Czy brak potwierdzenia dołka WIG-20 przez MACD coś znaczy?

W porannym komentarzu pisząc o krótkoterminowej dywergencji pomiędzy WIG-20 a WIG, zwracałem również uwagę na niewielką dywergencję pomiędzy zachowaniem WIG-u 20, który wczoraj spadł do najniższego poziomu od maja, a standardowym MACD, który na razie nie potwierdził tego dołka.

O ile z samej dywergencji pomiędzy WIG-20 a WIG raczej nie można próbować nic wywnioskować, bo takich sygnałów było w przeszłości po prostu za dużo:

Powered by macrobond.com

… o tyle po dodaniu trzeciego warunku opisującego podobną do obecnej krótkoterminową dywergencję pomiędzy WIG-20 a MACD, liczba sygnałów z przeszłości podobnych do obecnego spada do poziomu, który już się nadaje do “organoleptycznej” analizy. Żeby było coś widać rozbiję historię WIG-u 20, w trakcie której pojawiały się takie sygnały, na dwa kawałki:

Powered by macrobond.com
Powered by macrobond.com

Jak widać taki jak wtorkowy sygnał pojawił się w okresie minionego ćwierćwiecza w 13 epizodach rynkowych i generalnie w 12 z nich zachęcał do przygotowania się do krótkoterminowych zakupów. Wyjątkiem były sygnały tego typu z czerwca-sierpnia 2015 roku, kiedy żadne poważniejsze odbicie nie nastąpiło.

Powyższe wygląda ostrożnie zachęcająco, ale przydałoby się jeszcze dodatkowe potwierdzenie w postaci silniejszego zejścia salda nastrojów INI SII do wartości ujemnych. Pandemia koronawirusa rozwija się w naszym kraju ostatnio niepokojąco dynamicznie, więc być może z takim schłodzeniem sentymentu wobec akcji będziemy mieli do czynienia.

Podsumowanie: podobne do wtorkowej dywergencje pomiędzy WIG-20 a WIG oraz pomiędzy WIG-20 i standardowym MACD dla tego indeksu w przeszłości często pojawiały się tuż przed minimami WIG-20 poprzedzającymi przynajmniej krótkoterminowe (kilkutygodniowe) odbicia cen akcji w górę.

Komentarze

        1. koder

          @ red.007

          Wydaje mi się, że to mógł być koniec 4 fali.

          Czy masz może rozpisane struktury tego ruchu.
          Poczytałam trochę o tych strukturach, ale mi ich tam tyle wychodzi, że głowa mała, albo jeden złamany zygzak. Jest jeszcze trzecia opcja źle na to patrzę.

          1. red.007

            TFE jest alternatywne i opisanie czegoś w trakcie,jest obarczone ryzykiem.
            Zatem nie ma przeszkód aby plaskacz czerwiec-październik,uważać także za 2 falę,w stosunku do wzrostu marzec-czerwiec.
            I tak dopiero po czasie się okaże.

            1. koder

              @ red.007

              Może masz rację, najlepiej to widać po fakcie.

              Ja mało się znam, ale narazie widzę to tak:

              1: 1253-1682 (od 16 marca do 30 kwitnia)
              2: zjazd do 1561 (koniec 14 maj)
              3: 1561-1885 (podwójny szczyt 21 lipcai 13 sierpnia)
              4: zjazd do 1658 (podwójny dołek 28 września i wczoraj)

              Pożyjemy, zobaczymy, pzdr,

              1
                    1. sumadartson

                      Nieaktualne. Po dzisiejszej sesji już jeno ok. 17 % brakuje mojej sakwie do rekordowej grubości z marca. A przecie od lutego do marca sakwa podwoiła swoją grubość. Nie to żeby się chwalić, jeno prawdę uszanować.

                      1
                  1. sumadartson

                    artysta_malarz123 14 października 2020 o 16:51

                    //A była w ogóle taka sesja, na której nie wyszedłeś na „+” ?//

                    50/50 Ale jak już wychodzę to na plusisko, chwaląc Pana bo dobry, a nie siebie, o nie.
                    Najgorsze są soboty i niedziele, gdy człek budzi się i zasypia z tą samą ilością w sakwie.
                    Chyba śladem Lorda @Guy Fawkesa zacznę pykać sobotami na Etherze

                    1
                    1. koder

                      @ sumadartson

                      Uważaj , bo to pachnie uzależnieniem.
                      Graj na giełdzie od poniedziałku do piątku a sobotami zacznij pykać … np fajkę. 😉

                      Pzdr,

                      1
        1. sumadartson

          Zaparkowana. A to błąd. Po co kisić ogóra, gdy tyle rarytasów hula po tym padole. Zeskanować perły, zamknąć padakę i zarabiać na WARTOŚCI. Inaczej to strata czasu. Chłop musi być w ruchu, bo jak nie to szybko dziadzieje.

          2
        2. koder

          @ Lafstorant

          Innymi słowy wszystko zależy z jaką perspektywą dokonujesz zakupu.
          Są tu szpece od skalpingu i grają na krótkich ruchach, a niektórzy świadomie kupują na dłuższą metę.
          Innymi słowy spekulujesz albo inwestujesz.
          pzdr.

          1
                  1. koder

                    Cieszę się, że masz poczucie humoru. Mi słownik w telefonie trochę wyciął lapsusa. Ale, cóż trzeba było przeczytać przed wysłaniem a nie po. Tak przy okazji dorzucę zasłyszany SMS tekst, lepszy niż mój:. – Ziomek byłem ostatnio w restauracji. – I???,. – No wiesz chciało mi się puścić bąka, muzyka była głośna, więc wiesz zluzowałem. -I??? – Ta muzyka leciała z moich słuchawek.

                    3
        3. tmoore

          No nie, od początku wiedziałem, że dołka nie złapię. Z premedytacją część zaparkowałem na 3-4 lata. To była moja świadoma decyzja. Nawet nie wiem ile teraz chodzą. 95 procent dejtrejderów przegrywa jak i 90 % nie – dejtrejderów-taka jest statystyka. Górki też nie będę łapał.:)

          2
  1. Darek51234

    Bankier 14 października 2020 o 17:12Odpowiedz
    ????? o quzwa zerknąłęm w kurs otwarcia , sorry

    Antos ty się pomyliłeś a połowa wylądowała na intensywnej terapii.
    Zapomniałem, że miejsc na ntensywnej juz w Polsce nie ma, bo lekarzom nie chce się robić. Ech jak żyć.

    5
  2. Guy Fawkes

    @Lord Mac Erson

    Milordzie, wcale że nikt się z Ciebie nie śmieje, come on!

    Zasadniczo masz rację co do zarazy, która jest rodzajem grypy i narzędziem tranzycyjnym. Nooo może bujasz trochę w obłokach, ale przecież to nic takiego, nie obrażaj się.:))

    1
    1. tmoore

      @ Lord Mac Erson – nigdy z Milorda nie rechotałem mimo, że mam całkowicie inne poglądy na temat walki z epidemią. Nie proponowałem też żebyś się zainfekował od chorego. Podkreślam też, że jestem zupełnie inną osobą niż Sir Guy – bo i takie plotki krążyły a w dodatku gram w tenisa stołowego

      2
  3. long_short

    @Guy

    Jak Lord posługuje się smartfonem i korzysta z poczty elektronicznej to zapewne ma podpiętego maila w telefonie. Zanim poinformujesz go o wysłanym mailu na blogu WB on zapewne widzi powiadomienie o nowej wiadomości na ekranie.

    Po co informujesz jeszcze całą brać lordowską i gawiedź że posłałeś prywatną wiadomość?
    Jak WB kiedyś zamknie blog to wielu straci sens egzystencji chyba.

    10
  4. Guy Fawkes

    @Lord Sumadartson

    //Chyba śladem Lorda @Guy Fawkesa zacznę pykać sobotami na Etherze.//

    No nieee wiem, czy to dobry pomysł, chyba jednak lepiej odpocząć.
    Ja rzadko ”pykam” w szabat, po prostu czasem patrzę na to, albowiem pogański handel kanarkowy odbywa się na okrągło.

    Nie wydaje się Waszmości, że od ostatniej górki zrobiliśmy 3 w dół i 3 w górę? To by grało z koncepcją [november rain].

    (jakby co, to nie używaj Waść zbyt dużej dźwigni).

      1. sumadartson

        Guy Fawkes 14 października 2020 o 20:00
        //Z tym że ogólnie wzrost na giełach i i k.walutach wydaje się jakiś taki niedokończony//

        Pomimo dzisiejszych wyników lepszych od konsensusu, spora grupa WYCHODZI z rynku usiackiego. Czyżby wyniki były ostatecznym terminem realizacji zysków.
        Leeewandowskiiii 2:0 z Serbią

  5. sumadartson

    Guy Fawkes 14 października 2020 o 19:39

    //Lord Mac Erson
    Nooo może bujasz trochę w obłokach, ale przecież to nic takiego, nie obrażaj się.:))//

    Nooo. Lordzie Mac-erson, krach Nasdaqa na horyzoncie a Ty się nie zrywasz? Na shortkoń nie siadasz?
    Shorta nie chwytasz? Czy to się godzi kompanię u szczytu zwycięstwa porzucać?
    (Płacz Baśka bo scenariusz się sypie) : ))

    4
  6. sumadartson

    Guy Fawkes 14 października 2020 o 19:48

    //@Lord Sumadartson
    Nie wydaje się Waszmości, że od ostatniej górki zrobiliśmy 3 w dół i 3 w górę? To by grało z koncepcją [november rain].//

    Dopóki nie zejdą na zamknięciu poniżej 363,63 jest szansa na “5” a nawet 11. Nie twierdzę że nie zejdą, jednak na teraz to jeszcze nie “3 w górę”.

    1. tmoore

      @Lord Summardartson – żadne tem kuce na razie mnie nie interesują. Toż to impudencja jakaś Waszmość Panie. Na jamniku zacnym trza nam peregrynować. Jeszcze trochę. Albowiem na końcu peregrynacyji takiej:
      depravata rei oeconomicae opinio: si productio augetur, parum interest an detrimento futurarum opum vel ambitus salutis id

  7. Guy Fawkes

    @Lord Sumadartson

    Właśnie konsultowaliśmy z lordem Mac Ersonem w tayney kancelaryi obraz Nasdaqa.

    Według mnie po korekcie wzrosty do okołowyborów. Lord Mac Erson pozostał bardziej … zniuansowany.

    No to muszę się jeszcze zastanowić nad k.walutami.

    3
    1. sumadartson

      Wzrosty okołowyborcze nie wykluczone w usiaku. Ja, jako patriota z prapradziada, gram na ojczyźnianym rynku, który słabuje jako i reszta drugoligowego globusa, podskakując jak zając jeno na bolkowych górkach. Palec na enterze w reakcji na nastrój globusa prowadzi do sukcesów. Powszechne oczekiwanie na zmianę trendu w czasie wyborów sprawi że trend albo potrwa do stycznia lub już się zmienił na spadkowy. Większość błądzi ku przepaści stadnie.

      2
        1. sumadartson

          Tak samo możliwe jak to że już się skończył.
          Na indexie cenowym, prezentowanym niedawno przez Arcymistrza, trend wzrostowy skończył się w lutym, co też pokrywa się z lutową prognozą skromnego szlachcica z pra… że zaraz (w lutym) nastąpi superbessa hipercyklu, przerywana niezwykle upierdliwymi korektami!!!, która sprowadzi usiaka do poziomu z 2009 r. a nas Pod Grunwalda a po mniej upierdliwej korekcie-Pod Cedynię, czego i Waszmości życzliwie życzę.???

          1
  8. groowing

    WITAMINA D – tylko ta na receptę czyli DEVICAP kropelki. Pozostałe to olej rzepakowy i placebo, nikt tego nie kontroluje co i ile tego tam jest. Receptowe tak. Od 5 lat daje 5-10 kropelek dziennie i nie pamietam kiedy chorowałem. A w temacie rynko, MAGA lekko przystopował z dodrukiem ale nie martwcie sie krezusi juz niedlugo pojedziemy dalej.

    1
  9. fast_market

    Allegro wchodzi do W20 z dużym udziałem. Czyli ruch indeksu to głównie ruch Allegro i PKO BP. Allegro za 10 dni ma wejść do jednego z indeksów MSCI. To warto obserwować teraz choć może być problem z dostępem do informacji.

Dodaj komentarz