Pisałem o zachowaniu indeksu rynku New Connect raptem kilka dnia temu (“Hossa od zaplecza“), ale po tym tym ile NCIndex wycierpiał w ciągu pierwszych 11 lat swego istnienia, warto doceniać jego każde choćby drobne osiągnięcie. Wczoraj zaliczył dwa: skala jego wzrostu od dołka z 12 marca przekroczyła 100 proc. a wartość indeksu osiągnęła najwyższy poziom od 2012 roku.
Po wykresie względnej siły NCIndex wobec WIG-u (oba indeksy są dochodowe) widać, że coś się ostatnio wyraźnie zmieniło w stosunku do przeszłości.
Podsumowanie:
Komentarze
Wpisu)
@Guy Fawkes:
“A dlaczegóż to ”tkwienie w średniowieczu” miałoby być czymś gorszym niż tkwienie w XXI wieku, który nawet nie ma nazwy? No chyba że będzie to ”wiek Azji”, czyli śmierci świata zachodniego.
W przeciwieństwie do żałosnej degrengolady i rozpadu Zachodu, Średniowiecze, to był rozkwit świata zachodniego.”
@Max:
„Średniowiecze, to był rozkwit świata zachodniego” zależy jak kto „postrzega” https://images.app.goo.gl/TvzGtS6oCyfzrYKJ7 ”
Pogodzę Panów. Historia jest cyklicznym fraktalem. Wczesne średniowiecze, to była kontynuacja upadku cywilizacji rzymskiej, ale już późne średniowiecze, to szczyt cywilizacji europejskiej porównywalny z greko-rzymskim. Wystarczy popatrzyć na średniowieczne katedry, po których nic wspanialszego nie zbudowano w Europie aż do czasów naszych wieżowców (no może wieży Eifella).
Po takim szczycie cywilizacyjnym przychodzi upadek cesarstwa rzymskiego na zachodzie czy czarna śmierć.
Obecny rozkwit cywilizacji to właśnie w ramach tego cyklu odpowiednik późnego średniowiecza z okresu przed Czarną Śmiercią (SARS-CoV-2 to zaledwie przystawka). Ale optymistycznie obstawiam, że mamy gdzieś okolice początku XIII wieku – ciągle jeszcze nie było odpowiednika bitwy pod Kałką:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Bitwa_nad_rzek%C4%85_Ka%C5%82k%C4%85
… a może nawet wcześniej bo Saladyn jeszcze nie zdobył z rąk krzyżowców Jerozolimy:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Saladyn#Wojna_z_Frankami
Ale oczywiście mogę się mylić o 100 lat albo więcej.
Cieszę się że choć Pan zakłada że się może mylić…w przeciwieństwie do innych……
Na Aliorze pojawił sie drugi fund na S i to od razu podziałało na wzrosty:
https://rss.knf.gov.pl/RssOuterView/faces/hspsList.xhtml;jsessionid=f9b8efb268ce3df41f2581f5ea23
@WB
“po kórych nic wspanialszego nie zbudowano w Europie aż do czasów naszych wieżowców.”
A wielkie budowy socjalizmu w CCCP to niby co? :)))
@WB
Bardzo ładnie i szlachetnie Pan to ujął w początku wypowiedzi.
Ale później wypowiedź zaczyna się problematyzować. Pomijam już porównanie ogromnych dzieł wiary i sztuki, jakimi są katedry z wieżowcami, które są podobne do katedr jedynie pod względem wysokości.
Zgadzam się z tym, że jesteśmy przed bitwą nad Kałką i w ogóle całym najazdem mongolskim, czyli przed wojną heartlandową.
Ależeby Saladyn mógł odbić Jerozolimę z rąk krzyżowców, to najpierw ona musiałaby się w rękach krzyżowców znajdować, come on.
Żydzi to są przecież antykrzyżowcy, a może i niegdysiejsi nakładcy Saladyna.
Nie uważam ttego całego sławnego islamu, za zjawisko samodzielne i autentyczne. Jeżeli z poziomu ponad hegemonicznego była potrzeba zablokowania Europy w Lewancie, to mógł do tego świetnie posłużyć islam, który wcześniej (i potem) sprawdził się w likwidacji chrześcijaństwa na południe, wschód i zachód od Morza Śródziemnego. Według mnie islam jest golemem porządku w porządku ponad hegemonicznym.
Wielce pouczający jest rezultat III krucjaty. Najpierw utopił się Fryderyk I Barbarossa, a potem Ryszard Lwie Serce poprzez kłótnie pozbył się pozostałych udziałowców krucjaty i w końcu sam negocjował z Saladynem, a walki były w zasadzie markowane.
Jeśli Arabowie zdobędą Jerozolimę, to będzie to wynikiem konfliktu pomiędzy antykrzyżowcami.
Analogii z krucjatami już nie będzie, bo nie ma już prawie w Europie chrześcijaństwa.
Teoretyczny neoplatonizm sobie z chrześcijaństwem nie poradził, więc wymyślono praktyczną eksterminację islamską.
Kapitalizm zawsze dąży do monopolu i szybko go osiąga.
Poza wszystkimi względami geopolitycznymi etc, blokada w lewancie gwarantuje odpowiednio wysokie marże w handlu, oraz pozwala na selekcję, jedne karawany mogą przejść, a inne nie mogą.
Wpisu)
@Guy Fawkes:
“Analogii z krucjatami już nie będzie, (…)”
Oczywiście, że jest analogia pomiędzy zdobyciem Jerozolimy przez “franków” w 1099 i w 1917.
“(…) bo nie ma już prawie w Europie chrześcijaństwa.”
Analogia jest o tyle wadliwa, że zgodnie z regułą zmienności mamy obecnie sytuację bardziej podobną do tej z IV wieku, czyli z czasów zaraz po rządach Juliana Apostaty. Wtedy też w cesarstwie rzymskim już prawie nie było pogaństwa.
Każdy cykl cywilizacyjny ma swoją religię. Zeus urodził się w 1701 roku przed Chrystusem.
No może i są analogie, ale chrześcijaństwo nie jest religią jedną z wielu i to może wszystko zmienić, choć naturalne prawidłowości historyczne powinny być zachowane, przynajmniej do momentu Ωμέγα. Tak, jak wszystko ma początek w punkcie Aλφα.
Trudno różne zjawiska zinterpretować, jeżeli wiedzy o poziomie ponad hegemonicznym można się co najwyżej domyślać. A już o poziomie ponad ponad hegemonicznym to szkoda gadać.
Ostatecznie //Bóg jest Panem czasu i historii.//.
//Oczywiście, że jest analogia pomiędzy zdobyciem Jerozolimy przez „franków” w 1099 i w 1917//
Tu się też zgadzam bo:
Czytałem, że Bush Junior (oficjalnie jest metodystą: https://pl.wikipedia.org/wiki/Metodyzm) należy do odłamu protestanckiego, w którym się zakłada, iż USA musi utrzymać Palestyne w rękach Żydów do czasu końca świata i powtórego przyjścia Jezusa – bo ma być tak jak wtedy….
Dla mnie ta teoria jest o tyle ciekawa, iż sama może stanowić pretekst do wojny nuklearnej w obronie Izraela i końca świata, bez powtórnego przyjścia….
Nudy – nadal L.
Oj Panie karnak…..proszę nie wywoływać wilka z lasu… jak Pan na L…..
@Sumadartson
Chyba dopiero ta czwórka jest pędząca, czy może była?:))
Po raz nie wiem który upraszam Waszmości o poniechanie mrzonek o Grunwaldzie.
http://fxpro.ctrader.com/c/gVTVn
Niewczesnych morzonek…
Zapeszyłem wczoraj, mówiąc do lorda Mac Ersona, że dziś indeksy nie spadną. Indeksy stoją na istotnych kreskach i nic… A u nas banki jeszcze nie ruszyły.
https://invst.ly/r0ptp
A gdzie tam do dywergencji?:))
Amerykański 25 bilionowy dług zaczyna parzyć w rece od wczoraj , w tym tempie to chyba załatwia sprawę szybciej niż myślałem
Banki detaliczne w USA nadal rosną – więc o czym piszesz?
https://stooq.pl/q/?s=bac.us&d=20200604&c=1d&t=c&a=lg&r=wfc.us+c.us
@WB @Macarek
//Czytałem, że Bush Junior (oficjalnie jest metodystą: https://pl.wikipedia.org/wiki/Metodyzm) należy do odłamu protestanckiego, w którym się zakłada, iż USA musi utrzymać Palestyne w rękach Żydów do czasu końca świata i powtórego przyjścia Jezusa – bo ma być tak jak wtedy….//
To są bajki, ale mniejsza z tym.
Tu jest 10 minutowy fragment filmu, który pokazuje jak ocenzurowane są pisma judaizmu rabinicznego. Żyd Tłumaczy Żydom.
https://www.youtube.com/watch?v=BmNDdGaogTg
Według mnie wynika z tego, że Żydzi są słupem, narodem przejętym i wykorzystywanym do odgrywania roli przykrywki i zderzaka.
//Według mnie wynika z tego, że Żydzi są słupem, narodem przejętym i wykorzystywanym do odgrywania roli przykrywki i zderzaka.//
Przecież nie przez chrześcijan!
Normalnie Żydzi powinni przyjąć swojego Mesjasza i być chrześcijanami, ale zostali oszukani.
Teraz bym sie dopiero zdecydowal na sprzedaz Nq100 i Fang.
@Guy Fawkes
Jako że okrutnie Waszmości szanuję, jego prośbę o “porzucenie mrzonek o Grunwaldzie” obiecuję spełnić sumiennie. ?Gdy tylko dotrzemy ponownie Pod Grunwalda porzucę mrzonki o Grunwaldzie na rzecz WYPRAWY POD CEDYNIĘ. ???
Charakter korekt w USA świadczy o rynku byka, czy się to podoba czy nie.
Dla mnie to korekty świadczą o rynku.
A co to za korekta jak banki detaliczne rosną po 3%? Spójrz na Wells Fargo…
Oby nie … w szyku pieszym.:)))
i bosym.
Dziękując Waszmości za szczere życzenia braterską troską opatrzone, szlachta domosi iż boso nie dyshonor, byle w ostrogach złotych do celu podążać. No i okazać się godnym epoki, łupy wielkie biorąc w troki. ?
Kurcze – pamiętam jak macerson kupował CCC na spadku Covidowym po chyba 63. Byłby już 10% do przodu. Jednak na giełdzie liczy się cierpliwość…. I najlepiej grać w jednym kierunku z odpowiednim robieniem przerw od pozycji
Ja brałem po 29, ale wytrzymałem tylko jakoś bodaj do 36 😀
Ale może za 10-20 przy kolejnym krachu stulecia się uda 😉
W sumie to nie wierzyłem, że CCC odbije.
Raczej myślałem, że będzie tonąć, albo pływać w błocie.
Wystarczy spojrzeć co było w 2009 i wiadomo czego się trzymać. Kupić dolek i zapomnieć login na rok. Cieszyć się życiem.
2009??? Toż my 2007 jeszcze nie zaliczylim?
Tylko spokojnie dokladac do pieca aby nie przedobrzyc.
moja srednia cenc CCC to aprox 80pln
zaliczylem 280pln i 24pln
to sie nazwya cierpliwosc :)))
odziezowka (ccc, lpp), banki to sie akumuloje w czasach zarazy
– szegolnie banki beda mialy dobre czasy w 2021-22 jak beda odwracac rezerwy i st% wzrosna 10krotnie tj z .1 do1% :))) A dywidendy w bankach beda sowite bo z kapitalu zapasowego/zatxzrymanmy zysk 2019
To jutro będziesz na zero
@WB
New Connect to tak jak Pan pisał kiedyś WIG z 1993 roku lub Swig z 2003
Taki nasz Nasdaq, swojski… Mamy tam modne spółki biotechnologia, informatyka, oze i brak Ofe
O to to . Jak wig z 1993 roku.
Jak w porę nie sprzedasz to co dzień -10% oferta sprzedaży, bez obrotu.
Powodzenia
Pewność pozycji jest zabójcza dla portfela, kierunek nie ważny
“Żaba wrzucona do wrzątku – wyskoczy, ta sama żaba stopniowo podgrzewana ugotuje się”
…a najgorsze jest to “zadufanie” w swoją rację…..https://www.youtube.com/watch?v=SnkZGN_xIVs
Słaba ta korekta……. chyba że to preludium….
@WB
//Każdy cykl cywilizacyjny ma swoją religię. Zeus urodził się w 1701 roku przed Chrystusem.//
W pewnej mierze ma Pan rację. Powiedzmy, że 18 wieków przed Chrystusem był Zeus, a 36 wieków przed Chrystusem był Ra, Horus czy Ozyrys.
Ale kto został z nich do dzisiaj? Nie przetrwali ani bogowie, ani ich cywilizacje.
Z Chrystusem jest inaczej, bo to jest ten sam (współistotny Ojcu) Bóg, który był i za czasów Ra i za czasów Zeusa.
Ludzkość rozwija się i dojrzewa do nowych objawień tego samego Boga. Nie można tego powiedziać ani o Ra, ani o Zeusie, ani o Perunie, ani żadnym innym bogu.
Ja niewłaściwie powiedziałem, że prawie nie ma chrześcijaństwa w Europie. Mamy teraz epokę Ducha, czas ziemi jałowej i mentalno-cywilizowaną-gospodarczą bańkę, czasy nierealne.
Jestem przekonany, że ani chrześcijaństwo ani Cywilizacja nie zanikną. Tak naprawdę nie ma im co przeciwstawić. Każda utopia w końcu upadnie w proch i pył, a wtedy wróci potrzeba… powiedzmy że realizmu :))
Każdy cykl cywilizacyjny ma swoją religię. Zeus urodził się w 1701 roku przed Chrystusem.//
twierdzi Pan : W pewnej mierze ma Pan rację …. po czym ,,, ripostuje słowem “ale”… Ale kto został z nich do dzisiaj? Nie przetrwali ani bogowie, ani ich cywilizacje… po czym sam sobie zaprzecza ….Jestem przekonany, że ani chrześcijaństwo ani Cywilizacja nie zanikną….
Człowieku czasami myślisz co piszesz??…..
Nowoczesny kisielowy intelektualizm, zwany kiedyś wtórnym analfabetyzmem, polega na tym, że potrafi się czytać, ale inaczej ma się sprawa ze zrozumieniem. Uwaga natury ogólnej.
@WB ma rację w tej mierze, że wielkie cykle cywilizacyjne mają swoiste religie.
Religia prawdziwego Boga zmienia się ale zarazem dotyczy tej samej wiary.
Czy zdołałeś to ogarnąć człowieku (od kiedy to przeszliśmy na per ty?).
Człowiek .. to brzmi dumnie….”Myślę więc jestem” to też dla Pana za trudne…
Bzdura, jestem nie dlatego, że myślę. Czy myślę, czy nie myślę, to i tak jestem. Nie dotykaj filozofii, bo mnie to denerwuje.
Może czasami warto “pomyśleć” dlaczego tak myślę??
I kolejne zaprzeczenie… cała zachodnia cywilizacja opiera się na tym stwierdzeniu … którą Pan tak wychwala …. i naraz ZONK…
To jest oczywiste cygaństwo, istnienie nie zależy od myślenia. Na tym cygaństwie opiera się nowożytna degeneracja filozofii i cywilizacji.
Powiedziałem, nie dotykaj filozofii. Łopata – ok. Miotła – ok. Ale nie filozofia.
degeneracja filozofii i cywilizacji….. kolejne zaprzeczenie……Pańskich poglądów….
w których wychwala Pan cywilizację zachodnią.. krytykując dokonania wschodu….
Bruderszaftu nie piliśmy i…. chyba nie będziemy…..więc proszę o trochę szacunku…jeżeli Pana na to stać…..
Nie oczekuję odpowiedzi ….. zmęczył mnie Pan swoją “iluzją rzeczywistości”
Dobranoc
Nie czepiaj się. Ja nie chcę być od Ciebie mądrzejszy, ale jak ktoś wie więcej, albo lepiej w jakiejś dziedzinie, to przemyśl to, zadaj sensowne pytanie, a nie czepiaj się jak utrapiona mucha bez sensu.
Muszę się przez to denerwować, kiedy mówię o religii.
@WB
//Religia prawdziwego Boga zmienia się ale zarazem dotyczy tej samej wiary.//
Chrześcijanin modli się tymi samymi psalmami, co Izraelita ponad 3 tys. lat temu. Ta sama wiara, choć nowa postać – Nowe Przymierze, do którego dojrzała ludzkość w kolejnym cyklu cywilizacyjnym.
Poza tym w Starym Przymierzu jest antycypacja Nowego Przemierza. W starym cyklu cywilizacyjnym jest antycypacja nowego cyklu.
https://www.youtube.com/watch?v=OFNmuw88azg
Wells Cargo + 4,6% a Bank of America +3%. Jak tak wygląda korekta to to co będzie w euforii. Jutro u nas banki dalej ich śladem.
Cholera a ja sprzedałem na fix…. tylko PKO mi się nie udało…. nie odkupie taniej…?
Pewnie znowu będę gonił rynek…..
Millenium dzisiaj wybilo się z odwróconej RGR. Jeszcze więc długa droga. PEO ma spokojny ruch na 70. Na nowych kredytach i aneksach za przedłużenie będą solidarnie kosić wyższe prowizje i marże.
Mnie tak Alior wygląda jakby kolejnym celem było 20 PLN orgr – taki ukośny i przeciągnięty
Albo linia szyi na 17 wtedy TP 23, liczone od 11.
A nie 26.5?
Hej Panowie i Chłopaki
Mam nadzieję, że sesja udana, ja dzisiaj odpoczywałem we Wrocku. Bilans dołożona pozycja na NSQ 9729 i jedna S-ka zamknięta na Sp po 3091. A tak to wysiaduję pozostałe jajka a czy będą złote czy zgniłe przekonamy się w lipcu a może wcześniej. Jutro ustawiam się na >1800 na drugą partię W20 zobaczymy czy wejdzie.
Witaj, to już się przekształcasz w optymistę że liczysz na 1800+ ? 🙂
Mac Ty słuchaj Reda. Do 2100 ponad 300pkt. Masz jeszcze szansę się odwrócić. Jak ma spadać skoro banki ( ciężka jazda) szykują się do uderzenia.
Na AAII powoli gaśnie pesymizm. Jeszcze z tydzień i może nawet optymizm weźmie górę?
BULLISH 34.6% +1.5
NEUTRAL 26.6% +1.8
BEARISH 38.9% -3.3
Chociaż w innym miejscu widać, że rynek jest już greedy:
https://money.cnn.com/data/fear-and-greed/
Akurat po wygasaniu serii na szczycie wcale mnie to nie dziwi
@Podczaszy
Jak Waszmość wybierasz się na emeryturę, a także jak się kurczowo trzymasz pałeczki sztafetowej, to posłuchaj sobie ten film ks. Chrostowskiego, warto, żeby mieć dobrą orientację.
https://www.youtube.com/watch?v=OFNmuw88azg
@WB
Od Abrahama do Jezusa jest 1800 lat.
To jest zawarte w drugiej części ”pytania”:
https://www.youtube.com/watch?v=ePMOnh9KvIU
Nie liczymy cykli od Zeusa do Jezusa, tylko od Abrahama do Jezusa.
// Sama zaś starożytna religia grecka, chociaż nie sposób o niej mówić w oderwaniu od mitologii będącej jej elementarną częścią składową, opierała się w znacznym stopniu na ortopraksji (jedności praktyk religijnych), nie zaś ortodoksji (jedności poglądów).//
W średniowieczu powstała uniwersalna cywilizacyjna synteza chrześcijaństwa i greckiej filozofii (+rzymskie prawo) – całość niedościgniona gdzieindziej.
Zeus zresztą szybko został wstawiony do lamusa przez filozofię, nawet Grecy nie upierali się przy konkretnych bogach, tylko zależało im na kulcie.
//
Na kulcie, który był racją moralności.
Panie Wojtku
a co z koniunkturą w nieco dłuższym horyzoncie, teraz wygląda że jakoś wyjdziemy do poziomów sprzed epidemii- potem wzrost w ramach nowej cyklicznej hossy? (być może gwałtowny gdyż oszczędności będą szukać zyskownych możliwości ulokowania) a w latach 22-23 krach i bessa przed właściwą hossą EM? jak Pan to widzi?
Wasz neidek pisze ze bylby to pierwszy przypadek kiedy luka hossy od 17 lat by była nie zamknięta na 1520 na WIG20 , a skoro Swig 80 jest najsilniejszy i prawie na szczytach z marca to teoria o zagranicy na GPw jest chyba od czapy
Amerykańskie 25 bilionów długu parzy rączki , zobaczymy ostatnio przy 1,2% FED zrobił krach bo pewnie na obsługę długu nawet jankeskie wieprze nie mogli zarobić , jak ten rynek wpada w besse to uważać na nowej serii kontraktów na indeksy bo jest juz po zabawie , trzeba przyznać ze obecnie cykle strasznie przyspieszyły , spokojnie czekam na wyniki firm bo bedzie co zaniżać z prognozami za 2 kwartał od początku lipca
Wpisu)
Nowy komentarz:
https://wojciechbialek.pl/2020/06/v-na-dax-ie-jak-po-9-11.html
Na Nasdaqu na wykresie tygodniowym jest taka mega dywergencja na rsi ze jak nie będzie tutaj krachu to sie zdziwię i ten klin kończący w 5 tej fali , nie mówiąc ze stednia 200 tygodniowa jest lata świetlne pod ceną