Byle do listopada?

Amerykański rynek akcji był w okresie minionych 2 miesięcy niezwykle mocny. Indeks w trakcie 40 sesji wzrósł o ponad 17 proc., co było najsilniejszym tego typu ruchem od wiosny 2020, kiedy to rynek akcji w USA dynamicznie odrabiał straty poniesione podczas covidowej paniki.

Równocześnie – co mogło być nieco zaskakujące – indeks z marszu przełamał silny poziom oporu wyznaczany przez jego szczyt z przełomu maja i czerwca oraz minima z końca lutego i pierwszej połowy marca.

Teraz ten poziom – powiedzmy około 4160 pkt. – powinien teoretycznie stanowić teraz wsparcie, ale oczywiście nie można być tego pewnym.

Znacznie gorzej prezentowała się GPW. Tu apogeum spadków WIG-u 20 wypadło nie w połowie czerwca jak w USA, ale dopiero miesiąc później, a późniejszy wzrost był bardzo mizerny.

Nie przesądzając tego, co może się wydarzyć w krótkim terminie, warto jednak zauważyć, że na początku maja br. WIG-20 wybił się w dół z formującej się od grudnia 2020 formacji “głowy z ramionami”. Jej rozmiary sugerują, że docelowym poziomem spadku są okolice 1400 pkt., a założenie, że struktura formująca się po wybiciu w dół z początku maja będzie symetryczna do fali spadkowej poprzedzającej to wybicie (od połowy października 2021), otrzymujemy okolice połowy listopada br. jako termin zakończenia bessy. Wtedy być może będą kulminować obawy przez zimą i kręcącą swymi kurkami z gazem Rosją.

Komentarze

  1. Max2

    Tąpnięcie to będzie miał ekscelencja jak usiądzie na sedesie i baaardzo się postara.

    I to będzie ta trzecia prawda ks. Tischnera. 😂

    Wzorem Prezesa niech hrabia kupi kajecik ( jak hrabiego nie stać – za sponsoruję) i niech hrabia pilnie notuje co pisze Mac (nie mylić z duchem – to inny byt) a nie wypisuje na najlepszym blogu (choć podupadłym jeżeli takie osobniki tu piszą 🙂 pierdoły. Może się hrabia na stare lata czegoś nauczy. 🙂

    2
    1. sumadartson

      Ale o so chozi ekscelencji? Przecie mamy horyzont w drodze do kosmosa a “tąpnięcie” to chyba eselensa miał “na tronie” gdy odkrył trzecią prawdę ks. TIschnera. I co się tak podnieca jakby ksuta obaczył.

      1
    1. sumadartson

      Odkąd pan Wojciech Białek odszedł z Głownego Analityka pko bp, ta instytucja schodzi na psy. A jak na takie prześladowanie Polski przez urzędasów unijnych przy wsparciu agenturalnej oPOzycji, to rzeczywiście mamy kosmos.

      4
    1. animetal_slave

      Nie wiem czy Pan Wojciech jeszcze czyta komentarze, stąd nieśmiało tylko zasugeruję, że gdybyśmy sobie zakończyli bessę od 2007 z przytupem, w okolicach/poniżej marca 2020, no to będzie wzywał jeden z ulubionych cykli Pana Wojciecha, o którym sporo debatowano w 2019 roku. Wielka rotacja z DM na EM pod hossę inflacyjną będzie wzywać.
      Ale co ja piszę, tu i teraz eksperci liczą nóżki w górę.

      9
      1. Wojciech Białek (Autor
        Wpisu
        )

        Ale do takiej rotacji potrzebny jest słaby dolar tak jak w latach 2002-2007. Ale jak Amerykanie mają zrobić słabego dolara, jak mają 40-letnie rekordy tempa inflacji? To się jakoś chyba nie za bardzo klei.

        1
  2. Idmmaximus

    Pan Wojtek nigdy nie pracował w PKO BP zawsze się dziwiłem jak ludzie mogą mylić banki ale ludzie którzy zajmują się inwestycji powinni rozróżniać PEKAO od PKO …..

    A taki błąd już widzę chyba z 3 raz 🙂

    28
    1. duch_natury

      @Karnak please ląduj powoli z tego kosmosu na ziemię. 20% wzrost w US spowodował ledwo pierdnięcie 7-8% u nas. Każdy zawachanie w US to -2% na bananie. Jak przyjdzie w US prawdziwy powrót do bessy to będziesz miał lądowanie awaryjne z kosmosu na szczyt Kilimandżaro a potem skok na główkę w przepaść.

      5
      1. sumadartson

        Horyzontalny trend – masakra dla ideowców hossy i ideowców bessy.
        Trzeba być elastycznym.
        Grać hossę na perłach s.a. bo wartość zawsze się obroni i grać bessę na shortach, zbierając premie na spadkach.
        Czwartowa S 1706 do zamknięcia za 1666.
        I cała filozofia

        1
      2. karnak

        To oczywista oczywistość – jak przyjdzie, ale jeszcze nie przyszła i w Stanach gra się, jak w hossie, a u nas jest beztrendzie i gra, jak na razie, od bandy do bandy. Zmienią się sygnały AT to i zmieni się sposób gry.

        2
      3. zorro

        @duch_natury

        chyba nie do końca masz rację bo np. taki RTS Rosja od lutowego dołka urósł do czerwca ok.100%. Podobnie wyglądało z rublem. Widać, że kapitał spekulacyjny szuka tanich okazji. Nazwa kraju w którym inwestują nie ma znaczenia.

        4
  3. ronin

    DNO bessy za kilka m-cy.

    Np. proste zależności:
    Wzrosty cen gazu powodują osłabienie EUR ( do USD). Słabe EUR to słaby złoty. Słaby złoty to spadek cen akcji na GPW. Jesienią i zimą należy spodziewać się wzrostów cen gazu ( także po wyborach w listopadzie do Kongresu w Stanach, wzrostu cen ropy). Najgorszy wariant to mroźna i bezwietrzna zima z zakręconym kurkiem gazu do Europy.
    DNO bessy
    Kiedyś tutaj pisałem: dno wypada w listopadzie br. lub w dacie wyborów w Polsce (dołek lub dołek wtórny?) po odblokowaniu Polsce kasy z KPO. Już po wyborach 25 września we Włoszech, rządzący UE eurokraci zaczną się mocno denerwować, a rynki akcyjne z wyprzedzeniem będą spadać. Koniec bessy powinien wywołać panikę na giełdzie oraz skrajne niedowartościowanie akcji na GPW. Np. Pekao, KGHM poniżej 50 zł, PKO BP, PZU poniżej 20 zł, Grupa Azoty poniżej 25 zł itd ( tutaj wzorcowe RGR).
    To tylko prognoza, zależna mocno od prognozy …pogody na nadchodzącą zimę;))))

    8
      1. ronin

        Nieprawda. Pisałem, że spodziewam się w lipcu i sierpniu wzrostów, w listopadzie dołka, w grudniu wzrostów. To był pierwszy wpis. W drugim wpisie pisałem, że końca bessy spodziewam się w dacie wyborów, po których UE odblokowałaby nam kasę z KPO. Spodziewane letnie wzrosty w lipcu, sierpniu to nie żadna hossa, tylko korekta w trendzie spadkowym. O żadnej letniej jesiennej hossie nie pisałem. Byłoby to nielogiczne, skoro wrzesień wymieniłem jako spadkowy.

        5
    1. ronin

      Wybory jesienią 2023? Możliwe, ale UE i totalna opozycja może przyśpieszyć wybory. UE ma w tym duże doświadczenie ( np. Grecja, Włochy). Celem UE jest doprowadzenie do zmiany u nas władzy, nie po to wyznaczyła zadanie i przeznaczyła znaczne środki wyznaczonemu przez siebie rudemu “komisarzowi”, który ma wsparcie Berlina i Putina.

      8
  4. karnak

    Moje widzenie rynków średnioterminowo.
    USA – od ostatniego piątkowego dołka mozolne wspinanie się na nowy szczyt (liczone raczej w miesiącach).
    W tym czasie u nas mogą zrobić większą falę wzrostową korekcyjną ostatnich 10 miesięcznych spadków do poziomu ok.1900.
    I tego się na razie trzymam, a jak rynek zrobi inaczej to nie będę się upierał.

    1
  5. Max2

    Mój scenariusz do końca roku.

    W piątek zaczęliśmy falę spadkową która potrwa do początku września. Odbicie potrwa do grudnia. Mikołaja w tym roku nie będzie.

    https://wiadomosci.wp.pl/jacek-sasin-obiecuje-ze-nie-zabraknie-pradu-w-gniazdkach-sprawdz-najlepsze-agregaty-pradotworcze-i-latarki-opinia-6801351901182464a

    Co do gazu podobno na dzień dzisiejszy brak zakontraktowanego gazu w 40%.

    Jedynie co morze zrobić ten rząd to oddać Polskę pod opiekę NMP. Na nic innego ich nie stać. No ale to przerabialiśmy na przestrzeni dziejów stawiając się w roli ofiary.

    5
    1. Max2

      Pisze się sondaż. Dbajmy o poprawną pisownie języka polskiego, bo w przeciwnym razie “upodlamy się” do nieuków i “ciemnogrodu”. Przyglądając się wynikom śmiem twierdzić że w dalszym ciągu pokutuje narodowa cecha “strachów i ciemnogrodu” Wysunięta kasztelania to nic innego jak “pomruk zagłady” ostatnich legionów w Brytanii za czasów końca imperium rzymskiego. Smutne to i mam nadzieję że nieprawdziwe gdyż żyjemy w dobie internetu. P toya uwarunkowany przeszłością będzie oportunistą, mi pozostaje wiara.

      2
  6. konsultant122

    No to kolejny sondaż. Kto za tym że szczyt kryptokoni był w listopadzie 2021 , a wszystkie bajki kryptosekty o nie skończonym cyklu krypto i szczytach ATH na przełomie 2022 /2023 to jedynie kłamstwo mające na celu wrobienie nowego pokolenia inwestorów?

    15
  7. konsultant122

    Kto jest za tym że bitcoin wcale nie szczytował w listopadzie 2021 i 75% korekta od szczytu wszechczasów to jedynie korekta w cyklu wzrostowym , i zanim zobaczymy realną recesję w gospodarce, osiągniemy szczyty bitcoina za kilka miesięcy ?

    6
    1. konsultant122

      Przypuszczam iż musi się znaleźć jakiś rynkowy trigger, fatum które zakończy ten powyższy spadek siły relatywnej. Być może będzie on miał miejsce w trakcie spadków u Jankesa (mocniejszych niż u nas) a być może dopiero w kolejnej hossie.

      1
    1. duch_natury

      ” teoria o jakiej słyszałem to przejście kapitału z rynków rozwiniętych na rozwijające.”

      to nie teoria – to normalny cykl, który prędzej czy później nastąpi.

      podobnie jak były długie lata niskiej inflacji a teraz weszliśmy w fazę wyższej inflacji

      11
        1. animetal_slave

          Proszę zobaczyć indeks dolara i jego szczyty. Od 1970 roku do teraz ile było szczytów dolara, i co sie działo z przepływami po ustanowieniu sekularnej szczytu na rynkach DM vs EM?
          /////
          Z innej beczki: Tajwan.

          4
    2. animetal_slave

      20 lat. Czyli niecały jeden cykl. Stad nic nie rozumiesz.

      A dlaczego mnie znowu obrażasz? Przecież liczysz nóżki w górę. Zacząłeś na samym szczycie bear rally i liczysz. Zobaczymy ile naliczysz do grudnia:)

      Wider_swider 12 sierpnia 2022 o 19:25
      mac, od nowego tygodnia liczę Ci nóżki w górę. Każdy dzień z nowym szczytem swingu wzrostowego to kolejna nóżka

      5
  8. Idmmaximus

    Pytanie do Pana Wojtka …. z tego co pamiętam kilka lat temu Pan Wojtek obstawiał zmianę cyklu na wschodzące rynki ….i szczyt ok 2024 dużej hossy ….. Może by Pan Wojtek usiadł nad problem i zastanowił się gdzie widział by koniec jakbyśmy pomału zaczęli zmieniać relatywna siłę na rynki wschodzące ….

    1
      1. Idmmaximus

        Ostatnio kupiłem PKP Cargo …. Po dwu letniej formacji bocznej z dużym akumulacyjnym wolumenem oraz pierwszym od dwóch lat dodatnim kwartałem jeżeli chodzi o zysk ….myślę że inwestorzy mogą zainteresować się spółka tym bardziej że ma co robić do końca roku 4,5 mln ton węgla do rozwiezienie czeka 😀

        A na longa i cykl siły rynków wschodzących i siły spółek value …. Standardowo Stalprofil i Stalprodukt który cały czas jest zawieszany w portfelu 🙂

        2
    1. Wojciech Białek (Autor
      Wpisu
      )

      @Idmmaximus:
      “Pytanie do Pana Wojtka …. z tego co pamiętam kilka lat temu Pan Wojtek obstawiał zmianę cyklu na wschodzące rynki ….i szczyt ok 2024 dużej hossy ….. Może by Pan Wojtek usiadł nad problem i zastanowił się gdzie widział by koniec jakbyśmy pomału zaczęli zmieniać relatywna siłę na rynki wschodzące ….”

      Się zastanawiam, ale niewiele mi z tego wychodzi. Może zrobię następny wpis o tym. W każdym razie względna siłą MSCI Emerging Markets Index do S&P 500 nadal spada i jest obecnie na takim poziomie jak w dołkach ze stycznia 1999 i października 2001. Dolar się nadal umacnia jak w latach 1992-2002. W takim warunkach EM jest trudno. W poprzednim cyklu dopiero 911, który sprowokował późniejsze kosztowne amerykańskie wojny zmienił trend dolara na spadkowy i uruchomił siłę EM z lat 2001(3)-2007. No tyle, że w 2001 roku surowce były tanie, a teraz nie są.

      Nie za bardzo to się wszystko klei.

      1
  9. duch_natury

    @konsultant
    :Żeby mnie pokroili to nie widzę dołka bessy w listopadzie. Cykl 32 miesięczny?:

    Już któryś raz powołujesz się na ten cykl (niewiadomego pochodzenia).
    Czy możesz mi wskazać jak i gdzie ten cykl zafunkcjonował w przeszłości ??

    1
    1. animetal_slave

      Nie ma. Ale może trafić, że double bottom będzie. Listopad/grudzień 2022 i maj/czerwiec 2023.

      Choć to bez sensu o tym pisać, tu i teraz na nasdaq gramy 400 punktow w górę na dzien. Do czerwca 2023 zarobi się 80 tys punktow na nasdaq!

      6
    1. duch_natury

      Nie wiem 🙂
      Jedyne drogowskazy to otwarty cykl Kitchina na 2 połowę 2022 lub sam początek 2023 więc spodziewam się dołka w najbliższych kilku miesiącach.
      Analogia do 2008r. wskazuje dołek październik-listopad na bananówce w przedziale 1400-1500 – parzysty rym pojedynczy dołek
      Analogia do 2016r (tam były dwa dołki).
      Z reguły zmienności obstawiam pojedynczy dołek.

      2
    1. Max2

      O tym że hrabia ma 1 shortkonia wiedzą już wszyscy. Łącznie z Buffettem 🙂 Notabene za radą Maca 🙂

      sumadartson 18 sierpnia 2022 o 17:06
      Odpowiedz

      Otwarta wyłącznie z sympatii dla @ducha maxa2.
      Szlachta dałaby się nawet powiesić dla kompaniji przezabawnej.

      1. sumadartson

        Zgadza się ekscelencjo. Przednia kompanija droższa od pieniędzy. A gdy jeszcze przezabawna to pełny sukces jest.
        A eta dziewoczka to pachnie prowokacją pucinowskiej mafii. Żeby zmotywować “piewcę pucina” do jeszcze lepszego szczekania na “faszystów i nazistów” z Ukrainy.

        4
    1. Pc39442

      czytam ze USA szkola ukrainskich pilotow na A10 Warthog. wejda do sluzby za kilka miesiecy. Oprocz tego inne systemy np p-lot tez potrzebuja jeszcze miesiecy na wejscie do linii. to oznacza ze cala wojna spokojnie sie przeciagnie jeszcze rok.
      Ukraincy nie moga sobie pozwolic na wykrwawienie sie obecnie. Musza dostac odpowiednie systemy zapewniajace przewage w powietrzu i w artylerii.

      ciekawa sytuacja w UE bedzie bo blokujac KPO Brukselka gra de facto do jednej bramki z moskwa. to sie staje oczywiste dla wszystkich. wiec przedluzajaca sie wojna i dalej obstrukcja niemiecka spowoduje albo rozklad UE bo Polska przestanie wywiazywac sie ze wszelkich umow, albo koniec monopolu Niemiec na dyktat i de facto nasze zwyciestwo. na razie jest pat jednak czas gra na nasza korzysc. mam wrazenie ze opozycja doszla do sciany. tusk obnazyl sie jako sterowany agent ktory nie chce ale musi bo dostal Befehl z centrali. wszytko jest juz widoczne golym okiem. Kazdy dzien bez KPO to erozja zaufania do brukselki i opozycji agenturalnej. takze trwaj wojenko!

      16
    2. Max2

      Bardzo dobry materiał. Jedna uwaga. Każdy z nas postrzega rzeczywistość pod swoim uwarunkowaniem z dzieciństwa. P. Dylewski wydaje się że rozumie te kwestię, jednak podświadome uwarunkowania nadal nadają kształt jego opiniom. (skażenie komuną) To że jego doświadczenia wydają się “prawdziwe”, nie znaczy że Ukraińcy powielą jego schemat. Tak to z nami bywa gdy “widzimy” trochę więcej i zaczyna nam się wydawać że “zjedliśmy wszystkie rozumy”.

    1. Pc39442

      hmm on sobie nie radzi z zaprzeczeniem i potrzebowal zdjac maske i porzucic tlumienie. mila mloda dziennikarka wydala mu sie bezpieczna przystania (moze jedyna????). to znaczy ze jest juz na skraju zalamania i nawet nie ma z kim przegadac swoich problemow! humor juz porzucil wczesniej na rzecz tepej agresji. facet ma wielki konflikt wewnetrzny. fatalny material na lidera i fatalny material na przywodce panstwa.

      5
            1. Pc39442

              a Ty zawsze poslugujesz sie jednym i tym samym trickiem i zarzucasz ze ktos projektuje swoje cechy na innych. w ten sposob nie jestes zdolny prowadzic dyskusji bo zawsze postawisz przed kims sciane z lustrem. to bardzo wygodne ale jakby kazdy tak robil to bysmy nie rozmawiali a jedynie jak male dzieci mowili lusterko lusterko lusterko. nie bede wnikal w twoje uwarunkowania z dziecinstwa choc mam swoj poglad na twoja sytuacje rodzinna.

              8
            2. Pc39442

              czy moja proba opisu tego co sie dzieje w glowie tuska dotyka Cie bezposrednio max?
              moze za bardzo sie identyfikujesz z IDOLEM?
              juz raz to pokazales, wsciekle atakujac mnie za krytyke pomyslow tuska dot. psychiatrii dzieciecej
              mysle ze sa narody majace problem z identyfikacja z idolami ale Polacy raczej nie naleza do nich. to raczej cecha rosjan albo niemcow. maja sklonnosc ulegania totalitaryzmom

              5
      1. sumadartson

        “Dawaj więcej na pohybel gościa” i POniemieckiej oPOzycji. Ukraina już międzymorka. Podsłuchałem w markecie jak przez telefon Ukrainka z dumą opowiada że pracuje w polskiej firmie i bardzo się raduje z pobytu w ten kraj.

        9
    1. sumadartson

      Ekscelencjo @Max, nie słuchaj tego, bo żółć zaleje waści wełnę.
      “Ukraińcy życzliwie wspominają czas gdy byli z Polską i Białorusią w granicach Rzeczypospolitej Szlacheckiej”.

      “Euforia walki jak w czasach Solidarności”. Niestety my nie mieliśmy karabinów aby wystrzelać PrOruską ubecką swołocz POKOmunistyczną, która teraz poprzez pucinową i rzeszową agenturę w brukseli próbuje z powrotem przejąć władzę. Jednak “Tu radio Solidarność” Kornela Morawieckiego było potężniejszym orężem. Mateusz, napier…aj ku wolności.

      5
          1. duch_natury

            Ja czasy PRL-u wspominam z rozrzewnieniem.
            Granie w nogę, w kapsle, wojny osiedlowe w smigus dyngus, oranżada z saturatora z niepowtarzalnym smakiem, wystane w długiej kolejce płyty winylowe z zajebista polską muzą, pierwsze miłości i tańce przytulańce w rytm ” the power of love” , wyjazd na kolonie do DDR-u i pierwsze szlify językowe (“komme nach hause kinder machen”), ZX Spectrum i niesamowite gry komputerowe.
            Żyć nie umierać….

            10
      1. karnak

        Nie ma innego realnego wybory jak PIS albo PO.(bo inni się nie liczą w procentach)
        Nie będąc zwolennikiem PISu stajesz się zwolennikiem PO mimo , że temu zaprzeczasz.
        Takie są tego konsekwencje.
        ===>
        Trzeba wybierać mniejsze zło, czyli PIS 🙂

        17
        1. sumadartson

          Nieszczęścia ludzi nie wolno nazywać farsą, ekscelencjo. Nawet jeśli się nienawidzi “ten kraj”.
          Przez uległość i głaskanie pucina znów “niemcy ludziom zgotowali ten los”, przy wsparciu o grozo POniemieckiej oPOzycji w brukseli i w “ten kraj”.
          Nie wiem czy ekscelencja POkrzywdzony ubek, lbgciarz, przestępca czy antyklerykał, że tak nienawidzi “ten kraj”.
          Bo nie wiem jak bardzo trzeba nienawidzieć “ten kraj” aby klaskać w PE na słowa “trzeba zagłodzić Polaków” owej niemry o ruskim imieniu wiera, której oczęta wyrażają niespełnioną tęsknotę za rozumem.

          5
          1. Max2

            Wkleiłbym hrabiemu tekst z Newsweeka Sekielskiego ale wiem że hrabia nie przeczyta. Posłużę się tylko cytatem :

            ” Nic bowiem nie udało się Jarosławowi Kaczyńskiemu tak bardzo jak wyhodowanie łasych na kasę i posady partyjniaków przekonanych, że Polska należy do nich i mogą z nią robić, co chcą. ”

            “Jarosław Kaczyński rządzi krajem z Nowogrodzkiej, jakby nie obowiązywały go przepisy prawa ani normy etyczne. Polityk, który tak wiele mówił o uczciwości i moralności w polityce, stał się symbolem ostatecznego upadku politycznych obyczajów. Kaczyński nie tylko uwierzył w swój geniusz i nieomylność, ale uznał, że w realizacji politycznych celów może sięgnąć po wszelkie środki.”

            Nawet powyższy tekst hrabiego to potwierdza. Jak krytykuję PiS to nienawidzę “ten kraj” W przeciwieństwie do hrabiego ja doskonale wiem z kim piszę.

            P.S Stwierdzam jednakowoż hrabia robi się nudny. Pozdrawiam.

            4
            1. sumadartson

              W cytowanym polskojęzycznym artykule brak jakiegokolwiek merytorycznego zarzutu. “Łapać złodzieja” to to samo co wrzeszczenie przez starszą panią na ulicy: gwałcą, gwałcą w ramach marzeń o seksie.
              Ekscelencja jest nudny i niemerytoryczny bardziej niż polskojęzyczni. Nieważne powody.

              4
    1. duch_natury

      W moim świecie każda napotkana osoba jest moim nauczycielem i pojawiła się na moje życzenie (lustro) więc nie mam do nikogo pretensji, żalu a wprost przeciwnie jestem wdzięczny każdemu doświadczeniu z drugą osobą. Traumy z dzieciństwa i inne tego typu kwestie opisane w powyższje publikacji aktualnie mnie nie dotyczą 😉
      A wspominam z jednakową piękną nostalgią wszelakie wydarzenia z młodości również te, które gdybym chciał oceniać mogłyby na pierwszy rzut oka wydawać się złe i negatywne (ale jak powyżej to nie w moim świecie).

      1
  10. slo

    “To zupełnie niemożliwe, by jakimuś rządowi udało się coś uzyskać bez sprowadzania większego nieszczęścia na całą wspólnotę. Rząd bowiem, z winy naszych wymagań, znajduje się w oczywistym błędnym kole. Jeśli odmówi rzeczy, których się od niego domagają, zostaje oskarżone o niemoc, złą wolę i nieskuteczność. Jeśli usiłuje sprostać wymaganiom, musi uderzyć w ludzi zwiększonymi podatkami, uczynić więcej zła niż dobra, czyli w inny sposób ściągnąć na siebie ogólną niechęć. Składa się ono przecież z ministrów, urzędników, jednym słowem z ludzi, którzy – tak jak wszyscy – noszą w sercu pragnienie, by rosło ich bogactwo i ich wpływy, i gorliwie chwytają każdą okazję. Państwo szybko się uczy, w jaki sposób może skorzystać na powierzonej mu przez społeczeństwo roli. Będzie arbitrem, panem wszelkich dążeń. Weźmie dużo, więc i jemu przypadnie niemało. Pomnoży zastępy swoich urzędników, poszerzy zakres swych prerogatyw. W konsekwencji osiągnie przytłaczające rozmiary. Ślepe społeczeństwo, państwo niewolników, którzy muszą utrzymać i pana i siebie.” PIS, PO samo zło.

    5
  11. Pc39442

    kazdy ruski urzednik wyzszego szczebla, kazdy multimilioner chce wyslac swoje dzieci do UK, Francji, Szwajcarii, USA, Kanady.
    teraz nie moga albo nie beda mogli za moment.
    a jakis popierdolony dziad Dugin i jego nie mniej popierdolony fan Putin snuja wizje o eurazjatyckiej imperialnej Rosji.
    po co to milionerom, oligarchom, generalom armii, FSB i GRU?

    dla nich bardziej sie oplaca rosja jako kolonia surowcowa zachodu z ktorej rente oni beda czerpac. czy oni w ogole czuja sie Rosjanami z tym calym bagazem mitologii dziada Dugina? a moze oni chca byc obywatelami swiata i miec ten swoj kawalek tortu w spolce akcyjnej rossija i sobie spokojnie zeglowac na jachtach i grac w golfa w Walii? czy im jest potrzebny Krym i projekcja sily na ciesniny? po co im Krym jak ich wille sa nad jeziorem Genewskim?

    3
    1. Pc39442

      mozliwe ze zaczyna sie rozpad tego tworu i walka buldogow o mase upadlosciowa. pewnie wielu generalow zostalo obecnie bez dodatkowych dochodow jakie mieli z okradania armii. moze ten i ow bedzie chcial zostac szejkiem kawalka Syberii?
      wojna domowa?

      1
      1. sumadartson

        Wojna domowa? Z kim, skoro już prawie 90% onucowatych pijaków kocha pucina i nienawidzi nato. Potwierdza się stara polityczna zasada: gdy pali się zadek (gospodarczo) i odradza się opozycja, wykreuj “wspólnego wroga”. Ale zewnętrznego i najsilniejszego. Jak wytną usiaki rękami ukraińców onucę nad Dnieprem, pucin znajdzie wroga w Azji. Talibowie już czują pismo nosem i łaszą się po ruską ropę ale nie wiedzą (jak wiedzą pisiory) że to ich nie uchroni przed kolejną inwazją.

        2
        1. Pc39442

          obecnie to nie jest ten sam uklad w elitach co kiedys. wszyscy na gorze tam traktuja rosje jak wielki pasnik. kazdy chce jednak zabezpieczyc siebie i rodzine na zachodzie bo wie ze o dziedziczeniu majatku i statusu i bezpieczenstwie nie ma mowy. wiec bierzerz ile mozesz i sie ewakuujesz. Patrz nawet sam kroj Ubu pucin ma core w Szwajcarii. co to mowi? tak nie bylo w XVI, XIX, XXw. rosja jest niezdolna do reform i odnowienia gospodarki bo panuje metoda folwarczno-grabiezcza. armia nie funkcjonuje jak powinna bo byla rozkradana. cala rosja to wydmuszka i ta ideologia to jeden wielki belkot. tego wszystkiego nie ma. sa koterie i sa interesy i sa ludzie majacy dzieciaki, nieruchomosci i zloto na zachodzie. i jest jakas grupa fanatykow z symbolicznym Duginem ktorzy wierza w jakies ezoteryczne brednie o wielkiej eurazji pod panowaniem Moskwy. i teraz to sie wszystko zaczyna kotlowac i nikt nie wie kto kogo.
          jazda sie dopiero zaczyna.

          4
          1. Pc39442

            dziwne znaki sie mnoza. Girkin od kilku dni piszac o rosyjskich silach pisze “Z-nazi sily zrobily to i tamto”…

            ponoc jest on typowany na nowego szefa FSB po przewrocie.
            moze wiec skoro wprowadzil nomenklature z-nazi to oni chca sie wycofac z wojny i zwalic na putlera. pewnie wycofac sie na linie z 24 lutego. to jest obecnie maks o jakim moga marzyc. dalsze trwanie w wojnie to ryzyko utraty Krymu.

            Girkin jest z idealistow ale mocno wspierany przez jednego oligarche. Oligarchia chce miec spokoj, tluc kase i miec wille na Lazurowym.

            1
            1. sumadartson

              Król terroru będzie “przed i po marsie panować szczęsliwie” wg wizji Nostradama, więc waszmości nadzieje na rychłą zmianę pucina płonne.
              Mars był bodaj w 2020 r. Jeśli ma być symetria to na koniec pucina trza poczekać ze 20 lat. Tayna strategia z Tęgoborza nic nie mówi zaś o jego końcu, jeno że “do Azji ujdzie strwożony”.

              1
  12. Neptun

    TVN zaatakowal Tuska 😉
    1. Mozliwe ze USA wkurwiło sie na niemcow i chca wykonczyć ich agenta w PL
    2. TVN stawia na Trzaskowskiego
    Tak czy siak sprawu niejasne stają sie bardziej jasne.
    Ponawiam prośbe nie karmcie trola Max, pierdoli jak potłuczony kwazi psychologiczną gadką.

    10
  13. sumadartson

    Wszystko wskazuje dziś na bessę, więc pan Wojciech Białek pisząc (wreszcie) o Pod Grunwaldzie (1400) może mieć rację. Zwłaszcza że Ukraińcom idzie z ruskimi “jak q… w deszcz”.
    Shortkoń (1706) poczeka z realizacją zysku na symptomy choćby krótkoterminowej poprawy sentymentu.

    2
              1. sumadartson

                Skoro nie było 2 kilo w wakacje to do listopada rzeczywiście może może być dużo niżej niż 1400. Słabość letniego odbicia na globalu nie wygląda na początek nowej hostytucji. Powrót do poziomów z 2009 i 2020 całkiem niewykluczony.

                1
    1. Griot1234

      Może Pan konsultant to taki braciszek z Robinhooda, bo uniósł się w kwestii instytucji ziemskiej nieziemsko wręcz. Nie ma co się unosić wszak kościół ma swego ministra finansów i swojefirmy ziemię udziały szpitale hotele etc nic w tym złego

      1. noob

        @Karnak,
        Kiedys podałem Ci system,dzis znowu odpalił.Otwarcie pod min dnia wczesniejszego+ zejscie 5pk dawalo 1652,zobacz jak dotkneli co dalej.Napisalem staytystke 94% oczywiscie to dotyczy sie dt dnia obecnego.
        Inny jak otwarcie jest 1sza tranzakcja powyzej zamkn dnia wczensiejszego s i zamkn na fixie.Mam od poczatku banana stock wyniki,wplac na “sie pomaga” 1000pln wspomoc dzieciaczka.wysle namiary,itd testy ,moze w koncu zacnziesz cos zarabiac a nie uprawiac ten masochizm ,katastrofa..1638/40 fw wsparcie.1628 wazne w cenach zamkn jak cos/
        Janki ciesza,tak tez fajnie.

        3
  14. cebeerxx

    ” cebeerxx 12 sierpnia 2022 o 15:46
    Zaloguj się, aby odpowiedzieć

    1). Za tydzień w piątek będziemy już po przywitaniu z oporem na ~1850.

    2). 2000 we wrześniu

    3). 3800 w przyszłe lato.

    Hahahahahaha, kabaret k..wa”

    ” raksz 12 sierpnia 2022 o 16:23
    Odpowiedz

    @cebeerxx
    Proszę sobie wydrukować swój prześmiewczy wpis. Zerkać na niego co miesiąc, przez najbliższe kilka kwartałów. Zacząć samodzielnie myśleć i analizować. Na koniec odpowiedzieć sobie na pytanie: Kto i dlaczego wpłynął na Pana odbiór rzeczywistości, że tak głęboko zakodował nienawiść do innych, mających odmienne poglądy od Pańskich.
    Poziomy prognozy przesadzone, ale kierunek słuszny :-).”

    Piątek za nami – odfajkujmy 1850, teraz czekamy na 2000 we wrześniu…no cyrk normalnie, mówię wam

    4
  15. Pc39442

    Niemcy wytworzyli taki front antypolski w Brukseli ze teraz jak chca sie wycofac to nie moga. a chca bo czarne chmury geste sa nad UE a z Warszawy moze spasc grom. UE idzie na sciane. wycofanie sie Polski z kluczowych polityk, wstrzymanie skladek, wycofanie sie z mechanizmu podatkowego wprowadzonego wraz z funduszem odbudowy, wprowadzenie wlasnego planu opodatkowania koncernow. To moze wprowadzic chaos i destrukcje o niespotykanych rozmiarach.
    cena za odejscie od takiej destrukcji musialoby byc przemodelowanie calego konceptu lacznie z ograniczeniem roli TSUE i parlamentu, z przekazaniem czesci wladzy z Komisji do Rady, zmiana systemu glosowania i powrotem do Nicei.
    my i tak nie mamy z czego schodzic obecnie. mozna wiec spokojnie wywalic caly stolik.

    6
    1. fast_market

      Uważam, że takie wpisy są absurdalne. Nie mające w sobie krzty porawdy, a jedynie szkodzące Polsce. Emanują tu jakieś antypolskie oczekiwania i tylko nie wiadomo czy świadomie, czy nie świadomie inspirowane ruską propagandą…
      Powtarzam po raz kolejny UE to najlepsze co mogło nam się przytrafić od kilkudziesięciu lat. Zapewnia nam bezpieczeństwo, zamożność i rozwój. Czy potrafimy z tego skorzystać to inna sprawa… widać to jak na dłoni…

      13
  16. x1

    oczywiście że EU to jest złoty strzał dla PL, i oczywiście że nie wykorzystujemy tego okresu jak należy, edukacja w d…ie, akumulacja rodzimego kapitału w d..ie, infrastruktura (5G, zielone wytwarzanie energii, przesył, szybkie koleje, automatyzacja procesów etc) w d…ie, kończy się era taniej i dostępnej siły roboczej w PL na której oparty był dotychczasowy wzrost, ambicje rodaków rosną do niebios, a nowych driverów wzrostu nie widać

    10
  17. Pc39442

    UE i model rozwojowy oparty o dotacje SKONCZYL SIE.
    im szybciej porzucimy dotacje tym lepiej.
    najgorszym bledem bylo w ogole negocjowanie tego funduszu zezwalajac na zbieranie podatkow przez EU. Bo to nie sa dotacje. to sa w czesci kredyty a w pozostalej czesci srodki ktore trzeba bedzie pokryc z podatkow na rzecz UE!!!
    przeciez to jest budowa kolejnej warstwy uniemozliwiajacej nieskrepowana dzialalnosc dla firm. a wystarczyloby samemu zbierac podatki od koncernow a trzymac niskie podatki dla small i medium biznesu! ale na to Bruksela nie pozwoli.

    w latach do 2012 model dotacyjny byl pewnie optymalny bo potrzeba bylo tej szkieletowej infrastruktury laczacej nas z najwiekszym partnerem handlowym. teraz kolejna infrastruktura idzie juz w poprzek niemieckim interesom (CPK, Odra, Port kontenerowy na 2mln kontenerow w Swinoujsciu) bo zabierze im biznes i tu bedziemy ograniczani.
    dlatego Tusk byl dobry ale jego model rzadow byl dobry w tamtej rzeczywistosci a teraz nie jest dobry tak jak caly model dotacyjny w ktorym Polska bedzie platnikiem netto.

    14
  18. Pc39442

    jak ma byc akumulacja kapitalu jak cale podworko oddane jest zagranicznemu kapitalowi i preferencje sa dla zagranicy.
    Naplyw Ukraincow daje szanse na zmiane zasad gry bo jestesmy atrakcyjniejszym rynkiem niz przed kilkoma laty. kryzys na wielu plaszczyznach i wlasnie to ze nam blokuja ten KPO to nalezy wykorzystac do calkowitej zmiany zasad. nalezy poglebic chaos i wprowadzac szybko zmiany i tworzyc fakty dokonane.

    6
  19. Pc39442

    Kaczor powiedzial ze skoro UE nie wywiazuje sie z zawartej umowy to Polska rowniez przestanie sie wywiazywac.
    I w Berlinie od tych slow nastal poploch.
    wymieniaja nagle ambasadora, redakcje wszystkich gazet, korespondentow swoich tytulow w Warszawie. Uszi mowi ze by chciala ale Jurova nie pozwala.
    czyli jednak dluzszy lewar jest po naszej stronie.

    9
  20. Max2

    Zarówno Dmowski jak i Piłsudski twierdzili jednoznacznie że Polska MUSI mieć dobre stosunki albo z Rosją albo z Niemcami. W przeciwnym razie grozi nam kolejny rozbiór. Ci którzy namawiają na wyjście z UE to zdrajcy albo “pożyteczni idioci” którzy mają w tym swój interes. I wszelka dyskusja o zaletach lub wadach UE jest bezprzedmiotowa.

    9
    1. Pc39442

      nikt nie mowi o wychodzeniu tylko o zmianie parametrow wspolpracy.
      takie zmiany mozna dokonac jedynie podczas kryzysow organizacji tak jak zmiany na mapach mozna bylo dokonac dzieki wojnom.
      ale zeby cokolwiek zmienic nalezy wiedziec co nam sie oplaca i czego chcemy. Powrotu do modelu z czasow tuska i tak nie ma bo tamten deal sie skonczyl. obecny deal ktory nam narzuca Bruksela jest skrajnie niekorzystny. wynegocjowany fundusz z KPO byl dla nas powiedzmy neutralny, biorac pod uwage powziete zobowiazania ale skoro nie jest realizowany to dealu nie ma i trzeba znalezc nowy.

      17
      1. Max2

        ale skoro nie jest realizowany to dealu nie ma i trzeba znalezc nowy.

        Skoro się ze mną zgadzasz Pcet :

        Jeżeli PiS nie pójdzie na kompromis – a sądzę że wybujałe ego prezesa na to nie pozwoli – rozumiem że ta partia jest partią anty-polską. Realizuje swój własny scenariusz aby pozostać u władzy mając na względzie tylko swoje przywileje.

        8
        1. karnak

          A jaki scenariusz dla Polski realizuje PO? – chce się dorwać do władzy i tyle, mając na względzie koryto dla siebie, a nie dobro Polski
          I do tego wykorzystuje Unię.
          Nie może już dalej być ustępstw, bo grozi to utratą suwerenności i zdobyciem władzy przez płatnych pachołków Unii.

          10
          1. Max2

            To co robi Po mnie nie interesuje. Teraz nie rządzą, gdy będą, będę ich rozliczał i piętnował jak PIS. Widzę co robią rządzący i na tym się skupiam. Ważne co jest dziś. A terazniejszość poraża. Skoro nie umieją sobie poradzić z PO i Brukselą niech oddadzą władzę. Bo to kabaret.

            9
        2. Pc39442

          kompromis juz zostal wnegocjowany. przyjechala Uszi VdL do Warszawy zeby to oglosic.
          wiec pilka jest po stronie Brukseli. albo to szybciutko uruchomia – tu wyznaczylbym deadline, albo umowa jest niewazna i wtedy wsyzstkie inne porozumienia moga zostac wypowiedziane i cale czlonkostwo mozna negocjowac od poczatku.

          6
          1. Pc39442

            obecny rzad w Berlinie nie przetrwa do konca kadencji. Kanclerz ma <25% poparcia. tarcia sa duze. Wojna na Ukrainie jest zabojcza dla stabilnosci niemieckiego przywodztwa a ta wojna bedzie jeszecze dlugo trwala. Polska ma wiec okno czasowe wymarzone do wywrocenia stolika. w ten sposob wywroci rowniez rzad berlinski ktory stanie sie kozlem ofiarnym wszystkich nieszczesc

            9
            1. Pc39442

              ten caly fundusz odbudowy to jest smierdzacy temat dla panstw polnocy jak Holandia czy Szwecja. Oni nawet nie zlozyli wnioskow o wyplaty bo moze licza ze to upadnie dzieki Polsce.
              Jak Polska wyjdzie to oni zostaliby ze splacaniem wloskiego pakietu sami i tez to wypowiedza.
              dlatego wyjscie Polski z tego rujnuje caly plan a to spowoduje rewolte we Wloszech…
              to jest takie domino.

              4
                1. Pc39442

                  Kaczor ogarnia od poczatku. ale wiedzial ze trzeba do konca negocjowac nawet mimo ze efekt byl dla niego wiadomy. a trzeba bylo wlasnie zeby osiagnac rezultat jaki jest obecnie czyli kiedy Bruksela robi numer jak przewalacz z Różyka.
                  Wina jest po stronie Brukseli i to jest oczywiste. Oczywiste jest tez ze Berlin widzi ze sprawa sie rypla i probuje umywac rece wskazujac na Jurova.

                  5
    1. karnak

      Wszystko ładnie pięknie Ci idzie, ale załużmy, że tam nie dojdą, ale zawrócą wcześniej, to bedziesz uparcie czekał na Twój zasięg?
      Czy wyjdziesz z eS wcześniej? Jeśli tak to skad bedziesz wiedział, że zawracają i tam już nie dojdą, gdzie założyłeś? 🙂

      1
      1. wider_swider

        Ja nie mam S. Tam będę odnawiał L. Bessa się już skończyła. Nie dotykam shortów. Jeżeli zawrócą wcześniej to będę czekał na utworzenie jakiejś struktury dołkowej. Na pewno nie złapie idealnie dna. Albo wejdę w ciemno za 250 punktów i mnie jeszcze przewiozą w dół, albo tak jak mówisz zawrócą wcześniej a wtedy dołączę pewnie około 200 punktów powyżej minimum.

        1
      1. konsultant122

        Kto wie, czy jacyś proboszczowie nie inwestują ? To że niektórzy lubią hazard to nic nowego. Albo czy taki Rydzyk nie ma doradców inwestycyjnych z prawdziwego zdarzenia, ale nie takich co tylko => kosmos i =>3600.

        2
          1. rivsay

            Jeden dzień to mało 🙂

            Jeszcze nigdy nie widziałem miesięcznych wzrostów czy spadków na SP500, żeby po drodze nie było zawijasów na 50-100-150 i więcej punktów.
            Liczyłem po cichu na 4110, ale pół S zamykam 🙂 zobaczymy co i jak za dwa dni

  21. wider_swider

    Wróżka zębuszka nie trafiła dzisiaj zamknięcia. Jeśli jutro zaczniemy wzrost do 13400 i tam uformujemy prawe ramię RGRa wtedy stanę się niedźwiedziem. Jeśli rozpoczniemy jutrzejszą sesję od zejścia w dół, to będę szukał longów. Najchętniej na 12700.

    1
  22. konsultant122

    No Future. To coś dla Gospodarza;)))

    W podrozdziale “Przemiany kulturowe” HiT, możemy przeczytać fragment, który ma opisywać muzykę punkową. “Teksty piosenek były pełne pesymizmu, a często także wulgaryzmów. Hasłem punków stało się zawołanie: ‘no future’ (nie ma przyszłości)” – czytamy w cytowanym fragmencie. Od autora książki dostaje się punkowi oraz fanom tego gatunku, który zostaje nazwany “prymitywnym i wulgarnym nurtem”.

    3
  23. datik

    CCC
    Ujawnił sie fundusz z krótką pozycją kilka dni temu. Ciekawe czym kieruja się zarządzający. Patrzę na wykres i w życiu nie zaryzykowałbym krótkiej przy tym możliwym TUKu czy klinie.
    Żaden fund nie zajął krótkiej pozycji w 2021, gdy kurs dobijał do 130

    1
      1. wider_swider

        Do grania cisza jest potrzebna w głowie, a odnoszę wrażenie że masz w niej obecnie mętlik. Natomiast to w sumie nie moja sprawa więc kończę temat. Za mac-iem tęsknię dlatego za często tu ostatnio wchodzę.

        1
  24. datik

    karnak
    Grają z trendem, a ten jest wiadomo jaki. 🙂
    _________________
    ( przypomnę, że chodzi o zajęcie pozycji short przez fund na CCC )

    Owszem ale ile mają do ugrania ? Chyba, że przewidują bankructwo – nie mam pojęcia jakie CCC ma zadłużenie – a wtedy te wspominane 1500 na w20 pęknie z hukiem.

    Grubasy często tworzą trendy, odwracają, muszą wcześniej zająć pozycję, budować. Tak mnie się wydaje.

    My za to oczywiście tylko z trendem co jak widzę robisz od dłuższego czasu na PKO 😉

    1
  25. konsultant122

    Jakbyś szlachcicu był uczciwy, to napisałbyś: kupuję perły z NewConnect z obrotem 100-500zł dziennie, bo liczę na mocny zryw NewConnect na początku hossy. A że nie dysponuję dużym kapitałem, to kupuję te perły i uśredniam straty. I liczę że za rok zaczną rosnąć:))

    10
  26. konsultant122

    Jak oddziałują na nas wszechobecne nadajniki telefonii komórkowej?
    Dlaczego warto unikać bramek na lotniskach i jak to zrobić?
    Jak nauczyć się widzieć aurę?
    Dlaczego trzymanie telefonu pod poduszką jest groźne dla zdrowia?
    Jak promieniowanie wywołuje chorobę nowotworową?
    Dlaczego ignorujemy wieże telefonii komórkowej na budynkach mieszkalnych, szkołach i przedszkolach?
    Dlaczego “Wypoczynek w Dubaju” może przynieść Wam więcej szkody niż pożytku?

    https://independenttrader.pl/jak-promieniowanie-wplywa-na-nasze-zdrowie-telefony-bramki-lotniskowe-technologia-5g.html

    1. Pc39442

      ruscy calkiem otwarcie mowia ze beda dociskac najslabsze ogniwo Europy czyli Niemcy. Tam w nowym roku sie rozpadnie koalicja bo liberalowie juz mowia ze wlasciwie nie maja po co firmowac tego rzadu. beda jaja bo polowa bedzie chciala uruchamiac NS2. ci sami ludzie ktorzy beda chcieli uruchamiac NS2, najglosniej domagaja sie zaglodzenia Polski. Oni przegraja dlatego spodziewam sie calkowitego odpuszczenia walki z Polska w nowym roku. najpozniej jak koalicja w Berlinie peknie. czyli na pol roku przed wyborami PiS wygra z Bruksela i Berlinem.

      6
      1. Pc39442

        Max2 22 sierpnia 2022 o 16:27Odpowiedz
        Wyjdzie jak z Turowem. Poczekamy zobaczymy.

        1

        Za Turow Czesi nam zaplaca z nawiazka. Oni byli zblatowani z Niemcami w sprawie NS2 i mieli otrzymywac tani gaz stamtad. Obok Niemiec to wlasnie Czesi teraz beda najmocniej bici.
        jesli chodzi o gaz juz przyszli do nas i chca wykupic jakies 20% w kolejnym etapie terminalu LNG w Swinoujsciu.
        Po prostu negocjacje cenowe zacznie sie od kosztu wstepnego wynoszacego kary za Turow podniesione o inflacje. Za glupote sie placi. Z zdrade sie placi podwojnie.

        8
        1. Max2

          Widzisz rzeczywistość taką jaką chcesz widzieć. Nie chcę mi się argumentować, nie ma sensu.

          Nie pamiętam kogo to był cytat ani jak dokładnie brzmiał :

          “Nie jest możliwe aby jeden człowiek przekonał drugiego argumentami” Każdy żyje w swojej “bańce” rzeczywistości.

          Po prostu poczekajmy i zobaczymy.

          1
  27. Prezesso

    I gdzie ten kretyn od 1900? Czyści sobie rozumek? Pisałem, że walimy się na 1500 i niżej. A ten gołodupiec marzy o wzwodach na bankach. Są jeszcze na sali jacyś normalni gracze, czy tylko debile widzący hossę???

    4
  28. Prezesso

    Pecet, obejrzałem sobie ten”rgr” na Dino, to już 5 razy nabierali ludzi, więc daj se siana z takimi sygnałami. Na Dino nie chodzą żadne AT. To jest SUPERPOCIĄG! Tam lepiej L grać na korekcinkach. Tak, jak teraz, od 3 dni TYLKO GÓRA!

    S to na fjuczera głownego wigusia i heja na 1500!!!

    1
            1. Pc39442

              ale to on mi daje wykres tak? ale wiem co za instrument czy nic nie wiem? np daje mi jakies archiwalne wycinki?
              to sie by nie zgadzalo z moja koncepcja. bo ja patre holistycznie. czyli AT jest jedynie skladnikiem analizy. np jak kiedys shortowalem rope to shortowalem pod decyzje OPECu a AT sluzylo do opisania ruchu. chociaz sa jakies stale fragmenty gry np wez Azoty i zobacz ten RGR na dziennym a potem oddal wykres i zobacz tutaj wiekszy
              https://stooq.pl/q/?s=att&c=10y&t=c&a=ln&b=1

              czyli mamy fraktale. i kazdy instrument ma swoje fraktale. i to tez potrzeba pobawic sie wykresem na roznych interwalach a nie ze dasz kartke z dowolnym wykresem i rob z tego AT

                1. konsultant122

                  Skoro nie należysz do Kościoła to po co komentujesz ? Tak jakbyś był kapitalistą i wtrącał się do komunizmu. Poczytaj sam co ty piszesz. Jesteś chory z nienawiści , prezentujesz najgorszy sort opozycji politycznej, głupiego lewactwa, które zawsze widzi winę Kościoła (choć pisze o kościele). Zajmij się zwierzątkami, LGBT i naturą. Odpocznij sobie od polityki.

                  6
                  1. Max2

                    Skoro nie należysz do Kościoła

                    Skąd wiesz? Osądzasz swoimi wyobrażeniami.

                    Jesteś chory z nienawiści.

                    Przestań oceniać swoimi uczuciami innych.

                    prezentujesz najgorszy sort opozycji politycznej, głupiego lewactwa

                    Słowo “lewactwo” zostało “wymyślone” przez stalinistów skoro go używasz sympatyzujesz z komunistami.

                    zawsze widzi winę Kościoła (choć pisze o kościele)

                    Tak. Będę ją widział aż kościół (jako instytucja) przestanie krzywdzić innych.

                    Zajmij się zwierzątkami, LGBT i naturą.

                    Myślę że zwierzątka mogą poczekać. Co do LGBT Twoja nienawiść jak i kościoła wynika z tego że sami tacy są.

                    Odpocznij od polityki.

                    Usłyszałem że jeżeli się nią nie zainteresuje (ze swoimi poglądami) to polityka zainteresuje się mną. A nie mam ochoty obudzić się w komunie. (Choćby jak na Węgrzech)

                    1
                    1. konsultant122

                      1. Kościół jako instytucja pisze się przez wielkie K.
                      2. Jesli uważasz że Kościół kogoś krzywidzi, to idź zgłoś to do najbliższej jednostki Policji.
                      3. Jeśli Kościół jest Ci obojętny, to dla zdrowia , daj sobie spokój.

                      Z Bogiem.

                      4
                    2. konsultant122

                      Myślisz że mi wszystko odpowiada w Kościele? Myślisz że publiczne finansowanie Kościoła jest i powinno być wieczne? Nie. Jak dojdziemy do czasów gdy będziemy samostanowić więcej, to i podatek kościelny trzeba będzie wprowadzić i każdy wierzący będzie miał możliwość oddania procenta dochodów na swoją parafię.

                      1
                    3. Max2

                      Nie wycieraj sobie gęby Bogiem. Jeżeli nie podobają Ci się moje komentarze nie czytaj i nie komentuj. Nie mam nic wspólnego z Twoim “Bogiem”

                      3
    1. Max2

      Nie odkrywasz niczego nowego o czym bym nie wiedział. Kwestia to wykorzystania tych szans. A z PiSem ja tego nie widzę. Nawet nie chce mi się argumentować i po raz kolejny pisać o kwestii naszych narodowych przywar, tym bardziej iż PiS uosabia jego najgorsze, najciemniejsze oblicze, poprzez niewiedzę o naturze ludzkiej.

      3
    1. Max2

      Nie odpowiedzą. Stwierdzą że to spisek międzynarodowego kapitału który chce pogrążyć Polskę. Wina Tuska, Putina, UE, i ciemnych sił które uwzięły się na Polskę. Rola ofiary musi zostać złożona na ołtarzu narodowego cierpienia. Bo “Nazywam się Milijon – bo za miliony kocham i cierpię katusze”

      10
  29. duch_natury

    @wider
    żyję, moje skoki-wyskoki spowodowaly tylko, że wskakiwałem ponownie 70pkt niżej (SP) i 200pkt niżej(DAX). Więc nic już nie kombinuję do usłyszenia w październiku – listopadzie. A teraz miąłem troszkę krótkiego urlopu a od weekendu zaczyna się u mnie max sezon w firmie.
    NIe będę powtarzał swoich analiz bo tu się nic nie zmienia. Pisałem kilkakrotnie jak to widzę. Jeśli będą chcieli jeszcze zrobić jakiś większy wyskok na północ to chętnie jeszcze dobiorę towaru. Powodzenia.

    1
  30. Max2

    Wciąż jednak zastanawiam się w jakim momencie historii rola ofiary przekształca się w kata. Przykładem niech będzie Rosja w konfrontacji z Ukrainą. Ukraina na przestrzeni historii była ofiarą. Czy dojście do “pewnej granicy” powoduje zmianę w kata? Czy skumulowane cierpienie” narodu może doprowadzić do roli kata? Może to jest ten czas Ukrainy? Bo jeżeli tak będzie to stwierdzenia “Sława Ukrainie” nabierze zupełnie nowego określenia w którym naród ukraiński może wywalczyć to czego nikt z nas się nie spodziewa. (Przykład cierpienia Żydów – i stworzenie swojego państwa.)

    Ofiara to brak “poczucia własnej wartości” która dąży do kompensacji, kosztem czynników zewnętrznych stając się katem.

    2
  31. Max2

    Bez wątpienia “ofiara” musi uwierzyć w jakieś “ideały” które powodują zmianę jego nastawienia. Muszą pojawić się również nie sprzyjające “czynniki zewnętrzne” które go do tego zmuszą. Jednym słowem musi pojawić się “nadzieja” na zmianę gdyż trwanie w obecnej sytuacji powoduje “cierpienie” które jest większe niż by się nie dokonywało zmian. W przypadku jednostki zrozumiałe czy w przypadku narodów podobnie? Co wówczas wyznaczy “zmianę nastawienia ” statystyka? A może przywódca w którego uwierzyli?
    Co ciekawe w okresie emigracji polaków (polecam Muzeum Emigracji w Gdyni) emigrują ci którzy nie widzą szans (ofiary) w swoim państwie a jednocześnie odnajdują się na emigracji. A może to kwestia nie tyle szans ale nastawienia? Spoglądamy na fakty a to nie one są ważne a nasze spojrzenie na nie ?( kwestia szklanki do połowy pustej lub połowy pełnej)

    Proszę wybaczyć ale to z nudów. Takie dywagacje.

    2
    1. macarek

      Polaków to z dużej litery. W 2002 roku było 23 proc bezrobotnych, stąd mimo wzrostu była emigracja jako dostosowanie rynkowe, bo kapitału brakło by zbudować szybko miejsca pracy. Po 1 ww było dużo gorzej… pkb obszaru 2 RP spadlo o 60 proc w stosunku do 1914.
      Oby nigdy już u nas to nie wróciło.

      2
      1. rivsay

        O nawet już jest artykuł
        https://www.onet.pl/informacje/onetlubuskie/skazona-odra-dziwne-pismo-od-prokuratury-winnych-szukaja-wsrod-wedkarzy/7zj4m8r,79cfc278

        To jest mistrzostwo, ja nie jestem humanistą i bełkotu prawniczego mogę nie rozumieć
        https://twitter.com/Dariusz_Jonski/status/1562389576655798272/photo/2

        Ale logika zdania mi mówi: działanie Związku Wędkarskiego doprowadziło do ‘śnięcia ryb’,.

        Nie napiszę co sądzę o prokuratorze bo mi jakieś ABW wpadnie na kawę rano.

        2
  32. Pc39442

    “To będzie dokładnie tak samo jak za Gierka.”

    Nie bedzie jak za Gierka bo:
    -Gierek nabral kredytow w twardej walucie na zakup licencji na produkty ktore juz schodzily ze sprzedazy na zachodzie. Potem czesto po dumpingowych cenach sprzedawano cokolwiek zeby pozyskac walute na splate ale nie wyszlo.
    -obecnie fabryki stawia kapital prywatny a Polska ma duzy naplyw walut bo eksportuje.

    problemem jest wojna i postrzeganie Polski jako kraju bezposrednio w strefie zagrozenia. Jak tylko wojna sie skonczy beda pionowe wzrosty. dlatego zrozumienie dynamiki wojny jest kluczowe. Jesli niektorzy wyciagali wniosek ze HIMARSy spowoduja ze wojna sie lada moment zakonczy to byli w bledzie. wojna sie zakonczy dopiero w przyszlym roku kiedy nastapia duze operacje rozbijajace armie kacapow i kolaps ruskiej gospodarki

    Polska gospodarka jest swietnie zdywersyfikowana sektorowo, ma duze rezerwy wzrostow bo place sa zanizone wzgledem produktywnosci o 1/4, ma doplyw migrantow, nowe inwestycje infrastrukturalne dzialaja w kierunku zwiekszenia wolumenow handlu.
    Polska jest najatrakcyjniejszym rynkiem strukturalnie w Europie. Natomiast musza nastapic reformy Panstwa, systemu podatkowego, syst. sprawiedliwosci. Bo w kategorii przyjaznosc dla biznesu jestesmy na poziomie Wloch. Trzeba podniesc wiek emerytalny, wprowadzic byc moze podatek od 3 nieruchomosci i wysokie oplaty za nabywanie kolejnych nieruchomosci wraz z ulatwieniami nabywania pierwszej nieruchomosci na cele mieszkalne.
    wg mnie najlpeszy uklad to koalicja PiS + Konfederacja i Mentzen na ministra finansow.
    PO nie ma programu oprocz podleglosci Brukseli i wprowadzeniu Euro co by rozlozylo polska gospodarke wiec tego w ogole nie ma co rozpatrywac.

    Moim zdaniem po tym kryzysie dopiero nastana wrunki na prawdziwe reformy kiedy wywalczymy wieksza samosterownosc od Brukseli. Bez tego nic sie nie zmieni bo zawsze Bruksela zabroni, broniac “zlotej wolnosci” jak bronill pakt trzech czarnych orlow przy pomocy ruskiej interwencji na pocz. XVIIIw.
    Powort PO do wladzy bedzie oznaczal stworzenie warunkow do rozkradzenia Polski i masowej emigracji.

    14
  33. Pc39442

    epoka LGBT sie konczy. Na zachodzie juz osiagnela swoj zenit. ludzie juz tym rzygaja. w Niemczech jest juz debata o zagrozonej wolnosci slowa po tym jak zabroniono wykladu na Uni Humboldta. Wiec nie ma co w to w ogole isc bo to sie konczy juz. apogeum to byl ostatni Mundial czy tam Euro jak nawet Volkswagen sie na teczowo reklamowal a pilkarzykom kazano klekac przed kultem czarnucha.

    13
  34. Griot1234

    Szanuję PC 39442 lecz mam zupełnie inne zdanie. Ewolucyjnie powinniśmy zmierzać w kierunku Europejskiego Państwa Federacyjnego.Największym ma dziś problemem unii jest system monetarny bez wspólnego rynku euroobligacji.Bez zmiany tego systemu powinniśmy zachować własną walutę.Wprowadzić mechanizmy gwarantujące pełna niezałezność NBP od jakiejkolwiek partii rządzącej.Dołączyć jako duże państwo do tandemu Francja Niemcy. Wiadomo, że jest to na razie niemożliwe w Polsce wybudowaliśmy znacznie potężniejszy mur niż w Berlinie. Do czego ten podział może doprowadzić w dłuższej perspektywie,aż boję się pomyśleć. Miejmy nadzieję, że sitwa polityczna PO i PiS zostanie zmieciona ze sceny politycznej jeszcze za mego żywota.

    1
  35. x1

    Analogia z Gierkiem jest całkiem słuszna, sam jej zresztą używam od kilku m-cy w róznych dyskusjach jakie prowadzę tu i owdzie. Słuszna o tyle że obecni Towarzysze najwyraźniej rządzenie utożsamiają z ciągłym procesem decyzyjnym komu i ile należy dać. Oczywiśćie to jest ta przyjemna strona sprawowania władzy. A ponieważ wpadli w amok więc teraz musząc zapewnić sobie środki finansowe aby kontynuować tę zabawę , a środki te zdobywają zadłużając się na potęgę. Mamy więc z jednej strony absurdalnie rozdymane wydatki które w dodatku mają charakter powtarzalny r/r, z drugiej ciągłe powiększanie zadłużenia kraju, a z trzeciej kompletne zaniedbanie kwestii stanowiących o długoterminowym rozwoju, typu: edukacja, akumulacja lokalnego kapitału, nowoczesna infrastruktura, i nie chodzi tu o np 3ci pas na A2 a o 5G, robotyzację, AI etc. Za kilka lat zadłużenie będzie tak uwierać że jak przyjdzie globalny kryzys to będziemy mieli tu 2gą Grecję z cięciem emerytur, 500+, 13, 14tek, inwestycji etc, młodzi i prężni znowu pouciekają a zostanie armia roszczeniowych emerytów do utrzymania. A towarzysze pochowają się po kątach śpiąc na workach gotowki zarobionej na obecnych posadach. I nawet jeżeli polska będzie nadal w miarę ważnym ośrodkiem produkcyjnym na mapie europy, to nie gwarantuje że ludzie będą mogli się z tego utrzymać,

    skrajny pesmizm? no to zobaczymy za kilka lat

    6
  36. wider_swider

    Miejmy nadzieję że korekta już za nami i czas na kolejny swing wzrostowy. Jedyne co mi się nie podoba to że wybicie jest wykonane na sesji europejskiej a nie amerykańskiej, bo zostanie luka ma wykresie kasowym.

    1
              1. wider_swider

                To jedno, ale jeśli Twoim sąsiadem byłby prezes jakiejś spółki i obserwowalbys jego reakcje na zadawane raz na miesiąc pytanie: “co słychać, firma prężnie działa?”, to juz bylbys w stanie moim zdaniem wyciągnąć jakieś wnioski. Natomiast te wszystkie szychy mające dostęp do danych poufnych spotykają się na bankietach, urodzinach, weselach, bo to przecież jedno środowisko. Zawsze ktoś kogoś zna i wydaje mi się że nawet nie ujawniając tych danych można podczas rozmowy coś zasugerować zgodnie z prawem.

                2
  37. cebeerxx

    Przecież ten pisoski kretyn ma obajtkowe perły pkn i PGNiG, wczoraj minus 5, dzisiaj dokłada minus 1 na czerwono mimo korekty on plus na szerokim. Dobrze, dostanie w piz…, to może coś tam zaświta w tym otumanionym łbie

    8
  38. duch_natury

    @wider

    Marcin zanim zaczniesz na dobre swoje przygody z L-kami w US w ciągu najbliższych 2-3 miesięcy wzywam do przyjrzenia się wykresom w aspekcie tygodniowym – (wrzuć najprostsze oscylatory MACD, Stochastic) i poszukaj analogii na tych tygodniowych układach oscylatorów względem poprzednich większych bess (2016,2008,2001,1995).
    Dojdziesz sam do wniosku że najmniejszy możliwy wymiar kary (zakończenia bessy to lekkie nadbicie poprzednich dołków.
    Ale:
    Na przykładzie bessy 2008
    – powyższy wariant to analogia, że jesteśmy już na początku 2009r. (obecnie mój preferowany)
    – ale sam mi pokazałeś drugą analogię, która też jest w grze gdzie jesteśmy dopiero w czerwcu 2008 (tam też jest podobny układ techniczny).

    Więc na tym etapie tego nie wiemy.
    Weź też pod uwagę co potrafi zrobić bessa w ostatnich swoich tygodniach (casus paniki 2020).

    Na najbliższą przyszłość najbardziej optymistyczny jest wariant 2015-2016r. (tam przed ostatecznym załamaniem był jeszcze w US dwutygodniowy powrót do szczytów sprzed 2 tygodni) – jesteśmy w tej analogii w połowie listopada 2015r.

    Podobna sprawa z naszą bananówką gdzie minimalny wymiar kary to 1400-1500 ale to w wariancie optymistycznym w US (czyli tylko lekkie pogłębienie dołków w US). W przypadkach ostrzejszych wariantów bess “aż :strach się bać” I tradycyjnie nasz Banan zrobi dołek bessy pierwszy – nie widzę innej możliwości 😉
    Więc powodzenia i ostrożności.

    4
    1. wider_swider

      Kolejny raz potwierdzasz że warto tu zaglądać. Mam duży problem z tym, że podpisuje się pod wszystkim co napisałeś, a zwłaszcza interpretacja zachowania W20 jako zapowiedź bardzo trudnych czasów, jednak równocześnie wszędzie widzę sceptyków i przepowiadaczy kataklizmu. Gryzie mi się to, dlatego uważam że tym razem będzie inaczej. Zabawny slogan, który był rzucany tuz przed każdym z najpotezniejszych globalnych kryzysów w historii 😉

      2
      1. wider_swider

        Pójdę krok dalej w moich rozmyslaniach, bo są 2 niebezpieczeństwa które mogą mnie wprowadzać w błąd.
        Po 1 są takie momenty na rynku kiedy po prostu większość ma rację i może ja zamiast interpretować sytuację z automatu robię na przekór nastawiajac się kontrariańsko.
        Po 2 jestem już trochę w tym środowisku dlatego dokonałem różnych selekcji osób z których opinią warto się zapoznać i takich które trzeba zignorować i nawet nie czytać czy słuchać tych bredni. W efekcie może się okazać że stworzyłem dość mocna grupę inwestorów którzy w mojej bazie kontaktów stanowią większość ale ogólnie rynkowo zdecydowaną mniejszość. No nic, taka myśl 🙂

        1
        1. duch_natury

          rozumiem Twój tok rozumowania.
          Jednocześnie weź pod uwagę inny wariant, że misie mają rację ale nie doszacowują skali spadku, który nastąpi lub przeszacowują skalę tego spadku.

          Nie wiem jeszcze co nastąpi jesienią ale jestem mocno przekonany, że czarny łabądź się pojawi w odpowiednim momencie dla rynków żeby odebrać towar od zmęczonych byków.

          1
          1. wider_swider

            On jest bardzo potrzebny bo póki co jak dla mnie nic się nie wydarzyło a straciliśmy 4000 punktów na Nasdaqu. Jest wojna która ma jakiś tam wpływ na wiele firm globalnych ale na pewno nie jest to spadek zysków o 30% jak się posypała giełda. Drugi czynnik to inflacja która jak dla mnie powinna wpłynąć na wzrost wycen kursu bo wszystko drożeje. Żeby inflacja wpłynęła negatywnie musi dojść do spadku konsumpcji i cen nieruchomości. Wtedy spółki mniej zyskują a ich środki trwałe tracą na wartości. Pytanie czy tak się dzieje albo zacznie dziać? Czy masz mniej zamówień na Twoje usługi niż rok wcześniej lub czy Twoja stawka nie została powiększona o 20% inflacji? Czy Twoi pracownicy mają taka sama stawkę jak rok temu czy wzrosła? Jeśli tak to o ile % ?

            1
            1. wider_swider

              Jeśli spadła Ci ilość zleceń lub masz taka sama stawkę lub masz wyższą ale Twoi pracownicy mają taką samą to możemy się spodziewać kryzysu. Natomiast jeśli podniosłeś ceny i masz zlecenia a Twoi pracownicy zarabiają więcej to skąd ma się wziąć ten czarny łabądź?

              1
              1. duch_natury

                Czarny łabądź to jest wydarzenie nadzwyczajne – nie oczekiwane przez rynek. Ciężko więc powiedzieć co to może być. To ma nasz po prostu nagle uderzyć globalnie.
                Takim łabędziem był w 2020r. covid (narracja wmontowana globalnie).
                Na mniejszą skalę też wybuch konfliktu na Ukrainie.

                Co do mojego biznesu:
                – tak podniosłem ceny usług i stawki pracowników powiedźmy o 15-20% ale….często stykam się z klientem, który mówi – rozumiem, że ceny muszą być wyższe bo koszty materiałów, ogrzewania magazynu, zwiększonych obciążen fiskalnych, wzrostu płac – ale… ja po prostu nie mam więcej kasy na tą imprezę. Więc jej po prostu nie zrobię… albo ktoś mi to zrobi w starych cenach. No i inna firma, która jest w innej sytuacji (pod ścianą ze względu na rosnące kredyty, leasingi) po prostu robi mu to po starych cenach.
                Dodatkowo część wydarzeń po prostu się nie odbywa bo się nie spina budżet.

                Więc w tym roku jest jeszcze ok ale przeczuwam, że rok następny będzie słabiutki.

                3
  39. Prezesso

    Czy ten pajac od koncepcji Dino “rgr’ jest na sali? Bo pisałem, by kupować, a on się chciał kopać z koniem. I kot tu jest debeściak? Same leszcze. Teraz DOBIERAMY SSSS na główny fjut, tylko czubki biorą LLLongi. Uważajcie na tych kretynów, co piszą debilizmy!

    4
  40. Hidalgo

    “dino54

     24 sierpnia 2022 o 16:55

    Zaloguj się, aby odpowiedzieć

    Zwolennicy PIS-u wytlumaczcie dlaczego gpw najgorsza na swiecie, przeciez powinna byc najlepsza.”

    To ja Ci odpowiem, choć nigdy nie głosowałem na PiS i nie jestem ich zwolennikiem. Głosowałem na PO, ale już tego więcej nie zrobię 😉

    Giełda u nas jest słaba, bo Wig 20 ma dużo spółek z udziałem SP, a tym spółkom zostało przykazane pomagać obywatelom, patrz obniżki na Orlenie, wakacje kredytowe w bankach, obniżki na gazie w PGNiG.
    Gdyby wszystko było rynkowo, to te spółki zarabiałby teraz dużo więcej.
    Innymi słowy giełda (WIG20 bo o nim pisałeś mówiąc giełda) mogła by być mocna, wtedy wzbogaciłby się wąska grupa osób, a jest słaba, bo pomaga dużej części społeczeństwa.
    Ja takie rozwiązanie popieram na spółkach SP, bo one są dla nas, na prywatnych spółkach ważna jest maksymalizacja (w ramach prawa) zysku to też jest ok.

    11
    1. dino54

      @hidalgo
      Piszesz farmazony.Udzialowcami tych spolek z wig 20 sa udzialowcy OFE przyszli emeryci oraz posiadacze TFI i oni sa okradani te miliony udzialowcow.Nie zadni bogacze pozatym najwieksza pomoc przy wakacjach kredytowych biora CI ktozy maja wielkie kredyty hipoteczne bo im wyzsze raty kredytu tym wieksze wakacje.

      3
  41. konsultant122

    Komunistami sobie mordę wycierają a sami programu nie posiadają. W ogóle ta demokracja to nie ma sensu. Wielu ludzi głosuje na PIS ponieważ to pierwsza opcja która nie składa obietnic na wiatr. Dla ludu:) Jak to się skończy to nie wiem. Ale na chwilę obecną lepszej opcji nie ma. Wkurzeni na PIS mogą być tylko komuniści , lewica (choć nie wszyscy) , oderwani od koryta i ci któzy ciągle jadą na Kościół , pisząc o kościele.

    10
              1. sumadartson

                Musisz się waść podciągnąć we wiedzy. Nie da się kupić 3/4 konia, chyba że na mięso a tu nie rzeźnia. he hehe!
                Z analiz pana W.B. czerpali garściami anale także pkobp, więc tak naprawdę był głównym analitykiem wszystkich anali. I jest, oby żył wiecznie.
                Prześmiewczośc w inwestycjach to zły doradca. Ogranicza sprawność wełny.

                1
  42. konsultant122

    @suma
    “Z analiz pana W.B. czerpali garściami anale także pkobp, więc tak naprawdę był głównym analitykiem wszystkich anali. I jest, oby żył wiecznie.”

    Zaczynam coraz bardziej doceniać to co daje nam Pan Wojtek. Już jakieś 8-9 lat uczy mnie inwestowania. Choć ja nie potrafię zawsze wyczytać co jest pro- a co kontra- :))

    1
  43. Pc39442

    @Griot
    nie ma czegos takiego jak nieuchronny postep. Historia to sa cykle. Obecnie juz cykiel zblizajacy nas do federalizacji sie skonczyl. to juz jest niemozliwe.
    Niemcy pokazali sie jako wieczni Pruscy spod znaku hegemonizmu Bismarcka.
    wiec obecnie skoro juz kazdy widzi ze Niemcy to po prostu Prusy, federalizacja jest odwolana. Francja wroci do swojej tradycyjnej polityki z czasow monarchii i DeGaulla czyli budowania koalicji rownowazacych nawiekszego konkurenta.
    Bez imperialnej Rosji Polska staje sie najlepsza partia w Europie. Bo wczesniej bylismy biedna panna szukajaca silnorekiego do obrony przed zlym. Teraz bedziemy dobra partia dla nowego francuskiego krola. tylko LePen musi przejsc na pozycje pani Meloni. Wtedy dostanie zaproszenie do EKRu od Prezesa.
    W Niemczech obecny rzad upadnie i upadnie postulat federalizacji.

    6
  44. Griot1234

    Polacy nawet główny indeks giełdy zbudowali bez dywidend
    Jakby zrobili tak jak Niemcy wyglądał by całkiem adekwatnie czyli tak.
    https://stooq.pl/q/?s=wig20tr&c=mx&t=c&a=lg&b=1
    Spacerowałem przedwczoraj ma kudam wszak to berlińskie Pola Elizejskie nigdzie nie widać kryzysu.fakt ceny hoteli wzrosły, ale w restauracjach niewiele .A u nas 100 procent sam byłem zdziwiony, bo ecb mocno drukowało inflację. I naprawdę fajnie międzynarodowo i ten berliński luz tam czuć różnicę stylu do warszawskiej pisokracji.

    2
    1. Griot1234

      Nie lubię indeksów bo często zakłamują obraz rzeczywisty ale pokazują bezsprzecznie natężenie i kierunek i ilość przepływu kapitału.
      Faktycznie mogła by GPW wystąpić z propozycją ujednolicenia obliczania indeksów giełdowych w całej Europie….

          1. duch_natury

            @wider
            max, szlachcic, karnak – więcej nie pamiętam bo nie jestem na innych blogach-forach-grupach i ogólnie nie znam inwestorów

            W odpowiedzi:
            podaj mi namiar na 10 osób, które biorą pod uwagę spadek NSQ100 w tym roku na 6000

            Oba równie mało prawdopodobne więc i wyznawców ciężko aktualnie znaleźć.

            1
            1. wider_swider

              Jak szlachcic? Przecież on pod Grunwald idzie już 2 lata.
              Z tymi 6k przesadziłeś.
              Jesteśmy na 13. Do ATH brakuje 4 więc i w dół publiczny 4. To daje nam poziom 9k. Wejdź na zooma do Zaora i zapytaj kto obstawiam że Nasdaq spadnie do 9k. Twierdząca odpowie co najmniej 100 osób i to tylko dlatego że kolejne 500 się nie odezwie.

              3
  45. Neptun

    Rozkminy oparte o stare zasady można sobie wsadzić hehe, czeka nas era szybkich krachów i odbic, kto wie kraszko co roku ?
    Może i USDPLN bardziej odbiło, niż myślałem, taka gra raz zysk raz strata ale chyba za szybko, wiec teraz bedzie właściwy ruch.
    Nie karmcie trola, Pozdrawiam,

    2
  46. sumadartson

    Wymyśliły recesję czereśniaki POkrzywdzone.
    Recesje to były w “ten kraj” jak POniemiecka oPOzycja przejmowała władzę. Teraz rządzi niepodzielnie jaro i wara od recesji.
    A szlachta zbiera perły s.a. i ujeżdza na jednym Longkoniu nawet.
    Kooosmooos.

    5
  47. Max2

    Narracja PiS-owska jest jasna. Jak będzie recesja (a sądzę że będzie załamanie gospodarki) to wszystko wina UE. Pojawi się (już od kilku lat to przekonanie jest budowane) hasło “Wyjdzmy z UE a nam się polepszy” Mam wciąż wiarę że ten “ciemny lud” tego nie kupi i tych PiSiorów wywiozą na taczkach. Gdybym był zwolennikiem “teorii spiskowych” sądził bym że jest to działanie celowe..

    10
  48. cebeerxx

    I znów polska giełda najgorsza na świecie, chyba nawet Sri Lanka, gdzie ostatnio pan i władca próbował spierd….ć samolotem z kraju jest mocniejsza niż pisoski raj. Także tego ten…lewa strona sali zgodnie skanduje: MA-TO-USZ, MA-TO-USZ, MA-TO-USZ, a prawa plaszcze w łapki i krzyczy: JA-RO-SŁAW, JA-RO-SŁAW, JA-RO-SŁAW!

    17
    1. Art17

      Jeśli nie potrafisz zarabiać to pewno najgorsza.
      Ps. 12 lat temu pisałem tutaj na blogu o skutkach pakietu klimatycznego podpisanego przez Tuska. W tym roku to będzie dobrze ponad 100mld kosztów dla NAS! W PGE cena sprzedaży prądu w II kw. 478,48/MWh, koszt CO2 311,63/MWh. Przecież ten idiota powinien siedzieć. A wciąż ma poparcie ponad 20%! Ręce opadają.

      14
        1. Art17

          Porównaj ile mamy uprawnień do sprzedania i ile muszą kupić polskie firmy. Do budżetu Polski trafia tylko część środków wydanych przez polskie firmy na zakup CO2. Reszta do budżetów innych państw. Taki to BIZNES…
          Spytaj prezesów hut, ciężkiej chemii, każdej produkcji energochłonnej jak się konkuruje w takich warunkach z Turcją, Indiami, Chinami czy USA (tam nikt za CO2 nie płaci).
          Straty netto dla całej gospodarki to ponad 100 mld. Rocznie! A słyszymy o “aferach” za kilka milionów. Ciemny lud wytresowany przez TVN czy Wyborczą to kupi.

          17
            1. Max2

              “Kontrolerzy NIK wskazują – na inwestycji miały dorobić się w największym stopniu osoby związane z PiS. (…) Ale to nie jest koniec strat, przed nami kolejne, szacowane na kolejne miliardy złotych, nawet 4 mld zł” – kontynuowała Gasiuk-Pihowicz.

              9
            2. Art17

              8,7 mld odpisów na samą Sierra Gorda w Chile. Fachowiec nr 1 ze stajni PO Wirth…
              W Kanadzie z kolei tam gdzie miała być kopalnia pasą się krowy. następne miliardy nie miliony. Niewiele brakło by wyłożyli spółkę.
              Kupno wydmuszki AWT przez PKP Cargo od Bakali.

              Ps. Bardzo krytycznie podchodzę do tego co wyprawia Morawiecki i jego ludzie. Powinien siedzieć za tarcze PFR, miliardy utopione w pandemię czy Izerę.
              Ale zachowajmy proporcje.

              11
              1. Max2

                Zgadzam się. Zachowajmy proporcję. Jednak to PO już nie rządzi. Rządzi PiS a gdy słyszę że krytykują inne rządy próbują się wybielić. Powtarzają swoją narracją “Nie jest tak zle. Inni kradli więcej. ”
                Czy taką patia to patrioci, którzy szafują tym słowem? Hipokryzja.

                4
                1. Art17

                  Odwrócili dotąd 0,3 mld z rezerw na prawie 9 mld. Porównaj kwotę inwestycji i te “zyski”. Mogli zainwestować ułamek tej kwoty w sąsiednie złoża w Polsce. Ale nie byłoby szans na “zaginięcie” miliarda w Luksemburgu ( spółki Fermat 1, Fermat 2, Fermat 3).

                  6
                    1. dino54

                      Tylez samo lat prokuratura w rekach Ziobry i nikomu poza Nowakiem nawet zarzutow do sadu nie zlozyla. Nowaka zlapali ale w Ukrainie.Gdzie te odzyskane mld?

                      7
    1. Art17

      Spróbuj wypowiedzieć teraz Pakt Klimatyczny, bo do tego się sprowadza ewentualne działanie. Prędzej wyjdziemy z EU. Rezygnacja z inwestycji przez Arcelormittal, pierwszy przykład. Koszty import stali, której nie wyprodukujemy. Koszty utraty konkurencyjności. Nawet w cenie chleba płacisz, jeśli na wyjściu z PDE koszt CO2 to 65% ceny. Przeglądnij sprawozdania spółek za II kwartał, dowiesz się o skali problemu.

      8
  49. Pc39442

    Europa ma ogromne trudności z umieszczeniem pieniędzy tam, gdzie są jej usta. Wśród nieustannych rozmów o „niezależności energetycznej” w Brukseli i stolicach narodowych, ile kontynent jest skłonny zainwestować, aby definitywnie odstawić rosyjski gaz? Liczba ta prawdopodobnie rosłaby z każdą minutą wojny.

    Problem jednak w tym, że takiej liczby nie ma . Pomimo realnej perspektywy przerw w dostawie prądu tej zimy, Europa nie jest po tej samej stronie, jeśli chodzi o energię. Pod koniec zeszłego tygodnia francuskie Ministerstwo Ekologii po raz kolejny pokazało zamiar budowy kamiennego muru Midi-Catalonia (MidCat), w połowie wybudowanego gazociągu, który łączyłby Niemcy i sąsiednie kraje zależne od Rosji z alternatywnym zaopatrzeniem Algierii przez Półwysep Iberyjski. Politycy i dyrektorzy w całej Hiszpanii, główni potencjalni beneficjenci MidCat, są, co zrozumiałe, oburzeni.

    Obecnie istnieją dwa gazociągi łączące Hiszpanię z Francją. Przy zaledwie 8 miliardach metrów sześciennych rocznie ich przepustowość może wystarczyć tylko do zastąpienia niemieckiego zużycia gazu z dala od Rosji, z czego Nord Stream II miał pokryć aż 55 miliardów. Hiszpania również importuje skroplony gaz ziemny (LNG) i regazuje go. W związku z rekordowym wzrostem importu zarówno algierskiego gazu, jak i zagranicznego LNG, dwa istniejące rurociągi stanowią dławik. Gdy na Ukrainie szaleje wojna, a zaciemnienia stają się coraz bardziej prawdopodobne, Niemcy szukają wyjścia. Projekt MidCat, rozpoczęty w połowie 2000 roku, został odrzucony przez francuskich i hiszpańskich regulatorów w 2019 roku ze względów kosztowych i ekologicznych. Jeśli zostanie przywrócony, brakujące 226 km rurociągu przez Pireneje, według hiszpańskiego Ministerstwa Obrony, zmniejszyłoby Europę”.

    Pomysł nabrał nowego rozpędu w okresie poprzedzającym marcowe posiedzenie Rady UE w Wersalu, na którym hiszpański premier Pedro Sánchez lobbował swoich kolegów za wsparciem projektu wraz z propozycją wspólnych zakupów gazu w UE. Wysiłki Sáncheza zakończyły się sukcesem, gdy Ursula von der Leyen ogłosiła, że ​​Komisja Europejska jest gotowa sfinansować szacowany koszt projektu w wysokości 500 milionów euro. Co być może ważniejsze, Olaf Scholz wystąpił z głosem na poparcie odrodzenia MidCat na początku tego miesiąca. Socjaldemokratyczna kanclerz Niemiec twierdziła, że ​​„masowo” przyczyni się do zmniejszenia zależności Europy od Rosji. Z Portugalią, która również mocno wspiera MidCat, Francja jest sama po przeciwnej stronie.

    ZAPISZ SIĘ DO NEWSLETTERA NEWSWEEKA >
    Rząd Emmanuela Macrona sprzeciwia się MidCatowi z trzech powiązanych ze sobą powodów. Oprócz twierdzenia, że ​​cena 500 milionów euro jest zbyt wysoka, Francja stoi w obliczu dodatkowych kosztów (takich jak nawanianie gazu), gdyby miała zbudować resztę rurociągu po swojej stronie Pirenejów – koszty, które twierdzi, że nie są brane pod uwagę w oficjalnych szacunkach. Jednak Macron nawet nie poprosił o fundusze unijne na pokrycie tych dodatkowych kosztów, co sugeruje, że w grę wchodzą inne motywy.

    Emmanuel Macron i Olaf Scholz
    MADRYT, HISZPANIA – 30 czerwca: Prezydent Francji Emmanuel Macron (C) rozmawia z kanclerzem Niemiec Olafem Scholzem (L) przed rozpoczęciem posiedzenia okrągłego stołu szefów państw Rady Północnoatlantyckiej podczas szczytu NATO 30 czerwca 2022 r. w Madrycie w Hiszpanii . Podczas szczytu w Madrycie przywódcy NATO podejmą historyczną decyzję, czy zwiększyć liczbę oddziałów wysokiej gotowości do ponad 300 tys., aby stawić czoła rosyjskiemu zagrożeniu.
    DENIS DOYLE/GETTY IMAGES
    Co najważniejsze, Francja twierdzi również, że projekt nie „odpowiednio reaguje na obecne problemy energetyczne Europy”, ponieważ jego finalizacja zajęłaby zbyt dużo czasu i odbiegałaby od deklarowanego przez UE celu ograniczenia emisji gazów cieplarnianych do zera do 2050 r. Podczas gdy Hiszpania szacuje rurociąg Powstanie w ciągu dziewięciu miesięcy, Francja twierdzi, że zajęłoby to minimum dwa lata, w tym czasie wojna na Ukrainie może się skończyć i wyłoni się inny kontekst globalny.

    Wszystkie trzy argumenty są fałszywe. Z każdym mijającym dniem Europa wystawia z Rosji rachunek na setki milionów euro, podczas gdy ta ostatnia grozi natychmiastowym odcięciem lub wstrzymaniem dostaw. Zainwestowanie z góry kosztów MidCat w wysokości 500 milionów euro — mniej niż dzienny rachunek za gaz z Rosji — może znacznie wzmocnić niezależność energetyczną Europy w mniej niż rok. Po drugie, odmowa wskoczenia na modę na gaz ziemny z powodu obaw związanych z klimatem jest podobna do odmowy stosowania lekkiego polaru na biegunie północnym, ponieważ nie jest wystarczająco ciepłe. MidCat nie jest panaceum, ale lepsze to niż nic.

    Po raz kolejny Europa musi wybrać między śpiewaniem zbyt ambitnych celów, które mają zostać osiągnięte w nieznany sposób w odległej przyszłości, a wiarygodną alternatywą, aby przetrwać nadchodzącą zimę. A to nie wszystko — MidCat może, jeśli zmieni jego przeznaczenie niewielkim kosztem, przewozić zielony wodór, na którego rozwój Hiszpania wydała 1,5 miliarda ze swoich unijnych pieniędzy NextGeneration.

    Jak to często bywa w statystyce energetycznej, istnieje różnica między motywami, które twierdzi Francja, a prawdą. Kraj ma cztery zakłady regazyfikacyjne na sześć hiszpańskich, wykorzystywanych na poziomie 41 procent mocy, więc wolałby konkurować z Hiszpanią i Włochami, aby stać się największym europejskim punktem wejścia dla skroplonego gazu ziemnego, zamiast pozwolić Hiszpanii czerpać korzyści z tańszej trasy algierskiej, która nie wymagają upłynnienia. Mówiąc bardziej ogólnie, Francja chce pozostać dużym eksporterem energii elektrycznej z elektrowni jądrowych przez połączoną europejską sieć, więc przesunięcie poboru energii w UE na gaz byłoby niekorzystne dla biznesu. Na zbliżającej się Radzie UE we Frankfurcie w październiku Hiszpania prawdopodobnie podejmie ostatnią próbę ożywienia MidCat, ale wydaje się, że Macron nie zmieni zdania.

    Powinno to dać światu nauczkę, że nawet w UE wąski interes własny jednego państwa może przebić najszlachetniejsze wezwania do „strategicznej autonomii” i „niezależności energetycznej”.

    Jorge González-Gallarza ( @JorgeGGallarza ) jest dyrektorem wykonawczym madryckiego think-tanku Fundación Civismo i współprowadzącym podcast Uncommon Decency ( @UnDecencyPod ).

    2
  50. Pc39442

    Francja dostarczyla Ukrainie jedynie 12 haubic. Nic wiecej. to jest mniej niz nawet Czechy. Teraz blokuja gazociag bo wlasny interesik wazniejszy.
    a niektorzy tutaj pierdza slodko o nieuchronnym postepie zmierzajacym do federalizacji.
    wolne zarty

    9
  51. fast_market

    Euro już startuje. Kto się dał nabrać na te wszystkie brednie odnośnie słabości unii może sporo stracić. USA to doskonale rozegrały marketingowo, ale jak to się mówi “woził wilk razy kilka, powieźli i wilka”. Może jeszcze raz jakiś teścik 1,0000 za kilka dni, a potem eksplozja. Ucieczka z najbardziej zatłoczonego (crowded) rynku świata…
    Zobaczycie. Stany ostatecznie spłacą swoje długi nic nie wartym dolarem.

    2
  52. piotr5

    Słowa L. Kaczyńskiego z konferencji prasowej 9 marca 2007 po zakończeniu posiedzenia Rady Europejskiej: “Jesteśmy po kolejnym szczycie Unii Europejskiej, który był związany z projektami dotyczącymi zmian klimatycznych. W tym zakresie, posiedzenie to miało charakter przełomowy. Nie kryję, że Polska dążyła wszelkimi siłami, żeby porozumienie zostało zawarte, bo nie była to sprawa łatwa. Dlaczego to poparliśmy, to rozwiązanie klimatyczne? Dlatego, że jak mówiłem na początku, Polsce zależało bardzo, żeby ten szczyt zakończył się sukcesem. Przyjęcie zasady niewiążącego charakteru pakietu klimatyczno-energetycznego byłoby porażką i kolejnym dowodem na niemoc UE. Wchodziły też w grę inne elementy o charakterze politycznym – chodzi o nasze stosunki bilateralne. W tym zakresie nasz cel został osiągnięty”.

    4
  53. piotr5

    Działania legislacyjne UE dla klimatu. Komisja Europejska 14 lipca 2021 r. przyjęła pakiet propozycji legislacyjnych „Fit for 55” w ramach Europejskiego Zielonego Ładu, którego celem jest wzmocnienie pozycji UE jako światowego lidera klimatycznego.
    Za to to na pewno podpisał w imieniu Polski D. Tusk łobuz jeden.

    5
  54. Prezesso

    I co debile? Pisałem, że idziemy na 1500? A wy swoje, tumany. Grać trzeba umieć, leszcze. Gdzie ten karnak z PKO??? Gdzie łajder ze swoimi szczytami na Nasdaq? Ostrzegałem…
    Po weekendzie dalej w dół, mocno, bo apaczy pełno!!!!’

    SSSSSS PKC!

    1

Dodaj komentarz