Gospodarcze skutki koronawirusowego kryzysu w Europie w II kw.

Przygotowuję się już do dzisiejszego meczu, więc dziś tylko tabelka z Eurostatu ze znanymi już danymi na temat zmian wielkości realnego PKB w krajach europejskich (+USA), w której można porównać wyniki innych krajów z danymi GUS dla Polski (-7,9 proc. r/r; mniejszy spadek jedynie Litwa i Finlandia).

Podsumowanie: w II kw. PKB Polski był realnie niższy niż rok wcześniej o 7,9 proc.

Komentarze

  1. Prince1

    Są różne typy kiedy nastąpi koniec hossy. Te wszystkie analizy, wskaźniki, oscylatory włóżmy między bajki. One są dostępne dla wszystkich więc znają je tłumy. Skoro tak to bessa ich zaskoczy i zrobi im z tyłków jesień średniowiecza. Ja po po prostu wiem kiedy to nastąpi i bardzo się z tego cieszę a pereł nie rzuca się przed……

  2. michau

    Ciekawe i złożone analizy (powiązane ze sobą):

    https://www.reddit.com/r/wallstreetbets/comments/i1u3rm/the_dollar_standard_and_how_the_fed_itself/
    https://www.youtube.com/watch?v=mlRgIUpVVGI

    Rozumiem to tak:

    – FED naturalnie niczego nie rozwiązuje. Robi co musi, bo nie ma innego wyjścia
    – banki komercyjne pełnią znacznie większą rolę w systemie niż może się obecnie wydawać
    – niskie stopy wcale nie zwiększają płynności na rynku. Dzieje się dokladnie odwrotnie, szczegolnie gdy osiągnęły poziom zerowy
    – indeks dolara spada przez realnie zmniejszone zapotrzebowanie na płynność
    – banki mają coraz mniejsze pole manewru. Nie opłaca im się rozkrecać akcji kredytowej i podejmować ryzyka. Zamiast udzielać kredytów wolą (lub muszą) kupować obligacje skarbowe
    – kiedy ponownie pojawi się presja na płynność (zakończenie programów pomocowych), akcja kredytowa będzie musiała się rozkręcić, żeby utrzymać konsumpcję i PKB w ryzach
    – dolar przy okazji w tym momencie wystrzeli – istotnie wzrośnie na niego popyt
    – powyższe rzeczy staną się poprzez (paradoksalnie) podniesienie stóp procentowych, co będzie pierwszą prawdziwą zachętą banki do podejmowania ryzyka
    – po pierwszym szybkim wzroście na SPX, za obecne wzrosty odpowiadają głównie systemy HFT. Prawdopodobnie analogicznie systemy zareagują przy pierwszym dużym spadku pomagająć giełdom osiągnąć nowe dołki

  3. Max

    P. red.007 ponieważ najbliższe tygodnie są olbrzymią zagadką (związane z wybiciem nowych szczytów) przeprowadziłem analizę wg krzyża Adenauera i niestety proporcje są 50% na 50% (to niestety każe stać i obserwować) może Pan ma jakieś uwagi i sugestie?
    Próbuję zdać się na intuicję …ale cholera ona mi też nic nie mówi….
    Bardziej gram scenariusz że szczyty w usa już były ( S na Nasdaq) no ale to apaczowanie.
    Jakieś pomysły?
    Może ktoś ma jakiś scenariusz pod który gra? Chętnie poczytam….

    1. red.007

      Nic dodać,nic ująć Panie Max.
      1.Wybijemy 21 lipca,to jeszcze trochę urośniemy,ale i tak zejdziemy później poniżej 1 lipca.
      2.Nie wybijemy 21 lipca,to schodzimy w tym ruchu poniżej 1 lipca.
      Jeśli miałbym się bawić w jakieś szczególiki,to zejście poniżej 1800,przekreśla punkt 1.
      Tak więc do poziomu 1800,oba warianty możliwe.

      4
          1. red.007

            Panie Max,mnie nie trzeba do niczego przekonywać.
            W wpisie było 50/50 i do tego się odniosłem,teraz opcja wzrostów,bo banki.
            Jeśli Pańskie spojrzenia na banki są mu pomocne w wyjściu na 2k,to widocznie są ku temu przesłanki,których nie neguję.
            Ja interpretuję wykres W20 i tylko ten wykres.

            1
  4. mwfri

    w20: obroty dla mnie są obecnie największą podpowiedzią. Próbuję spekulować: jeżeli ma być wybicie i “piątka”, to czy duże fisze będą ciągnąć ruch, kupując po cenach, do których wyciągnął to teraz kowalski z malinowskim? Czy jednak bardziej prawdopodobne jest, że dadzą się temu skorekcić i odbiorą niżej na lokalnej panice.
    Widzę też, że większość widzi ewentualne spadki do maksymalnie 1740-1750, czyli widać gdzie longi mają stopy. Dlatego zakładam, że rynek powinien jeszcze wyleszczyć intradayowo słabe l-ki, tak jak wcześniej dwukrotnie leszczył słabe s.

    1. Max

      Jesteśmy jedynym z nielicznych rynków które są najtańsze… C/WK .. choćby wig chemia …papierków jest mnóstwo …zagranica będzie czekać? Wątpię….Kapitał się pojawi nieoczekiwanie … Może już w poniedziałek… kto wie….a z drugiej strony usa… jak to ugryzć?

        1. red.007

          Panie Max,pijąc poranną kawę w to piękne Maryjne i zarazem historyczne Święto,pozwolę sobie na komentarz.

          “Jedyny scenariusz to wzrosty na 2 k w 2 tygodnie”

          To najgorsza,z punktu widzenia byków,możliwość.
          Granicą dla tego wariantu jest 2037,może doczłapiemy na 2k.
          Najgorsza,bo umocni wiarę w trwały wzrost,w konsekwencji okaże się pułapką i będzie wielkie bum.
          Wyjście nad 21 lipca będzie miało później poważniejsze konsekwencje spadkowe z możliwym dolnym zakresem spadku,zgodnie z tym:

          “red.007 27 maja 2020 o 11:44
          W20,ruch w minimalnym wymiarze nad 2100,okres wielotygodniowy.
          Korekty w tym ruchu nie zejdą poniżej 1550.”

          Poziom 1550 jest dolnym,nieobowiązkowym poziomem,obowiązkowy to poniżej 1 lipca.
          Ten wariant nazwałbym szlacheckim zanurzeniem.

          Jeśli nie będzie wyjścia nad 21 lipca to dolnym,obowiązkowym poziomem jest zejście poniżej 1 lipca a granica w tym zejściu zgodna z tym:
          “red.007

          26 czerwca 2020 o 07:36
          …Na obecną fazę,nie niżej jak 1694.”

          Wnioski:
          Wyjście nad 21 lipca,będzie doskonała okazją do zajęcia krótkich,po zakończeniu wzrostu,z obowiązkowym zejściem poniżej 1 lipca i z możliwością dotarcia na 1550.

          9
    1. tinley

      Tia … Białoruś. Na razie ta sprawa nie jest na pierwszych stronach serwisów, ale jeszcze kilka dni tej zadymy a batko w Moskwie tupnie noga i będzie podobna awantura jak z ukraina ze wszystkimi konsekwencjami dla rynków. Drugi temat to Turcja. I gospodarczo jest tam bardzo źle i geopolitycznie – coraz częstsze konflikty z Grecją. Kiedyś może się coś stać nawet przypadkiem. już turecka waluta to osobny temat. Ich bank centralny już dycha chyba ostatnimi siłami w obronie przed podwyżką stóp. Nie wiem czy oni w ogóle jeszcze jakieś rezerwy w walutach maja.

      1
    1. tinley

      A pluć na tych którzy teraz ten trud marnotrawią i traktują kraj jak dojne koryto. Przegłosowanie podwyżek dla polityków w takim dniu to po prostu .. Nie wiem jak to nazwać. I to pierwsza sprawa która połaczyła pseudokonserwatywnych barbarzyńców z PIS z kawiorową liberalicją PO +SLD. Pierwszy raz od 5 lat podnieśli ręce razem – we wspólnej sprawie.

      12
      1. sumadartson

        No cóż. Jak się nie korzysta z korupcji to trzeba zadbać o przyzwoite wynagradzanie demokratycznie wybranych reprezentantów narodu poprzez działania legalne.
        Obyś Waszmość nie musiał bronić Najjaśniejszej przed prawdziwym barbarzyńcą.
        A przed barbarzyńskim spotwarzaniem ludzi o barbarzyństwo zachowaj nas Panie

        3
      2. Guy Fawkes

        //A pluć na tych którzy…//

        Twoja autokreacja jedynego sprawiedliwego ”zaplutego karła reakcji” jest nieprzekonująca. Próba wykorzystania tego fragmentu historii do swojej bajędy propagandowej świadczy o tym, że nie masz czucia w tych zakresach, nie czaisz bazy, jak na komucha przystało.

        Politycy i urzędnicy powinni zarabiać bardzo dużo, tylko powinno być ich wielokrotnie mniej. I przede wszystkim powinien być mechanizm egzekwowania od nich odpowiedzialności, łącznie z karą śmierci za zdradę stanu.
        To wcześniejsze obniżenie pensji politykom było żenującym populizmem.

        Poseł zarabiający w dzisiejszych warunkach mniej niż 10 000 zeta to groteska. To jest poziom prawie zasiłku dla bezrobotnego w Rzeszy.

        9
          1. Max

            Mało tego piszecie co powinno być (wszyscy o tym wiedzą) i?…. jest jak jest … i tego nie zmienicie swoim chciejstwem… urzędas produkuje następnego urzędasa (poglądy Korwina) a Wy towarzyszu jak Dracula …. poczytajcie o swoim idolu….

            4
    2. Max

      Gdybyż Ci bohaterzy wiedzieli co się stało po 45 roku …że wciąż musimy walczyć o niepodległość….i teraz będąc w Unii mamy się integrować…. to czy ta idea miała by dla nich sens? Może dla szlachciców starej daty a dla młodych? ( Wsadzam kij w mrowisko)

      1
  5. digesting slowly

    Trzeba w końcu uświadamiać społeczeństwo o prawdzie o tamtych czasach.
    Było wielu takich którzy witali bolszewików bramami powitalnymi ustrojonymi w kwiaty, czerwone sztandary i kadzącymi hasłami.
    Na terenach zajętych przez czerwoną zarazę usługiwali komisarzom, denuncjowali Polaków często skazując ich na zsyłkę a nawet śmierć.
    To samo działo się w 1939.
    Ci nasi “starzy przyjaciele” przejęli władzę w kraju w 1945 i kontynuowali dzieło upadlania Polaków.
    Cieszą się wysokim apanażem i wpływami w kraju nad Wisłą do dzisiaj.

    16
      1. sumadartson

        Na tego bolshevika to najlepszą bronią jest modlitwa: Panie, wybacz im bo nie wiedzą co czynią. Oczywiście dopóki nie atakują nas fizycznie. A jeśli któryś startuje z pazurami lub jak ten czubek z nożem, to do lochu i pod sąd. A pilnować żeby lewactwo sądu nie skorumpowało w tej sprawie.

        2
        1. Max

          “Na tego bolshevika to najlepszą bronią jest modlitwa: Panie, wybacz im bo nie wiedzą co czynią. Oczywiście dopóki nie atakują nas fizycznie.”
          Szlachcic katolik jakże wymowne. Trzeba tylko spuścić zasłonę milczenia. I współczuć Jezusowi….

          3
    1. Max

      Kim Pan jest aby wydawać takie opinie? Kim Pan się czuje? Bogiem????…. Pewnie wysokiej klasy katolikiem rodem spod Torunia….Na dzień dzisiejszy słyszałem od Pana o upadlaniu Olgi Tokarczuk, Nałkowskiej i pewnie ziejąc nienawiścią wszelkich którzy się z Panem nie zgadzają…

      4
  6. DrQuality

    1/historia giełdy od 1995 roku
    https://drive.google.com/file/d/1upXlC0AoLf0DosisFEdZkRHJKHuroAku/view?kolejny raz zwracam uwage na czerwoną strzałkę-cholera czerwona!Freud?!
    Powiększenie-na tym poziomie rozstrzygną się dalsze losy naszej giełdy
    usp=sharinghttps://drive.google.com/file/d/1kcPpQQn_K4FyK510lOzHW8X_uX87fn5T/view?usp=sharing
    Tajemnicze daty podawane przez guru tego blogu–dodam następne-27/02,13,08,15,06,28/02,2/03,9/06 itd,itp

        1. dociekliwy54

          Wyciągnij wnioski sam. Używasz oscylatora o parametrze czasu dłuższym od badanego okresu i próbujesz określić na tej podstawie siłę trendu. Negujesz wypowiedź doświadczonego tradera zamiast się uczyć.

          2
          1. b_54

            As the cycle matures, a divergence often occurs as fewer and fewer stocks are making new highs (the indicator falls), yet the market indices continue to reach new highs. This is a classic bearish divergence that indicates that the current upward trend is weak and may reverse.

  7. mac-erson

    Hej blogowicze
    Po powrocie z aktywnego wypoczynku siadłem nad wykresami świeżym okiem.

    Na Sp500 dojrzałem piątkę od marca. Zgodnie z tą piątką nie powinniśmy wyjść powyżej poziomu 3433 (aby 3-ka nie byłą najkrótsza). Przed nami ostatni tydzień wzrostowy na giełdach. Wykończenie fal może być euforyczne lub słabiutkie. Zobaczymy.
    Duża koncepcja Usiaków -> obecnie jesteśmy w 1990r. Zgodnie z tą koncepcją (tym razem trochę inna formacja się rysuje ale wskaźniki układają się bardzo podobnie (W i M) czekałyby nas 3 miesięczne spadki US poniżej 3000 a może do 2800. Po zakończeniu spadków powrót do hossy. Niemniej długofalowe przemyślenia traktuję jako zabawę, bardziej skupiam się na spodziewanym spadku US do SK200 (D) od ostatniego tygodnia sierpnia do zakońćzenia serii wrześniowej.

    Na moim celowniku: NSQ100, Sp500, DAX, JPN, Copper
    Z PL – W20 ale tutaj nie wiem czy wybijemy szczyt czy nie. Będę wchodził jeśli przebijemy 19..
    dodatkowo MWig, KGHM, Dino, CDR

    1. rambus

      US100 na M1 od 2020.08.14 godz 14:30 można dostrzec trójkąt zwyżkujący wybity o 21:52, zasięg około 11250p skąd już niedaleko do szczytu. Porównując okresy od 2020.06.29 do 2020.07.21(17 sesji) z okresem od 2020.07.24 do dziś(16 sesji) to szczyt wypada w poniedziałek lub wtorek może być przebity o punkt a może mieć zasięg nawet do 11600(osobiście ciężko mi jest w to uwierzyć). Później korekta ruchu od 2020.04.01(38,2%Fib, SK100 (D) okolice 10000p. I kolejne szczyty. Na dziś wszystko to tylko wyobraźnia, i wielokrotnie już się przekonałem, że rynek i tak zrobi swoje.

  8. Guy Fawkes

    @Lord Sumadartson

    //Na tego bolshevika to najlepszą bronią jest modlitwa…//

    No nieee wiem, jak szlachta będzie się (wykręcała) modliła, to co w takiem razie mieliby począć[sic!] duchowni, tudzież białogłowy???

    Są różne klasyfikacje szlachty, jest na ten przykład szlachta zagrodowa, ale widzę, że w postępowych czasach pojawia się szlachta lawendowa:)))

    1. Guy Fawkes

      Ale jest jedna rzecz, w tych smutnych czasach, napawająca optymizmem, po raz pierwszy tak wyraźnie mówi się o tem, że Bitwa Warszawska nie była rozstrzygająca dla wojny polsko-bolszewickiej, rozstrzygająca były biwy nad Niemnem.

      Obie wygrał Piłsudski. I cały misterny plan defamujący Marszałka poszedł w …. .

      1. sumadartson

        Taaaa. ..Nie jestem zaskoczony. Zwykle rozjemca pada ofiarą obu stron. Choć @ Guy Fawkes nieco mnie zaskoczył.
        Jeden gani mnie za to że proponuję modlitwę w intencji bolshevików i sąd dla bandytów, drugi nie wiem za co? Że nie proponuję ich pałować lub zabijać?
        Trzeba odróżnić lawendę od mądrości. Żyjemy w państwie prawa i każdy złoczyńca ma prawo do przebywania w lochu i nic więcej niestety.
        A gdyby to mnie zaatakował z nożem na ulicy jakiś bandyta to bezwzględnie użył bym prawa do obrony koniecznej.

        2
        1. sumadartson

          I jeszcze na pożegnanie: Należy wprowadzić najwyższe odznaczenie państwowe: ” Za utrwalanie rządów PiS”.
          Odznaczenie to powinno być nadawane za bezczeszczenie lub profanację symboli i miejsc kultu religijnego.

          1
          1. Guy Fawkes

            Przepraszam, wyraziłem się trochę prowokacyjnie.

            Ale dla mnie to nie jest z dziedziny religii, tylko z dziedziny tresury matrixowej, degenerującej normalnego człowieka – mężczyznę. W tym przypadku religijność stanowi alibi dla bezsilności. Jeżeli bolszewickiej hołocie nie można dokopać do szmat, to znaczy, że już nie ma wolności.

            I ta smutna konstatacja o postępującej … lawendyzacji ma charakter ogólny, nie dotyczy tylko szlachty, mnie także. Trzeba sobie zdać sprawę z powszechnego regresu, czyli stanąć w prawdzie.

            https://www.youtube.com/watch?v=dy0l1wiY8JA

            Oglądam właśnie Matrix, no bo Neo został stworzony przez City of Zion, Cardano opiera się na protokole Ouroboros, Chainlink łączy świat realny z Matrixem przez oracles, czyli wyrocznie itd.

            Na razie jeszcze tego nie rozumiem, ale czuję, że bez orfizmu (i manicheizmu) się nie obejdzie.:)))

            1
                1. Max

                  Ech Towarzyszu Fawkes siedzicie w matrixie po uszy. Nawet pisząc te słowa siedzę w swoim matrixie. Żeby z niego wyjść “trzeba zabić siebie za życia” co jest cholernie trudne. Ciągle wraca i wystaje. Jak słoma z butów.

                  2
                    1. Max

                      Zapomniałem… Wy towarzyszu jesteście lepsi i macie słuszną rację … reszta to plebs… Ciekawi mnie wasz syn tez podziela poglądy swojego ojca?

    1. mac-erson

      @zulus
      Z powyższego artykułu:
      “… żyje w komputerowej symulacji przez całe życie – jego fizyczne ciało, wraz z resztą rasy ludzkiej, jest wykorzystywane jako źródło energii przez obcych władców.”

      To jest sedno Matrixa i prawdy o naszym istnieniu przemycone w tej serii!

      Co do transpłciowości, homo – moja wiedza jest taka, że
      – wynika ona z faktu, że podróżujemy przez kolejne wcielenia jako osoba jednej płci ale czasami wybieramy doświadczenie i wcielamy się w płeć przeciwną. Wówczas mogą u nas wystąpić wtedy ciągoty do tej samem płci
      – istnieje wiele ras we wszechświecie – obojnaczych a nawet z większą ilością płci

      Ataki homofobiczne wynikają z głębokiego uwięzenia w agregorze religijnym (fałszywym) i z niewiedzy jak faktycznie funkcjonuje nasz matrix, w którym żyjemy. Żeby nie było nie utożsamiam się z żadną partią polityczną, nie jestem lewakiem, ruskim trollem – wiem w jakim złym kierunku zmierza obecnie “lewacki” globalizm i przez kogo jest to sterowane.
      Nie zniemia to faktu, że w tej konkretnej sprawie takim atakom na osoby z kręgu LGBT się sprzeciwiam.

      5
      1. dociekliwy54

        “Kolejne wcielenia”.
        Masz na to dowody, że istnieją? Sądzę, że to wyraz Twojej wiary.
        W Indiach jest powszechna i prowadzi do kastowości.
        Czy kastowość jest do pogodzenia z miłością bliźniego? Prowadzi może do rozwoju ekonomicznego?
        Czy nie po owocach powinniśmy poznawać?
        Problemem LGBT jest to, że ci ludzie są wykorzystywani przez ideologię marksistowską jako grupa pokrzywdzona, do walki z odwiecznym ładem społecznym i religią.Trzeba przecież mieć zaplecze “pokrzywdzonych”,bo robotników jest zbyt mało. Nikt ich nie dyskryminuje, ale nie można im dawać większych praw niż wszystkim innym.
        Jeśli tak by miało być, to trzeba by dać większe prawa również łysym, siwiejącym, ludziom z nadwagą, chudzielcom itd. Oligarchia globalna walczy z rodziną, religią, drobną działalnością gospodarczą, by zmonopolizować myślenie i gospodarkę a wszystko wskazuje na to, że jest to również działanie aksjologiczne/ anty.

        16
        1. mac-erson

          @Dociekliwy
          Zgadzam się z Tobą, że nurt LGBT wykorzystuje te naturalne preferencje wynikające z tego co napisałem do swoich niecnych celów.
          Co do dowodów na Matrix, wędrówkę dusz. No cóż, dla mnie są niezaprzeczalne i wynikają z łączenia bardzo wielu pojedynczych kropek. Na pewno nie jest to rozmowa na blog ;). Dla chcących szukania tych dowodów i tych kropek jest mnóstwo ciekawych materiałów w necie i nie tylko.

          1. Guy Fawkes

            Te kropki łączy za Ciebie w Twojej głowie Matrix, Milordzie, tak jak Matrix nakręca te … ”ciekawe materiały”.

            Lepiej o tym nie mów Milordzie, bo to jest katastrofa intelektualna i wielki regres cywilizacyjny.

            //Matrix cię ma.//- to cytat z filmu.

            1. mac-erson

              Nie spodziewałem się innej odpowiedzi. Ponieważ prawie 95% ludzi jest w głębokiej nieświadomości to jestem świadomy, że stosunek łapek w górę do łapek w dół przy poruszaniu powyższych kwestii będzie jak 1:10, dodatkowo najczęściej będę wysyłany do wariatkowa 😉

            1. Max

              Masz na to dowody, że istnieją? Sądzę, że to wyraz Twojej wiary.
              W Indiach jest powszechna i prowadzi do kastowości.

              To samo można powiedzieć o religii chrześcijańskiej. 10 przykazań i nauki Jezusa… kto to stosuje? Może Pan? A jeżeli uważa się Pan za świętego “proszę pierwszy rzucić kamień”

  9. Guy Fawkes

    @Zulus, @Dociekliwy

    W Matrixie chodzi o różne rzeczy, ale na pewno nie o LGBT.

    Widziałem ten film już dawno, ale nad konkretnymi elementami (symbole, filozofia) nawet nie chciało mi się zastanawiać, bo ich dobór sprawiał wrażenie ”ni z gruszki ni z pietruszki” i w ogóle miałem twórców za komercyjnych sprytnych kretynów, na których szkoda czasu i atłasu.

    Ale Matrix jest budowany naprawdę, jest sprzedawany jako zbuntowany antysystem, ale Matrix dopiero będzie perfekcyjnym globalnym systemem totalitarnym. Wyeliminuje rządy i będzie kierowany bezpośrednio z poziomu ponad hegemonicznego.

    // the first NGD office was set up in Shanghai and a year later, the second NGD office was opened in Seattle.//

    NGD to jest NEO Global Development, centrum developerskie (strategiczne) sieci. Jedno jest w Chinach, a drugie tam, gdzie mieszka Bill słupnik.

    Kojarzy mi się to z rewolucją lat 1918+. Gdybyśmy nie pokonali bolshevików w 1920, to komunistyczne projekty też miałyby dwa centra developerskie, jedno w Moskwie a drugie w Berlinie.

    Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedno, Bill słupnik ”wspiera” Neo (chińskie ethereum), ale wspiera też Ethereum, projekt konkurencyjny i obecnie wiodący.

    Rynek unika at the moment projektów z zachodniego Pacyfiku. Hongkong, który był węzłem nowego globalizmu centrum rozwoju infrastruktury matrixowej został ostatnio unieważniony.

    Ale fakt wspierania przez Billa słupnika konkurencyjnych projektów po obu stronach pokazuje, że z punktu widzenia poziomu ponad hegemonicznego ”gdyby wojny mogły coś zmienić, byłyby zakazane”.:))

    Ersibatl to błąd systemowy, który może coś opóźnić, ale nie zmienić w długim terminie.

    No i Matrix to magiczna utopia ostateczna, ultymatywna. Jak każda utopia ostatecznie runie. Obstawiam, że na skutek ostatniej wojny heartlandowej.:))

    2
      1. Max

        Oglądam właśnie Matrix, no bo Neo został stworzony przez City of Zion, Cardano opiera się na protokole Ouroboros, Chainlink łączy świat realny z Matrixem przez oracles, czyli wyrocznie itd

        Widziałem ten film już dawno, ale nad konkretnymi elementami (symbole, filozofia) nawet nie chciało mi się zastanawiać, bo ich dobór sprawiał wrażenie ”ni z gruszki ni z pietruszki” i w ogóle miałem twórców za komercyjnych sprytnych kretynów, na których szkoda czasu i atłasu.

        Się zdecydujcie towarzyszu…

  10. Guy Fawkes

    @Dociekliwy

    //Oligarchia globalna walczy z rodziną, religią, drobną działalnością gospodarczą…//

    Powiedzmy krócej, to jest walka z naturą.

    I pewnego rodzaju odruchowe, fundamentalne obrzydzenie, to jest pierwsze wrażenie, jakiego można doświadczyć na początku filmu, na widok tych czarnych okrągłych wtyczek przymocowanych do ciał rzekomo realnych ludzi.
    Na filmie nie wiadomo, który świat jest realny, raczej oba są nierealne. I nierealna (maszynowa, zaprogramowana) jest miłość Trinity.

    1. Guy Fawkes

      Może się zdobędę na głębszą analizę tego filmu, ale to jest cholerna dłużyzna, ponad 6 godzin, musiałbym cały czas przewijać…

      Podobnie nie mam serca do zabrania się za tego niemieckiego (!!!) ogryzka, którego zadał mi lord Mac Erson.

      Jestem już na tyle stary, że na sam widok mam dość tych pokurczów, płodów poronionych, tego całego kalectwa.

  11. dociekliwy54

    Aby zrozumieć cokolwiek z obecnej rzeczywistości warto przeczytać “Politykę” Arystotelesa.
    Szeroki wgląd w wiele systemów greckich i barbarzyńskich na przestrzeni dziejów powoduje, że jest to swoista encyklopedia wiedzy o polityce świata przedchrześcijańskiego.Autorytet autora został uznany przez Kościół, szkolnictwo scholastyczne i stanowił jedno z głównych źródeł tworzących się nauk. Matrix? Skrajna oligarchizacja informacji.

    1. sumadartson

      Najnowsze badania wskazują że Arystoteles była główną informatyczką drugiej misji kosmitów z Gwiazdozbioru Świra.
      Pierwszą misją dowodziła Zeusa, która jednak nie była kobitką, gdyż urodziła syna Atena przez pączkowanie. Z ciekawszych postaci tamtej wyprawy była szefowa odnowy biologicznej, Herkulesa.
      A jam jest dziś szlachcianka z praprababki i zakładam lewacką partię, której jedynym celem będzie moje wejście do sejmu, gdyż znudziła mnie gra giełdowa i chcę otrzymywać jako posłanka półtora niemieckiego zasiłku dla bezrobotnych.

      1

Dodaj komentarz