyczyłbym pieniędzy nawet pod zastaw wszystkich obligacji chrześcijańskiego świata.

  21. tmoore

    wojna Krym-Donbas 2014=aneksja Korei 1910 czyli Rosja wchodzi w buty Japonii (państwo kwestionujące istniejący ład) próbuje odbić ważne dla siebie i strategiczne terytorium obcego kraju. Operacja kończy się sukcesem i wzmacnia agresora. Mocarstwa hegemonistyczne i pretendenci nie reagują – konflikt poza ich spektrum zainteresowania.

  22. tmoore

    odp. Sir Guy: Guy Fawkes 12 lipca 2020 o 14:15Odpowiedz
    Moim (skromnym oczywiście) zdaniem, mamy jesień przedwojenną.
    odp. Sir Sumardatson: mamy środek zimy inwazja na Ukrainę to wrzesień 1939
    Chyba nie mialem racji – czyli land crisis 1920 dopiero będzie inwazja na Ukrainę to raczej początek czegoś na kształt I WW (jeśli inwazja będzie) Great War przed nami czyli..lato Kondratiewa w pełnej krasie:
    1. wzrost cen złota !!
    2.Obawa inflacji
    3. Brak zaufania do wszystkiego ( w jesieni wszyscy ufają wszystkiemu, złoto spada)

    1. Guy Fawkes

      Mieszają się różne elementy, bo cykle (zachodni i azjatycki) jakby się nałożył w różnych fazach, i zrobił się z tego cykl globalny, jak runie to wszystko.

      BTW
      Za nieboszczyka Kondratiewa (XIX/XX w.) nie było Chin i dlatego nieboszczyk nie stanął wobec problemu tej synchronizacji czy interferencji cykli i ich złożenia w jeden globalny.

  23. Guy Fawkes

    @WB

    Panie Wojtku, a może Pan zechciałby się wypowiedzieć, jak to jest z tym cyklem Kondratiewa?
    Zdaje się, że łączył Pan problematykę z podwójnym cyklem pokoleniowym.

    Przedłuża nam się o pokolenie i nikt już nie pamięta WW1.

    ………………………………………..

    @Lord Sumadartson

    Nie potwierdza Milordzie.
    Subprimy spowodowały tylko historycznie rzecz biorąc flash crash, to nie jest Wielki Kryzys 1929+ i ciężka depresja i głód, tylko kryzysik, jakich wiele w trendzie.

    Możemy założyć, że cykl nieboszczyka Kondratiewa powinien zamknąć się na zachodzie wcześniej, mniej więcej po roku 2000, ale cały proces zdominowała ekspansja azjatycka kapitału, chińskie lato przeważyło.

    Dlatego na zachodzie występują zjawiska kryzysowe, ale nie mogą uruchomić lawiny, bo dominacja globalnego lata to udaremnia.

    Cykl nieboszczyka się zglobalizował, a przez to zmienił punkt ciężkości i się wydłużył i skończy się globalnie od Chinageddonu.

    A Chinageddon zostanie zainicjowany przez ersibatl.

  24. Guy Fawkes

    @Lord Tmoore @Lord Sumadartson

    Panowie, przesadzajcie z tą Ukrainą.

    W ramach konfliktu hegemonicznego rzecz dzieje się w Azji, na Pacyfiku, come on!

    Ukraina to poboczny, peryferyjny konflikt typu operacji japońskiej w Mandżurii w kontekście poprzedniego konfliktu hegemonicznego, co najwyżej

    1. Guy Fawkes

      //wojna Krym-Donbas 2014=aneksja Korei 1910//

      No właśnie, Ukraina to jest coś takiego.
      Poprzedni konflikt hegemoniczny rozgrywał się zasadniczo w Europie, a obecny zasadniczo w Azji. Poprzednio Azja (wschodnia) była na peryferiach, a obecnie Europa (wschodnia) jest na peryferiach

      1. sumadartson

        Jasna sprawa że pies tańcował z tą Ukrainą, jednak skoro na Gruzji udało się zajumać fortunę z rynku to taka Ukraina z bitwą na Dnieprze i pogonieniem ruskich do Azji powinno dać z 5 fortun na shortkoniach.
        „Gdy orzeł z młotem zajmą cudze łany
        Nad rzeką w pień jest wycięty”

        1
  25. tmoore

    Oczywiście ten wcześniejszy potraktowałem jako konflikt peryferyjny, ale jeśli będzie”wojna o wodę”to trudno będzie amerykanom udać, że ich nie ma, bo będzie się na nich patrzyła Australia, Malezja, Filipiny etc. Powiedziałeś ważną rzecz Milordzie Kondratiew kreował teorię zgodnie z rozwojem Europy świat się zglobalizował a w Azji jest lato..dlatego wszystko gra i koliduje, że was Milordzie zacytuję a skoro złoto rośnie (jedyny twardy punkt uchwytu) to jest lato albo zima a skoro giełdy rosną, a wojny nie ma.. to nie jest zima ergo jest lato, no zgodzę się na przełom lato/jesień..Czyli imć Sumadartson zarobił na zwykłych kucach korekcyjnych…a złoto ptzy 2000 USD/1oz albo 10 000 pln/1oz zacznie korektę dając pole ostatniej fali wzrostowej – jesiennej?A w międzyczasie myrdum-pyrdum na boczniaku (S/L/S/L)
    A Pan Wojciech milczy..

    1. Guy Fawkes

      Nie sądzę, takie rzeczy są przewidziane dopiero na wojnę heartlandową.

      Towarzysze chińscy już się przygotowują do wojny heartlandowej, nie inwestują w szlak północny, bo wiedzą, że ich Rosja zablokuje, tylko w szlak południowy przez Turcję.

      No i stąd chyba domniemywana akcja rosyjska na Ukrainie (projekt Noworosja), nie sądzisz Waść?

        1. Guy Fawkes

          A czy Rosja jako heartland nie zatrzymała w ostatniej wojnie hegemonicznej Hitlera, a w przedostatniej Napoleona?

          //Chiny i Azja skazane na sukces.//

          W długim terminie zapewne by tak było, celem ersibatl może być tylko krótkoterminowe historycznie zatrzymanie tranzycji i skierowanie Chin na Heartland.

          I to się powiedzie, problem w tym, że wojna heartlandowa będzie wojną nuklearną. Dlatego nikt tym razem nie jest skazany[sic!] na sukces, oprócz nas oczywiście.

          1. tmoore

            Wojna Hartlandowa jest przesądzona. Na wschód od rzeki Leny nie ma w lecie ani jednego mostu na Syberii – najbliższe połączenia są przez Chiny – a to znaczy że oni mogą penetrować z podstaw operacyjnych na Północ a Towarzysze rosyjscy na kierunku zachód -wschód nie mają manewrowości. Poza tym w wielu miejscach na Syberii większość mieszkańców to Chińczycy:https://medium.com/@annetdavid/china-is-the-next-world-power-the-belt-and-road-initiative-79f5b16550f0

            1
      1. tmoore

        Szykuję się na palenie cygar dzisiaj milordzie. O 13 tej Kupiłem dwa z Dominikany E.P. Carrillo Encore Majestic – 52,50 PLN oraz dwa słabsze jakościowo z Trinidadu -Trinidad short cigars prawie 48 PLN 🙂 Dominikana to mój ulubiony kraj na cygara

        1
    1. Guy Fawkes

      280 mld. O tym już wspominałem przy okazji zdronowania tego irańskiego generała.

      Według mnie to przybliża nas i przesądza o ersibatl. Myślę, że w przyszłym tygodniu zostanie ustalona ostateczna data operacji ”Chinese Fridom”.:))

    1. Guy Fawkes

      Teraz indoktrynacja się ukróci.

      Jak miała być kiedyś wojna z Iranem, to powstał film ”300” o poświęceniu w obronie cywilizacji.
      A jak się okazało, że wojny nie będzie to od razu powstała parodia homoseksualna ”Poznaj moich Spartan”.
      Teraz będzie na odwrót.

  26. datik

    pies_agent123 10 lipca 2020 o 10:25Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć
    Płakać! Nad jakością propagandy Der Gazet i Der Portali.!

    14
    datik 10 lipca 2020 o 11:08Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć
    a nad jakością propagandy w swojskiej TVP ( w szczególności TVPInfo) nie chce się płakać ?

    15
    ———————–
    Rozkład głosów wśród bywalców bloga mniej więcej taki sam jak w rzeczywistości biorąc pod uwagę to, że tu jednak zaglądają tylko ci co przynajmniej czytać ze zrozumieniem umieją. O zgrozo… trzeba być naprawdę albo idiotą albo zaślepionym wyznawcą albo cynicznym sk…lem ( jeden taki jest tu na pewno 🙂 i na pewno też się za to nie obrazi, prawda ?:)) aby pochwalać to co robi od kilku tygodni publiczna z nazwy a w rzeczywistości pisowska TV. Od dwóch tygodni jest tam przecież jeden nieustanny atak na jednego z kandydatów i apologizowanie drugiej strony. I to za moje też pieniądze. W niektórych rzeczach zgadzam się z Korwinem-Mikke; w narodzie są nieprzebrane pokłady głupoty. Niestety, jednemu „dżentelmenowi” z Żoliborza udało się te pokłady zagospodarować…

    PS
    zauważcie, ze nie pisałem o preferencjach politycznych a o postrzeganiu funkcjonowania TVP, za 2 mld rocznie. Toż nawet telewizja Urbana była bardziej subtelna

    11
  27. sumadartson

    @datik
    Mnie publiczna jakoś jeszcze nie okłamała w odróżnieniu od polskojęzycznych. Ciekawym kiedy Waszmości okłamała.
    A tymczasem muszę opuścić waszmościów jako że od południa świętując jubileusz rodzinny opijamy dzisiejsze zwycięstwo i głowa coraz cięższa więc o złamanie ciszy i poniesienie kar nietrudno. Czołgiem Waszmościom

    5
  28. tmoore

    Chciałem się na tydzień pożegnać jutro jadę na Podlasie w dzicz najgłębszą.Bez netu, bez zasiegu tylko lasy, grzyby i ..wino francuskie bo jako dzikusi „na winie sie nie znajom i francuza nade wegrzyna lubiom” a i calvados bedzie – taki bimber z jabkow dla prostaczkow co une nic nie rozumiejo i sie nie znajo bo nie elytarne so:) Czołem waszmościom przez tydzień nie godom bo w dzicy siedzem

    2
  29. DrQuality

    Bez komentarza
    Jak podaje Ipsos, wśród wyborców, którzy ukończyli szkołę podstawową, na Dudę zagłosowało 77,3 proc. wyborców, a na Trzaskowskiego – 22,7 proc. Również osoby z wykształceniem zasadniczym zawodowym częściej głosowały na urzędującego prezydenta (74,7 proc.) niż na kandydata KO (25,3 proc.).

    Wśród wyborców z wykształceniem średnim także zwyciężył Duda, uzyskując 50,3 proc. Trzaskowski w tej grupie miał 49,7 proc.

    Jedynie wyborcy z licencjatem i wyższym wykształceniem częściej głosowali na Trzaskowskiego (65,9 proc.) niż na Dudę (34,1 proc.).

    4
    1. Guy Fawkes

      Waszym sposobem na życie jest jak widzę, obsrywanie i pierdzenie.

      Ja mam wyższe wykształcenie i głosowałem na Prezydenta RP a nie na pRezydenta Rafalalę.

      To, co powiedzieli dwaj konkurenci po ogłoszeniu exit polls odzwierciedla zasadniczą różnicę, Duda to Cywilizacja, Rafalala to barbarzuństwo, ciemnota i chamstwo.

      A wy ciągle pierdzicie w poTrzasku.

      Naprawdę nie mogę się oprzeć przed spostrzegawczością, że pasuje do was jak ulał niemieckie określenie ”Arschloch”, o wiele bardziej niż tego określenia odpowiednik angielski.

      1
    2. mac-erson

      Dlatego też dosyć dziwne jest, iż na naszym blogu mimo, że raczej spodziewam się tutaj ludzi wykształconych poparcie Dudy szacuję na ok. 50%.
      Ale prawda jest smutna. W PL wybory wygrywa się przy pomocy ludzi niewykształconych i emerytów…

      10
      1. Guy Fawkes

        Milordzie, nie wiesz na czym polega demokracja?

        Może to tzw. inteligencja pomyliła się z powołaniem?

        Ja jestem inteligencja Milordzie i ja się nie pomyliłem, otarłem się o dobre wykształcenie, co jest rzadkością w dzisiejszym marnym świecie i jestem dumny z tego, że

        //Jeden tylko, jeden cud: Z Szlachtą polską – polski Lud//

        Jestem dumny z polskiego ludu.

        1
      1. Guy Fawkes

        Wyniki głosowania w więzieniach podważają status inteligencji postkomunistycznej. W Wolnej Polsce przed wojną więźniowie mieli diametralnie różne poglądy z ówczesną inteligencją. A dziś, jaka jest w końcu różnica między postkomunistyczną pożal się Boże inteligencją, a kryminalistami???

        3
  30. Guy Fawkes

    @Podczaszy

    I teraz widać wyraźniej, o co chodziło Stasiowi kataryniarzowi.

    Sondaże przed wyborami zapowiadały minimalną różnicę.
    Staś kataryniarz nie liczył na 3 mln głosów nieważnych, ale choćby na 100 tysięcy, które przeważy szalę. A na tyle mógł liczyć.

    A kto słucha Stasia kataryniarza? Patrioci, narodowcy, prawicowcy.
    Na pewno nie słucha kataryniarza lewica, jakkolwiek rozumiana.

    O co więc chodziło stasiowi kataryniarzowi z tą propagandową dupokrytką farmazońską???

    O to, żeby brakła 100 tys. głosów prawicowych i żeby wygrała opcja żydokomunistyczno-niemiecka.

    Otwórz oczy my Friend.

    Staś kataryniarz to ubol.

    2
  31. DrQuality

    Andrzej Duda otrzymał większość głosów wśród rolników, robotników, osób bezrobotnych, emerytów i rencistów. Kandydata KO Rafała Trzaskowskiego poparli m.in. właściciele firm i pracownicy administracji – wynika z sondażu Ipsos.

    Tak,ze jutro ,moi koledzy-chyba tak sie możemy nazwać-frajerzy- do roboty–ktoś musi na ten pisowski raj zapracować

    9
        1. Guy Fawkes

          Propaganda TVP INFO jest siermiężna, bo jest skierowana na lud i jak widać skutecznie, bo tak się wygrywa w demokracji.

          To nie jest moja bajka, ale to jest w fundamentalnym interesie polskiej państwowości.

          W przyszłym roku będzie wojna i Rzesza będzie chwycona za krótko za pysk.

          Gdybyśmy weszli w zależność od Rzeszy, to Rzesza naszym kosztem i innych Nebenlandów usiłowała by się utrzymać na powierzchni. Od razu wróciłyby luki VATowskie i ”lub czasopisma”

          A tak mamy następne 5 lat trwania państwowości.

          Propaganda TVP jest siermiężna, ale prawdziwa, wszyscy wiedzą, że to propaganda. Natomiast propaganda tiefałenu jest podstępna, opiera się na kłamstwie i ryje berety w sposób niezauważalny.

          2
  32. pies_agent123

    Hołdys ze średnim, Justyna Pochanke-maturzystka, Paulina Mlynarska-podstawowe., Wałęsa-zawodowe, Kwaśniewski-maturzysta, Kuba Wojewódzki-maturzysta, Jerzy Owsiak-bez matury, Władysław Frasyniuk -maturzysta, Szymon Majewski-maturzysta, Maciej Maleńczuk-zawodowe. Oto elektorat POtrzasku.
    To w kwestii wykształcenia. Do doktora niekwalifikowanego.

    9
  33. Guy Fawkes

    @Podczaszy

    Specjalnie słuchałem wypowiedzi liderów konfederastii, żeby zapamiętać ukrytą opcję ubecką.

    Np. ten, no jak on się nazywa, ”z twarzą kałmuka w moim płaszczu i butach” you know, jak on się nazywa, kurcze, Dziamdziak, dziambrank, no nie pamiętam. Ten, który frze szaty z powodu niszczenia gospodarki przez PIS.

    Rozwarz t Waszmość, PIS spełnił niedościgłe marzenie liberałów, bo zwrócił podatek dochodowy.

    ZWRÓCIŁ PODATEK DOCHODOWY!!

    Tylko że zwrócił go zgodnie z interesem narodowym, łagodząc katastrofę demograficzną.

    Co by było, gdyby PIS po prostu nie pobierał podatku dochodowego? Wtedy czerwona burżuazja byłaby jeszcze bogatsza i jeszcze bardziej czerwona, aż by Polska przepadła bardzo szybko.

    Jak ten dziambór wił się jak piskorz, żeby zbałamucić naiwnych konfederastów.:)))

    1
  34. sumadartson

    Jako że szlachta z prapradziada trzyma sztamę z mądrymi, wzorem PKW wstrzymuje się od komentowania wyniku wyborów do czasu zakończenia liczenia głosów przez farmazony.
    Kto to powiedział dawno temu: „…ważne kto liczy głosy”

    2
  35. Bankier

    Swoje sprawozdania finansowe przedstawią m.in. JPMorgan, Bank of America, Wells Fargo, Goldman Sachs, BNY Mellon, Citigroup, BlackRock, Johnson & Johnson, Netflix i Alcoa U.S.

    Wyniki spółek lepiej pomogą ocenić skalę zapaści gospodarczej. Analitycy oczekują, że zyski spółek notowanych na Stoxx600 spadły w II kw. o 53,9 proc. rdr. Z kolei oczekiwania dla S&P500 to ok. 44-proc. spadek zysków.

    Przy takich prognozach to może być POZYTYWNE zaskoczenie.

    2
    1. pire

      Tak się zastanawiam, żeby realizować słuszne cele, należy w jakiś sposób kupić/przechytrzyć otumaniony, zsocjalizowany przez komunę naród. Być może TVP Kurskiego to nie taki zły pomysł w kontekście finansów, bo gdyby iść po linii 500+ 13-stek, 14-stek itp. to pojawiłby się większy problem. No koszty poza finansowe są, ale nie ma nić za darmo.

      1
  36. datik

    Hołdys ze średnim, Justyna Pochanke-maturzystka, Paulina Mlynarska-podstawowe., Wałęsa-zawodowe, Kwaśniewski-maturzysta, Kuba Wojewódzki-maturzysta, Jerzy Owsiak-bez matury, Władysław Frasyniuk -maturzysta, Szymon Majewski-maturzysta, Maciej Maleńczuk-zawodowe. Oto elektorat POtrzasku.
    To w kwestii wykształcenia. Do doktora niekwalifikowanego
    ———————-
    Wolę przegrać z wraz wyżej wymienionymi ( oprócz Wałęsy- z nim mi jakoś nie po drodze, źle bym sie czuł w jego towarzystwie) i z wieloma, wieloma niewymienionymi niż wygrać wspólnie z takim Jakimowiczem.

    6

Dodaj komentarz