Chciałbym poinformować, że rozpocząłem współpracę z Domem Maklerskim Banku BPS, w ramach której i na blogu i na stronie domu maklerskiego będą ukazywać się moje komentarze (takie jak poniższy). Nad tym tekstem powinie być widoczny baner DM BPS. Zachęcam do „klikania” w niego, zapoznania się z ofertą domu maklerskiego i – jeśli wyda się Państwu atrakcyjna – akceptowania jej. Być może pozwoli to na przedłużenie funkcjonowania mojego bloga (proszę pamiętać o kodzie promocyjnym WB DMBPS ;)).
Materiał wykonany na zlecenie Domu Maklerskiego Banku BPS S.A.
NCIndex spadł wczoraj po zaliczeniu serii 9 kolejnych wzrostów, które wyniosły jego kurs do najwyższego poziomu od 9 lat. W przeszłości tak długie sekwencje wzrostowe zdarzyły się na tym indeksie kilkukrotnie:
Oczywiście nigdy wcześniej NCIndex nie wyszedł 9-cioma kolejnymi wzrostami na 9-letnie maksimum, ale takie sygnały pojawiały się w latach 2004-2007 na sWIG-u 80:
Również na mWIG-u w latach 2004-2007 generowane były takie sygnały, ale w tym przypadku mamy jeszcze dodatkowy sygnał ze stycznia 2017.
Te skojarzenia wyglądają dosyć optymistycznie, ale gdy zobaczymy, kiedy WIG po serii 9 wzrostów wychodził na 9-letnie maksimum to odkryjemy, że zrobił to tylko raz i to w samym szczycie:
Na WIG-u 20 te dwa sygnały – 9-letnie maksimum po 9 kolejnych sesjach wzrostu – nigdy się nie pojawił.
Spadły wczoraj wartości wszystkich głównych indeksów polskiego rynku akcji (WIG-20 -1,7 proc.). Wczorajsza sesja wygląda jak kopia tej z 14 maja, co sugeruje, że dzisiaj będziemy mieli najniższy poziom zamknięcia w ramach rozpoczętej w czerwcu korekty, a od czwartku rozpocznie się nowa fala wzrostowa cyklu 10-tygodniowego, ale oczywiście należy do tej analogii podchodzić z ostrożnością.
Cena kontraktów na S&P 500 wzrosła dziś rano do najwyższego poziomu od 10 czerwca (+0,8 proc.). W Azji brak było dominującej tendencji. Tajwański TAIEX minimalnie spadał po zaliczeniu 20-letniego maksimum. Do najniższego poziomu od początku czerwca spadł filipiński PSEi Index (-2,5 proc.). Ponad 1 proc. zwyżkowały główne indeksy giełd w Australii, Indiach, Japonii, Singapurze i Nowej Zelandii.
Spółka Polwax (C/WK 0,67, kapitalizacja 43,5 mln zł) została w tym miejscu wspomniana 25 października ub. r. Tego dnia kurs akcji spółki zamknął się na poziomie 2,91 zł. Wczoraj jedna akcja spółki kosztowała 4,42 zł. Osiągnięcie przez kurs akcji spółki górnego ograniczenia 4-miesięcznego kanału trendu wzrostowego, oczekiwanego na podstawie rozmiarów opuszczonej górą konsolidacji z lat 2018-2020 poziomu oraz górnego ograniczenia długoterminowego kanału trendu spadkowego czyni przesłanki stojące za zwróceniem uwagi na akcje tej spółki 9 miesięcy temu nieaktualnymi.
Z ciekawszych danych makroekonomicznych, które zostały opublikowane w kraju i na świecie w ciągu minionych 24 godzin, można wspomnieć spadek rocznej dynamiki PPI w Niemczech w maju do najniższego poziomu od prawie 4 lat (-2,2 proc.):
… majowe odbicie w górę rocznej dynamiki produkcji przemysłowej w Rumunii (-27,4 proc.):
… wzrost rocznej dynamiki CPI w Polsce w czerwcu (+3,3 proc.):
… spadek publikowanego przez CSO indeksu cen nieruchomości mieszkalnych w Irlandii do najniższego poziomu od 11 miesięcy (+0,5 proc. r/r):
… majowy wzrost rocznej dynamiki produkcji przemysłowej w Wielkiej Brytanii do -20,1 proc.:
… majowy wzrost rocznej dynamiki produkcji przemysłowej w strefie euro do -20,9 proc.:
… dane na temat zachowania wskaźników ZEW dla Niemiec w lipcu:
… spadek rocznej dynamiki realnej płacy godzinowej w USA w czerwcu (+4,8 proc.):
… wzrost rocznej dynamiki CPI w USA w czerwcu do +0,7 proc. przy równoczesnym spadku rocznej dynamiki wskaźnika inflacji bazowej (“core CPI) do najniższego poziomu od ponad 9 lat (+1,2 proc.):
… oraz lipcowy spadek wartości publikowanych przez Melbourne Institute wskaźników sentymentu konsumentów w Australii:
Wojciech Białek
Zastrzeżenie prawne
Opracowanie wyraża wiedzę oraz poglądy autorów według stanu na dzień jego sporządzenia. Autorzy nie uwzględniają w opracowaniu jakichkolwiek szczególnych zamierzeń inwestycyjnych, szczególnych celów inwestycyjnych, sytuacji finansowej ani szczególnych potrzeb czy żądań potencjalnych odbiorców. Opracowanie publikowane jest w celach wyłącznie informacyjnych lub marketingowych i nie powinno być interpretowane jako (1) osobista rekomendacja, (1) porada inwestycyjna, prawna, lub innego typu, ani jako (2) zachęta do działania, inwestowania czy pozbywania się inwestycji w szczególny sposób, bądź (4) ocena lub zapewnienie opłacalności inwestycji w instrumenty finansowe objęte opracowaniem.
W szczególności opracowanie nie stanowi „badania inwestycyjnego” lub „publikacji handlowej” w rozumieniu Rozporządzenia Delegowanego Komisji (UE) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniającego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy, bądź „rekomendacji” w rozumieniu Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego I Rady (UE) NR 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Opracowanie zostało sporządzone z zachowaniem należytej staranności i rzetelności przy zachowaniu zasad metodologicznej poprawności na podstawie ogólnodostępnych informacji, w dniu publikacji opracowania, pozyskanych ze źródeł wiarygodnych dla Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie gwarantuje ich kompletności, prawdziwości lub dokładności.
Dom Maklerski Banku BPS S.A. nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne decyzje inwestycyjne podjęte na podstawie niniejszego opracowania ani za ewentualne szkody poniesione w wyniku tych decyzji inwestycyj-nych. Opracowanie nie powinno być interpretowane jako oświadczenie ani gwarancja (zarówno wyraźna, jak i implikowana) w zakresie generowania zysku z tytułu prezentowanej strategii inwestycyjnej.
Dom Maklerski Banku BPS S.A., jego akcjonariusze lub pracownicy mogą posiadać długie lub krótkie pozycje powstałe w wyniku transakcji zawartych na instrumentach z rynków OTC lub innych instrumentach finanso-wych wymienionych w opracowaniu. Organem sprawującym nadzór nad działalnością Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest Komisja Nadzoru Finansowego z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Pięknej 20 .
Powielanie bądź publikowanie w jakiejkolwiek formie niniejszego opracowania, lub jego części, oraz wykorzystywanie materiału do własnych opracowań celem publikacji, bez pisemnej zgody Domu Maklerskiego Banku BPS S.A. jest zabronione. Niniejsze opracowanie stanowi publikację handlową i jest prawnie chronione zgodnie z Ustawą z 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. 2019 poz.1231).
Komentarze
Bankier 15 lipca 2020 o 08:29Odpowiedz
“….. a tutaj banda durniów z tvpisDa”
———————-
Po niektórych wpisach możne cię posądzać o rozsądek ale widzę, że “żywisz się ” konfliktem, jak naczelny Kaczor.
Po co robisz sobie wrogów ? Nie możesz subtelniej ich punktować ?
Jak pan WB zablokuje GUYa który pisze cytuję “spierdalaj chamie” to będe mniej ostry .
Panie Bankier odpowiedział mi… a ja się z tego śmieję…tak samo jak z Pana odpowiedzi…..jedynie współczuje Panu.
Wpisu)
Raczej nie mogę, muszę mieć oko na plany Rosji.
//Jak pan WB zablokuje GUYa …… to będe mniej ostry .
Mniej ostry? Szkoda, że nie możesz być mniej tępy:))
Ostrość towarzyszu nie jest u was żadnym problemem, tylko tępota radziecka.
Tyle w was towarzyszu ostrości, co trucizny w zapałce:))))))
Czekam na ogłoszenie polskiego raju i deficytu budżetu zamiast 4% PKB -5,7 % PKB , wtedy pewnie zrobimy dołek , czar pryśnie pisokmiotów.
spiker 14 lipca 2020 o 16:22Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć
L 1766
Bankier 14 lipca 2020 o 16:28Zaloguj się, aby móc odpowiedzieć
Dostaniesz lanie , duże oboroty , duże spadki , rosnący LOP na spadku ale twoja decyzja.
Zależy w jakim interwale czasowym.
Dzisiaj.. who knows ryzyko minimalne bo mam blisko do BE. .
Poza tym lanie, to tak poważnie brzmi. Co najwyżej prztyczka w nos.
Bogdanka podała, że produkcja węgla handlowego wyniosła 3.697 tys. ton wobec 4.825 tys. ton w I półroczu 2019 r., a sprzedaż spadła do 3.522 tys. ton z 4.770 tys. ton rok wcześniej.
To wspaniale. Rynki się ucieszą, że wogóle coś wydobywa.
Powiem prywatnie, na stronie. Z akcjami jest jak z kobietą. Bierze się ją pomimo…Porzuca się z powodu…
Waszmość kręci nosem że panna biedna, chuda, nie wykształcona…a koledzy biorą ją hurtem ku uciesze własnej.
@Szlachcic narwany i porywczy
Taki mi się scenariusz rysuje wskaźnikowo i wydarzeniowo . Dzisiaj usiaki podciągają pod beżową księgę. W czwartek w nocy lub rano szczycik i ruszamy wespół w zespół ze szlachcicem pod pachę w kierunku wojny polsko-szwedzkiej 😉
Dybiesz na moją whisky widzę… popatrz na edka…. niedoczekanie :))))
jeszcze nie Twoja ale tak jak napisałem z największą przyjemnością dołoże drugą jak wygrasz 🙂
Też czekam na entuzjazm na Edku – linia trendu spadkowego ok. 1.16-1.17
Czekam też na dolarka po 3.80-3.85
3.83
@mac-erson
Apropo “Dzisiaj usiaki podciągają pod beżową księgę” to jest o 20:00 czy 21:00, czy o której?
Plan piekielny mam podobny, ale jak za dużo myśli tak samo to te mechaniczne algorytmy terminatory wybijają im to z głowy 🙂
@rivsay
Zgadza się, więc będę obserwował. Brakuje mi kilku czynników do zakończenia hossy:
– końcowy entuzjazm
– wyście DAX powyżej 13000
– podejście EDKA pod strefę oporu
– wyjście Sp500 powyżej 3230
– KGHM w okolice 110
Zobaczymy jak to rozegrają, na razie bez pozycji i czekam na rozwój sytuacji.
@Lord spokojny i oczekujący
Czekanie na szczycie wszechobecnych zygzaków (wzrostowych trójek) niebezpieczne. Można nie zdążyć wskoczyć do Uboota i profitów z zanurzenia nie zaliczywszy utopić się niechybnie
mac-erson
Zobacz po ile jest cigames.Zobaczysz po ile bedzie wiec popatrz i nie tkwij w bledzie.
Zamknąłem S na CDR o 1k za wcześnie, dzisiaj je odnowiłem, znacznie wyżej, ale oczywiście tez za wcześnie…
A z gamedivu to kupiłem, bo już czułem ostracyzm, na szczęście tylko za 1,5k :), niejaką MGS. Już chyba nie ma tej spólki na GPW.
Jest taki stary film francuski, “Pechowiec” 🙂
Nie gram koniem na spółkach. Nigdy nie wiadomo co tam prezes z księgową spłodzą pod biurkiem i ukażą światu.
A gdyby w punku zawodnik nagle zaczął się wypróżniać na ulicy w odpowiednim jednak czasie i debiut zostałby przesunięty na lipiec, to jak byś Waszmość wyglądał ze swoją S.
Generalinie masz rację ale np. na CDR wyraźnie zmienił się sentyment.
Tylko to DNP; ścierwo sie trzyma jak teściowa poręczy 🙂
A niech go Tobie wiozą do nieba. Trzymam kciuki ale w tym szaleństwie nie zamierzam uczestniczyć. Gram zgodnie ze swoimi odczuciami i moją intuicją i moim punktem widzenia świata. Odpukać idzie w dobrym kierunku.
Jakie szalenstwo w lutym2009r wig20 mial dolek 1250pkt i teraz w marcu zszedl na na podwojny dolek.Szalenstwo to moze jest w ameryce ale u nas.Owszem pare spolek mialo hosse ale bardzo malo. Natomiast od polowy marca na wielu spolkach jest prawdziwa hossa i to trzeba widziec.
Dino zgadzam się w pełni. Po prostu moja intuicja mówi, żeby w tej hossie nie uczestniczyć. Tylko tyle i aż tyle. Widzę co się dzieje w gospodarce i według mnie perspektywy są marne albo bardzo marne.
Szkoda bo bardzo mi sie podobalo co pisales jeszcze w lutym ze bedzie to najwieksza hossa na gpw w histori bo tak moze byc przy zerowych stopach i tyle kasy w bankach ludzie nie beda mieli wyjscia tylko przyjda albo do funduszy madrzejsi sami na gpw. Dlatego hossa moze byc potezna.
I tak może być w pozytywnym założeniu, że nie będą kombinować dalej z lockdownami, konfliktami itp. Jesień da odpowiedź.
Zakładając nawet pozytywny scenariusz nie należy zapominać, że po 1-ce następuje 2-ka !
O ile dobrze pamietam w 1995 oraz 2003r po 1 pierwszej fali 2 fala zabrala 50%.Patrzac historycznie 1 fala od dolka dawala minimum 60% wzrostu tj.2000 pkt na wig-20. Red obstawia minimum 2100pkt.Zobaczymy?
Maciek ale dlaczego tak podciągnęli ?
Dzwonił do mnie bardzo “daleki” znajomy, już nie pamietam kiedy ost. raz go widziałem. Namawiał na jakąś inwestycję bo pracuje w jakiejś instytucji finansowej. Wg ich wiedzy jest ok. 650 mld zł na lokatach. Ta hossa jest pod te pieniądze. Ktoś się przejedzie pewnie. Ja tez uważam, ze najpierw kryzys nas dopadnie a dopiero potem hossa ale przecież możemy się mylić.
Ty tą hossę postrzegasz nieco subiektywnie, przez pryzmat tego co się w branży dzieje. Ja tez tak miałem w 2005-2007. Napiszę kiedyś.
NIe do końca tak jest. Obserwuję świat jako całość. Widzę totalne zagubienie, rozsynchronizowanie, zmierza to do niechybnego upadku. A czy przed upadkiem bedzie jeszcze ta hossa 2020-2021 – możliwe, że tak – na razie oczekuję korekty wzrostu od marca patrzę więc nieco krótszy termin i potem podejmę decyzję co dalej 😉
Pan Tomasz popełnił ciekawy wpis, trochę on koliduje z cyklami i modelem dystrybucji Wyckoff`a i zakłada rzeź Robinhoodów już teraz, ale jak można zmarnować takie
“okoliczności przyrody”, czekali na nie dekadę.
A to feler. Gazprom złożył apelację. Jeśli ten sztokholmski trybunał będzie równie niezawisły jak nasze sądy w temacie uwłaszczania złodziei na stołecznych kamienicach, to pgnig musi ostro licytować.
W tym temacie( kamienic) i PIS i Po są umoczone
Może nie po 50% ale jednak są. Tylko kłamliwe pisiory swoją narrację narzuciły.
Info o zatrzymaniu męża min. Emilewicz okazała sie fakem.
https://www.tvp.info/48971183/maz-wicepremier-jadwigi-emilewicz-nie-zostal-zatrzymany-przez-abw-oswiadczenie-emilewicz-wieszwiecej
P red007.. Nieśmiało bym zaproponował 1830 dziś czy to aby nie za śmiała wizja?
Jak Pan sobie życzy Panie Max.
Ta wizja oznacza powrót do hossy.
Jak nie wyjdziemy powyżej 1815,to poczekam sobie jeszcze na swoje poziomy 1729-1716.
No tak i jeszcze luka..
Ale chyba pomysł na lukę mam:)
Myślę, że widać wyraźnie na w20, że kroi się mocne wybicie, ale ciężko określić: czarne, czy czerwone . I byki i misie mają istotne argumenty, sentyment niejednoznaczny, banki na ważnych oporach, sprężyna się nakręca. Moim zdaniem potencjalne spełnienie jakichkolwiek prognoz teraz to będzie czysty fart. W zw. z tym gram long-short. Stopy poustawiane i pozostaje czekać.
L: TPE, KGH, PGN
S: Dino, CDR, PKN
Kiedyś był taki nik…lecefafarcie….ten to miał farta..
lecenafarcie
slepakura
Będzie ciekawie z kim nie rozmawiam siedzi na S chyba tu tak samo….
Weź pSestań
Od ostatniego rolowania LOP był mały. To oznacza, że jeśli LOP jest poniżej 40000 to zapowiada trend boczny. Obecnie 33181. Idąc tym tropem – jak LOP będzie ponad 40000 to wtedy ruszy kierunek bardziej zdecydowanie. Skończy się trend boczny.
Bankier…..Czekam na ogłoszenie polskiego raju i deficytu budżetu zamiast 4% PKB -5,7 % PKB , wtedy pewnie zrobimy dołek , czar pryśnie pisokmiotów….
Bankier czy Ty myślisz czy tylko piszesz żeby dowalić PIS. To zaślepienie w nienawiści.
Żaden Rząd nie da sobie rady z Covid-19. Wszystkie kraje będą miały problem podczas drugiej fali epidemii albo po epidemii. Nie trzeba być wizjonerem żeby to wiedzieć. Będą deficyty budżetowe, upadające firmy, bezrobocie. To jest nieuniknione. Nikt tu cudu nie zrobi. Czy PIS czy PO.
Ale też nasuwa się refleksja, że większość krajów stosuje socjalizm. Bo kapitalizm nie pozwoliłby na żadną pomoc. Firma nie daje sobie rady musi upaść, Bezrobotny stracił pracę – trudno. W kapitalizmie nikt nikomu nie pomaga. Polska nigdy nie doświadczyła prawdziwego kryzysu w kapitalizmie. USA tak. Tam ludzie tracili domy, tracili wszystko. Niby podoba nam się kapitalizm ale żądamy socjalizmu, pomocy Państwa. Powinniśmy się cieszyć, że mamy dobrze. Tylko, że to dobre może się skończyć i nie przez PIS czy PO tylko przez kryzys gospodarczy po Covid-19.
To pooglądaj dlaczego biedota głosowała na PIs 500 da , zobaczymy z czego da dlatego czekam kiedy Glapcio i Moteusz ogłoszą świetną nowinę jakies 150-200 mld deficytu , i pamiętaj co wolno wojewodzie to nie tobie smrodzie , FED może wydrukowac 3 biliony a my NIE taka sytuacja.
… dlaczego biedota….
Znowu pogarda. Nie masz szacunku dla ludzi. Gardzisz zwykłymi prostymi ludźmi. Wywyższasz się. Oby nie spotkała Ciebie kara za taką postawę. Nie zauważysz kiedy i Ty też dołączysz do pogardzanej biedoty.
Mówię prawdę , widziałem te wiece z dudopisem i tych ludzi , mam w rodzinie i wiem co to za ludzie katolicy , gdyby mogli to by cię w szklance wody utopili i ich główny argument tamci nie nie DAŁY a te jednak DAŁY i tylko TVPiS 500 da oglądają , blużnią na wszystkich ,nikogo nie szanują , zero tolerancji , zresztą co sie spodziewac po rolniku , wykształceniu podstawowym i emerycie z kościółka , taka sytuacja , opisuje stan faktyczny nikogo nie oceniam ,pewnie jakiś bogaty sie znajdzie , u mnie w mieęscie jest gościu co ma jedyny skład budowlany , potwornie bogaty , i ktoś mi mówił ze co miesiąc 30 koła na rydzyka idzie przelew .
Na POmyleńców, podobnie jak zapewne Ty, głosowali więźniowie i jakie wnioski z tego wyciągasz
Ty nie masz pojęcia o kapitaliźmie , napewno w USA nie ma kapitalizmu , tam 50 mln żyje z kartek zywnościowych ,teraz 6 mln straciło ubezpieczenie zdrowotne a FED skupuje obligacje własnego rządu w kwocie 8 bilionów przy 26 bilionach długu , to nie jest żaden kapitalizm a raczej bankrutujący socjalizm .
W USA jak miałeś kredyt na dom zabrali dom i nie masz kredytu , w Polsce jak masz kredyt za dom i nie zapłacisz 3 rat zabiorą ci dom , sprzedadzą za pół ceny a dalej KREDYT masz do spłaty TAKA SYTUACJa
W ramach dobroci dam Wam próbkę moich umiejętności przewidywania kierunku, poziomów. Zastrzegam,, że mogę się mylić bo nikt na giełdzie nie może być pewny swoich prognoz.
Moja prognoza – w piątek WIG20 zakończy pomiędzy 1730 a 1760. Sam jestem ciekaw czy dobrze wyliczyłem.
Tak być może. Dla mnie W20 rozgrywa to samo od lat. Wyprzedza zmianę kierunku na giełdzie, czekając na rozpoczęcie korekty w US. Wówczas ruszy ochoczo na południe aby ponownie tydzień przed US zakończyć falę spadkową.
Jeszcze nie 5 piw tylko 2.
Jaką stosuję metodę na giełdzie – dotyczy FW20. Stosuję zmodyfikowanego Ganna. Sam dokonałem modyfikacji. Tylko, że odkryłem to jakieś pół roku temu. To jeszcze nie mogę mówić, że mam sukces. Nadal jest to fazie testów.
Najlepszy jest GLAPCIO jak sie dziwi że ściał stopy do zera a PLN sie nie osłabia , gdyby ten tłusty pisowski kot czasami pomyślał to by zrozumiał że rynek wie że jak stopa 0 % to już obniżyć sie nie da więc nie będzie osłabiał PLNa ,TAKA SYTUACJA
Tu nie ma co przewidwać , jest 2 miesięczna konsola na 100 pkt , jak ją wybijemy jest 100 pkt do zgarnięcia , można ustawić zlecenie i zrobić sobie wolne oczywiście jak ktoś gra TYLKO NA NASZEJ SZKAPIE.
EUR/USD na oporze , gra ktoś krótką na podwójny szczyt ?
Bankier….W USA jak miałeś kredyt na dom zabrali dom i nie masz kredytu , w Polsce jak masz kredyt za dom i nie zapłacisz 3 rat zabiorą ci dom , sprzedadzą za pół ceny a dalej KREDYT masz do spłaty TAKA SYTUACJa….
Tu się zgadzam. Ale wg mnie jest to objaw jednak kapitalizmu w socjaliźmie w wydaniu USA. Proste zasady. W Polsce jest takie poplątanie socjalizmu z kapitalizmem, że nikt nie wie o co chodzi.
JSW chce pozyskać w ramach Tarczy Antykryzysowej do 1,75 mld zł finansowania
MAX uważaj może cie oswieci , janie siedze na naszej szkapie na książecej na niczym , bo w boczniaku nie zarobisz , lepiej wstawić zlecenie na wybicie i dać sobie spokój, rośnie tam gdzie mega drukują czyli standard USA , Japonia i DAX
S&P to na 3335 ma luke i szczyt ostatniej korekty , wygląda że ten poziom zaatakują a może i nowe szczyty zrobią , tutaj akurat gra jest prosta , cena jak sie zblizy na korekcie do 200 H1 to kupować
https://stooq.pl/mol/?id=13227
Jeśli to się potwierdzi, to wywali nas na daleką północ i Wasze U-boty naprawdę zatoną. A ja wtedy sprzedam. Dziś na zielono.
W ciągu tygodnia to mam ze 3 hossy i bessy to się nie boję, kwestia interwału 🙂 sprawdzam już te wzrosty
Relax, chciałbym ale ten ząbek na wykresach to nie mój 🙂 mentalnie jestem przygotowany nawet na 100 przeciwko
Ktoś tu pisał, że dużo ludzi na S. Co znaczy dużo – 20 osób znajomych. Na innych forach ludzie kupują akcje. Większość jest zafascynowana hossą i kupują nadal po każdym cofnięciu. Tylko, że ci ludzie nie widzieli korekty jak spada 5% dziennie. Nagle ich fascynacja zostanie zaburzona.
……oglądają , blużnią na wszystkich ,nikogo nie szanują , zero tolerancji , zresztą co sie spodziewac po rolniku , wykształceniu podstawowym i emerycie z kościółka , taka sytuacja , opisuje stan faktyczny nikogo nie oceniam ….
Już ich oceniłeś. Gardzisz nimi. Czy oni są winni tego? Chcą żyć, mieć na jedzenie, ogrzewanie, mieć gdzie mieszkać. Proste potrzeby. Ktoś ich zauważył i im pomaga. Od lat nimi gardzono. Pojawił się PIS i ich dostrzegł, pomaga.
Wyobraź siebie wśród nich. Bo może Ciebie to czekać. Będziesz chodził do kościoła, chodził pod sklep pić z nimi wino. Dyskutował o polityce.
Oni w sytuacji zagrożenia Polski ruszą do walki. Będą bronić swoich domów, wsi, miasteczek. Ty uciekniesz za granicę.
O to to! Tacy biedni bankierzy z 1 domem i fotowoltaiką na dachu będą jeszcze stać w kolejce po zasiłek jak prawdziwy kryzys przyjdzie, albo nieprzyjaciel duxę wygryzie. Zobaczymy co tacy wtedy powiedzą.
“Od każdego wg jego możliwości, każdemu wg jego potrzeb” – do tego to się sprowadza a to już było :))
Traktowanie Państwa jak swojego folwarku też.
Datik, jesteś inteligentnym człowiekiem, daj spokój, państwo jest strukturalnie takie samo, jak było 10 lat temu.
Na pewno złodziejstwa jest mniej.
A na takie teksty:
//Nawet nie chcę pisać ile stracę gdy zostanie status quo :)))//
ja nawet nie zwracam uwagi, come on!:))
Skończmy już z politycznym maglem, przecież wybory już były, co się stało, to się nie odstanie. I stało się bardzo dobrze z punktu widzenia stabilności państwa. Niedługo to docenisz.
Mówmy o procesach (geo)politycznych, nie o bzdurach. A z dysfunkcjami emocjonalnymi najlepiej udać się do fachowca sajkologa, zamiast rozpaczliwie rozgłaszać je na gumnie.:)))
Zapisujesz sobie niektóre “perełki” ?;)
Nie zapisuję, w Twoim przypadku nawet się rozczuliłem.
Daj Ci Boże na zdarowie.:)))
Było łatwe do znalezienia, parę artykułów wcześniej.
I stało się bardzo dobrze z punktu widzenia stabilności państwa.
——————–
Trudno mi w to uwerzyć, z tymi ludźmi ?
https://zapodaj.net/f25fbf7664935.jpg.html
Z naszego punktu widzenia tak to wygląda:
https://zapodaj.net/e99df193241f6.jpg.html
To jest propaganda, mająca niewiele wspólnego z rzeczywistością.
Daj Boże każdemu państwu tak ”wykańczać” wszystkie dziedziny:)))
Co mogę doradzić? Przede wszystkim wyłączyć tv i zaprzestać czytania gazet, bo ”życie stygnie”, ars longa vita brevis.
I jak się człowiek zakałapućkał w ślepy zaułek, to niech się przestanie szarpać beznadziejnie, niech weźmie przykład z ludzi rozsądnych:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Zbigniew_Gryglas
Wyczuwam jakąś pojednawczą nutę, Guy 🙂
Czyżby aż tak źle było w naszych finansach ? Czy może pisiory szykują jakiś ostateczny skok, w węgierskim stylu ?
A może jeszcze raz będą liczyć głosy? 🙂
Dobrze wiesz, że z takim roszczeniowym elektoratem / generalnie wszędzie idzie w stronę populizmu/ i z takimi kadrami daleko nie zajedziemy jako kraj ?
Dla mnie desygnowanie Piotrowicza i Pawłowicz do TK było jak splunięcie w twarz. Po co to było ? Krok w stronę stabilności ?
A nawet jesli się mylę to do czegoś takiego nigdy się nie przekonam:
https://zapodaj.net/819495a9f8519.jpg.html
Rafał Ziemkiewicz,
wzmianka o nim bo jest/był dla niektórych autorytetem:
https://wtv.pl/tvp-info-150720-mk-rafal-ziemkiewicz?fbclid=IwAR3G0ffr8OmOUh5fqOoWreALp4C91akpEQOVzAsRyzBs0F2Wmho_T40LW_E
“Do choroby Stuhra nawiązał Rafał Ziemkiewicz – Poszły takie wiadomości, których przez delikatność się nie wrzuca w obieg publiczny, że jeden ze sławnych aktorów starszego pokolenia słynący z zajadłości antypisowskiej wylądował tej nocy wyborczej w szpitalu”- powiedział prawicowy publicysta, dodając sugestię, że pewnie miało to związek z wynikiem wyborów – Niech to też będzie przestrogą dla tych, co jak Tomasz Lis dali się podniecić tym TVN-om – stwierdził Ziemkiewicz, nawiązując do choroby innego z krytyków Prawa i Sprawiedliwości – Tomasza Lisa, który przeszedł udar w zeszłym roku.”
Akurat to oglądałem, naśladował częściowo sparaliżowanego Lisa; to prostak i cham.
Nie takie świnie robił Lis więc krzywda mu się nie dzieje. Każdemu wg zasług.
Chyba Ci się wydaje.
A swoją drogą, Lis to skrajna patologia dziennikarstwa. I kłamca wierutny. Ciężka psychofania.:))
Dajmy już spokój.
I w związku z tym uważasz, ze Ziemkiewicz miał prawo tak pajacować ? To naprawdę było arcyniesmaczne.
No ale tak gramy jaką publikę mamy.
Poczekaj, najpierw muszę to obejrzeć, bo nie wiem o co chodzi.
Kiedy te spadki wreszcie?? No nie mogę się doczekać! Wszędzie optymizm a tu nie chce spadać:))
Podpowiem bo jesteś łodzianinem od jutra. Ale proszę nie mów nikomu to poufne info.
No i wiem kto winny …że 1830 nie ma …puść Waść ten rynek…. kupie tą butelczynę….:)))
podpowiem jutro rano zobaczysz jeszcze 18.. przed załamaniem 😉
Toż banki jeszcze nie ruszyły .. zmiłuj się… a swoją drogą taki Photon ależ spadł…
Niemiaszki ładnie dzisiaj zasuwają 🙂
@Datik
Szukasz dziury w moście, Ziemkiewicz ”pajacował” na temat Lisa, nie na temat Stuhra. Nic złego tam nie było.
A to, że Stuhr jeden i drugi jest zacietrzewiony politycznie, to chyba wszyscy wiedzą. No i chyba pamiętają ”tu polew”. ”Tu polew” był śmieszny?
To jest w ogóle niepoważne, żeby aktorzy byli tak chorobliwie zaangażowani w magiel polityczny i wykorzystywanie aktorów w tej dziedzinie jest grubym nadużyciem wobec ludzi, którzy lubią ich role.
Zaskoczyła mnie pani Janda, która wyłączyła telewizor na zawsze, niejako w myśl moich rad.:))
Ale jak rzyć bez tiefałenu??:)))
Bardzo dobrze, artyści nie powinni dawać się wykorzystywać do politycznego manipulowania swoją publicznością, bo cierpi na tym przede wszystkim sztuka, chyba nie o to chodzi w zawodzie aktora.
Cierpi na tym sztuka i zaufanie, więź moralna, kultura wspólnoty.
Aktorzy powinni być apolityczni. No ale może jestem zbyt … staroświecki, bo w czasach nowych ”kino jest największą ze sztuk”, a ja nie akceptuję leninowskich norm i uparcie jestem przeciwny występowaniu aktorów w roli politycznych prostytutek.
Stuhrowie robili to “pro publico…” a polityczną prostyttutką to możesz sobie niejakiego Jakimowicza nazwać, “eksperta” od Rachonia; ciekawe czy tylko w rękę pocałował Świra ?;)
Guy, jak zwykle odwracasz “kota ogonem”.
Nie.
Po prostu nie przesadzajmy. Nie histeryzujmy.
Aktor nie powinien być politykierem, podobnie jak sędzia, ksiądz, lekarz, policjant itd. Bo to podważa cywilizację.
Polityka, to co innego niż politykierstwo. Ja jestem politykiem, choć ubogim.:))
Bo myślę kategoriami państwa, narodu i dobra wspólnego.
I każdy powinien być politykiem takim jak ja:))
Politykiem, a nie politykierem.
Guy, naprawdę nie poznaję Cię ??? 😉
Nie pamietam kiedy ostatni raz wytrzymałeś bez dezawuowania adwersarza …
Bo ktoś musi trzymać standardy (wielko)polityczne na tym blogu.:)))))
Postarajmy się tak wszyscy myśleć, strategicznie.
A Ty zakoleguj z Gryglasem i przestań się mazać:))
Wpisu)
Nowy komentarz:
https://wojciechbialek.pl/2020/07/ncindex-jak-wig-tech-20-lat-temu.html