Dziś rano wspomniałem o rozważnym przez OECD “double hit scenario”, w którym pandemia ponownie uderzy jesienią. Można tu przywołać analogię z pandemią grypy hiszpanki z 1920 roku, kiedy to taka jesienna druga fala okazała się najbardziej zabójcza.
Izrael w niedzielę już wprowadził drugą kwarantannę jako pierwszy kraj na świecie, gdy liczba wykrytych nowych przypadków COVID-19 na głowę mieszkańca osiągnęła mniej więcej 30-krotność poziomu obserwowanego obecnie w Polsce.
Równocześnie w Europie liczba nowych przypadków właśnie wyrównała poziom poprzedniego szczytu z początku kwietnia:
W trakcie dzisiejszej sesji WIG-20 flirtował ze swoim 3,5-miesięcznym minimum. Czy ta generalna słabość rynków akcji ma jakiś związek z obawami przed nadejście drugiej fali pandemii? Być może.
Podsumowanie: czy ostatnia słabość rynków akcji ma związek z obawami przed drugą – jesienno-zimową? – falą pandemii, która ponownie wymusi wprowadzenie na świecie ścisłych kwarantann?
Komentarze
Jest jeszcze jedno podobieństwo. Hiszpanka w pierwszej fali zabijała głównie młodych i silnych (nadmiar antyciał przy słabym wirusie), w drugiej fali kosiła wszystkich bez wyjątku.
ale teraz Isza fala nie zabijała młodych tylko starych i chorych , wiec jakie podobienstwo ?
To że teraz i wtedy w pierwszej fali zabijała wybiórczo. Wtedy młodych, bo była słaba, więc silne organizmy zabijał nadmiar ich własnych antyciał, słabsze były w stanie stawić jej czoła. Po nawrocie zmutowała się do “właściwej mocy” i kosiła wszystkich.
Obecnie wygląda na równie zaraźliwą lecz słabą zarazę, która zabijała jedynie słabych i schorowanych. Oby jesienią nie nabrała “właściwej mocy”
S&P500 póki co wyrysował od otwarcia klin zwyżkujący. Powinien zniżkować do minimum 3330 z otwarcia. W pandemii hiszpanki 1918 roku zniżka S&P trwała od lata do końca roku, z…10 do 7 pkt. Wygląda śmiesznie, ale to jednak było 30% w pół roku.
Drugi raz ten numer nie przeszedłby im tak łatwo. Nie sądzę że odważą się to powtórzyć.
tu nie ma nic z odwagi, przyjdzie prikaz i go wykonają
a kto sie sprzeciwi to go zbankrutują
Nie sądzę, żeby był taki lock down gospodarki jak na wiosnę, za duże koszty.
Ograniczenia raczej będą lokalne np powiaty albo niektóre dziedziny, np. ponownie zamkną szkoły, bo to najprostsze rozwiązanie.
moze byc ze teraz lockdown bedzie jeszcze bardziej ostrzejszy, bo bedzie juz na powaznie a nie cwiczenia
wszystko zalezy jakie byly prawdziwe powody lock downu
tak czy siak wkrotce bedzie wszystko bardziej klarowne, przyklad izraela pokazuje ze moze byc nieciekawie
gospodarke i tak juz poświecono jakiemuś celowi, pieniądz papierowy podobnie został poświecony i spisany na straty wiec powody musza byc powazne
i nikt z rzadzacych sie nie przejmie czy PKB w tym roku spadnie o 7 % czy o 15%
Bankrutować mogą. Tym razem zamykanie ludzi tak jak poprzednio spowoduje zamieszki. Goje to niewolnicy ale póki co jest ich za dużo :).
Nie będzie zamykania ludzi, chyba że w kostnicach.
niekoniecznie beda zamieszki jeśli wszyscy zobaczą realny powód (którego sie przestraszą) aby siedziec w domu a nie fakedemie którą nas nauczono pewnych zachowań w tym zrobienia zapasu żarcia i wody itd.
Część zamknie się sama.
jak ci w TV pokaza ze jest skażenie i kto wyjdzie na zbyt dlugo z domu to umrze (to tez pokażą) to sam sie zamkniesz w domu 😉
przy tym teorie jakies NWO itp wydaja sie najmniej straszne 🙂
Ale to już było…
nie powiedziałabym, że to nowy porządek świata
lecz
naturalny porządek świata.
pandemie były i będą,
ludzkość nadal istnieje i będzie istnieć,
pytanie ile % populacji zniknie tego dopiero się dowiemy.
tylko ze to cóś to nie pandemia,
pandemia to była np hiszpanka a to cóś to jest jakaś popierdółka jeśli chodzi o skale i śmiertelność, więc pandemią być nie może,
Pandemia ma charakter globalny, czyli choruje na tą samą chorobę ponadprzeciętna ilość ludzi a jej zasięg obejmuj wiele kontynentów.
Nie jest zależna od śmiertelności.
Można się tylko cieszyć, że śmiertelność jest tak niska.
problem w tym ze nie choruje ponadprzecietna ilosc ludzi na kowida,
na grype choruje kilkadziesiat razy wiecej ludzi co roku i nikt nie oglasza pandemii ani nie robi lock downow
a jeszcze jakby tak usunac falszywe wyniki pozytywne testow to ta statystyka bylaby jeszcze bardziej przerazajaca tzn pokazujaca jak mało grozny jest ten kowid w skali globalnej
dlatego ktos slusznie zauwazyl co to za biznes jakby wynalezli lek na kowida to w takiej polsce byloby max 70 tys klientow ale jak sie wcisnie szczepionke to moze nawet i 30 mln sie sprzeda ,
zupelnie inny rząd kasy …
starym wirusem nie powojują ale może jest szykowany nowy “real zabójca”
Do tego by się nie posuneli. Ktoś musiałby być szaleńcem.
Na stronie WHO jest cały czas dokument bodaj z 2018r. (podawałem swego czasu link) gdzie WHO przygotowuje kraje do epidemii i podało 3 stopnie / etapy. Pierwszy etap to symulacja (to chyba ten co przeszliśmy) a podane, że w drugim i trzecim etapie będziemy już się zmagać z prawdziwym wirusem 🙂
WHO czyli who?
Wszystkie rządy świata się porozumiały żeby zrobić taką akcję? Na pewno nie.
Więc Ci co w tym nie uczestniczyliby chyba by się trochę zdzierzyli i zareagowali adekwatnie.
A to już nie byłoby pod kontrolą inicjatora.
tu masz rzeczony dokument:
https://apps.who.int/gpmb/assets/annual_report/GPMB_Annual_Report_Exec_Summary_Foreword_and_About_English.pdf
no nie zgodzili sie jakieś peryferia jak baćka czy korea płn
ale przypadkiem baćka ma demokracje wprowadzaną a korea pln kataklizm pogodowy …
No i gdzie dowód że planowane jest celowe zarażanie wirusem? W którym miejscu jest to napisane?
“mac-erson 21 maja 2020 o 23:18”
https://apps.who.int/gpmb/assets/annual_report/GPMB_Annual_Report_Exec_Summary_Foreword_and_About_English.pdf
Jak ktoś ma ochotę przeczytać prognozy WHO, co MUSZĄ zrobić i jak się zachować rządy.
Najbardziej mnie zaciekawiło:
– zalecenia w formie „muszą” dla wszystkich rządów
– kraje muszą budować silne systemy
– muszą wyznaczyć koordynatora z autorytetem nadzorującego dany rząd
– data lipiec 2019 jako pierwsza faza przygotowań
– data wrzesień 2020 jaka druga faza przygotowań
– rządy muszą być przygotowane na epidemię śmiertelnego patogenu – niezależnie od tego czy powstały naturalnie, przypadkowo lub CELOWO WYDANE
– innowacyjne szczepionki, o szerokim spektrum działania
– przywództwo ONZ
– rutynowe ćwiczenia SYMULACYJNE
– ONZ w tym WHO prowadzi działalność w zakresie conajmniej dwóch ogólnosystemowych (globalnych) szkoleń, symulacji w tym jedno obejmuje UWOLNIENIE ŚMIERTNELNEGO PATOGENU UKŁADU ODDECHOWEGO
– założenie dwóch ćwiczeń i trzecie potwierdzenie
Armia ćwiczy na wypadek wojny. W zakładach pracy są ćwiczenia ppoż ale to nie dowód że planują podłożyć ogień czy rozpocząć działania wojenne.
myślę, że to ciągle będzie ten sam tylko będzie mutował.
Wciąż jest ten sam i ta sama fala pandemii,
Tylko poluzowali restrykcje więc ludzie trochę odreagowali, trochę pomigrowali i wirus też się rozkręcił na wakacjach, weselach, imprezach.
Ho, ho, ho. Wreszcie jakiś ruch na AAII – wygląda jakby pojawił się jakiś potencjał do spadku
BULLISH 32.0% +8.3
NEUTRAL 27.6% -0.2
BEARISH 40.4% -8.1
Patrząc z punktu widzenia analizy technicznej wykres Covid – 19 przybrał postać “miednicy – miski”, która to jest bardzo silnym sygnałem wybicia z 5 razy do góry, coś jak polska giełda w 1994 roku. Swoją drogą ciekawe czy można gdzieś obstawiać liczbę zachorowań.
S$P500 zgodnie z moimi wytycznymi zszeďł “piątką” ze szczytu klina do jego podstawy i wyrysował wzrostową “trójkę”.
Teraz powinna być kolejna “piątka” do poziomu ok 3300 pkt lub niżej.
Może jest tak – nie ma jak zapobiec katastrofie przeludnienia więc jest kontrolowany odstrzał jak wśród dzików. Tym razem dostało sie najbogatszym, co najwięcej konsumują zasobów Ziemi. Brazylia, Indie, USA – kraje istotnie wpływające na klimat poza Chinami (a propos ciekawe co u nich tak naprawdę….)
Może jest jednak jakaś organizacja “Gaja” – coś jak szaleni Czerwoni Kmerzy – koelsie po Sorbonie z utopijnymi poglądami budowy “nowego ładu”….
https://www.youtube.com/watch?v=SHMHqZwlc30
a tu już się powtarzam ale idzie….
https://www.youtube.com/watch?v=zLJMUQVfzCI
@macarek
zapytaj w zakładach pogrzebowych, czy mają więcej pochówków Y/Y M/M, czy mniej. Odpowiedzą jednoznacznie.
drugiej fali pandemii nie będzie. Nikt nie będzie grał w te same oznaczone karty.
Mam tylko nadzieję, że żaden człowiek starszego pokolenia nie położy się dobrowolnie pod respiratorem, ponieważ “to” ich właśnie zabiło.
Szykuje się coś zupełnie innego, za wschodnią granicą.
b.
Donbas w Mińsku?
Nieładnie tak od lipca tylko o tym zagajać bez większych szczegółów.
we Włoszech ci którzy nie załapali sie na respirator umierali zwykle w ciągu 48h. jestes pewien ze te rewelację nie pochodza z alternatywnej plaskiej ziemi?
jesli dziennie wykrywa sie po 500-900 przypadków to przy trwaniu choroby ok dwoch tyg choruje u nas ok 15-30 tys. z czego większość lekko lub bezobjawowo. z tego podwyższonych statystyk umieralności nie będzie
warto spojrzeć w statystyki uk czy fra czy spa, tam tez nie ma wirusa w. statystykach?
@macarek
pisałem o Mińsku wcześniej, przed wyborami.
Kolejnym zapalnikiem jest / będzie Buenos Aires (żeby zachować równowagę)
@ress
ale kto Tobie takich rzeczy naopowiadał? Rai Uno? Television Espanola?
w dolnym prawym rogu podpisane przez reuters wp? film z Brazylii puszczany sprzed pięciu lat?
nikt inny nie przenosi takich wiadomości krwią, tylko who!
Powiedziałem, zapytaj lekarzy, tych zaufanych. Dzięki.
Nie mam zamiaru nikogo przekonywać do swoich racji, bo i tak nie wygram z koncernami farmaceutycznymi.
I ty też z nimi nie wygrasz. Zarobiłeś? Odpuść filozofię drugiej fali.
b.
No ten wpis z lipca pamiętam. Co dalej? Spalona ziemia jak z Napoleonem? (i Donbas)
Nie jestem nostradamusem, który każdego dnia woła “do piekła z indeksami”, czy “dawać drugą falę (PL)andemii 🙂
zbyt wiele ponurych wątków.
Na przykładzie MRV powinniśmy doczekać się prawego ramienia, to samo z W20 – stąd czekam na 444.
take care, billy
Dla mnie jest zbyt dużo podobieństw do 2000 by mieć nadzieje na hossę.
sa publiczne europejskie statystyki śmiertelności
@WB
@all
Bo Szanowni Panowie i nas Mistrz źle to zinterpretowali: Mówię o wykresach grypowo Covidowych:
Spanish flue 29/06/1918-01/08/2018 ====> COVID 15/03-20/05/2020 ===przedfala
fala 1 spanish flue==≥19/01/2018 do 30/12/2019=======≥ COVIDw trakcie rozpoczęta 01/07/2020=====>and still goes
Media szybszy obieg informacji i tak dalej zrobiono ze zwykłej przedfali fale główną TSUNAMI Ona dopiero nadchodzi i wtedy obraz się zgadza. Z poważaniem i bez żartów tmoore
Miesiąc Armagedonu i wszystkie szczepionki będą dopuszczone z marszu do obiegu.
@WB – dziękuję za te wykresy-wreszcie mi wszystko zaskoczyło na miejsce 🙂
Po raz pierwszy tak negatywnie spadł papier z dziennego wykresu:
https://stooq.pl/q/?s=bio&c=1d&t=c&a=lg&b=0
@Lord Tmoore
Wydaje mi się, że masz rację Milordzie.
Ale nie wydaje mi się, żeby skutki były aż tak drastyczne, albowiem są jednak te maseczki i jakiś tam dystans, co złagodzi pik.
@Lord Mac Erson
Niepotrzebnie drażnisz ludzi swoją anarchią maseczkowo-sklepową Lordzie Mac Erson. Będzie analogicznie jak z drugą falą hiszpanki. Lord Mac Erson ma rację.
Anarchia jest częścią Systemu, słupnikom chodzi o podważenie państw narodowych. Nie odmrażaj sobie uszu na złóść mamie, nie anarchizuj stosunków społecznych w interesie Billa słupnika Milordzie.
@Lord Mac Erson
Lord Tmoore ma rację oczywiście, nie Ty Milordzie.
@Sir
Zrzuciłem maskę, lord-a mac-ersona już nie ma. Został tylko wieczny duch natury 😉
Kurczę, a tak się już przyzwyczaiłem do lorda Mac Ersona:((
Obawiam się Milordzie, że bierzesz na swe barki zbyt dużą odpowiedzialność. Wiesz, co to takiego ”natura”, albo ”duch”? A co to takiego ”duch natury”? Czy aby nie jej Stwórca, dzięki któremu jest inteligibilna czyli poznawalna?
Za silny wiatr (filozoficzny) jak na Twoją sierść, Milordzie:)))))
I myślisz, że jeśli przybędzie “prawdziwy zabójca” to namordniki pomogą ?
Pomogą. Jak myślisz, dlaczego chirurdzy operują w maseczkach?
Na razie pomagają łagodzić obyczaje. Ostatnio usłyszałem w markecie:
Aniu te maski to fajna sprawa. Jak ta q…. Baśka się mnie czepia w pracy to pokazuję jej język i wcale nie muszę się denerwować. A ten debil jeszcze się uśmiecha
@Sir mówisz o maseczkach specjalistycznych używanych w szpitalach i porównujesz je do zwykłych jednorazowych kawałków tkaniny szytych w ciekawych warunkach w Chinach, zakładanych przez ludzi kilka razy dziennie, trzymanych w międzyczasie w brudnej kieszeni.
Poczytaj sobie badania i podwyższonym stężeniu CO2 pod maseczką i wielu innych czynnikach “pro-zdrowotnych”.
@Lord Tmoore
Zaraza nie zastąpi wojny. Wojny nie da się zastąpić, co najwyżej można ją przenieść.
Strategia FED polega na dotrwaniu do ersibatl bez kryzysu po drodze.
Sytuacja na Białorusi wygląda na dezorganizacię podstawy operacyjnej armii czerwonej.
@Guy
Sądzisz, że Putin wykorzysta okazję i przy pomocy Łukaszenki sprawdzi czy NATO jeszcze istnieje?
Jeżeli usiaków nie stać na dwie wojny naraz, to się chyba samo narzuca, jak się chce odbudować imperium. Okazja, jaka się rzadko nadarza. Chyba nie będzie czekał do następnego cyklu hegemonicznego??
https://wpolityce.pl/swiat/518006-poglebienie-integracji-bialorusi-z-rosja
“macarek 17 września 2020 o 23:33
Dla mnie jest zbyt dużo podobieństw do 2000 by mieć nadzieje na hossę.”
Spoglądając na wykres UJ-a, dno bessy zostanie objęte wszechobecnym parytetem.
Czasu nam pozostało sporo, szczególnie na parze “głównej”, załapie się nawet lira oraz rubel.
Która waluta pierwsza?
b.
Mylny błąd Lordzie Guy Fawkes.
FED znalazł doskonały sposób na zbicie fortuny z niczego. Przejmując długi fikcyjnie za wirtualny pieniądz otrzymuje na konto realny pieniądz z odsetek. Pieniądze pochodzą oczywiście z kieszeni Hisperian.
Nie było dotychmiast na globusie cwańszego cwaniaka nad FED. Keynes w grobie się przewraca a oni łoją kasę głosząc zwalczanie kryzysu emisją pieniądza. I to bez ograniczeń, jak niedawno obwieścili
Rzeczywiśtość jest wieloaspektowa i wielopłaszczyznowa.
@Datik
Mam wrażenie,że sensem ostatniej socyjalistyczney ustawy o zwierzęcych prawach obywatelskich, narzuconej oczywiście szantażem moralnym Jarozbawa, są wcześniejsze wybory parlamentarne i utracenie władzy przez Jarozbawa, no w każdym razie władzy absolutnej.
Nie wiem, czy chodzi o uniknięcie wojny per proxy, czy o just acete, czy o obie te ewentualności, w kolejności 1.utylizacja armii, 2. wykonanie just acete.
Gdyby doszło do wcześniejszych wyborów, to umówmy się, że nie głosujemy na POPIS.
Zagłosujmy tym razem na konfederastię.
Na faszystów? Forget…
Na jakich faszystów??? Zwykli waryjaci.
Jest zasada kardynalna, nie wchodzić do wojny jako pierwsi.
Po co wystawiać się na pierwszy strzał, jak wojna heartlandowa i tak załatwi wszystkie problemy?
Ale do tej wojny trzeba przetrwać.
Właśnie ta ustawa jest czysto faszystowska (albo socyjalistyczna, te dwie ideologie się w dużej mierze pokrywają), a konfederastia najwyraźniej się jej sprzeciwiała
W najbliższych wyborach będzie stariowała nowa Struktura Wolnych Ludzi więc będziesz miał alternatywę 😉
Struktura ale wolnych, wolnych ale poddajacych sie wyborom… Ile oksymoronów zmiesci sie w zdaniu :-))))
Zgadza się a jakie inne wyjście aby zmienić ustrój ?
Można też i to też się robi uświadamiać zahipnotyzowaną większość.
konfederussie, masz blad w nazwie
Wpisu)
Nowy komentarz:
https://wojciechbialek.pl/2020/09/30-ty-tydzien-przewagi-niedzwiedzi-nad-bykami-w-usa.html
@Guy
…. narzuconej oczywiście szantażem moralnym Jarozbawa, są wcześniejsze wybory parlamentarne i utracenie władzy przez Jarozbawa, no w każdym razie władzy absolutnej….
——————–
To jakieś mało logiczne wydaje mi się.
Gdyby doszło do wcześniejszych wyborów, to umówmy się, że nie głosujemy na POPIS.
——————————–
To akurat popieram ; )