Nie owijajmy w bawełnę

W bardzo długim horyzoncie czasowym sytuacja na wykresie ceny kontraktów na bawełnę notowanych na ICE sytuacja wydaje się być dosyć jasna: dolne ograniczenie kanału ponad 60-letniego trendu wzrostowego powinno ponownie okazać się silnym wsparcie. Mniej więcej od tej linii cena bawełny odbijała się w 1967 roku, 1986 roku, 2001 roku, 2004 roku, 2008 roku oraz 2020 roku. W obecnej sytuacji ta linia wsparcia przebywa nieco poniżej poziomu 60 dolarów.

Do podobnego wniosku dochodzimy skracają okres obserwacji do czasu od 2011 roku, kiedy to cena kontraktów na bawełnę osiągnęła swój historyczny szczyt.

Cena bawełny we wrześniu 2021 przełamały w górę poziom oporu wyznaczany przez szczyty z lat 2013-2014 i 2018, ale kilka tygodni temu zanegowały ten sygnał wracając zdecydowanie poniżej tego poziomu. W konwencjonalnym scenariuszu powinno to skutkować “zapłaceniem kary” w postaci spadku ceny o rozmiar opuszczonej dołem formacji. Ponownie oznaczałoby to spadek ceny nieco poniżej poziomu 60 dolarów.

Robiąc jeszcze większe zbliżenie i ograniczając się do wykresu z ostatnich 3 lat zobaczymy na wykresie ceny kontraktów na bawełnę opuszczoną dołem formację “głowy z ramionami” kształtującą się w okresie styczeń 2021-październik 2022.

Jej rozmiary sugerują większy zasięg oczekiwanego spadku – nawet poniżej poziomu 50 USD. Cel ten powinien zostać osiągnięty w okolicach marca przyszłego roku.

Zanim do tego – być może – dojdzie, powinniśmy zobaczyć na tym rynku jakąś formę ruchu powrotnego do przełamanej ostatnio “linii szyi” tej formacji. W konwencjonalnym scenariuszu ten ruch w górę (do poziomu nieco niższego niż 90 USD?), który powinien być kopią tego z okresu lipiec-sierpień br. rozpocząłby się w grudniu na poziomie tuż powyżej 60 dolarów. Później w okresie styczeń-marzec przyszedłby czas na ostatnią falę spadkową obecnej bessy na rynku kontraktów na bawełnę.

Komentarze

  1. Prezesso

    My już som Amerykany, mamy glany, my som pany!!!!!

    Patrzajta i czekajta, a zobaczycie sami!

    Luka 100 pkt. po weekendzie?! A jak!

    Dobrze, że ochłonąłem po tym niedobrym zagraniu. Teraz widzę jasno, JAKI JEST TREND!’

    LLLLL zostaje na long weekend!

    13
  2. Prezesso

    Jak tam, Leszcze. Moje LLLLL czekają uradowane i uchachane na poniedziałek.

    Będzie miś spierniczał w podskokach.

    Gdzie ta nędza inwestycyjna, która widziała spadki? Mak i ten drugi patafian, utracjusze zakichani.

    Trzeba się zawsze SZYBKO OTRZEPAĆ, PRZEMYŚLEĆ I JECHAĆ Z TRENDEM!!!!

    A ten jest WZROSTOWY, ciecie!

    L PKC i śpisz, jak niemowlę.

    8
  3. Prezesso

    Max, profesjonaliści? Chyba licealiści giełdowi. Kretyni od jakichś kresek, co nie czują w ogóle rynku. Ale muszą dawać obrót i… na kimś trza zarabiać.

    Idioten-inwestoren meine sponsoren!

    L było brać, jak pisałem!

    USA w formie!!!!!!!

    7
  4. Prezesso

    Powiem tak, wczoraj wydymali Byczka po sesji na Nasdaq, niby nowe low, ale dziś rano była już akumulacja, teraz JEST JUŻ SILNY SYGNAŁ BUY!

    Oczywiście leszcz liczy na spadki, musi stracić, bo nie gra z trendem.

    Tacy to spekulanci…

    3
  5. Prezesso

    Zdradzę Wam sekret, ten wczorajszy dip to był TRZECI wyższy dołek od miejsca, gdzie karnak darł ryja, że trza S brać. TO JEST SYGNAŁ BUY i to nie byle jaki, bo ci idioci od fal powinni zauważyć, że kończymy falę 2, a przed nami 3. Nic, tylko się przyłączyć.

    Ale kretyni rysując spadkowe opcje. Ja pier…

    9
  6. Prezesso

    Patrzcie, jak ładnie się układają świeczuszki, jakby na chrystotekę szły, po sznureczku idą. Jedna kreseczka, a nie milion domysłów.

    Karnak kiedyś to umiał, ale stał się zbyt pewny siebie, jak pisiory.

    To teraz trza oddać rzymianowi, co mu się należy.

    LLLLL do końca świata…

    To pisałem ja, Prezesso.

    6
        1. Max2

          I jeszcze…. spróbujmy pomimo różnic poglądów politycznych przewidzieć co się wydarzy do grudnia. Nie ukrywam mam swoją koncepcję. Pecet swoje prognozy wyraził, może jakaś zmiana? , może i Pan red007 też podzieli się swoimi poglądami? No i Dr, chyba coś się zmieniło na wykresach? A Pan toya i tenley pewnie też mają swoją koncepcję.

          1
  7. konsultant122

    Sam się zastanawiam jak to możliwe mieć stopę zwrotu na akcjach w okolicy 150% podczas gdy szeroki rynek zrobił 100% i to siedząc na życi bez bycia ruchawym😀.Z tego wynika ze hossa covidowa była bardzo łatwą hossą.Surowcowe spółki i banki dały więcej niż 100%. Teraz tak łatwo raczej nie będzie żeby W20 robił po 3,5% miesięcznie od marca 2020 do listopada 2021. Ktoś dobrze wyliczył te 3,5% tylko jak to zrobił w trakcie trwania poprzedniej hossy ??

    2
    1. fast_market

      Tym, że długie wykresy sugerują, że wrócimy wyżej (strategicznie wolę mieć L niż zostać złapany na S).
      Generalnie zamykam L i odnawiam jak spadnie.
      Teraz przymknąłem połowę licząc, że w nadchodzącym tygodniu odkupię niżej.
      Ogólnie krótkoterminowo rynek nakręcił się na gołębi Fed,
      a jakoś mi się to nie składa więc może jednak będzie spadek.
      LOP spadł o kilka tysięcy to mi też daje do myślenia.
      No i to jeszcze:
      https://edition.cnn.com/markets/fear-and-greed

      Wyszło śmiesznie, że gram na krótkoterminowy spadek nie mając S. 😉

  8. sumadartson

    Decennial Pattern i wszystko w temacie. Kto się nie lewaruje przegra…kawał żywota i nie pojedzie śladem szlachty w podróż dookoła świata. Trzy razy nie po to się spóźniałem z powodu “końca świata” – 1992, 2002, 2012, aby nie wyprzedzić cyklu za czwartym razem. Bo przecie gorzej było tylko w 1942.
    100% środków własnych i 112% lewarowanych w perłach s.a.
    Zostało 88% na inwestycje. No chyba że wejdzie one 5+2 w eurojackpota, no to wtenczas przejmę kilka pereł na własność. Całkiem możliwe skoro “ludzie płacą mi pieniądze za emisję śladu węglowego”.
    A ponadto…ech strach pomyśleć.
    Biorę skrzypce z prapradziada i na dach. Już we środę po świtańcu. Nauczta się doktorQu pozytywnie myśleć, bo na razie myślenie to “za duży wiatr na twoją wełnę”.
    Szacun.

    7
            1. sumadartson

              No ale do lutego 2020 jako tako szło w kosmosa.
              Dopiero jak w lutym szlachta napisała po wielekroć “lecim pod grunwalda” to pi….lnęło prawie pod cedynię. Żeby nie FED ze swoim “nadrukujem więcej niż potrzeba” to i usiaki by poszły na dno z 2009.
              A teraz to mamy gorzej niż w 1942. Bronimy się militarnie na wschodzie i ekonomicznie na zachodzie. W dodatku V kolumna niszczy nas wewnętrznie. Jeden sprzedajny wełniak z lsd już nadaje na wszystkich kanałach jak niemce mają się bronić przed amerykańską energią atomową w Polsce. Że też jarek nie wytępi tych łapówkarskooligarchicznych bandziorków.

              10
  9. Griot1234

    Dlatego jeśli o Polskę chodzi to dwa kluczowe pytania; co z Europą. Czyli jakie będą stosunki polityczno gospodarcze pomiędzy USA,a Kontynentem.
    Czuć powoli ze przeciętni obywatele dostrzegaja podwyżki cen w sklepach. Warto posłuchać A.Michty u Bartosiaka bo Pana Jacka nie da się słuchać. Tam michta podaje nazwisko analityka który podsumowuje ostatnie 20 lat polityki niemieckiej.polecam wysłuchać. Na razie mało danych by strzępić język, ale trzeva wsłuchiwać się w tych co wiedzą vezposrednio, a nie tylko z mediów.

    1
  10. Griot1234

    Tzn wysłuchać i pogooglowac i przeczytać. Nam wiele nie wnosi ,ale otwiera oczy niemieckim wyborcom. A rząd Niemiec jest koalicyjny i są tarcia. Ciekawie na list managerów z dużych startupów odpowiada wicemin finansów Niemiec to mały kroczek w dzisiejszych czasach uzyskiwania przewag technologicznych.

  11. rivsay

    https://businessinsider.com.pl/prawo/krzysztof-kilian-byly-szef-pge-ustawa-o-maksymalnych-cenach-energii-zniszczy-rynek/rt0m36s
    Ciekawy artykuł, mówię o tym od dawna 🙂

    Rok temu trąbiłem, że spółki państwowe wzięły peak cen gazu z Europy i przerzuciły na przedsiębiorstwa.
    W tym roku trąbię, że wydobycie węgla w Polsce nie zdrożało pięciokrotnie a takie ceny eenrgii poszły do przedsiębiorstw i samorządów.

    Nie mam jakiegoś Premium ale artykuł mi się wyświetla, jakby dla ogółu nie było dostępne, wrzucę dwie najważniejsze kwestie:

    1.
    “Jak jest ustalana cena energii?

    To skomplikowany mechanizm, ale postaram się wyjaśnić. Otóż w Polsce do produkcji energii elektrycznej zużywamy od 3 do 7 proc. gazu. To nie są jakieś wartości, które by w sposób zdecydowany wpływały na rynek. Jednak w momencie agresji Rosji na Ukrainę, nasz rynek podążał za tym, co się działo w Europie Zachodniej. Wówczas rynek został mocno zachwiany, potem się nieco ustabilizował, ale od lipca br. przestał funkcjonować racjonalnie. Wtedy pojawiły się ceny od 1000 do nawet 2500 zł za MWh. Rynek momentami oszalał, nie tylko na rynku kontraktów terminowych, ale też hurtowym. To był częściowo efekt emocji, niepewności, ale też tego, że w krajach Europy o cenie końcowej decydował przede wszystkim gaz. W Polsce energia w 75 proc. produkowana jest z węgla kamiennego lub brunatnego, pochodzącego z polskich kopalń. Na koszty składa się przede wszystkim koszt paliwa, tj. ok. 90 proc. i opłata za emisję dwutlenku węgla (CO2). Przed wojną cena węgla dla energetyki wynosiła 200 zł za tonę. Od stycznia do czerwca 2022 wzrosła z 290 zł do 346 zł za tonę. Uprawnienia do CO2 zaś wahają się w granicach 60-70 euro (ok. 282 – 329 zł), najdroższe były 99 euro (465 zł). Jeśli to zsumujemy, to nie wychodzą tak wysokie ceny. W Polsce ceny energii nie rosną przez wysokie ceny gazu czy węgla. Tyle że polskie elektrownie sprzedają energię elektryczną nieproporcjonalnie drogo w stosunku do kosztów jej wytworzenia.”

    2.
    Niesamowite, Narodowy Premier potwierdza to o czym mówię 🙂

    “Jak słusznie zauważył premier Mateusz Morawiecki: “Dziś mamy taką sytuację, że cenę z dostawą na przyszły rok sprzedaje się na towarowej giełdzie energii, licząc od ceny węgla w Holandii – a nie od ceny węgla, którą kupują zakłady energetyczne z polskich kopalń. To mechanizm, który powoduje te wysokie propozycje na przyszły rok. Nie ma na to naszej zgody i mówię to bardzo wyraźnie. Nie może być tak, że kilkanaście osób z zarządów tych spółek bogaci się kosztem społeczeństwa””

    4
    1. rivsay

      ###
      Temat na pracę magisterską lub doktorat z Ekonomii.

      Policz w jakim stopniu na inflację w 2022 roku wpływ miały:
      – ruska wojna
      – socjal Rządu RP
      – puste obligacje BGK
      – zerowe stopy procentowe NBP
      – spółki Skarbu Państwa z monopolem lub większościowym udziałem w rynku (Orlen, Lotos, PGNiG, Azoty, elektrownie, elektrociepłownie, banki, cukry itp.)

      3
  12. toya

    Ciemno wszędzie, głucho wszędzie, co to będzie, co to będzie.

    Ciekawostka: Nakładając na siebie wykresy z 2008 i 2022 to JEŚLI obecno-bessowe ~15% październikowe odreagowanie następujące po ~45% 9 miesięcznym spadku jest analogiczne do ~15% lipcowego odreagowania w 2008 roku po ~40% (prawie) 9 miesięcznym spadku to jakiś obecno-bessowy Dybuk Lehmanowy wypadnie z szafy w okresie świąteczno-noworocznym, a indexy mają przed sobą jeszcze 50% potencjał spadku przed ostatecznym dnem gdzieś w połowie przyszłego roku. 750 na wig20 w 2023? 🙂

    4
    1. toya

      Stoi jak wół Ciekawostka.
      Tak samo jak Ciekawostka jest ze na wykresie 50 letnim na Nikkei okres od połowy lat 80 ze szczytem 1990 i spadkami do 2003 wygląda bardzo podobnie do Wig20 od 2003 że szczytem w 2007 i spadkami do… 750pkt 🙂

      A czy takie ciekawostki są “trejdowalne”? Nie.

      1
  13. DrQuality

    “Dybuk Lehmanowy wypadnie z szafy”
    1/ coming out prezesa ?
    2/ astefaniak w tvn24 ?
    3/Zenek wygrywa listę Radia 357 ?/ news dla pisokmiotów – to takie radio , gdzie wystepują porzadni dziennikarze z byłej Trójki /
    4/ Zsumyobdartson informuje o zakupie pakietu 10 akcji KGHM ?
    5/ Wisła utrzymuje się w 1 lidze ?
    6/Cracovia zostaje mistrzem Polski ?
    7/ Glonojad organizuje koncert Metalliki ?
    8/ Jarosław Kurski przeprowadza wywiad rzekę z WB ?
    To może wstrząsnąć tym blogiem ergo wstrząśnie giełdą / szczególnie zwrócic uwagę na kurs KGHM !!/
    Jakieś inne propozycje ?

    11
    1. sumadartson

      DoktorQu
      Nie piszta bzdeta nt szlachty, jeno wicie kupujta miedziaka w promocyji bo one 56,1 zeta to już rozumicie nie nastanie. Październik tradycyjnie zmienił trynda na kosmosa. Wew styczniu 177 zeta za papióra wicie zapłacicie. Szlachcie polskiej.

      7
    1. sumadartson

      Głosowałem na POniemieckich dawno temu, jeszcze przed pierwszym jarkiem, ale one swoim nierządem tak dały politycznej dupy, że do dziś mam przez to wrzody na sumieniu. Porzuć ekscelencjo swoją huć szkodzenia “ten kraj” przez głosowanie na swoich ulubieńców oligarchicznołapówkarskich. One już są jako owe nagrobki wybielane kłamstwem.

      7
  14. BK

    @DrQuality

    “Panie BK.
    Przy całym szacunku. .
    Myśle , ze strach dominuje przy flash crashach . Bessa to jest wielka smuta -niewiara , uczucia paradepresyjne , pogodzenie się ze stratami , brak zainteresowania giełda.”

    W jeszcze wcześniejszej wypowiedzi zwrócił Pan uwagę na moje określenie “flash crash”. I właśnie dochodzimy do sedna, czyli do tego czym są współczesne bessy. Są bowiem szybkimi krachami. Tak było latach 2007-2009. Tak było w 2020 roku. Czasy wypłaszczenia bessy – co wiąże się z emocjami, o których Pan pisze – z lat 2002-2003 mogą już do nas nie wrócić.
    Wynika to w mojej ocenie w narzędzi dodruku pustego pieniądza. Aktualnie pieniądz jak chcą, to drukują na potęgę. I robią to różnymi metodami. Więc mieć będziemy gwałtowne wzrosty. I co za tym idzie mieć będziemy również “flash crashe”, czyli szybkie bessy zakończone strachem.

    I dlatego brakuje mi w tej układance tej emocji. Powinien się pojawić wraz z “percepcją końca świata”. Nie próbuję przewidzieć co może być tym elementem wywracającym stolik. Za mały jestem na takie projekcie. A do gry nie potrzeba projekcji. Do gry wystarczy właściwa reakcja.

    2
    1. sumadartson

      Skoro nawet pucin zwątpił w skuteczność rozszczepiania atomu, to pozostaje już jeno Godzilla z oceanu. A jako że stawiam franch brandy przeciwko coca coli że ta cholera nie wylezie z toni, to pozostaje jeno zainwestować resztę lewara na lokalnych dziennych dołkach

      3
  15. DrQuality

    BK ,
    Właściwie to ogólnie , ale wykorzystując
    Pana wpis . Znając przynajmniej podstawy ekonomii zawsze nieufnie odnoszę sie do twierdzeń o odmienności sytuacji tu i teraz w porównaniu z sytuacja „ z kiedyś”. No przecież są inne czasy , to już jest inna ekonomia . No uważam , ze nie , nie i nie . Inflacja zawsze jest wynikiem przewagi popytu nad podaza , walka z nią polega na tych samych zasadach od dzięsiątków lat / „ musi bolec”/ nota bene Nobel dla Bernanke jest wg mnie nieporozumieniem , bogactwem narodów i każdego z nas z osobna jest praca etc . Itd . Clou całego ambarasu to łamanie notorycznie podstawowych prawidel ekonomii .
    „ Nowa ekonomia”, kaman – toz to oksymoron .

    6
    1. Max2

      Proszę obejrzeć film o kryzysie “Inside Job” – w sumie cała ekonomia to kwestia umowna.

      Obawiam się że i ta “stara” ekonomia jak i “nowa” ma swoje “problemy” Wszystko zależy od skali problemu. Tak jak w twierdzeniach Niutona, które są “uniwersalne” do skali makro, nijak się mają do skali mikro i elementów kwantowych.

      Która jest słuszna?

      1
  16. DrQuality

    Np . WB kilkakrotnie wrzucał koleczko obrazujące w jakiej fazie cyklu jesteśmy.
    I teraz , czy czasy są takie , ze wymyślimy nowe kółeczko w którym stwierdzamy , ze jesteśmy w ćwiartce w którym należy kupować akcje , przeskakujemy obligacje ? bo czasy inne , bo pandemia , bo pisokomusza wadza ?

    9
    1. Max2

      Rok 1929 po kryzysie…. chyba najlepiej odzwierciedla to film “Człowiek ringu” gdyby nie dodruk…mielibyśmy to samo w 2009…
      Czy słusznie ? Nie wiem. Niestety to odwlekamy, i wierzymy że przyszłość i postęp – a przede wszystkim świadomość jednostki- doprowadzą do zmian.

      2
  17. sumadartson

    Prawie się kurna wzruszyłem czytając doktorQu i ekscelencję.
    Zwłaszcza że dopiero obejrzałem Ziemię Obiecaną.
    Nobel dla Bernanke słuszny. Sam pisałem w 2008 że trzeba emitować obligacje dla zabicia subprime, a skubaniec wyemitował pieniądze. Geniusz.
    Uratował świat przed skundleniem na rusko chińskiej smyczy. Jego następcy spieprzyli robotę, bo nie potrafili w odpowiednim momencie przestać drukować. 2018 był odpowiedni. Zaczęli przestawać i stchórzyli. Na szczęście geopolityczne dno z 22.02.2022 o którym pisałem jeszcze w 2021 mamy już za sobą. A wełniaki niech szukają powodów do flash crash.
    Prawie się kurna wzruszyłem.

    7
    1. sumadartson

      Obsługa zadłużenia powodem do flash crash. Prawie umarłem ze śmiechu. Czekaj tatka latka.
      Stawiam brandy przeciwko coca coli że usiaki kupują kolejne 8 kiloton złota shortując jego papierową wartość do granic głupoty. Pisał o tym Nostradamus 500 lat temu:
      “A skarby zgromadzone w świątyni przez Hisperian,
      Tam przeniesione do tajnego miejsca głodnych obligacji…”

      To dawałoby cenę (przy 16 kilotonach w fort knox oraz obecnych 32 bln usd długu) ok. 50 000 usd/uncję.
      Niewiarygodne jak przekop mierzei i płot na granicy razem wzięte.

      4
  18. Prezesso

    Oj, leszcz, po przejściu 1570 kolejne targety to 1620 i 1700. Nie piszcie głupot, że to dobry moment na S. Ja pier…

    Znowu oberwiecie. Nie grajcie na jakieś idiotyczne kliny czy marudzenie Miśka, który nie skorzystał z opcji zejścia na nowe minima.

    S to można na Nasdaka grać albo Daksa.

    6
    1. sumadartson

      Chwilowo waszmość masz rację ale Prechter pisał przy takich okazjach: nie należy cieszyć się zawczasu z chwilowego wyjścia górą z klina zwyżkującego, więc może warto jeszcze poczekać zwłaszcza że global dzisiaj słaby póki co.

      2
      1. fast_market

        U nas na początku miesiąca napływy do PPK są zwykle.
        To może zaburzać obraz. Wg mnie kupują wcześniej by opchnąć
        drogi towar do PPK. Skala netto pewnie nie jest powalająca,
        ale sama miesięczna cykliczność ogranicza ryzyko.

        1
          1. fast_market

            Nie zgadzam się. Ten proces powinien być prawie odczłowieczony (żeby tylko nie kupował bankrutów) i pasywnie zarządzany.
            No i by nie było przekrętów to co miesiąc inwestycje w przypadkowy dzień.
            Np. na zasadzie randomowego generatora liczb. 😉
            No i szerokie spektrum inwestycji, ale prostych, nieskomplikowanych.

            2
  19. Prezesso

    Mak, na USA już nie patrzę, bo nasi mają to w d… Dziś pokazali, zawsze wyprzedzali.

    Wjechała czarna Wołga i niżej już nie będzie.

    Jutro Jankes wystawi zielone latarnie i mamy open na plusie, a potem jazda na 1703!!!

    I jeszcze jedno – TO JA, nie żaden leszcz, – PISAŁEM, ŻEBY ŁADOWAĆ S na Nasdaka i Daxa.

    Teraz MOŻNA ZAMYKAĆ!

    Zaczynamy SANTA CLAUS RALLY AD 2022!!!!!

    TYLKO L PKC! Na wszystko! Jutro dalej ZIELONO!

    7
  20. Prezesso

    Dla leszczy – od jutra rusza rakieta na 4100 na SP500, u nas odpaliła wcześniej – nie przewidziałem tego, ale w porę się obróciłem – kierunek 1700-1800, US100 już L można PKC – każde płaci, idzie na 12900, na reszcie nie gram, ale jak ktoś woli S, to można szukać na jakichś blaszakach, typu Dino albo energetyce. To nie reko, to moje analizy. Się pośmiejemy za kilka tygodni – to BĘDZIE RAJ MIKOŁAJA, który debile prześpią, już to widać (dziś ładowanie S, ja pier…).

    LLLLL PKC i nie ma zmiłuj!

    10
  21. Idmmaximus

    Największy przekręt to

    Obecne nadmiarowe zgony młodych ….

    Sam już pochowałem w przeciągu dwóch miesięcy dwóch dobrych znajomych …. 43 lata nie obudził się i 47 lat udar …. A w mojej małej miejscowości od początku roku już conajmniej 15 osób poniżej 50 roku życia odeszło nagle …. Zawały udary szybkie raki …..

    Fajnego mema widziałem ….

    ” Baliście się rok temu że zamkniemy cmentarze ….a my otworzyliśmy wiele nowych ”

    I proszę nie pisać że to skutki po covidzie ……

    15
  22. Prezesso

    No i fajnie, mała strata, prawie na zero, z L. Teraz ZAROBIMY na SSSSS. Już chyba każdy leszcz widzi szansę na kupno akcji, nastroje się poprawiły. Trzeba to schłodzić.

    Nie doszli do 1620, pójdą na 1450. Taka kara za gapiostwo!

    Czas na korektę – Mak powinien triumfować, idzie po jego myśli.

    6
    1. sumadartson

      DoktorQu
      Ten wykres to rzeczywistość a te wasze czerwone kreski to rozumicie wasze doktorQu wicie mylnie błędne tej rzeczywistości postrzeganie.
      Wy rzeczywistość naginacie do waszych mylnych przekonań.
      Chodzi o to że jakbyście potraktowali rzeczywistość taką jaka ona jest to poprowadzilibyście górną czerwoną kreskę po wierzchołkach rzeczywistości. A wy doktorQu w krzywych okularach waszych wyobrażeń wycieliście wierzchołki rzeczywistości mylnie udając że ich nie ma. Tymczasem:
      Każdy kto pozbędzie się pychy mądrości zauważy że wykres dolara ukształtował klin zwyżkujący. Gdybyście doktorQu poprawnie pociągnęli dolną kreskę od rzeczywistego pierwszego dna wykresu a górną od pierwszego rzeczywistego wierzchołka wykresu, zoczylibyście doktorQu ….obdarty że usd/pln mozolnie kreślił klin zwyżkujący, po wybiciu którego dołem, dolar powinien niebawem kosztować 3,xxxx złotego.
      No ale wyście tu wicie narysowali wasze marzenia, które rzekomo uniemożliwiają spadek dolara a jednocześnie zmuszą go do osiągnięcia 6 zeta.
      Wy wicie doktorQu, marzycie że dolar po 6 zeta obali “pisoski” rząd w “ten kraj”.
      Jakżesz musicie cierpieć widząc że za sprawą króla terroru “ten kraj” stanie się niebawem międzymorzem a dolar zejdzie, zgodnie z rzeczywistością AT a nie waszymi bzdurnymi marzeniami, że rozumicie usd / pln zejdzie poniżej 3,9xxx zeta.
      Medicae, cura te ipsum.

      14
  23. dino54

    Sam jestem zdziwiony chyba szlachcic ma racje ze to juz hossa sie zaczela.Bo u nas zawsze hossa zaczynala sie na wiosne przewaznie w marcu.No chyba ze to na razie odbicie do poczatku przyszlego roku nastepnie spadek do marca a od marca juz hossa na calego.

    4
  24. macarek

    Ale krach. Gratulacje Max.
    Alior po wakacjach minus 500 nadal 322 zysku za 3 kwartały.
    Czyli jego hipotetyczny zysk kwartalny ponad 400 mln:
    //Zdarzenia o charakterze jednorazowym obniżyły wynik netto banku łącznie o 494 mln zł. Skorygowany zysk netto grupy Alior Bank w III kwartale wyniósł ok. 431 mln//
    https://www.bankier.pl/wiadomosc/Strata-netto-Alior-Banku-w-III-kw-wyniosla-62-6-mln-zl-nizsza-niz-oczekiwano-8433692.html

    5
      1. Max2

        Max2 1 listopada 2022 o 20:32
        Odpowiedz

        No i chyba siła DAX to “otwarcie” Chin….(koniec wirusa) Więc jednak hossa, przynajmniej do grudnia….

        Niemniej gratuluje. Bez pozycji i bez akcji. Dla mnie to karmienie kaczek. No ale mogę się mylić.

        3
    1. sumadartson

      @dino..
      Kto wyprzedał perły to wyprzedał. Szlachta zaciekle je kupuje z lewarem już 116%, 216% środków w perłach s.a. A wyprzeda je moja wnuczka szlachcianka za lat 60.
      A co do waszmości oczekiwań styczeń-marzec to są bliźniaczo podobne do moich.

      7
      1. dino54

        Co najgorsze zaden z politykow nie wystapi i nie powie ludzie macie teraz duzo tych wydrukowanych pieniedzy to nie leccie do sklepu napedzac inflacje tylko waszym patritycznym obowiazkiem jest kupowanie tanich akcji na gieldzie i to bylby prawdziwy patriotyzm a nie piepszenie smotkow.

        8
  25. tr33

    DrQuality 1 listopada 2022 o 19:01Zaloguj się, aby odpowiedzieć
    “Dybuk Lehmanowy wypadnie z szafy”
    1/ coming out prezesa ?
    2/ astefaniak w tvn24 ?
    3/Zenek wygrywa listę Radia 357 ?/ news dla pisokmiotów – to takie radio , gdzie wystepują porzadni dziennikarze z byłej Trójki /
    4/ Zsumyobdartson informuje o zakupie pakietu 10 akcji KGHM ?
    5/ Wisła utrzymuje się w 1 lidze ?
    6/Cracovia zostaje mistrzem Polski ?
    7/ Glonojad organizuje koncert Metalliki ?
    8/ Jarosław Kurski przeprowadza wywiad rzekę z WB ?
    To może wstrząsnąć tym blogiem ergo wstrząśnie giełdą / szczególnie zwrócic uwagę na kurs KGHM !!/
    Jakieś inne propozycje ?
    ***
    Zaorski ogłasza, że blefował, że 3 miesiące wcześniej blefował i że może dziś też blefuje, że blefuje

    6
    1. sumadartson

      Miałem nie pisać ale szkoda chłopa co przez polskojęzyczną propagandę ma tak wełnę zaczadzoną nienawiścią do wszystkiego co jarkowe, że rzeczywistość postrzega przez niebieskopoświatową propagandę antypisową.
      Wyłącz ekscelencjo te tiefałeny a obejrzyj półroczne wykresy surowców. Jak tam obaczysz od czerwca “wzrosty cen surowców”, to jeno lewatywa u doktorQu na rubieży może wam nieco pomóc.

      10
    1. Idmmaximus

      Ciekawe jakie prognozy w ciągu najbliższego tygodnia PKP Cargo za III kw jak wpłyną większe przewozy węgla z portów …. Myślę że na ktlrtko może to być też ciekawy driver …. To może być nieliczna spółka która poprawi wyniki rok do roku za III i IV kw 🤔

      7
  26. DrQuality

    Wchodzę Ci ja po tenisie , moje ciało itd , etc , a tu gdzie nie spojrzem Hr . Golasiński z Sumy Obdartej . Toż Waści nie potrzeba Viagry by odczuwać podniecenie , wystarczy +10 % na KGHM . Z tego wynika , że od dawna Waści podniecenia nie odczuwał . No ja cież prdl , toż to dziecinada jest . Taki wytrawny inwestor ?!!

    12
      1. Prezesso

        Mak, jednak jesteś loser i nic tego nie zmieni. Ja potrafię zamienić każdą porażkę w sukces, to nawóz mojego sukcesu. Gram i podaję pozycję on lajn. A Ty, frajerze, pojawiasz się między sesjami, jak Stany się walą, to nagle masz S. Żałosne…

        14
        1. duch_natury

          Prezess. Ja w przeciwieństwie do Ciebie nie zmieniam swoich strategii 4 razy na dobę.
          I nie mam parcia na to czy mi wierzysz czy nie wierzysz. Robię swoje.
          Pisałem o tym kilka razy że do S-kowania są najlepsze Stany (jeśli ktoś lubi grać stronę S) a banan przez dłuższy okres powinien być relatywnie silniejszy od US i pierwszy osiągnie dołek.

          @Dino
          1) poziom – zasięg minimalny tego swingu został osiągnięty strefa 1615-1620. Jasnowidzem nie jestem. więc o ile go podbiją nie wiem.
          Obstawiam, że w przyszłym tyg. do środy zakończy się ten swing.
          I co najważniejsze prezess po raz n-ty zostanie wykołowany.

          7
  27. toya

    Na razie to niech trwale wyjdą ponad 1650, a najlepiej 1660, bo jeśli podejście do tego testu wyjdzie kiepsko to zwrot i kolejny długotrwały (do przełomu stycznia/lutego 23?) spadek prawdopodobny.

    I tak jak do tej pompki układałem się od miesiąca:

    “toya 10 października 2022
    P.s. opcje mocno OTM, ale teraz tylko Calle.”

    Tak teraz zaczynam kombinować jak się spozycjonować w drugą stronę. Co na tym rynku – niedźwiedzia – jest w sumie trudniejsze (spadki są dłuższe i spokojniejsze, a opcje OTM, żeby zareagować potrzebują biegunki na rynku).

    8
  28. karnak

    Wielkie gratulacje dla @sumadartson, który wg mnie najtrafniej wstrzelił się w początek nowego większego średnioterminowego rozdania wzrostowego (zbierał – kupował najbliżej dołka).
    Aktualnie jesteśmy w średnioterminowym trendzie wzrostowym i korekty tegoż można wykorzystywać do powiększania pozycji byczej.

    18
  29. sumadartson

    Z gratulacjami bezpieczniej wstrzymać się do nowych szczytów wszech czasów jako że fortuna cyklem się toczy a czas niepewny. Zacząłem zbieranie za wcześnie urzeczony taniością pereł i lichymi perspektywami shortkoni. Teraz okazało się jeszcze że kupowałem za wolno bo kawał lewara leży na r-ku do zainwestowania. Ale póki znów nie przyśni się przepaść pod prawą nogą, muszę powoli dobierać, zgodnie z waszmości słowem: “korekty (…) wykorzystywać do powiększania pozycji”.
    Szacun.

    7
  30. Prezesso

    Mak, ty jednak zazdrośnik jesteś. Nie wszedłeś w piątek, a TO BYŁ OSTATNI DZWONEK.

    Tanie nie będzie i się z tym pogodzić musisz, frajerze.

    Stany jeszcze spadną, tu ci się udało, ale uważaj, bo jak ruszą, to znów zostaniesz z ręką w nocniku, teoretyku zakichany!

    7
  31. Prezesso

    O kurczę, karnak się pojawił i nawołuje do L? Rychło w czas…

    Teraz każdy jest na L, ciekawe, co za debile mają S? A, już wiem, taki mak choćby!

    Ha, ha, ha – jutro KOLEJNA LUKA BAZUKA i jazda na 1 800!!!!!!!!

    5
  32. DrQuality

    1 / bessa trwa 12 miesięcy
    2/ wzrost 2 tygodnie
    3 / ścieżka WIG 20 jest podobna do 2000-2001 i 2007-2009
    4/ obroty nie wskazują na napływ nowych środków – patrz 11/2020 a 10/ 2022 / strzałki / , co więcej wzrost w ostatnim tygodniu przy zmniejszonych obrotach
    5 / podniecenie na blogu / dziecinada /
    resume – to na razie tylko korekta .
    https://drive.google.com/file/d/1oWZCRuNoHCTYr1lPyJuIiO84EGSqmqso/view?usp=sharing
    PS . Panie WB – pobudka !! Wpis ?! Np. wykres kosztów studiów w GB po brexicie ?

    10
      1. sumadartson

        Drogi doktorQu z klinaobdarty. Wy tu nie wpuszczajcie wicie publisi we wasz dziurawy kanał.
        Usd/pln kreślił od 3,9xx do 5,xx klin zwyżkujący z którego wybił się dołem a nie wasz doktorQu pobożnożyczeniowy kanał, z którego się niby nie wybił.
        Pan Wojciech Białek najlepiej by to wam doktorQu wyrysował swoim “Zaczarowanym ołówkiem”,
        ale coś od zeszłego piątku go nie widać.

        5
        1. sumadartson

          DoktorQu
          Jużem ogłosił urbi et orbi żeście się nawrócili na umocnienie złotego, a
          Wy trafiliście we wsparcie na 3,7 przez pomyłkę????
          Zapiszcie sobie w kajeciku ekscelencji:
          “Warszawa środkiem ustali się świata”.
          Czy wy wicie rozumicie co to oznacza?
          Ano to że złoty będzie za lat kilka kosztował 1 dolara. A opozycja w niemcach będzie się nazywała proPOlska partia rzeszy, doktorQu na rubieży.

          1
  33. fast_market

    Tak. Pan Wojtek chyba zapomniał o nas w tym tygodniu. Albo na zasłużonym urlopie. 😉
    Natomiast w przyszłym tygodniu RPP, a w USA midterm elections. I może o zachowaniu akcji w okolicach midterm elections Pan Wojtek by coś zaprojektował?

    6
      1. sumadartson

        Dokładnie. Odcięli ekscelencję @Max2 koło dołka. Tak to jest jak się nie słucha szlachty. A pisałem: ta polskojęzyczna propaganda antypisoska do ruiny ekscelencję doprowadzi. A ten liczy że dolar dojdzie na 6 zeta i jarka obali.

        6
    1. rivsay

      Na WIG20 się nie znam ale poniższe:

      ” W tym roku, jako PGE zapłacimy 12 mld zł za emisje CO2 – powiedział w niedzielę prezes Polskiej Grupy Energetycznej Wojciech Dąbrowski. To pokazuje skalę wydatków przekazywanych przez przedsiębiorstwa energetyczne do UE, a które mogłyby być przez nie inwestowane – dodał.”

      To jest oczywiste kłamstwo. Środki pochodzące z opłat za emisję dwutlenku węgla stanowią dochód polskiego rządu. I powinny być zgodnie ze sztuką w 50% przeznaczone na modernizację energetyki i cele klimatyczne. A że się te pieniądze przeżera, no cóż…

      9
        1. rivsay

          Nie wiem o co Ci chodzi z tym TVN.

          Ale dzięki, że przedstawiłeś rządową stronę, która zaprzecza słowom prezesa PGE, powtórzę:

          To pokazuje skalę wydatków przekazywanych przez przedsiębiorstwa energetyczne do UE,
          To pokazuje skalę wydatków przekazywanych przez przedsiębiorstwa energetyczne do UE,
          To pokazuje skalę wydatków przekazywanych przez przedsiębiorstwa energetyczne do UE,

          8
    2. sumadartson

      Zapłacimy niemcom za emisję tego czego usiaki i chinole wysyłają do atmosfery 500+ razy więcej niż Polska. Tak wynegocjowała obecna POniemiecka opozycja polska za czasu rządów młodej lekarki na rubieży. A doktorQu jeszcze szczuje mnie Maxem jak o tym piszę.

      13
  34. macarek

    //Nic dziwnego, że w takich warunkach umacnia się w notowaniach pozycja Republikanów, którzy mają jutro szansę na zwycięstwo. Nie jest natomiast tajemnicą, że są oni raczej niechętni finansowaniu toczącej się za naszą wschodnią granicą wojny. W nowym układzie sił za oceanem, który może po jutrzejszych wyborach wyłonić, miałby prawo rozpocząć się proces dążenia do jakichś rozmów pokojowych, a więc w dalszej konsekwencji zdjęcia ryzyka inwestycyjnego z naszego regionu.//
    https://stooq.pl/mol/?id=29594

    2
  35. ML.36

    “Przyznam, że będę za Macrobondem bardzo tęsknił”, tak jak my wszyscy(chyba) tęsknimy za dawnym, dobrym WB.
    A tym czasem destrukcja, jeszcze nie tak dawno czwartego pod względem
    popularności bloga, trwa w najlepsze, przy filiżance lury i nawijaniu
    bawełny, oczekującym na błyskotliwe analizy.

    22
  36. Prezesso

    Mak, widzę, że i z ortografią na bakier ostatnio. Nerwy, czy kłopoty z koncentracją?

    Zobacz, frajerze, że TREND się zmienił i przyznaj się do błędu. Nikt nie jest nieomylny.

    Ja swoje straty już dawno opłakałem i pykam na LLLLL, bo JEST SZAJBA!

    A Ty jesteś uparty, jak osioł i jeszcze się tym chwalisz, jak baran.

    7
  37. sumadartson

    @duch_ natury
    //nie krępuj się – pójdź w ślady Szlachcica 120%…..500%//
    A co waszmość widzisz złego w lewarowaniu kupna pereł s.a. na początku nowej 60 letniej hossy?
    Oczywiście nie w kontrakty terminowe L, ale w tanie jak szary barszcz perły s.a.?
    Kiedy kupować jak nie przy P/E poniżej 3 i ROE powyżej 50 ?
    NIGDY dotychczas tak tanio nie kupowałem, czego i waszmości życzę.

    7
    1. sumadartson

      A co do spółek energetycznych i ich zysków to mateusz ma absolutną rację. W obecnej i zapewne przyszłej sytuacji płacenie podatków od zysku to absurd. W warunkach gdy inflacja zżera 20 % kasy rocznie, wszystkie pieniądze należy INWESTOWAĆ w rozwój źródeł energii a nie brzuchy managerów. Wszystkie zyski w aktywa i źródła wysokich przychodów w przyszłości. To nie żadna komuna wełniaki, ale czysty kapitalizm.

      6
      1. datik

        Znowu odleciałeś, komu te dyrdymały posuwasz, chyba @karnakowi ?
        Przecież wyraźnie powiedział:
        “… ale żeby ich zysk był minimalny, dlatego, że jestem po stronie społecznej, po stronie wszystkich Polaków”
        ‘Inwestycja” tak ale w przyszłoroczne wybory.

        3
        1. sumadartson

          Wyraźnie powiedział:
          “…Aby spółki energetyczne w przyszłym roku miały koszt w pełni pokryty, również INWESTYCYJNY…”
          Przecie jako premier państwa członkowskiego unii niemieckiej nie powie wprost: inwestujta w źródła energii wełniaki tępe, bo każdy milion inwestycji uchroni nas od zapłacenia niemcom 10 milionów za lat kilka.
          Nieładnie i gupawo jest omijać celowo sedno wypowiedzi premiera własnego “ten kraju”.

          1
          1. Max2

            Że też hrabia – pewnie jak w komunie – wierzy w te propagandowe pierdoły. INWESTYCYJNY wg PiS-u to nic innego jak inwestycja w przyszłe wybory. Co by się Pisiorom dobrze żyło. A hrabia jak ten ciul …powtarza za TVP…masakra.

            5
    2. duch_natury

      Nie ma co porównywać Twój długoterminowy plan i tego jegomościa, który ślini się z podniety że dojrzał swing gdy ten jest w fazie dojrzałej i zbliża się jego zmiana (lub bynajmniej solidna korekta) 🙂
      Żeby było to pierwszy raz ale to już n-ty z rzędu.

      6
      1. Prezesso

        Mak, ślinić to ty się możesz, frajerze, do swoich pierdół, które wypisujesz. Zazdrość przez ciebie przemawia i warcholstwo. Nie umiesz po prostu spekulować, to nie wstyd. Ale na kiego grzyba się rzucasz, jak każdy widzi, że to JA MAM RACJĘ!?

        Doucz się i możemy pogadać, dzieciaku!

        12
      2. sumadartson

        Czy to plan długoterminowy to się dopiero okaże. Przy wig20 na 5000+ pkt raczej zamienię się z inwestora w spekulanta a przy obecnych wycenach pereł i szalejącej inflacji to może być kwestia roku. Vide 1992-1993 r.

        2
  38. cebeerxx

    Powiem wam, strasznie być takim sekciarskim pisoskim kmiotem, nawet mi ich czasami po ludzku żal. Ledwie z sumy obdarty tuman dostał parę sesji oddechu na zjebany.ch sasinowych perłach i już wychodzi kłameusz, ściąga gacie i siada mu centralnie gołą d.pą na nie skalnej myśleniem, zadowolonej gębie. A ten pisoski, kacapski moron sztacha się zawartością rowu i krzyczy: Alpy! Tu się oddycha!

    32
    1. sumadartson

      A kto waści każe energetyczne kupować???
      Nawet chińcyki oficjalnie nakazali swoim fundom omijać szerokim łukiem nasze spółki energetyczne po tym jak niemce klepały po pleckach młodą lekarkę za wynegocjowanie (chłe, chłe) pakietu klimatycznego.

      8
  39. sumadartson

    I na koniec:
    DoktorQu drogi ✉ bardzo, zapiszcie sobie w kajeciku waszego Maxa2, że rzetelnie wyrysowany klin zwyżkujący 10 razy wcześniej ostrzega przed wywaleniem dolara do śmieci niż dziurawy, tnący szczyty i nieprzystający do dołków, życzeniowy kanał antypisowy.
    Dobrej nocy, doktorQu drogi. Niech się wam przyśniom tłuste 📩📩✉.
    Szacun i powaga.

    5
  40. animetal_slave

    animetal_slave 27 lipca 2022 o 10:23
    Możliwy poziom przy Vix >80. Byłoby fajnie.

    animetal_slave 27 lipca 2022 o 15:56
    Ciekawe, ciekawe, przeanalizowałem wszystkie możliwe spready, OAS spready dla US, Europe, EM, AAA, BBB, CCC etc. etc. Wszystko zsynchronizowane z VIX, aby strzelić w końcówce roku. Czegoś nie wiemy?

    No to ja już wiem. Gramy swoje Panowie, klamka zapadła.

    5
    1. animetal_slave

      Wider_swider 12 sierpnia 2022 o 19:25
      mac, od nowego tygodnia liczę Ci nóżki w górę. Każdy dzień z nowym szczytem swingu wzrostowego to kolejna nóżka.

      Ja tam słaby jestem z matematyki, ale wychodzi, że tych nóżek w górę Pan Wider naliczył … ZERO. Mistrz.

      6
    1. toya

      Gdy gospodarz pisał powyższy komentarz Wig20 był na poziomie ~15XX by przez kolejne półtora miesiąca wzrosnąć o ponad 20% i przekroczyć poziom 19XX, a następnie wznowić kolejną (ostatnią) falę spadkową i stracić 35% (!!!) zanim ubił dno pod koniec lutego 2009. Wtedy ruszyła hossa.

      1
      1. toya

        Osobiście niepokoją mnie Niemcy (ostatnia wizyta Scholza w Chinach i wciąż czekający na wyciągnięcie Joker “kto rozwalił NS2”) i wybory środka kadencji w USA – (czy) coś zmienią w podejściu do finansowania wojny? Czy nasz “partner strategiczny” nie zastąpi wsparcia finansowego polskim mięsem armatnim?

        I tak na marginesie – skoro to blog inwestycyjny – konsultant121 przez kilka lat puszący się na blogu, że bawi się w harcerza obrony terytorialnej i rezygnujący z niej w tym roku gdy ryzyko stało się realne zasługuje na najwyższe uznanie.

        Przez kilka lat kasować premię bez ryzyka i zwinąć biznes przed wichurą. Znać facha!

        24
        1. cebeerxx

          A to nie wiedziałem…to ta pisoska menda zdążył już zrezygnować z WOTu??? Jak tylko zobaczył wojnę w telewizji? Typowy pisowiec – pierwszy do przytulania kasy za free – patriota znad klawiatury, licytują się który to Niemca bardziej nienawidzi, a jak co do czego, to ogon pod siebie i kierunek Zaleszczyki

          12
            1. toya

              Timing mistrz. Ukłony!

              Pobiegane było? Było. Postrzelane było? Było. Wodeczka i ognisko integracyjne było? Było. No, ale żeby tak teraz na poważnie się przydać?

              Parafrazując Jerzyka z Psów “Mam zdychać za dwa miliony? (…) Nie po to studiowałem. (…) Mam to w dupie”.

              8
                1. toya

                  Nie ten jest tchórzem kto wie, że nie chce się bić, a ten co krzyczy i macha i rękami, a w momencie próby się miga.

                  OT mi do niczego potrzebne bo idea wojska i bycia jego trybikiem jest mi tak bliska jak k…e lojalność. Prędzej pójdę siedzieć niż dam się zrekrutować.

                  Bronić to ja mogę i będę żony, matki i ojca. Tyle.

                  Kraków to moja mała ojczyzna i chciałbym móc tu w spokoju (społecznym i gospodarczym) spędzić resztę życia, ale żadne koncepty narodowej/europejskiej/zachodniej wspólnoty mnie nie przekonają by iść zabijać pod Sanokiem, Rzeszowem albo – gorzej – pod Stanisławowem czy Lwowem jakiegoś Czerkiesa, Ingusza czy Baszkira lub dać się im zabić. W imię czego?

                  W Beskidzie Niskim na cmentarzach wojennych widać ten absurd.

                  Piękna dolina. Może być na przykład Blechnarki. Chociaż tam (w okolicy przełęczy Dukielskiej) cmentarz jest prawie zawsze w zasięgu wzroku. Las. Wzgórza. Odnowiony cmentarz. A w nim wymieszani. Polacy, Czesi, Słowacy, Rumunii, Austriacy i przedstawiciele połowy krain ówczesnej jeszcze Rosji. I tak sobie leżą i gniją obok siebie 20 latkowie. I ten wymuskany Johann wyrwany z Wiednia, z uniwersytetu, prosto z kawiarni przy Ringu i ten brudny, bosy, niewykształcony wyciągnięty z chaty w Tatarstanie Ruslan.

                  Niech mnie ktoś przekona, że ten “patriotyczny obowiązek” ma sens.

                  11
                    1. toya

                      Żeby mieć Glocka nie trzeba harcerzykkwac w OT. Można pochodzić parę tygodni na Pomorską i dostać papiery.

                  1. konsultant122

                    bajki to dobre są jednak dla dzieci. jak ktoś przyjdzie z bronią strzelać pod twój dom, to chyba nie poddasz się w ramach miłości wroga:))) tylko zaczniesz walczyć. Wojsko tego uczy w podstawach. Dlatego jest potrzebna OT. Lewica żyje nadal w wyobrażeniach czegoś czego nie budiet. Pust wsiegda budiet sonce to se możecie narysować.

                    3
      1. Prezesso

        Duchu, ale ty śmieszny jesteś i żałosny. Zobacz, ILE zarobku Cię ominęło, osiołku uparty….

        Leszcz na maxa, normalnie, co za frajer, i mnie chce pouczać. Ha ha ha ha !

        LLLLLLLLL PKC i jedziemy na 1703!!!!!

        6
  41. sumadartson

    DrQualifikowany
    Patrzajta na złoto +2,2% w górę.
    Wy drQ… słusznie wytyczyli choć przez pomyłkę wsparcie dolara na 3,7 zeta. Przed wojną wicie w 2006 r. jak złoto tak rosło to dolar zleciał rozumicie na 2 zeta prawie. Wy jakbyście się (pomyłkowo) nawrócili na jarka to byście byli (pomyłkowo) dobrze przewidujący blogo.

    5
  42. piotr5

    Prezes ale gdyby ktos policzyl te twoje wymiany l ek na s ki od dolka to jednak obstawiam ze jestes na minusie mimo 300 pkt podjazdu 🙂 no a juz na pewno na kapote nie zarobiles, wiec tak bardzo nie nasmiewaj sie. A jeszcze przez twoje gadanie np w Maku pojawia sie zawzietosc w swoich przewidywaniach i przestaje widziec rynek przez swoj pryzmat, tylko chce zeby bylo odwrotnie niz ty mowisz. Narazasz ludzi na straty wysmiewajac ich.

    12
    1. duch_natury

      @Piotrek akurat zawziętość i inne tego typu emocje mi nie grożą.
      Dodatkowo życzę Prezessowi jak najlepiej – no ale, żeby zarabiać trzeba trochę mniej emocji i pychy, która u niego jest w całkowitej obfitości ;))))

      Ja mam swój plan wyczekałem DAX-a (ponad 1500pkt od zamknięcia poprzednich S-ek). mam pierwszą partię SP500 sprzed tygodnia gdy byliśmy w okolicach 3900.
      i tak na 90% jutro S-kuję Banana i DAX-a i pomyślę nad zwiększeniem pozycji na SP.

      A ogólnie to powodzenia for all i otwartej głowy. Tak jak napisał Animental będzie się działo 😉

      3
  43. Prezesso

    Piter, zobacz, że to on zaczął i wprowadza w błąd audytorium, a to zakichany teoretyk jest i jedyne, w co pewnie kiedyś zagrał, to były bierki przez telefon.

    Duchu, nie łam się, jutro masz okazję do kolejnych TŁUSTYCH S. Już za 17xx. A na razie wąchaj smrody pędzących BYCZKÓW!!!!!

    L PKC!!!!!!

    Na wszystko!

    14
  44. mami2

    Komuna w czaina chce wojować ze światem
    8.11.2022, Pekin (PAP) – Świat znajduje się w okresie głębokich przemian, jakich nie widziano od stulecia, a chińskie wojsko musi podnosić gotowość bojową, by móc walczyć i wygrywać wojny – oświadczył we wtorek przywódca ChRL Xi Jinping, cytowany przez państwową agencję Xinhua.

    3
  45. DrQuality

    Fiu , fiu , łone wstaneły z kolanów , wzdeły siem patriotycznie , pokazały środek palcowy Europie , a tu masz babo pisokmiota . łone gotujom siem znowu do upadniencia na stawy kolanowe , gadajom nawet ludziska że som gotowe ponoć paść plackiem w pozycji horyzontalnej na odwyrtke – bez piniondzuw z Gejropy nie pociognom . Siem zastanawiajom jak to wytłomaczyć różnym obdartsonom , szczenom i innym końsiultkom . No i oczywista astefaniakowi .
    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114884,29120105,pilne-posiedzenie-wladz-pis-media-o-planowanym-generalnym.html#s=BoxOpImg1

    10
    1. DrQuality

      Najlepsze jest to : najpierw skonstruowali budżet , baron Mateuschausen po 2 tygodniach przeglondnoł go i znalazł parenaście mld zł oszczędności i ogłosił sukces . Toż to jest perełka PR . Ale obdartson , szczena i końsiultek to łykajom . No i oczywista astefaniak .

      13
      1. sumadartson

        Ło i tu macie rację drQualifikowany. Łaskawca ten premier “ten kraj”.
        Znalazł oszczędności a mógł przytulić drugie 150 mld z ofe i powiedzieć: to nie wasze pieniądze któreśta se wpłacały latami, bo tak ustalił jedyny praworządny trybunał koństytucyjny.
        Dobrze żeśta drQ… szlachty posłuchały i na jarka sie wicie nawracacie.

        5
  46. toya

    konsultant122 9 listopada 2022

    “bajki to dobre są jednak dla dzieci. jak ktoś przyjdzie z bronią strzelać pod twój dom, to chyba nie poddasz się w ramach miłości wroga:))) tylko zaczniesz walczyć.”

    Dwa proste pytania:

    – czy rzeczywiście wojsko jest tą strukturą, która daje mi sprawczość by bronić MOJEGO domu i MOICH bliskich czy raczej prosty trep decyduje o tym gdzie przyda się złożyć nawóz z moich flaków?

    – a jeśli (co zakładam) w ciągu kilkunastu miesięcy Polacy będą wysyłani walczyć na Ukrainie to wciąż będzie to bronienie swojego domu?

    Mam w głębokim poważaniu UMOWĘ SPOŁECZNĄ jaką jest współczesna idea wojska. Zyski nasze – koszty (i potencjalnie najwyższa ofiara) wasze.

    Godzę się na to w ubezpieczeniach społecznych, godzę się z tym w życiu gospodarczym, ale nie gdy chodzi o wypisanie weksla in blanco na los swoich genów.

    Krew mnie zalewa jak słucham Bartosiaka, który jak John Law opowiadający o profitach czekających w Missisipi, snuje deterministyczne wizje o dziejowej konieczności (i okazji!) włączenia się w zawieruchę na wschodzie. Za lepsze marże! za podział pracy! za łańcuchy dostaw i przepływy strategiczne! Szansa na Polskę od morza do morza! Kto nie zagra przegra życie! Najlepiej all in!

    Wieloletni proces incepcji, który najlepiej trafi do tych co zawsze – słabych, sfrustrowanych, którzy im gorzej radzą sobie na indywidualnym poziomie, tym bardziej są skłonni uwierzyć, że ich los poprawią wielkie masowe projekty.

    Podsumowując:

    Na pospolitych bandytów – w domu Glock
    Na prawdziwą zawieruchę – płynne aktywa, aktualny paszport i przede wszystkim życzliwi ludzie gdzieś w szerokim świecie

    Bo cała reszta to miraże jak kompania Missisipi.

    20
      1. DrQuality

        Genialna książka , polecałem Maxowi2 rok temu . Najlepsze studium zła jakie czytałem .
        Polecam “Ósme życie ” Nino Haratishwili .
        PS . A propos – najpopularniejsze nazwisko gruzińskie – Jaksratokwili .

  47. karnak

    Nie mogę zrozumieć tego cwaniakowania tu na blogu i jeszcze uchodzić za guru, jak się nie zareagowało na trzystapunktowy ruch do góry u nas – no przynajmniej wpisów takich nie widziałem, czyli co nadal siedzą w misiej skórze?

    6
        1. DrQuality

          Naprawdę ? Tarcze antyinflacyjne / buhaha / znikają -to jest dodatkowo 2-3 % inflacji . Stawiam dolary przeciwko polskim obligacjom , że w przyszłym roku przynajmniej w jednym będziemy na pierwszym miejscu – wysokości inflacji .

          1
          1. fast_market

            Jest czynnik czasu, który powoduje, że efekty poprzednich decyzji dopiero się ujawniają. Natomiast stopy % to nie jedyny narzędzie jak się większości wydaje. Są inne, które powinny być wykorzystane. Pisałem już chyba o tym. Np. sprzedaż skupionych wcześniej przez NBP obligacji. Zabrało by to nadpłynność z rynku i utrudniało by dalsze zadłużanie się ministrowi finansów. O ile takiego w ogóle mamy.

            1
    1. sumadartson

      Bardzo dobra decyzja.
      PPI u chińcyka głosi deflacyję głębokaśną i bezrobocie i spowolnienie i wszystkie 7 plag. One tam cyklicznie wyglądają jako “tamten kraj” końcowoGierkowy.
      Dlategom sprzedał połowę miedziakowych pereł s.a. z zyskiem 31 %. W to miejsce wchodzi perła “za króla jarasa jedz, pij i popuszczaj pasa”

      2
    1. sumadartson

      Spokojnie drQ…. Wasze oligarchy bieDrONKOWE wrócom do koryta to i socyalu nie bydzie i rozumicie emeryturów, bo one wicie podnieso wiek emerytalny do dożywocia i dzień dłużej wszelkowypadkowo, gdyby któren jeno zasymulował zejście.
      A, izwinitie, zapomniałem że wy drQ… powoli na jarka sie nawracata.

      5
    2. fast_market

      Podniesienie wieku emerytalnego to największa głupota jaką można zrobić. Tylko zniechęca do prywatnego oszczędzania na czas emerytury, która staje się iluzją. A co gorsza, tak jak u nas, oszczędności, które z tego powstały, zostały rozdane wybranym grupom zawodowym np. górnikom…
      A tak na marginesie, bo chyba jestem za słaby z matematyki. Jak to jest, że wpłacam do ZUS powiedzmy 20% wynagrodzenia przez 40 lat pracy, a następnie otrzymuję emeryturę w wysokości 20% ostatniego wynagrodzenia przez 12 lat (chyba nawet zawyżyłem średni okres życia ma emeryturze)??? Coś tu nie gra. Gdzie jest reszta?

      4
        1. fast_market

          A coś konkretnie, bo to, że jestem debilem to już było kiedyś?

          Pokazuję powyżej 2 rzeczy:
          1. System repartycyjny jest “kosztowny” i nieefektywny
          2. Wszystkie zmiany, które były dokonane tylko sprawiły, że zaufanie do tego systemu jest bardzo niskie.

          I na marginesie dodam, że jako oszczędzający systematycznie od 2006 roku na emeryturę, mam większe prawo do oceny tego systemu, niż ktoś kto nie oszczędza długoterminowo, a tylko zabiera głos w oparciu o teorie, które sobie poczyta lub podrzucą ekonomiści, w tym także znane osoby niestety.

          I dodam jeszcze, że dwóch moich szwagrów skasowało oszczędności emerytalne, a w pracy całe praktycznie biuro nie przystąpiło do PPK.

          A dla ludzi, którzy chcą pracować dłużej niż do 65 roku mam prośbę: pracujecie, a od reszty się odwalcie.

          3
        1. cebeerxx

          Synek, jak ja w latach 90. przez półtora roku biegałem po poligonach na Czechowie i w Orzyszu, to ty ssałeś cyca a na nocnik mówiłeś papa. Wyskakuj bambusie z kasy albo zapierdal..asz na wschodnią granicę oddać, co ci Kraj zafundował

          2
  48. sumadartson

    Jesień.
    Osatni tulipan na krypcie zwiądł po to
    Aby ludziska w trwodze ruszali po złoto.
    Biegną więc do dilera pytając: a co to?
    Ki czort znów wykupił nam fizyczne złoto?
    Rzecze diler: Opatrzność dała wam zaś rozum po to,
    Byście inwestowali zawczasu we złoto.

    3
    1. duch_natury

      @karnak
      Ponowię – druga część eksperymentu i okazja do rewanżu.

      W poniedziałek po cenie 1705 otwieram S-ki na banana – i trzymam do początku lutego.
      Ty kręcisz, kombinujesz, grasz ze zmieniającym się trendem.

      Na początku lutego sprawdzimy i porównamy wyniki. Zleci szybko 🙂

      3

Dodaj komentarz