W okresie od dołka paniki z marca ub. r. cechą charakterystyczną zachowania wykresu S&P 500 było jego stopniowe przeskakiwania na coraz wyższe “poziomy kwantowe” przy stopniowo słabnącej dynamice wzorostu.

Takie słabnięcie prędkości wzrostu cen amerykańskich akcji w miarę upływu czasu od momentu, w którym zostały wykopnięte w górę, wydawało się dosyć naturalne, więc kwietniowe zachowanie S&P 500 może być pewnym zaskoczeniem, bo najwyraźniej łamie ten schemat (nie doszło do kolejnego spowolnienia dynamiki wzrostu).
Podsumowanie:
Komentarze
“mogą zasypać popyt” No właśnie z tego co widzę to wszędzie business-outsiderzy piszą, że będzie jak zwykle, czyli realizacja zysków po wynikach.
Proszę się pokusić o swój scenariusz.
w długim terminie celem jest nowe ATH, w krótkim obstawiam, że mogą dać się rano wyszaleć podaży, a potem ją zbiorą, sam bym chętnie jeszcze dobrał
PS dobrze, że Pan jesteś. L czy S na tej serii?
Przecenia Pan moją wiedzę. Data zwrotu się nie zmieniła 8.05 Co do XTB data wypłaty dywidendy chyba jest kluczem. Proszę przemyśleć scenariusz jaki może się wydarzyć na XTB. Chętnie poznam Pana scenariusz. Nowe ATH chyba jest niemożliwe bez większej zmienności.
O max 🙂
A co z tymi nadwyżkami budżetowymi? Wszystkie kraje mają nadwyżkę a kto ma nadniżkę?
Jestem bombardowany informacją, że bańka na krypto pękła. Od rana uslyszalem o kontynuacji spadków już z 8 niezależnych źródeł.
Stop loss na BE i czekamy czy mają rację.
To co?
W poniedziałek okazja do realizacji zysku z L.
Trend jaki jest każdy widzi – boczniak, gdzie zyski bierze się od bandy do bandy, ale to nie jest wcale pewne i łatwe.
A dolar na to : niemożliwe;)))
https://stooq.pl/q/?s=usdpln&c=1y&t=c&a=lg&b=1
A tu jakieś panie ekspertki o dolarze mówiły pod koniec marca;)))
Dlaczego Bitcoin spada?
https://acemarketu.com/?p=393170
Jakieś ostrzeżenie
Rynek 🙂 popracował nad świeczką tygodniową
Pod oporem:
https://zapodaj.net/c835a694202cd.jpg.html
Ten wykres sp500 ma dziwne świeczki, szczególnie z marca b.r
jakies dolne cienie etc.
@konsultant122
Panie ekspertki mówiły 5 stycznia “tylko dolar” na kupno.
Pod koniec marca, panie ekspertki mówiły: “tylko dolar na krótko”
Wiem, że dla oszołomów, czytanie ze zrozumieniem jest trudne….. ale żeby aż tak?
………..
Oczywiście panie ekspertki popełniają błędy,
niestety.
Moja kwietniowa prognoza na 10 letnie bondy USA, jest przedwczesna,
ale jeżeli ktoś zajął długą, błędu nie zrobił.
Natomiast odnośnie giełd całego świata:
dopóki nie wymyślą gdzie można bezpiecznie zainwestować stale dodrukowane pieniądze,
dopóty indeksy będą rosły.
Indeksy, mieszkania i ziemia.
A jak już bondy wzrosną na ~3,5, wtedy będzie załamanie rynków finansowych i deweloperskich.
Ten wykres W20 ma fajne świeczki.
Wzrost od piątkowego dołka nie wyjdzie nad czwartkowego knota.
https://stooq.pl/q/?s=wig20&c=3m&t=c&a=lg&b=1
hmm no to się mocno zdziwię. Moim zdaniem kolejny tydzień wzrostowy.
Jest moja formacja,która się nazywa 3red.
Dwie świece z długimi cieniami/knotami.
Cienie/knoty muszą mieć przynajmniej dwukrotność swoich korpusów.
Rozdziela je świeca z długim cieniem/knotem w przeciwnym kierunku do tych dwóch świec,również musi mieć przynajmniej dwukrotność korpusu.
Ruch po trzeciej świecy,nigdy nie wychodzi nad ekstremum świecy rozdzielającej.
Z ciekawostek taki Pan ciemności
21-24 grudzień 2020
https://zapodaj.net/b225cd0ab240a.png.html
obecnie
https://zapodaj.net/f4eec1389ee24.png.html
@WB
Panie Wojtku, ma Pan godnego następcę.
https://qnews.pl/pl/news/w-poszukiwaniu-szczytu-cyklu-kitchina-na-gpw
Czy ja wiem czy od razu godnego, na razie niech podstawia Panu Wojtkowi statyw, sprząta ciastka po konferencji i się dalej uczy 😉
https://www.facebook.com/352969621437965/posts/3854121084656117/
Nie wklejajcie linków do facebooka. Jeśli już to wklejajcie pełną treść.
Ludzie rozsądni nie mają facebooka.
10 lat temu Mosad wydał zalecenie dla wszystkich obywateli Narodowości żydowskiej – nie używajcie Facebooka. Dlaczego wydał takie zalecenie? – zastanówcie się nad tym.
Też prawda. Ja dałem się wkręcić jakiś czas temu w ten lewacki portal na dla słabszych umysłowo. A bo znajomi a bo komunikacja. Ale ogólnie raczej i na szczęście bardziej jako hejter. Czasem ulże sobie pod jakimś postem
co powiedział wczoraj Harry Dent? cel S&P w tym roku jest Lower Low (około 1500)
https://www.youtube.com/watch?v=O8Yu6I2hpXg
Niemcy emitując obligacje, każą sobie za nie płacić, nie to nie żart.
Dożyliśmy takich czasów, ze nabywca niemieckich obligacji dopłaca do nich:
https://www.spiegel.de/wirtschaft/bund-verdient-zwei-milliarden-euro-durch-aufnahme-neuer-schulden-a-fffa343e-71a5-42f8-add1-4e29bafef38f?utm_source=pocket-newtab-global-de-DE
Ciamajda głupi i nie umie zrozumieć kto takie coś nabywa (z % ujemnym)?
Chyba ze kupcem jest EBC? w takim wypadku byłaby to ustawka mafijna !!!!
Pomyśl innymi kategoriami. To nie inwestycja. Za niewielką opłatą kupujesz bezpieczeństwo.
Ale też nie do końca.
Możesz te obligacje wykorzystać jako depozyt zabezpieczający i lewarować się na innych instrumentach przynoszących profit. Może nawet musisz to robić.
A w bilansie wciąż masz po stronie aktywów najbardziej bezpieczne papiery. Może nawet to obniża jakieś współczynniki regulacyjne.
Trudno mi inne wytłumaczenie znaleźć.
@Sawa
A jak już bondy wzrosną na ~3,5, wtedy będzie załamanie rynków finansowych i deweloperskich.
No nie wiem, Stopa dywidendy SP500 już 1,38%, a rentowność 10-latek już 1,56%.
https://www.multpl.com/s-p-500-dividend-yield
https://www.multpl.com/10-year-treasury-rate
To już logicznie oznacza tyle że kapitał powoli zaczyna widzieć obligacje. Nie wiem czy pozwolą wzrosnąć rentownościom do 3%. Come on!
@Ciamajda
Ciamajda głupi i nie umie zrozumieć kto takie coś nabywa (z % ujemnym)?
Chyba ze kupcem jest EBC? w takim wypadku byłaby to ustawka mafijna !!!!
No chyba chodzi o to że ostatnie do ogolenia z dodatnich rentowności zostaną obligacje amerykańskie i dolar w tym ostatnim spadku rentowności tychże -zrobi swój ostatni szczyt a EURUSD podąży do 1,00 🙂 I wtedy się zmieni system monetarny.
…..Dożyliśmy takich czasów, ze nabywca niemieckich obligacji dopłaca do nich:Chyba ze kupcem jest EBC? w takim wypadku byłaby to ustawka mafijna !…
Trzeba to zrozumieć i przewidywać przyszłość. Tak, to jest bezpieczna inwestycja. Niby ujemne oprocentowanie dzisiaj. Ale jak ktoś ma 900 mln Euro to co ma zrobić? Szuka bezpiecznego przechowania środków. I ono jest bezpieczne. Do tego okaże się za 3 lata, że EBC dopłaci do takich lokat +5% rocznie. Pozornie dzisiejsze ujemne oprocentowanie zamieni się w dodatnie.
Jak się zamieni skoro to jest fixed rate?
Bez handlu tym? No jak?
@WB
//Na razie 40000 dolarów:
ttps://wojciechbialek.pl/2021/04/bitcoin-postraszyl-w-niedziele.html
Później się zobaczy. //
Rynek kryptokonny obfituje w sytuacje przezabawne.
Przed ostatnim ATH dla ubogich np, popularni komentatorzy z yt pokazali podsunięty przez niewidzialną rękę rynku Pi Cycle Indicator, który zawsze dotychczas precyzyjnie wyznaczał szczyt.
https://www.lookintobitcoin.com/charts/pi-cycle-top-indicator/
I jak tylko tym razem również wyznaczył szczyt, nastychmiast o wskaźniku zapomnieli. Chciałoby się powiedzieć, jakby na rozkaz oficera prowadzącego.
Kiedyś mówiło się, że jakby za dotknięciem czarodziejskiej różdżki, więc wygląda na to, że oficerowie prowadzący mają coś wspólnego z magią. I kabałą of course, bo Pi Cycle to liczby, jasna sprawa.:)))
A Kamil Lodzermensch, któren zna wszystkie tajemne wskaźniki, zamilkł kompletnie. Jutro ma być jakaś konferencja popularnych wodzirejów kryptokonnych.
Ja się rzecz jasna ciągle mylę, ale tym razem wyszedłem całkiem (jedną sesję przed ATH dla ubogich), bo wykres mi się bardzo nie podobał i ten rynek – pingong botów bardzo mnie zmęczył.
Z postawy około werbalnej popularnych komentatorów wnioskuję, że spora flota jest ugotowana w krypto i będzie komu panikować, jeśli rynek zejdzie niżej. A jakby tak jeszcze przebił 40k?:))
http://fxpro.ctrader.com/c/k5h2n
http://fxpro.ctrader.com/c/H5h2n
http://fxpro.ctrader.com/c/q5h2n
https://zapodaj.net/904ecd7fcb206.png.html
Wykresu jednokreskowego nie uaktualniam, wczoraj wyglądał tak:
https://www.lookintobitcoin.com/charts/relative-unrealized-profit–loss/
Nie chcę nikogo zmylić, uważam, że to nie koniec, ale problemem jest korekta, na której temat nie mam jeszcze pomroczności jasnej.
Ja się rzecz jasna ciągle mylę
Pytanie est, jakiego rzędu mamy korektę.
Na pierwszy rzut oka są dwie strefy, 40k+ (minimum spadku z klina) i 30k (dno fali czwartej).
https://www.tradingview.com/x/BbcL1bGd/
A dywergencje są rozległe…
Sir nie mam dostępu do precyzyjnych wykr. historycznych BTS. Kiedy dokładnie wyznaczył szczyt (2017-2018). Chcę zobaczyć ile to było dokładnie sesji przed US.
Bitkoń miał szczyt poprzedniej hossy 17.12.2017 Milordzie.
Jeszcze muszę się przyjrzeć dokładnie i zastanowić, ale poziom 40k+ wygląda na bardzo poważny, tyle że czasowo to powinno trochę potrwać.
hmm czyli ponad miesiąc przed szczytem w US. A możesz zweryfikować jeszcze jakiś inny istotny szczyt BTC względem następującego w tej okolicy PZ . w US. Gdzieś padło przesunięcie 2 tygodniowe ale okazuje się, że może być większe 🙂
Nooo nie widzę takich punktów.
Ale w ostatniej hossie charakterystyczne było, że alty grzały dłużej niż bitkoń.
Eterkoń miał szczyt 13.01.2018.
Wtedy bitkoń miał wtórny niższy szczyt 6.01.
https://www.tradingview.com/x/1G3qB2V7/
https://www.tradingview.com/x/brDpEQ0o/
Tu masz te szczyty Milordzie.
dzięki looknij jeszcze na jakiś inny istotny historyczny szczyt BTC względem szczytu na giełedach w US.
Trudno to porównywać na jednym wykresie:)))
https://invst.ly/ukv8i
w 2019r. ten szczyt w okolicach czerwca był dokładnie w jaki dzień ??
https://www.tradingview.com/x/yP1Y6DCF/
https://www.tradingview.com/x/iNcxn9Dn/
https://www.tradingview.com/x/ZC82rFsJ/
Ostatnia biała świeczka hossy 2017 była 16 grudnia na moim wykresie, ale najwyższy punkt był 17 grudnia.
Ale gdyby wziąć pod uwagę nie konkretnego konia, tylko cały marketcap,
https://coinmarketcap.com/charts/
to dostajemy szczyt 7.01.2018 i jego retest dzień później.
I widzisz – tutaj 3 tygodnie przesunięcia więc pokrywałoby się to z koncepcjami nadejścia korekty na rynkach w 1 połowie maja.
Obecnie szczyt na bitkoniu był 14.04, a na marketcapie trzy prawie równe szczyciki od 14. do 17.04.
Myślisz Milordzie, że będzie korekta giełd w 1 połowie maja?
To mogłoby pasować, bo do szczytu giełd bitkoń mógłby robić falę B korekty.
Chodzi mi o to, że ta korekta kryptokonna powinna trochę rozciągnąć się w czasie.
@Sir jestem przekonany o jej nieuchronności. Ale cały czas nie mam pewności, w której części maja będzie szczyt. Dlatego szukam inspiracji w k.walutach (opóźnienie względne).
40 miesięcy Kitchina (od końca stycznia 2018) wskazuje na trzecią dekadę maja. Ale zdarzają się spore odchyłki czasowe w tym cyklu.
Trochę nie uchodzi Milordzie tak zatajać na wykresach narodziny krypty, przeto przytoczę jej historię od poczęcia, z podziałem na piątkę Elliotta i korektę w ramach nieregularnej 3-3-5
https://stooq.pl/q/?s=btc.v&c=20y&t=l&a=lg&b=0
Piątka trwała od 17.07.2010 na poziomie 0,05 usd do 16.12.2018 na poziomie 19345,49 usd
Od szczytu z 16.12.2018 trwa nieregularna trójka korekcyjna A-B-C czyli klasyczna 3-3-5, (szczyt B powyżej początku A) której fala C powinna sięgnąć poziomu dna fali czwartej korekcyjnej (1237-111usd) z okresu 04.12.2013-21.02.2014.
Jest jeszcze możliwy inny wariant, że od poczęcia krypta jest w pierwszej fali wydłużonej (9iątka zamiast piątki). Aaaa wtedy to milyjon za kryptę mało będzie.
Jeno czy jest na świecie 17 milionów milionerów gotowych oddać swój milyjon usd za lichą kryptę?
Trochę, to nie uchodzi szlachcie z pradziada błaznowanie.:)))))
Chodzi o to że jakiś świeżak mógłby mylnie wywnioskować z Waszmości wykresów że krypta powstała za co najmniej kilo usd, a ona wyszła z kompa do sieci za 5 lichych centów. Poza tym wszystko doskonale. Lecim na 200 usd albo milyjon.
Wojciech Białek
Co jakiś czas napotykam w sieci artykuły na temat nierównowagi w systemie Target2, którą niektórzy komentatorzy uważają za tykającą bombę mogącą rozwalić strefę euro.
https://sdw.ecb.europa.eu/reports.do?node=1000004859
https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=TARGET2&action=edit§ion=13
https://mishtalk.com/economics/who-benefitted-from-the-euro-and-who-pays-the-piper-now
Czy ta nierównowaga ma Pańskim zdaniem potencjał czarnego łabędzia? Jakie warunki musiały by zostać spełnione żeby doszło do implozji?
Mam inne zdanie niż Pan Wojciech Białek, w kwestii oznaczenia fal Elliotta na DAX – ie.Nawiasem mówiąc, większość oznaczeń fal Elliotta na zagranicznych indeksach, zamieszczonych w Internecie i sygnowanych przez profesjonalnych analityków, jest błędnych i nie warto się nimi posiłkować. Nie zgadzam się z Panem Wojciechem Białkiem, że 30 lat GPW to zbyt krótki okres, żeby próbować oznaczyć fale Elliotta na WIG-u, i że potrzebny jest do tego jakiś szerszy kontekst. Zgadzam się z Panem Wojciechem Białkiem, że robotnicy budujący “te schody”, wzięli sobie wolne i przez pewien czas, począwszy od poniedziałku, nie będą przychodzili do pracy. Windą do…?
Moment rozstrzygnięcia zbliża się wielkimi krokami.
Jak to rozegrać?
Ano cierpliwie czekać i podłączyć się do strony, która zdobędzie przewagę (gdybym miał teraz obstawiać to stawiałbym na wybicie górą):
https://zapodaj.net/592a777c117e0.jpg.html
https://zapodaj.net/954cc1f85ff9f.jpg.html
XTB – uproszczony scenariusz
1. Dobre wyniki za 1 kwartał
2. Wypłata dywidendy 30.04 – dokupowanie akcjonariuszy
3. Wzrost zmienności w maju
4. ZEA na dniach
Wniosek target 25 zł do końca maja
P.S Projekcja obarczona ryzykiem 🙂
Pozdrawiam
Nie mam nic przeciwko takiemu scenariuszowi, bo mam sporo towaru, a w styczniu to Pan miał rację (ja obstawiałem mniej paniczną reakcję na wyniki).
25? – Absolutnie.
@Max2. Cieszę się że wróciłeś. A co do XTB też liczę na pozytywny scenariusz, temat ZEA miał być podany w I kwartale i coś to przeciąga się, choć prezes jest bardzo optymistyczny. Pozdrawiam
datik 21 kwietnia 2021 o 15:44
//sumadartson
Poproszę o wyjaśnienie różnicy pomiędzy „ząbkiem” a „bolkową górką”//
Jako że dobry los czasem wysyła człeka w świat szeroki (@piotrze, apartament M3 w odróżnieniu od dworu nie posiada ogrodu, poddasza i trzech stajni), odpowiadam z opóźnieniem:
Bolkowa górka nie ma nic wspólnego z polityką. Drzewiej bolki pełniły rolę obecnych januszy. Bolkowa górka (początkowa zwyżka) formuje się pomiędzy otwarciem kasowego a przedpołudniem. Nie jest regułą, jednak zdarza się na tyle często, że otwarcie S na jej szczycie daje przyzwoity profit w perspektywie od godziny do końca sesji. (uwaga na otoczenie globalne i możliwą zwyżkę do końca dnia)
Ząbek z kolei to krótkie odreagowanie po silnym spadku, gdy rynek rypnął zbyt mocno w zbyt krótkim czasie (przymykamy s) Występuje w dowolnym momencie. Ponowne otwarcie s w momencie sygnału słabnięcia odbicia. Sorry za rozwlekłość odpowiedzi.
Tu może być powrót do świetności – tylko pod co? (Po co?):
https://zapodaj.net/97eb3eff9ebda.jpg.html
Tak mi czasem te Waszmości wykresy nie pasowały, no ale ten to chyba pochodzi z ósmego wymiaru czasoprzestrzeni? Nie spotkałem takiego cdra dotychmiast.
A niby co w nim nie halo?
To wykres logarytmiczny ze stooq.pl, ot i cała tajemnica, a nie zaraz tam ósmy wymiar czasoprzestrzeni.
Proste jak budowa cepa – już bardziej zrozumiale się nie da, dziwię się Waszmości, że coś mu nie pasi..
Ze stooq powiadasz Waszmość?
Hm. Jak tylko zagarnę harty ze spaceru wkleję wykres z właściwego Stooq’a bo Waszmości to chyba jednak z innej czasoprzestrzeni przywędrował.?
No faktycznie pomyliłem się to nie był wykres ze stooq.pl, ale to nic nie zmienia, bo z właściwego stooq.pl wygląda tak samo:
https://zapodaj.net/acd3db8dda3d2.jpg.html 🙂
Faktycznie tak samo?:
https://stooq.pl/q/?s=btc.v&c=20y&t=l&a=lg&b=0
https://zapodaj.net/97eb3eff9ebda.jpg.html
Radzę zmienić patrzałki bo Waszmość zbankrutujesz niechybnie
Ja widzę PEWNĄ różnicę. Szacun
Teraz to i ja widzę zasadniczą różnicę w tym co Waszmość pokazała ze stooq.pl- no tośmy się wreszcie dogadali. :):):)
Tylko ciekawe w tym wszystkim, który z nas więcej łyknął.
Ja dopiero zaczynam, poniżej właściwy
Teraz to żem palnął jak niewidzący.
Już zapodaję właściwy
https://stooq.pl/q/?s=cdr&c=30y&t=c&a=lg&b=0
@Lord Mac Erson
Jeżeli hipotetyczna korekta majowa będzie tego rzędu co wrześniowa, to wtedy bitkoń miał szczyt 17 sirpnia, a SPX 1 września.
No ale teraz nie musi być tak samo.
Oczywiście że nie musi. A nawet może się okazać że tym razem szczytowanie usiackie wyprzedziło szczyt świetności krypty, jako że bezskrzydła nieodgadnioną bywa.
Jak ktoś lubi historię i dobre wizualizacje mapek to polecam ten kanał, zwłaszcza historię imperium osmańskiego. Ten odcinek to jeden z kluczowych momentów w naszej historii:
https://youtu.be/kRbhcu03CgE
Max2 25 kwietnia 2021 o 19:21
XTB – uproszczony scenariusz
Wniosek target 25 zł do końca maja
Jak dla mnie 14 zł.
Gut Fawkes,
1. Miałeś odwagę otworzyć shorta na BTC ?
2. Dlaczego piszesz, że to jeszcze nie koniec hossy skoro PI wyznaczył szczyt ?
Sehr Gut, Guy Fawkes 😉
Milordzie @ Guy Fawkes
Jak się okaże żeś swoim short(za)bitkoniem wypłoszył z rynku Elona to będziesz sławny. Tyle że wtedy owe 40 kilo usd może może pęknąć niczym space x.
Na 200 usd przyjdę z odsieczą. (Pod Grunwaldem)
@Sir Guy
“Jeżeli hipotetyczna korekta majowa będzie tego rzędu co wrześniowa, to wtedy bitkoń miał szczyt 17 sierpnia, a SPX 1 września.”
To już mamy 3 przypadki
W każdym BTC wyprzedzał US od 2-4 tygodni, średnio 3.
Nie wiem tylko czy harremu wystarczy depozytu do konca tego roku bo moze byc 4500 a moze byc i 6700 dla drukarzy to zaden problem. Teraz wszyscy i tak maja wlepione gały w jeden temat wiec tak samo jak zydowskei wladze z pisu wycinaja u nas lasy na skale jakiej nie bylo od Mieszka I tak samo tam nikt nei zadaje pytan co to za obled sie odbywa na giełdach, przeciez mamy ponoc kryzys…
Mistrz lokalnych dołków na krypto znów to zrobił.
Niewiarygodne 🙂
Na rękach nosić tego szlachetnego człowieka- każdy jeden wpis wart deszcz monet 😉