Wczoraj pokazywałem, że nasz kraj był w lipcu na drugim miejscu w Unii Europejskiej (za Węgrami), jeśli chodzi o wysokość rocznego tempa inflacji, a równocześnie to tempo inflacji rosło w Polsce najszybciej w UE w ciągu minionego roku (“Polska nadal europejskim liderem pod względem tempa wzrostu inflacji“; tu na drugim miejscu były Czechy). Ale ten medal ma też drugą stronę. Otóż stopa bezrobocia w Polsce była ostatnio równocześnie drugą najniższą w Unii Europejskiej. Liderem w tym zestawieniu są Czechy (z tajemniczych powodów Eurostat podaje też dane dla Japonii).
Podsumowanie: stopa bezrobocia w Polsce była ostatnio drugą najniższą w UE po tej w Czechach.
Komentarze
@WB
“z tajemniczych powodów Eurostat podaje też dane dla Japonii”
Jakaś tam korelacja jest:
https://stooq.pl/q/?s=wig20&d=20200903&c=20y&t=c&a=lg&b=0&r=^nkx
Może dlatego że zamykamy Azję od zachodu, a Japonia od wschodu (także geopolitycznie)
Ostatnio łatwo było przewidzieć co będzie na GPW, bo Nikkei notowało się w nocy:
https://stooq.pl/q/?s=wig20&d=20200903&c=5m&t=c&a=lg&b=0&r=^nkx
A ja myślałem że oni mają tam dzień… dziwne…
Tak tak, Panie mądry inaczej. Mają dzień czasu Polskiego. Jak w Polsce jest dzień, to wszędzie na całym świecie jest.
Lewactwo znów pokazuje na co ich stać :).
Bezrobocie? W Polsce? Wolne żarty. Językiem narodowym klientów podwarszawskich hipermarketów spożywczych jest język ukraiński. W Polsce jest deficyt pracowników, a nie bezrobocie.
Oficjalnie bezrobocie, tak naprawdę deficyt rąk do pracy.
Szara strefa jest gigantyczna!
No ale co się dziwić przy takim VAT CIT i dochodowym.
Ten Eurokołchoz naz dobija.
Wschodni bracia najczęściej pracują legalnie. Czasy Wielkich Szu od kilku lat w zawieszeniu.
@ Guy Fawkes
Czy Waszmość już może na krótkim bitkoniu podąża jak prosiłem 3 dni temu?
“Wschodni bracia najczęściej pracują legalnie” w hipermarkecie itd, to tak, ale np na budowach już nie zawsze, a jesli już to oficjalnie za najniższą stawkę a reszta pod stołem. Teraz dniówka dla pracy fizycznej to 300zl na rękę dla robotnika wykwalifikowanego. Co na miesiąc daje 6000tys netto. A jaka jest oficjalnie średnia krajowa, gdzie wlicza się prezesów i osławionych informatykow?
Nie, nie. W marketach to oni raczej kupują. A pracują nie tylko na budowach, lecz coraz gromadniej w poważnych firmach z kapitałem zagranicznym. Nie znam relacji płacowych, bo i nie o to w dyspucie idzie, natomiast grono znajomych twierdzi że pracują dobrze, a język łapią w trymiga.
Racja. Ale nie wierzę że bardziej chętnie płacą podatki dla RP.
Coś jakby w machinie zaczęło zgrzytać. Zauważyłem, że zgrzyty się pojawiają jak na blogu zaczynają się wpisy o 2,4, 5, 10, 20 tysiącach…
Twarde te byki u nas.. a na Bovespie rządzą…
I z górki w otchłań. Idą wielkie spadki.
Nio. @Bankier to przewidział. Wymyślil, że jak przestanę pisać o zanurzeniu to będzie zwała. Posłuchałem wieszcza i…proszę. Zaa…ups, ciiichosza
Eee tam, zaniżanie przed odpałem 🙂
Taaak. No, no. A to spryciarze. Sprzedają taniej aby odkupić drożej. No to rzeczywiście zloty interes.
Nikomu nie sprzedają, bo nikt tego nie kupuje. Sami sobie z wora do wora przerzucają.
Szlachcicu wymieniliśmy się na posterunku 😉
Nie kumam bazy. Jaka wymiana? Ja stale na Ubootach shortkonnych.
Aaa, chodzi o wieszczenie tego co się dzieje dziś i długo jeszcze. No to wal Waszmość z grubej rury a ja zgodnie z @Bankierową wizją ściszę nieco głos. (I odstawię te myszowate procenty, bo coś z kumaniem bazy ostatnio jakby wolniej)
Rozgorzała dyskusja odnośnie USD, więc chciałbym wtrącić swoje “3 grosze”.
Otóż, stosując “niedawny myk” miłościwie nam rządzących indeksami w Stanach, głębszą korektę przeprowadziłbym przy mocniejszym USD.
W przeciwnym razie dojdziemy do “argentyńskiego paradoksu” w USA, gdzie kapitał będzie uciekał w akcje przed słabnącym dolarem.
Idąc tym tropem, nasz W20USD Indeks mógłby rozpocząć większe wybicie w górę z poziomu 444 (bez żadnej magii liczb, tak poszła kreska). Natomiast, gdyby ten bastion padł, to widziałbym W20 w trajektorii wykresu spółki LTS, którą już miałem w garści, na szczęście wycofałem zlecenie zgodnie z kierunkiem OIL.
take care, billy
Około 4 PLN wychodzi.
Podoba mi się ten pogląd, spójny m.in. Brent Johnson z jego teorią Milkshake, albo Steven Van Metre “Bond King”(grube ryby chcą najpierw sprzedać drogo obligacje, więc stopy w USA pójdą w dół, wtedy kapitał pójdzie aktywa w risk off (Emerging Markets i commodities).
L zamknięte oczywiście 🙂
mac-erson gratulacje… jesteś moim idolem 🙂
Nio. Udał nam się ostatnio chłopaczek. A ja w marcu się bałem że zbankrutował Pod Grunwaldem, ale nieee…
Strzeżonego… zgarnałem 500pkt na NSQ i 50pkt na SP500 zamknałem połowę pozycji. Dodatkowo lekka redukcja DAX-a.
ech
Nie takie cuda widziałem. w strefie 10900 na NSQ jest wsparcie i analogiczne na SP więc zluzowałem. Zarobię mniej lub odkupię wyżej 🙂
Firma kuleje więc przyzwoity zastrzyk gotówy skasowany się przyda.
Dobrze że połowę. Mi przy obecnym stanie posiadania wystarczy jeszcze ok. 130 pkt niżej, aby sakwa spuchła bardziej niż po marcowym dołku. A zakładając ok. 40 % stratę na ec2 i mns, to ze 155 pkt.
No i prawie wszyscy złapali górkę i zarobili (szczęściarze), a ja się nie poddaję tym nastrojom i nadal cierpliwie gram pod hossę.
Nie górkę tylko maxa 🙂
Masz na myśli maxa hossy?
A to dodam, że jeśli tak to podwójni szczęściarze 🙂
Tylko dlaczego tak szybko realizują zyski, czyżby nie wierzyli w miśka?
eee P. red obiecał analizę na 2100 i tego się trzymajmy….
Słusznie,należy się tego trzymać,zgodnie z tym do @Luto:
“red.007
1 września 2020 o 10:58
@Luto
…„red.007
14 sierpnia 2020 o 21:26
Nic dodać,nic ująć Panie Max.
1.Wybijemy 21 lipca,to jeszcze trochę urośniemy,ale i tak zejdziemy później poniżej 1 lipca.
2.Nie wybijemy 21 lipca,to schodzimy w tym ruchu poniżej 1 lipca.
Jeśli miałbym się bawić w jakieś szczególiki,to zejście poniżej 1800,przekreśla punkt 1.
Tak więc do poziomu 1800,oba warianty możliwe.”
to w związku z zejściem poniżej 1800,aktualna sytuacja formacyjna ma 3 warianty:
1.TUK w C od 21 lipca(mało prawdopodobne).
2.Pędząca podwójna trójka od 9 czerwca z płaską W,z dużą X(1-21 lipca),z płaską Y.
Przy tej wersji możemy dojść tylko do okolic 30 lipca i nie zejdziemy poniżej,będzie to koniec korekty.
3.Potrójna trójka WXYXXZ,gdzie od 13 sierpnia robimy Z.
Przy tej wersji schodzimy na 1 lipca lub nieco niżej.
Niezależnie od wariantu,obowiązuje to z czerwca:
„red.007
26 czerwca 2020 o 07:36
…Na obecną fazę,nie niżej jak 1694.
Na 2100,będzie mój wpis kończący.”
Punkt 1 z wariantów,będzie brany pod uwagę jeśli zejdziemy poniżej 30 lipca.
Na dzisiaj wykres zatrzymał się na 30 lipca,czyli punkt 2 jest zrealizowany.
Jeśli od jutra rośniemy,to koniec korekty i rozpoczynamy wzrost nad 2100.
Jeśli spadamy dalej,to realizujemy punkt 3,ewentualnie punkt 1.
Temat korekty spadkowej albo już jest wyczerpany(punkt 2),albo realizacja punktu 3 lub 1.
Nic więcej tu się nie wydarzy.
Max 29 sierpnia 2020 o 21:12
Odpowiedz
Panie red.007 obawiam się że ani Pan ani ja nie napijemy się whisky od P. dr… ..obym nie miał racji… bo tak lubię darmową whisky..:)
A o co chodzi z tą whisky,coś przeoczyłem we wpisach?
Konkurs P. dr Q…
Aaa,nie brałem w nim udziału,bo chyba chodziło ile będzie za rok,czy na koniec roku.
Ja tego nie wiem,wiem,że przed nami ruch nad 2100.
No to jestem podwójnie zaskoczony :))) Nieważne…
A dzięki Fawkesowi (dziękuję) ETH 🙂
No ale to tylko ślepy traf…
Już dawno powinno coś odbić. Jak potwierdzi się z dolarem itd to się przyłączę, załapię się bo to będzie większy ruch.
Sesja na książęcej dość optymistycznie wypadła, po 40 kolejna próba L z wąskim stopem.
Saldo ini ladnie skorekcone, towarzystwo napalone na spadki jak kot na szpyrkę.
M-E gratulacje.
Odpoczynek dobrze zrobił.
Pisałem o 3400. Ski zamknięte. Z lkami czekam na 3400. Korekta hossy, nic więcej.
Teraz 3750 do wyborów.
Pana pewność mnie zadziwia…
Panie Max, jeśli zabrzmiało to jako “pewność” to przepraszam. Po prostu przejrzałem intradayowe wskaźniki dla SPX (intraday call volume vs. put volume; intraday option vol; intraday volume of adv/decl etc.) i sobie zamknąłem eski. Co do kierunku 3750, to według mnie nie ma co dyskutować zbytnio, choć oczywiście każdy odpowiada za siebie.
Nie musi mnie Pan przepraszać. Proszę tylko brać pod uwagę innych uczestników rynku, bo niestety takimi stwierdzeniami powoduje się że inni ponoszą szkodę. A karma wraca:)) choć Pan nie wierzy w nią….
“choć Pan nie wierzy w nią….”
Pana pewność mnie zadziwia…
🙂
🙂
@Animetal
Ja zostaję z S-kami trochę szkoda, że połowę NSQ i SP zamknąłem ale i tak jedna z najlepszych moich sesja ever 🙂
Pisałeś też o dwutygodniowej korekcie, 4h i po krzyku?
Może nie po krzyku, ale jak widzę sobie, że Nasdaqu ma niecałe 2% do respektowanej średniej 21-dniowej, to w zasadzie 70% wielkości spadku za nami.
P.S. korekta globalna to trwa do czerwca i powoli dobiega końca.
Patrzę na wykres ceny Nasdaq100 i nie przemawia on
za rychłym końcem spadków, po hiperboli na dniach
dynda wisielec i stawiają marubozu (z tą mogą coś akurat jeszcze zrobić). Wygląda mi to na większą rozgrywkę.
Wszyscy tak z tymi wyborami się fiksują jakby nie wiedzieli że wszyscy o tym wiedzą więc wybory nie mogą być już pretekstem do zwały. Jeśli miaby wygrac Biden to rout na indeksach zacznie się wcześniej a o jego wygranej na razie mowić nie można. Pretekstem moglyby być za to rozruchy, zamieszki – bo tego nei ma w cenie i na razie takiego scenariusza nikt na powaznie jeszcze nie zakłada.
Skoro wszyscy obstawiaja koniec rajdu na wybory to logiczne że go wtedy nei bezie albo co bardziej prawdopodobne – zacznie się wcześniej co możemy najprawdopodobniej obserwować teraz. Zakładając że na teraz poza poziomami wycen nie ma powodu do Armageddonu to korektanie powinna przekroczyć 20% , ale po marcu i po cięciu stóp oraz ucieczce z banków jest inny problem. Do etf-ów i funduszy nawialo klienteli nie mającej pojęcia o rentownościach i giełdzie. Może znów pojawić się po prostu panika – zwłaszcza na obligacjach . jak świeży kapitał zobaczy straty na funduszach obigacji to znów bedzie wywalanie papierów korpo – a jak korpo to i zaczną się wywalać fundusze z akcjami na pokladzie. łancuszek. Ostatnimi czasy spadki sa równie szalone jak wzrosty – tylko jeszcze szybsze.
To jest to do czego doprowadziły ujemne stopy – każda przecena na obligacji widoczna bedzie w wyniku bo kuponu obligacja de facto już nie ma. handel nimi to już tylko cena właściwie a że siedzą w funduszach mieszanych to i ciągną za sobą i akcje.
-5% na nasdaqu to nie jest jakaś zwykła korekta tylko chyba zapowiedź czegoś wiekszego. SPX nie powinien spaść niżej 1800 jeśli to tylko korekta. jesli ma spaść nizej to lepiej nie myśleć bo marcowy dołek przesunie się w okolice 2200
@tinley
Wszystko co napisałeś jest całkiem logiczne. Jednak moim zdaniem szukanie logicznych uzasadnień do tego co dzieje się na giełdach nie jest kluczem do zarabiania. To działka analityków i komentatorów którzy nie inwestują własnego kapitału.
Jeszcze 4-5 miesięcy temu wszyscy widzieli poziomy Grunwaldu..i niżej ….. dziś każdy liczy na przystanek w hossie… niesamowite…jak działa nasz umysł..
Panie Max,ja bardzo proszę nie uogólniać i wyłączyć mnie ze słowa “wszyscy”.:)))))))))))))))))))
Mam tak od kwietnia.
Przepraszam ma Pan rację :)) słowa wszyscy jak i innych słów pokrewnych… nie powinno się używać…:)
Dziękuję Panie Max.
Ci od Grunwaldu nie zmienili zdania
Jeśli chodzi o mnie to zmieniłem zdanie. Teraz zamiast Grunwaldu obstawiam Cedynię.
To tak w ramach Elliotowego zygzaka korekty stopnia hipercyklu. A-A luty-marzec, B-B marzec-sierpień, C-C sierpień-22luty 2022.
A przez te półtora roku spadków wszyscy tu będą pisać: “jutro odbicie”
Im Pan więcej pisze tym bardziej odbija, nie może Pan się powstrzymać :))
Pozdrawiam tych, którzy coś wiedzą o giełdzie.
Szkoda tylko,że nie piszą na tym blogu.
Jakoś mnie to jednak nie dziwi.:)))
W pełni Pana popieram :)))
Proszę namówić do pisania kuzyna. Jeśli nadal trzyma CD Projekt to łączę gratulacje.
Ropa pokazuje kierunek (już. się naspadała)
Wolę bitcoina w roli kanarka, ale co kto lubi 🙂
Spojrzenie na wsparcia:
https://zapodaj.net/3ae782c71e669.jpg.html
3400 kasowy na S@P nie za odważnie?
Panie Red te mocniejsze zejście na giełdach to prognozuje Pan dopiero jak wyjdziemy nad 2100? To o czym Pan wcześniej że niektórzy pomyślą że to znów bessa nastaje. Te 2100 pokryloby się z 4000 na s&p.
Nie uprzedzajmy faktów,najpierw 2100.
Karnak….Ropa pokazuje kierunek (już. się naspadała)… – to jest prawidłowe spostrzeżenie.
Luto – tak – S&P500 może być 4000.
Tylko kiedy to. Nieraz wszyscy mają rację. Ci co obstawiają 1700 u nas ( wg mnie w październiku) i ci co obstawiają 2100 (może w grudniu). Wtedy S&P 500 =4000.
FW20 WYKRES TYGODNIOWY
zasięg ruchu 1630-40 pkt
https://drive.google.com/file/d/1polg3at5hoDLQPpFmLxx9oJIUAZpDZeY/view?usp=sharing
Cóż technika jest nieubłagana… no ale będę walczył o swoją whisky…
Proszę przypomnieć P.red o zasadach konkursu …bo chyba zapomniał…
dino-czas na s
https://drive.google.com/file/d/1p057ps6-Kb_p77a5I-oaDIBmxZCEadrS/view?usp=sharing
“Markets are facing a potential ‘Minsky moment….’” taki tytuł na głównej stronie CNBC, więc chyba jest coś na rzeczy 🙂
Na WIG20 szczyt osiągnęliśmy znosząc 61,8% impulsu spadkowego, teraz zatrzymaliśmy się na 50% i prawdopodobnie będziemy zmierzać na 38,2% tj. na 1.640. Stamtąd może być odbicie do góry. Do posiedzenia FED zostało jeszcze 2 tyg – więc czasu na dokończenie korekty spadkowej jest sporo.
ładna mi korekta. 5.5% na nasdaqu jak w największych bessach prawie. Punktowo ok 700pkt na minusie o jest trzeci z największy spadek w historii, ale wiadomo że to jest mocno relatywna miara. Strach pomysleć co będzie jutro jak się Europa otworzy . i jeszcze Cdprojekt z mocno dyskusyjnymi wynikami.
do wyborów indeksy są pod kontrolą i na wielkie spadki bym nie liczył
Podziwiam upór w obstawianiu wyborów jako pretekstu do spuszczenia indeksów. Tak jakby nikt o tym scenariuszu na swiecie nie miał pojęcia i się na to ie przygotował .
O właśnie tam jest moje whiskey 🙂
Jeszcze nie Twoja spoko… 🙂
No niestety nie doszliśmy tam gdzie myślałem…ale proszę podziękować milordowi za jego optymizm…w moim imieniu…
@Max
Mówiłem, że głupi ma farta ;))))
Postanowiłem właśnie zamknąć całą pozycję. 12% przyrostu portfela. NIe chcę kusić losu. Jutro tez jest dzień.
Zostaję bez pozycji do weekendu trzeba się nacieszyć. W poniedziałek święto w US podejrzewam, że coś podbiją.
Aaa został mi się jeszcze fKGH :)))
następnym razem mac-erson ręce pod dupę i… czekać do 21.30
A teraz poluj na L..
Myślę, że to nie koniec. Chce się chwilę nacieszyć ale nie wiem czy jutro nie zacznę odnawiać S-ek. 6 miesięcy wzrostu i jedna sesja spadkowa zakończy korektę? No way.
Ech.. jasne że nie koniec.. odbicie się należy.. czemu tego nie wykorzystać?
Mówiłem, że głupi ma farta ;)))) pisałem Ci że każdy ma swoje 5 minut …..
https://www.taniaksiazka.pl/ksiazka/jedenascie-minut-paulo-coelho albo 11 :))))
Chyba powoli staję się specjalistą od S-ek lubię ten sport. Adrenalina przeciwtrendowa i szybkie boom.
A tak poważnie to jak czegoś nie rozumiem (a tych wycen w USA totalnie nie rozumiem) to granie w stronę L to dla mnie katorga. Zagrałem od czerwca kilka razy L na NSQ ale na pewno nie będę ryzykował L-ek jak spodziewam się dalszych spadków.
A ja niestety nie znam się na niczym 🙁
Słucham innych piszących na blogu i postępuje odwrotnie niż oni …specjalista od cudzych opinii.. cóż..takie życie…
Szybkie schłodzenie nastrojów (wczoraj było chyba 78 teraz już 59):
https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
P. dr proszę o przypomnienie warunków konkursu po raz wtóry!!! Nic nie inspiruje jak własna racja!!! Pan to wiesz i PISowcy też to wiedzą ….Proszę!!!
Bo stracę wszelką motywację ….
Zamiast (bo) chyba :)))))
Maxiu, uspokój się proszę, na prochach jesteś czy co ? Pomódł się lepiej o pomyślność i nie POdniecaj się tak bardzo.
Masz Pan rację Panie psie… to tylko papierki…
od dawna myślę ze wybory w USA i debniut Allegro to wielka niewiadoma i poziom ryzyka wzrasta
nba rynkun zostawilem tylko 1500 pragmy branej po 8,50w covdowym dołku .czekam na rozwój sytuacji w tym tygodniu inwestuję w fizyczne złoto i BTC
a dla spokojnego spojrzenia polecam w biedronce Tokay furmint po 16 pln mocno niedowartościowany ,a jak mi zamkną sklep to w nocnym wszelkiej m maści wina gruzińskie ,które wzrosły ,ale dalej są tanie do przewartościowanych Francuzów
Panie max
warto się na czymś znać
sam się zastanawiam czy hydrauliki nie zmienić na fachowca od naprawy tel komórkowych a mam 53 lata pokimo studiów z ekonomi i psychologi
No to jestem zaskoczony….hydraulik ekonomista psycholog….chętnie usłyszałbym Pana historie…..
a może dlatego
rozważam też piekarnię,bo nie cierpiiię przemyslowego pieczywa’
na wyspie Sylt ale to mi się chyba nie uda
Uda są gorące tylko u meksykanek:))
jak nie na sylcie to w szczecinie
nie wiem dlaczego ale przez Pańskie wpisy poczułem do Pana Sympatię ,wiem ze to głupie ale jak pan napierał na te banki to jakoś chciałem Panu Pomóc
Proszę się nie przejmować… to było…a do banków wrócę:))
Dobranoc musiałem Nikkei zamknąć – wszystkiego dobrego
ja też ale po zmianie polityki stóp procentowych. dobrej nocy
Ciekawy kraj, ta Ameryka.
https://stooq.pl/n/?f=1372984
Jak mawiają członkowie FED dodruk i zadłużenie nie jest obecnie problemem ;))))
W Ameryce jak posluchasz tu i tam jest obecnie burdel jakich mało, Antifa, bezprawie, każdy stan rządzi się już totalnie swoimi prawami. A giełdy happy.
A może największy problem, to FED?!
Od kiedy zatonął Titanic z niewygodnymi dla założenia FED-u miliarderami i parę miesięcy później utworzono FED w świecie finansów możesz mieć rację. Dla mnie większym problemem jest WHO, ONZ i inne organizacje maf.e. Bo FED zagraża tylko cyferkom na koncie a tamte bezpośrednio nam ludziom na dole piramidki 😉
@WB
Panie Wojciechu, pochyli się Pan nad cyklami na DAX.
Jakie jest Pana spojrzenie na lipcowy dołek? Txvm.
Okolo 1.5 % spadku do nadrobienia względem Dax i USA plus słabe wyniki Cdprojekt…chyba na otwarciu u nas wzrostu nie będzie..
Wpisu)
Nowy komentarz:
https://wojciechbialek.pl/2020/09/marzec-1999-czy-marzec-2000.html